63 תשובות
למה אתה מתכוון
שואל השאלה:
על כל המצוות יש שכר וזה הופך את עבודת ה' לעבודת עצמך על ידי ה'. זה פשוט עבודה זרה-כי אתה עובד את עצמך. ומזלזל בה'.
על כל המצוות יש שכר וזה הופך את עבודת ה' לעבודת עצמך על ידי ה'. זה פשוט עבודה זרה-כי אתה עובד את עצמך. ומזלזל בה'.
אנונימי
למה חילונים עושים דברים בשביל לקבל שכר?
כי אי אפשר לשרוד בלי כסף
כי אי אפשר לשרוד בלי כסף
שואל השאלה:
אז אתה אומר שהשכר הוא אמצעי ולא מטרה בפני עצמה?
אז אתה אומר שהשכר הוא אמצעי ולא מטרה בפני עצמה?
אנונימי
לרוב מוחלט מהמצוות לא כתוב שום שכר...
שואל השאלה:
ווילי וונקה.
זה מסביר רק למה לקבל שכר בעולם הזה, בשביל שתוכל להמשיך לקיים מצוות.
אבל איך לקבל שכר בעולם הבא עוזר לך לקיים מצוות?
ווילי וונקה.
זה מסביר רק למה לקבל שכר בעולם הזה, בשביל שתוכל להמשיך לקיים מצוות.
אבל איך לקבל שכר בעולם הבא עוזר לך לקיים מצוות?
אנונימי
מסתאמרת?
שכר בעולם הבא זה כמו לפדות צ'ק או להפקיד את הכסף במניות, את התשואה רואים מאוחר יותר
שואל השאלה:
הוא אמר שהשכר נועד רק כדי לשרוד בעולם הזה.
אז לכאורה לא צריך שכר לעולם הבא.
הוא אמר שהשכר נועד רק כדי לשרוד בעולם הזה.
אז לכאורה לא צריך שכר לעולם הבא.
אנונימי
שואל השאלה:
^^למה שתצתרכי דבר כזה?
^^למה שתצתרכי דבר כזה?
אנונימי
כי העולם הבא הוא לא העולם האחרון, יש עולם אחריו
שואל השאלה:
?
בחיים לא שמעתי על זה, מאיפה זה בא?
שמעתי רק הפוך.
?
בחיים לא שמעתי על זה, מאיפה זה בא?
שמעתי רק הפוך.
אנונימי
תאמת אני ממש מחזקת בתור דתיה. אבל אני רוצה לדייק. האמונה שלנו, היא לא בשביל שכר. היא בשביל שלא נהיה תלויים העצמינו אלא רק בהשם כי הוא הבורא.
^^^מפתאום
מאיפה הבאת את זה??
מאיפה הבאת את זה??
שואל השאלה:
מהמחלוקת של רבי עקיבא רואים שיש רק שניים ולא שלוש.
מהמחלוקת של רבי עקיבא רואים שיש רק שניים ולא שלוש.
אנונימי
שואל השאלה:
אז למה יש שכר לעולם הבא?
אז למה יש שכר לעולם הבא?
אנונימי
"פרס יקרא הגמול אשר יגמל האדם ממי שאין לו טובה עליו אבל יעשה זה על דרך החסד והחנינה כמו שיאמר אדם לעבדו או לבנו הקטן או לאשתו עשה לי כך וכך ואתן לך דינר או שנים זהו ההפרש אשר בין פרס לשכר כי השכר הוא שינתן בדין ואמר זה החסיד שאתם לא תעבדו הש"י ע"מ שייטיב לכם ויגמלכם חסד ותקוו לגמול ותעבדוהו בעבורו ואמנם עבדוהו כעבדים שאינם מקוים להטבה ולא לגמילות חסד רצה בזה שיהו עובדין מאהבה כמו שאמרנו בפרק י' מסנהדרין ואם כל זה לא פטרן מן היראה ואמר עם היותכם עובדים מאהבה לא תניחו היראה לגמרי ויהי מורא שמים עליכם כי כבר בא בתורה המצוה ביראה והוא אמרו את ה' אלהיך תירא ואמרו החכמים עבוד מאהבה עבוד מיראה ואמרו האוהב לא ישכח דבר ממה שצוה לעשותו והירא לא יעשה דבר ממה שהוזהר מעשותו כי ליראה מבוא גדול במצות לא תעשה"
אנונימי
שואל השאלה:
אבל מי משחד את אישתו?
אבל מי משחד את אישתו?
אנונימי
חחח ת'כלס לא חשבתי על זה
אנונימי
שואל השאלה:
כאילו, לא הבנתי מה עוזר לתת שכר לעולם הבא.
לעולם הזה זה מובן, כדי שתוכל להמשיך לקיים מצוות אבל למה לעולם הבא מועיל?
כאילו, לא הבנתי מה עוזר לתת שכר לעולם הבא.
לעולם הזה זה מובן, כדי שתוכל להמשיך לקיים מצוות אבל למה לעולם הבא מועיל?
אנונימי
שואל השאלה:
ואם אין שכר בעולם הבא, אז למה צריך אותו בכלל?
ואם אין שכר בעולם הבא, אז למה צריך אותו בכלל?
אנונימי
והנה זה נכנס לחמות בעשר.. למרות שזה בטח היתה המטרה שלך
שואל השאלה:
נראה לך? אם הייתי רוצה שזה יהיה בחמות לא הייתי מבקש לשמור על שיח תרבותי.
נראה לך? אם הייתי רוצה שזה יהיה בחמות לא הייתי מבקש לשמור על שיח תרבותי.
אנונימי
כי אנחנו צריכים לחיות...
שואל השאלה:
ts, למה צריך לחיות בעולם הבא?
עריכה: אנונימי, ביקשתי שיח מכבד.
ts, למה צריך לחיות בעולם הבא?
עריכה: אנונימי, ביקשתי שיח מכבד.
אנונימי
אה אופס התבלבלתי.
שואל השאלה:
תתעלמו מהם.
למישהו יש תשובה?
תתעלמו מהם.
למישהו יש תשובה?
אנונימי
יהודי לא פועל רק בשביל השכר של העולם הבא אלא כדי לתקן את העולם הזה, בכך שהוא מתקן את עצמו ואת הסביבה.
אבל לנושא שלך, מה זה עולם הבא? מה זה שכר? מתי מקבלים אותו? אלו שאלות גדולות שיש ספרים שלמים כדי לנסות להבין קצת מתוכן, לא זכיתי ללמוד הרבה אבל אכתוב מהמעט שאני יודע.
עולם הבא לא עולם במובן שאנחנו חושבים, וצריך להבדיל בינו לבין אחרי המוות.
לאחר המוות האדם יוצא מהחסמים והגשמיות ונחשף למהות של העולם בלי מסכים. אם האדם תיקן את עצמו, הוא מגיע לגן עדן - הוא רואה את העולם אחדותי ואת כל התיקון מהמצוות שעשה בחייו, זה עונג אינסופי.
אם הוא לא תיקן את הכל, יש לו חוזר במה שהוא רואה, לדוגמה שקוע בתאוות האכילה ולכן הראייה שלו תתמקד באוכל. בגלל שזה בלי מסכים, הוא יראה אוכל כמו אינסוף, כולל כל החוסרים והפגמים שבו - זה סבל אינסופי. או להפך, הוא יראה את כל העולם ללא אוכל ויראה כמה האוכל חשוב כשהוא במקום האמיתי שלו, וכמה החטא של תאוות האכילה פוגע באחדות של העולם. כשהוא יחווה את זה, הנשמה שלו תבין ותתחיל לצאת מהתפיסה הראשונה שלו עד שהוא יעלה מהגיהינום ויגיע גם הוא לגן עדן.
עולם הבא = קרב ובא אלינו.
לאחר הגאולה העולם יהיה אחדותי שוב ותהיה תחת המתים, נראה מציאות שונה לחלוטין מזו שאנחנו רואים עכשיו.
למה השתמשתי תמיד במילים של ראייה ומבט? כי ההבדל בין עולם הזה, עולם הנשמות ועולם הבא לא נמצא באיזה ממד שונה. העולמות האלו נוצרו כשהאדם שם לעצמו מסכים. כמו שישב לידי חרש עיוור, הוא יחיה בעולם שונה לגמרי שבו אני אולי אפילו לא קיים - כי הוא מוגבל ולא חש אותי. כך אנחנו ביחש לעולם הבא, אין לנו יכולת להבין מה חסר ומה זה עולם הבא, כי מעולם לא היו לנו את החושים והתפיסה להגיע לשם.
אז מתי מקבלים את השכר? אני לא יודע. אולי מדובר על השכר של העונג בגן עדן, או בשלמות שנחווה בעולם הבא כשתגיע הגאולה במהרה בימינו.
אבל לנושא שלך, מה זה עולם הבא? מה זה שכר? מתי מקבלים אותו? אלו שאלות גדולות שיש ספרים שלמים כדי לנסות להבין קצת מתוכן, לא זכיתי ללמוד הרבה אבל אכתוב מהמעט שאני יודע.
עולם הבא לא עולם במובן שאנחנו חושבים, וצריך להבדיל בינו לבין אחרי המוות.
לאחר המוות האדם יוצא מהחסמים והגשמיות ונחשף למהות של העולם בלי מסכים. אם האדם תיקן את עצמו, הוא מגיע לגן עדן - הוא רואה את העולם אחדותי ואת כל התיקון מהמצוות שעשה בחייו, זה עונג אינסופי.
אם הוא לא תיקן את הכל, יש לו חוזר במה שהוא רואה, לדוגמה שקוע בתאוות האכילה ולכן הראייה שלו תתמקד באוכל. בגלל שזה בלי מסכים, הוא יראה אוכל כמו אינסוף, כולל כל החוסרים והפגמים שבו - זה סבל אינסופי. או להפך, הוא יראה את כל העולם ללא אוכל ויראה כמה האוכל חשוב כשהוא במקום האמיתי שלו, וכמה החטא של תאוות האכילה פוגע באחדות של העולם. כשהוא יחווה את זה, הנשמה שלו תבין ותתחיל לצאת מהתפיסה הראשונה שלו עד שהוא יעלה מהגיהינום ויגיע גם הוא לגן עדן.
עולם הבא = קרב ובא אלינו.
לאחר הגאולה העולם יהיה אחדותי שוב ותהיה תחת המתים, נראה מציאות שונה לחלוטין מזו שאנחנו רואים עכשיו.
למה השתמשתי תמיד במילים של ראייה ומבט? כי ההבדל בין עולם הזה, עולם הנשמות ועולם הבא לא נמצא באיזה ממד שונה. העולמות האלו נוצרו כשהאדם שם לעצמו מסכים. כמו שישב לידי חרש עיוור, הוא יחיה בעולם שונה לגמרי שבו אני אולי אפילו לא קיים - כי הוא מוגבל ולא חש אותי. כך אנחנו ביחש לעולם הבא, אין לנו יכולת להבין מה חסר ומה זה עולם הבא, כי מעולם לא היו לנו את החושים והתפיסה להגיע לשם.
אז מתי מקבלים את השכר? אני לא יודע. אולי מדובר על השכר של העונג בגן עדן, או בשלמות שנחווה בעולם הבא כשתגיע הגאולה במהרה בימינו.
מקיימים מצוות לא בגלל השכר, אלא מכיוון שכך ה' ציווה.
שואל השאלה:
^^זו תשובה שהייתי נותן לה פרח אם עוד היו לי כאלה.
^^זו תשובה שהייתי נותן לה פרח אם עוד היו לי כאלה.
אנונימי
מפני שהם עובדים את עצמם בלבד.
שואל השאלה:
כבר טענתי את זה וענו לי, עיין למעלה.
כבר טענתי את זה וענו לי, עיין למעלה.
אנונימי
שואל השאלה:
טוב, אני חושב שהבנתי, תודה רבה לכולכם(:
טוב, אני חושב שהבנתי, תודה רבה לכולכם(:
אנונימי
תודה חחח
מסכים עם הדיוק של מלפפון חמ(צ)וץ. לא עושים דברים בגלל שכר או אושר שמקבלים מהמצווה, אלא כי ככה ה' ציווה.
כלומר, יהודי חייב במצוות גם אם הן גורמות לו סבל או מונעות ממנו משהו, כולל 3 עבירות שאדם ימות ולא יעשה. זה לא בגלל שכר, אלא בגלל החובה שלנו לקיים את זה.
בנוגע לכל המשועממים שהחליטו שאנחנו אנוכיים או עובדים את עצמינו.
בפעם האחרונה שבדקתי, חסר דת נורמטיבי לא חי את חייו מתוך שליחות או איזו אידאה עולמית חברתית, אלא מתוך רצון למלא את התאוות שלו, לעשות כיף או טוב ע"פ מה שהוא רואה לנכון. ההבדל בינו לבין מי שאתם מדמיינים כדתי (וטועים) זה שחסר הדת קובע לעצמו מה כיף ומה לעשות, בעוד הדתי כפוף לחוקים מסויימים ומהם שואב את השכר שלו. אז אפילו לשיטתכם אין שום הבדל.
אבל אם נגיד את האמת, חסר דת ממוצע חי בשביל עצמו ואין לו רצון לחיות למען מישהו אחר כי זה פחות חשוב לו - העולם שלו מורכב רק ממה שהוא אישית רואה לנכון, ממילא הוא מוגבל. לדתי ממוצע יש רצון לחיות על פי ערכים גדולים יותר שהוא אומר שהם מיטיבים לכולם, אז גם אם הוא לא מצליח לקיים הכל ולא מצליח לפעמים לראות את הטוב שיוצא מהפעולות שלו (כי הוא אנושי בדיוק כמו חסר הדת) - העולם שהוא חי בו כולל יותר מאשר נקודת מבט אישית והאידאלים שלו לא בנויים רק על מה שהוא אישית יראה לנכון, ממילא הוא פחות אנוכי.
כמובן, אני מדבר רק על הממוצע. יש הרבה חסרי דת טובים ודתיים אנוכיים וגנבים.
מסכים עם הדיוק של מלפפון חמ(צ)וץ. לא עושים דברים בגלל שכר או אושר שמקבלים מהמצווה, אלא כי ככה ה' ציווה.
כלומר, יהודי חייב במצוות גם אם הן גורמות לו סבל או מונעות ממנו משהו, כולל 3 עבירות שאדם ימות ולא יעשה. זה לא בגלל שכר, אלא בגלל החובה שלנו לקיים את זה.
בנוגע לכל המשועממים שהחליטו שאנחנו אנוכיים או עובדים את עצמינו.
בפעם האחרונה שבדקתי, חסר דת נורמטיבי לא חי את חייו מתוך שליחות או איזו אידאה עולמית חברתית, אלא מתוך רצון למלא את התאוות שלו, לעשות כיף או טוב ע"פ מה שהוא רואה לנכון. ההבדל בינו לבין מי שאתם מדמיינים כדתי (וטועים) זה שחסר הדת קובע לעצמו מה כיף ומה לעשות, בעוד הדתי כפוף לחוקים מסויימים ומהם שואב את השכר שלו. אז אפילו לשיטתכם אין שום הבדל.
אבל אם נגיד את האמת, חסר דת ממוצע חי בשביל עצמו ואין לו רצון לחיות למען מישהו אחר כי זה פחות חשוב לו - העולם שלו מורכב רק ממה שהוא אישית רואה לנכון, ממילא הוא מוגבל. לדתי ממוצע יש רצון לחיות על פי ערכים גדולים יותר שהוא אומר שהם מיטיבים לכולם, אז גם אם הוא לא מצליח לקיים הכל ולא מצליח לפעמים לראות את הטוב שיוצא מהפעולות שלו (כי הוא אנושי בדיוק כמו חסר הדת) - העולם שהוא חי בו כולל יותר מאשר נקודת מבט אישית והאידאלים שלו לא בנויים רק על מה שהוא אישית יראה לנכון, ממילא הוא פחות אנוכי.
כמובן, אני מדבר רק על הממוצע. יש הרבה חסרי דת טובים ודתיים אנוכיים וגנבים.
שואל השאלה:
אתה יכל בבקשה למחוק את החלק שנוגע לחילונים? אני לא רוצה שתתחיל לי מריבה פה.
אתה יכל בבקשה למחוק את החלק שנוגע לחילונים? אני לא רוצה שתתחיל לי מריבה פה.
אנונימי
לא בהכרח עושים כדי לקבל שכר
יש את הציטוט הזה "הוא היה אומר, אל תהיו כעבדים המשמשין את הרב על מנת לקבל פרס, אלא הוו כעבדים המשמשין את הרב שלא על מנת לקבל פרס, ויהי מורא שמים עליכם."
יש את הציטוט הזה "הוא היה אומר, אל תהיו כעבדים המשמשין את הרב על מנת לקבל פרס, אלא הוו כעבדים המשמשין את הרב שלא על מנת לקבל פרס, ויהי מורא שמים עליכם."
אנונימית
בצע כסף, כמו למשל אמנון יצחק, מדבר שטויות שגורמות לי לצחוק, בעיניי הוא קומיקאי שגורם לאנשים להאמין לו ולשלם עשרות שקלים לכרטיס להרצאות וככה הוא מתפרנס, גם מdvd שמכין ואנשים קונים.
שואל השאלה:
^^אין לזה המשך של ויהיה שכרכם כפול?
^^אין לזה המשך של ויהיה שכרכם כפול?
אנונימי
שכחתי לשנות חלק.
כתבתי על חסרי דת, לא על חילונים שזו קבוצה אחרת שכוללת גם מסורתיים ואנשים שמחוברים במידה כזו או אחרת לאידאלים של הדת.
אני לא פותח פה מריבה כי אני הולך עוד שנייה, רק רציתי לענות לכל אלו שיכנסו ויכתבו שטויות כמו אלו.
כתבתי על חסרי דת, לא על חילונים שזו קבוצה אחרת שכוללת גם מסורתיים ואנשים שמחוברים במידה כזו או אחרת לאידאלים של הדת.
אני לא פותח פה מריבה כי אני הולך עוד שנייה, רק רציתי לענות לכל אלו שיכנסו ויכתבו שטויות כמו אלו.
כי זו האמונה שלהם
שואל השאלה:
^^סבבה, אני מקבל את מה שאתה כותב וגם התנסחת ממש טוב. פשוט זו לא שאלה לחסרי דת אז אני לא רואה סיבה לדון בהם.
^^סבבה, אני מקבל את מה שאתה כותב וגם התנסחת ממש טוב. פשוט זו לא שאלה לחסרי דת אז אני לא רואה סיבה לדון בהם.
אנונימי
^^^^^^^^^בנוגע לטענתו של ווילי וונקה? הוא פשוט אומר (באנלוגיה שגויה לטעמי) שהשכר נצרך, כמו הכסף, עבור ההישרדות (לא ברור איפה האנלוגיה). אך הוא לא מסביר עם התזה הזו למה עלינו "לשרוד" (גם פה מאוד לא ברור), שהרי אם מטרת המצוות שווה לעבודה (=לשם השכר), והשכר מטרתו לשמור על קיומנו, אז אנחנו עובדים אך ורק עבור קיומנו? או יותר נכון, עבור המשך העבודה למען קיומנו? זה השלכה של חשיבה קפיטליסטית מזוויעה על הדת.
^^^^^^^מי דיבר פה על חילונים או על כל מגזר אחר? למה אתם מנסים להצטדק ע"י האשמת החילונים בכך שהם עושים דבר דומה? אם אתם רוצים להיות כמו החילונים תורידו את הכיפה, אם לא אז תתרכזו בעצמכם.
^^^^^^^מי דיבר פה על חילונים או על כל מגזר אחר? למה אתם מנסים להצטדק ע"י האשמת החילונים בכך שהם עושים דבר דומה? אם אתם רוצים להיות כמו החילונים תורידו את הכיפה, אם לא אז תתרכזו בעצמכם.
שואל השאלה:
קודם כל, מסכים לגבי זה שאין סיבה לערב את החילונים.
אבל כן, אם המטרה היא לעבוד את ה' אז צריך להיות שכר שיאפשר להמשיך לעבוד את ה'.
קודם כל, מסכים לגבי זה שאין סיבה לערב את החילונים.
אבל כן, אם המטרה היא לעבוד את ה' אז צריך להיות שכר שיאפשר להמשיך לעבוד את ה'.
אנונימי
^איך שכר בעולם הבא גורם לנו לעבוד את ה'?
האמת שאני כן עושה בשביל לקבל מידי פעם, צריך להודות ולא להכחיש.. וזה אפילו מביך כשאני אומרת את זה.
אבל לרוב, אני מכוונת רק בשביל בורא עולם, מכוונת בשביל לומר לו תודה ולבקש סליחה יש ככ הרבה על מה.
ומה שחסר לי מבקשת ומתפללת, זה חלק מהיהדות, התורה וההלכה
ההתבודדות, הלבקש ולהתעקש על זה, מוכיח לבורא עולם שאנחנו יודעים שאין עוד מלבדו ורק הוא יכול לתת לנו.
אבל לרוב, אני מכוונת רק בשביל בורא עולם, מכוונת בשביל לומר לו תודה ולבקש סליחה יש ככ הרבה על מה.
ומה שחסר לי מבקשת ומתפללת, זה חלק מהיהדות, התורה וההלכה
ההתבודדות, הלבקש ולהתעקש על זה, מוכיח לבורא עולם שאנחנו יודעים שאין עוד מלבדו ורק הוא יכול לתת לנו.
אנונימית
שואל השאלה:
^^השכר בעולם הזה עוזר לנו. השכר בעולם הבא הוא פשוט תוצאה ישירה של הפעולות בעולם הזה, אם היית קרוב לה' בעולם הזה אז אתה קרוב אליו בעולם הבא, ואיזה שכר גדול יותר יש?
^^השכר בעולם הזה עוזר לנו. השכר בעולם הבא הוא פשוט תוצאה ישירה של הפעולות בעולם הזה, אם היית קרוב לה' בעולם הזה אז אתה קרוב אליו בעולם הבא, ואיזה שכר גדול יותר יש?
אנונימי
האמת שצריך יותר לעשות בשביל שיהיה לנו שכר לעולם הבא, ולכן באים גם ייסורים גם בשביל לתקן וגם בשביל הזכויות שלנו בעולם הבא.
אבל ה' טוב ומטיב ונותן בכל רגע, גם דברים שנראים לנו מובן מאליו כמו זה שאני כותבת עכשיו..
אבל ה' טוב ומטיב ונותן בכל רגע, גם דברים שנראים לנו מובן מאליו כמו זה שאני כותבת עכשיו..
אנונימית
לאלאלא שום ויהי שכרכם כפול אם היה כתוב את זה כל הציטוט היה יוצר בדיוק ההפך, אם תעבדו את רבכם כדי לא לקבל שכר אלא פשוט כדי לעשות מה שהוא רוצה אז תקבלו שכר כפול? אנשים יחשבו על השכר הכפול ויעבדו בשביל לקבל שכר..
לא, עושים מצוות וכל הדברים האלה כי הקב"ה ציווה אותנו. זה כמו שאמא שלך תבקש משתי בנות שלה לנקות את החדר שלהם, ואחת מנקה כי אמא שלה ביקשה. אחרת לא מנקה. האמא תתן משהו לילדה שלה שניקתה כדי שתהיה לה עדיין מוטיבציה לעשות את מה שהיא מבקשת ממנה, כי אם היא מנקה ועובדת לעושה מה שאמא שלה רוצה אבל בסופו של דבר אחותה לא עשתה כלום והכל בסדר איתה, אז למה שהיא תטרח כשאחותה לא טורחת? האמא תתן משהו לילדה שייתן לה מוטבציה להמשיך. אבל הילדה עושה את מה שאמא שלה מבקשת ממנה כי היא אוהבת את אמא שלה והיא תעשה מה שהיא מבקשת. אחרי הכל אמא שלה רוצה רק בטובתה ושהחדר שלה יהיה נקי זה לטובת הילדה בסופו של דבר
זה מה שאנחנו עושים, אנחנו אוהבים את הקב"ה ויודעים שמה שהוא מצווה עלינו זה לטובתנו בלבד. אז אנחנו נעשה מה שהוא מבקש. אבל לפעמים זה מאוד קשה לנו אתה מבין? לשמור שש שעות, ללכת בצניעות, להתפלל, המצוות זה לא דבר שקל לעשות אותו. ואם כל האחרים שלא עושים אותו הכל טוב להם אז זה מחליש מאוד את האדם.
שמעתי גם כאלה שאומרים שהקב"ה רצה להיטיב עם האדם, ולכן נתן את המצוות וכדומה כדי שהאדם לא יהיה סתם כמו ילד מפונק שנותנים לו מה שהוא רוצה, אלא שהוא עובד וטורח ועושה מה שה' אומר וככה ה' יכול להביא לו שכר ולהטיב עימו בזכות מה שעשה האדם עצמו, הוא זוכה לשכר בזכות הטרחה שלו, ולא בחסד.
לא, עושים מצוות וכל הדברים האלה כי הקב"ה ציווה אותנו. זה כמו שאמא שלך תבקש משתי בנות שלה לנקות את החדר שלהם, ואחת מנקה כי אמא שלה ביקשה. אחרת לא מנקה. האמא תתן משהו לילדה שלה שניקתה כדי שתהיה לה עדיין מוטיבציה לעשות את מה שהיא מבקשת ממנה, כי אם היא מנקה ועובדת לעושה מה שאמא שלה רוצה אבל בסופו של דבר אחותה לא עשתה כלום והכל בסדר איתה, אז למה שהיא תטרח כשאחותה לא טורחת? האמא תתן משהו לילדה שייתן לה מוטבציה להמשיך. אבל הילדה עושה את מה שאמא שלה מבקשת ממנה כי היא אוהבת את אמא שלה והיא תעשה מה שהיא מבקשת. אחרי הכל אמא שלה רוצה רק בטובתה ושהחדר שלה יהיה נקי זה לטובת הילדה בסופו של דבר
זה מה שאנחנו עושים, אנחנו אוהבים את הקב"ה ויודעים שמה שהוא מצווה עלינו זה לטובתנו בלבד. אז אנחנו נעשה מה שהוא מבקש. אבל לפעמים זה מאוד קשה לנו אתה מבין? לשמור שש שעות, ללכת בצניעות, להתפלל, המצוות זה לא דבר שקל לעשות אותו. ואם כל האחרים שלא עושים אותו הכל טוב להם אז זה מחליש מאוד את האדם.
שמעתי גם כאלה שאומרים שהקב"ה רצה להיטיב עם האדם, ולכן נתן את המצוות וכדומה כדי שהאדם לא יהיה סתם כמו ילד מפונק שנותנים לו מה שהוא רוצה, אלא שהוא עובד וטורח ועושה מה שה' אומר וככה ה' יכול להביא לו שכר ולהטיב עימו בזכות מה שעשה האדם עצמו, הוא זוכה לשכר בזכות הטרחה שלו, ולא בחסד.
אנונימית
אני אישית מקיימת מצוות כדי לעשות את רצון ה'
אני לא ממש חושבת על השכר..
אני לא ממש חושבת על השכר..
אנונימית
השכר על מה שעושים בעולם הזה הוא בעולם הבא..
זאת אומרת שיהיה טוב למי שעשה מצוות בעולם הבא זה כיאלו השכר
הבנת?
זאת אומרת שיהיה טוב למי שעשה מצוות בעולם הבא זה כיאלו השכר
הבנת?
אנונימית
שואל השאלה:
מה אמרת בזה?
מה אמרת בזה?
אנונימי
^^^^^^מה זה שכר בעולם הזה? אתה מתכוון לייחוס כל הטובות לאלוהים? ולעבוד את האלוה בכדי להתקרב לאלוה זו עבודת עצמך, שהרי אתה חושב על טובתך שלך ועושה את הדברים עבור שכר מהאלוה (הנאהב הפעיל של אברבנאל). את המצוות היה עלינו לקיים גם אם היה רשום במפורש, במין הקדמה של אלוהים לתורה, שכל המקיים אותן נידון לייסורין ויהיה רחוק מאלוהים, ואילו זה שלא יקיימן ישכון תחת כסא הכבוד. אנחנו עובדים את אלוהים מפני שהוא ציווה אותנו לעבדו, לא מפני שום דבר אחר. שכר מצווה - מצווה, השכר היחיד שאתה מקבל הוא שאתה עובד את ה'.
שואל השאלה "מה אמרת בזה?"
למי אתה מדבר?
למי אתה מדבר?
אנונימית
ה' רוצה לתת לנו, אבל המהות של נתינה בשלמות זה כשמגיע לאותו אדם לקבל את הנתינה (השכר או התענוג העילאי) ואם ה' היה נותן לכול לנשמות שכר מבלי שעשו כלום הם היו מתביישות בעצמם שעושים איתם חסד חינם כול כך גדול.. אז ה' נתן מצוות שהם מוסריות ומצוות שהם דתיות ומצוות ששומרות עלינו מטומאה כי הנשמה היא טהורה והטומאה מלכלכת אותה.. ואז בעצם על הקיום שלהם או על ההימנעות ממה שהוא אמר להימנע ממנו אנחנו מקבלים את שכרנו ובתכלס לא כול אחד נהיה דתי כי הוא רוצה גן עדן קומפלט חח אלא גם כי החיים עצמם חסרי משמעות בלעדיו, בשבילי להיות לא מאמין זה לחיות את המוות, עדיף לי למות.. כי הלמות הזה כשאני מת באמונה זה רק התחלה חדשה בשבילי.. כי כול הזמן נהנתי להיות דתי
אנחנו לא עושים את זה רק בשביל השכר.
"הוא היה אומר, אל תהיו כעבדים המשמשין את הרב על מנת לקבל פרס, אלא הוו כעבדים המשמשין את הרב שלא על מנת לקבל פרס, ויהי מורא שמים עליכם." (מסכת אבות, פרק א, משנה ג)
"הוא היה אומר, אל תהיו כעבדים המשמשין את הרב על מנת לקבל פרס, אלא הוו כעבדים המשמשין את הרב שלא על מנת לקבל פרס, ויהי מורא שמים עליכם." (מסכת אבות, פרק א, משנה ג)
שואל השאלה:
כבר כתבתי למעלה, אם זה היה כדי להגיע לחמות לא הייתי מבקש שיח מכבד.
כבר כתבתי למעלה, אם זה היה כדי להגיע לחמות לא הייתי מבקש שיח מכבד.
אנונימי
זה דרבון. חוץ מזה, זה מה שה' רוצה - לתת לנ ושכר. פשוט מדינו זה יהיה אנוכי לעבוד את ה' רק בשביל לקבל שכר. אבל אם נעשה את זה מתוך אמונה שה' בעצמו רוצה לתת לנו שכר- אז יצא שאנחנו נעשה נוח רוח לה' יתברך בזה שנקבל את השכר הזה.
זה המטרה שלנו בחיים ואם לא נעבוד בשביל השכר אנחנו נקבל עונש אז כאילו... עושים את המצוות זה גם מתוך פחד ויראה וגם מתוך שמחה
אנונימית
בתכלס כל הדתיים גם אם הם יודו בזה וגם אם לא עושים מצוות בין היתר כדי להגיע לגן עדן שלהם.
קודם כל השכר מגיע בעולם הבא. שם זה העולם האמיתי, העולם הזה זה עולם השקר.
יש מצוות מעטות מאוד שיש להם שכר בעולם הזה, כמו כיבוד הורים, מעשרות וכו
וזה כמובן כי כל אדם זקוק למוטיבציה כדי לעשות רצון של מישהו, אז ככה גם עושים כדי לעשות את רצון ה'
יש מצוות מעטות מאוד שיש להם שכר בעולם הזה, כמו כיבוד הורים, מעשרות וכו
וזה כמובן כי כל אדם זקוק למוטיבציה כדי לעשות רצון של מישהו, אז ככה גם עושים כדי לעשות את רצון ה'
דתיים עושים דברים כדי לעשות את רצון השם
שואל השאלה:
^^^תודה על הנימה המכבדת, מעריך את זה.
^^כבר דננו בזה למעלה שלכאורה שכר בעולם הזה יותר טוב.
^^^תודה על הנימה המכבדת, מעריך את זה.
^^כבר דננו בזה למעלה שלכאורה שכר בעולם הזה יותר טוב.
אנונימי
^אז זהו, שהוא לא. שכר זמני לא יותר טוב משכר קבוע, וקל וחומר שאנחנו לא יודעים מה מצפה לנו והוא הרבה יותר טוב.