18 תשובות
אני משתדל כמה שאני יכול. אני לא מסוגל לשמור את כל השבתות בעיקר כי אני מכור לטלפון ולמוזיקה וזה מאוד מאוד קשה לי, וגם בגלל שלא כל המשפחה שלי שומרת, אני עושה השתדלות אבל אני לא תמיד מצליח
שואל השאלה:
^^למה לא אבל? הם יודעים שיש על חילול שבת עונש
^^למה לא אבל? הם יודעים שיש על חילול שבת עונש
אנונימית
כי לפעמים קשה לקחת על עצמך את הדברים האלה. אני בעד שכל אחד יעשה מה שטוב לו כל עוד זה לא פוגע באחרים. אם מישהו לא מכין אוכל בשבת אבל נוסע זה גם התאמצות
אני ניסיתי המון פעמים באמת לשמור וכל שבת אני חושבת על זה. אני לא מצליחה חוץ מזה יש לי המון דברים לעשות כמו להתכוננן למבחנים דברים כאלו ואם אני שומרת שבת זה בלתי אפשרי כי אסור לכתוב
שואל השאלה:
רק שתדעו:
העונש המפורט בתורה על חילול שבת במזיד, אם חילל שבת בפני עדים שהתרו בו הוא סקילה, ואם חילל שבת שלא בפני עדים חייב כרת שנאמר: "וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ". העונש מדאורייתא על חילול שבת בשוגג הוא הבאת קורבן חטאת.
-ויקיפדיה
רק שתדעו:
העונש המפורט בתורה על חילול שבת במזיד, אם חילל שבת בפני עדים שהתרו בו הוא סקילה, ואם חילל שבת שלא בפני עדים חייב כרת שנאמר: "וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ". העונש מדאורייתא על חילול שבת בשוגג הוא הבאת קורבן חטאת.
-ויקיפדיה
אנונימית
אני רוצה להיות דתייה / חרדתית בעתיד ולשמור שבת והכל.
כרגע אני לא יכולה כי המשפחה שלי לא שומרת
(רק אש)
וזה יהיה לי קשה להיות בבית שרק אני אשמור וכל האחרים לא.
כרגע אני לא יכולה כי המשפחה שלי לא שומרת
(רק אש)
וזה יהיה לי קשה להיות בבית שרק אני אשמור וכל האחרים לא.
תאמיני לי שאנחנו מודעים לכך אני לא מבינה מאיפה באה השאלה הסתומה הזאת
אוקיי אבל את לא יכולה לכפות על אף אחד לשמור את השבת. אם מישהו בוחר שלא לשמור אז זה בעיה שלו, כפיה דתית וכפיה בכללי זה אף פעם לא טוב, בתור בן אדם מסורתי-דתי אני אומר לך שאני שונא שאנשים כופים את הדת על אחרים כי זה באמת מעצבן, אם הם לא רוצים לשמור שלא ישמרו בעיה שלהם מה אכפת לך
שואל השאלה:
לא אכפת לי אם תשמרו או לא, אני בכלל אתאיסטית ולא מאמינה שצריך לשמור שבת
פשוט אתם כן מאמינים שצריך ויודעים שיש עונש, אבל אתם בכל זאת מחללים שבת, זה דיי חסר היגיון
לא אכפת לי אם תשמרו או לא, אני בכלל אתאיסטית ולא מאמינה שצריך לשמור שבת
פשוט אתם כן מאמינים שצריך ויודעים שיש עונש, אבל אתם בכל זאת מחללים שבת, זה דיי חסר היגיון
אנונימית
תגידי מה שתגידי אנחנו מאמינים במה שאנחנו מאמינים זה פשוט מפגר לזרוע מלח סתם ככה אני בטוחה שמי שמאמין ולא שומר מודע לכך ושהוא כן ניסה. סליחה באמת שניסינו
מה שחסר היגיון זה השאלה הזאת. אם מישהו בוחר להאמין ובוחר לא לשמור שבת זו הבחירה שלו ואת לא יכולה לשפוט אף אחד
כי בחרתי שלא :)
ראיתי שיש כאלה שכתבו שהם רוצים אבל בעתיד או שהם לא מצליחים וכדומה
אתם יכולים להתחיל אפילו מחצי שעה - שעה ועם הזמן להוסיף
בהצלחה! (:
אתם יכולים להתחיל אפילו מחצי שעה - שעה ועם הזמן להוסיף
בהצלחה! (:
אנונימי
יש כאלה שהם לא רגילים או שקשה להם
תשמעי נגעת בנקודה רגישה..
הייתה תקופה עד לפני כמה חודשים ששמרתי שבת כמעט לגמרי (אני באה ממשפחה לא שומרת שבת) ואז נחלשתי לאט לאט וממש קשה לשמור שבת שאף אחד מסביבך לא שומר שכל החברים נפגשים בשבת ונוסעים למקומות וכו'.
אני עכשיו כנראה אתחיל ללמוד קצת תורה נגיד הלכות שבת, אמונה וכו'
אני מקווה להתחזק באמונה שלי עם הזמן ובע"ה אני אשמור שבת גם.
אני יודעת שזה יקרה מתישהו אין סיכוי שכל החיים שלי אני לא אשמור שבת פשוט עכשיו זה נקודת זמן שקשה לי מאוד, שאני גם חלשה יותר באמונה ובמעשים ובהכל..
ונכון שיש עונש על חילול שבת אבל דבר ראשון היום כבר אין סקילות וכאלה כי אין בית דין וסנהדרין וכל זה..
דבר שני הקב"ה מנהיג את העולם ברחמים ("ה' ה' אל רחום וחנון ארך אפיים ורב חסד ואמת)
זה 13 המידות שלו
הקב"ה יודע את המחשבות של האדם ומכיר את הנפש ויודע מה עובר על כל אחד ואחד ואני באמת מאמינה בלב שלם שהוא יודע מה עובר עלי ואת הקשיים שלי ושאם הוא "נותן לי יד" ופותח לי את הפתח ולא מוותר עלי ואני מהצד שלי אעשה את כל ההשתדלות שלי אז אני אצליח
והוא לא יכעס עלי והוא יבין והוא נוהג ברחמים עם הבריות שלו.
הייתה תקופה עד לפני כמה חודשים ששמרתי שבת כמעט לגמרי (אני באה ממשפחה לא שומרת שבת) ואז נחלשתי לאט לאט וממש קשה לשמור שבת שאף אחד מסביבך לא שומר שכל החברים נפגשים בשבת ונוסעים למקומות וכו'.
אני עכשיו כנראה אתחיל ללמוד קצת תורה נגיד הלכות שבת, אמונה וכו'
אני מקווה להתחזק באמונה שלי עם הזמן ובע"ה אני אשמור שבת גם.
אני יודעת שזה יקרה מתישהו אין סיכוי שכל החיים שלי אני לא אשמור שבת פשוט עכשיו זה נקודת זמן שקשה לי מאוד, שאני גם חלשה יותר באמונה ובמעשים ובהכל..
ונכון שיש עונש על חילול שבת אבל דבר ראשון היום כבר אין סקילות וכאלה כי אין בית דין וסנהדרין וכל זה..
דבר שני הקב"ה מנהיג את העולם ברחמים ("ה' ה' אל רחום וחנון ארך אפיים ורב חסד ואמת)
זה 13 המידות שלו
הקב"ה יודע את המחשבות של האדם ומכיר את הנפש ויודע מה עובר על כל אחד ואחד ואני באמת מאמינה בלב שלם שהוא יודע מה עובר עלי ואת הקשיים שלי ושאם הוא "נותן לי יד" ופותח לי את הפתח ולא מוותר עלי ואני מהצד שלי אעשה את כל ההשתדלות שלי אז אני אצליח
והוא לא יכעס עלי והוא יבין והוא נוהג ברחמים עם הבריות שלו.
אנונימית
^הכל טוב
תעשי את זה לאט לאט לא צריך בבום העיקר שבסופו של דבר תצליחי לעשות את זה
בהצלחה! (:
תעשי את זה לאט לאט לא צריך בבום העיקר שבסופו של דבר תצליחי לעשות את זה
בהצלחה! (:
אנונימי
כנראה לא באמת מאמינים, או לא מבינים את חומרת העוון
מדובר באחת העבירות החמורות ביותר ביהדות, עד כדי שמתייחסים למחלל שבת כגוי להרבה דברים
"השבת ועבודת כוכבים ומזלות כל אחת משתיהן שקולה כנגד שאר כל מצות התורה. והשבת היא האות שבין הקב"ה ובינינו לעולם. לפיכך כל העובר על שאר המצות הרי הוא בכלל רשעי ישראל. אבל המחלל שבת בפרהסיא הרי הוא כעובד עבודת כוכבים ומזלות ושניהם כעובדי כוכבים ומזלות לכל דבריהם. לפיכך משבח הנביא ואומר אשרי אנוש יעשה זאת ובן אדם יחזיק בה שומר שבת מחללו וגו'. וכל השומר את השבת כהלכתה ומכבדה ומענגה כפי כחו כבר מפורש בקבלה שכרו בעולם הזה יתר על השכר הצפון לעולם הבא. שנאמר אז תתענג על ה' והרכבתיך על במותי ארץ והאכלתיך נחלת יעקב אביך כי פי ה' דבר." (רמב"ם הלכות שבת ל טו).
מדובר באחת העבירות החמורות ביותר ביהדות, עד כדי שמתייחסים למחלל שבת כגוי להרבה דברים
"השבת ועבודת כוכבים ומזלות כל אחת משתיהן שקולה כנגד שאר כל מצות התורה. והשבת היא האות שבין הקב"ה ובינינו לעולם. לפיכך כל העובר על שאר המצות הרי הוא בכלל רשעי ישראל. אבל המחלל שבת בפרהסיא הרי הוא כעובד עבודת כוכבים ומזלות ושניהם כעובדי כוכבים ומזלות לכל דבריהם. לפיכך משבח הנביא ואומר אשרי אנוש יעשה זאת ובן אדם יחזיק בה שומר שבת מחללו וגו'. וכל השומר את השבת כהלכתה ומכבדה ומענגה כפי כחו כבר מפורש בקבלה שכרו בעולם הזה יתר על השכר הצפון לעולם הבא. שנאמר אז תתענג על ה' והרכבתיך על במותי ארץ והאכלתיך נחלת יעקב אביך כי פי ה' דבר." (רמב"ם הלכות שבת ל טו).
קישורים מצורפים:
אנונימי
אנונימי
תודה רבה :)
תודה רבה :)
אנונימית
באותו הנושא: