12 תשובות
כי זה מצווה של בנים.. זה כמו שלבנים אין מצווה לאסוף שיער. זה פשוט לא באותה משוואב.
הן כן, זה מצווה שתלויה בזמן כך שנשים פטורות אבל באמת שעדיף שלא
טכנית אפשר
אבל אישה לא חייבת כי נשים פטורות ממצוות עשה שהזמן גרמן מכיוון שזה עלול להתנגש עם ציווי הבעל, וגם אסור להן אלא אם כן הם טבלו אחרי שנגמר המחזור ואז הן טהורות, נשים יכולות להניח תפילין במצב מאוד מסוים. בתנך אפילו הייתה את מיכל שהניחה תפילין
יש מצוות גברים יש מצוות נשים, זאת מצווה שאישה לא צריכה לעשות, אין קשר בין אישה לתפילין- היא לא גבר כמו שגבר לא מחוייב לעשות הפרשת חלה או הדלקת נרות.
"הגה: ואם הנשים רוצין להחמיר על עצמן מוחין בידן (כל בו):" (אורח חיים, סימן לח, סעיף ג, הגה).

משנה ברורה
(יג) מוחים בידן מפני שצריכין גוף נקי, ונשים אין זריזות להזהר:

כף החיים
(ט) שם הגהה: ואם הנשים רוצים להחמיר על עצמן מוחין בידם וכן הסכים הברכי יוסף אות א', יעו"ש. ועיין להרב בית הילל ז"ל ביורה דעה סימן קפ"ב ס"ק ב' שהביא משם תרגום יונתן בן עוזיאל סדר תצא בפסוק "לא יהיה כלי גבר על אשה", לא יהא גולין דציצית ותפילין דהינון תיקוני גבר על איתתא, עד כאן, דשמע מינה דלא לבד שהיא פטורה מציצית ותפילין, אלא דגם עוברת בלאו. והביאו פתח הדביר אות ב' יעו"ש. ועוד עיין בספר שומר אמונים פרשת כי תצא בפסוק לא יהיה כלי גבר על אשה, שכתב וזה לשונו: "כלי גבר" בא"ת ב"ש[2] גימטריא זו תפילין, שהן סוד עלמא דדכורא וכו'. ואין ראיה ממיכל בת שאול שהיתה מנחת תפילין, ע"כ. והביאו יפה ללב ז"ל אות ב' וכתב, דמה שכתב: "ואין ראיה ממיכל בת שאול" וכו', אפשר לומר דמיכל בת שאול היתה אשה חכמה וידעה בעצמה שהיתה לה נשמה מעלמא דדכורא, ולכך ולמיכל בת שאול לא היה לה ולד, עכ"ל. ועיין שער הגלגולים הקדמה ט' שכתב, שאשה שמגולגל בה נשמת זכר אי אפשר לה להתעבר, אם לא על ידי זכות גדול שתתעבר בה איזה נשמת אשה נקבה אחרת בסוד עיבור וכו', יעו"ש. ועיין מה שכתבתי לעיל סימן טו"ב אות ה':
^^ אביטל, זה לא נכון. גברים כן חייבים בהלדקת נרות, ולהפריש חלה. פשוט זה מוטל על האישה ,אבל אם אין אישה - גבר אמור לעשות את זה בעצמו.
נכון! אבל זאת מצוות נשים ולא גברים. יש מצוות שמוטלות על גבר ויש מצוות שמוטלות על אישה. תפילין זה על הגבר הפרשת חלה ונרות על אישה.
אבל זה מוטל על האישה רק משום עידפות (תיקון), אבל להניח תפילין - זה בעיקרון כן אסור לנשים. לגברים לא אסור להפריש חלה או להדליק נר, פשוט אם יש אישה - היא תעשה את זה.
^ אני יודעת! גם אישה יכולה לעשות קידוש אם אין גבר ועדיין יש מצוות נשים ויש מצוות גברים! גבר מחוייב לתפילין אישה לא! אישה מחוייבת להפרשת חלה והדלקת נרות גבר לא!!
גבר חייב בהפרשת חלה, פשוט אם אם לו אישה - הוא עושה את זה עבור כולם.
חחח אני יודעת תוצאה, אני יודעת את כל זה. זה עדיין לא קשור למה שאני רשמתי.
פשוט אפשר לטעות מהתשובה שלך. בסדר, בלי נדר, לא אמשיך יותר.