26 תשובות
אני לא טבעונית, אני צמחונית, אבל זה לא משנה שזה ביצים לא מופרות
זה הביתה של אמא שלה ואין לנו שום זכות לאכול את זה
אני לא כופה על אף אחד ולא נכנסת לצלחת
זה הביתה של אמא שלה ואין לנו שום זכות לאכול את זה
אני לא כופה על אף אחד ולא נכנסת לצלחת
זה חרטא
ומי שעושה את זה הוא לא טבעוני ^^^
ומי שעושה את זה הוא לא טבעוני ^^^
זה כמו שצמחוני יאכל דגים
הייתי טבעונית שנה עכשיו כבר לא..
בגלל הדרך שבני האדם גורמים לתרנגולות להוציא כמות גדולה של ביצים.
ובגלל שהתרנגולות בתוך לולים ולא בטבע.
בגלל הדרך שבני האדם גורמים לתרנגולות להוציא כמות גדולה של ביצים.
ובגלל שהתרנגולות בתוך לולים ולא בטבע.
תעשיית הביצים היא מזעזעת.
התרנגולות חיות בתנאים נוראים, כלוב שלא נותן להן לזוז או לישון או לפרוש את הכנפיים - תנאי בסיסי. כמו לכלוא בן אדם בכלוב שלא נותן לו שום מרחב תזוזה, כל החיים, לנצח. זה בסדר? כמובן שלא!
נותנים להן המון הורמונים, שגורמים להן להטיל עוד יותר ביצים ככה שחור ההטלה נשחק. הן רק חיות בצואה של עצמן כל החיים, פלוס העובדה שבתקופה שבה הן לא מטילות מרעיבים אותן כי למה לבזבז כסף על תרנגולות שלא מטילות?
עד שעושים סינון, ורוצחים את אלה שלא צריך יותר.
את האפרוחים הזכרים לוקחים או לשחיטה, או למגרסות ענק.
וגם תרנגולות חופש או ביצים אורגניות לא באמת נותנות לתרנגולות תנאים מושלמים, ביצי חופש נותנות יותר מרחב תזוזה שזה עדיף אבל תעשייה עדיין מתעללת, וכנ"ל לגבי ביצים אורגניות.
התרנגולות חיות בתנאים נוראים, כלוב שלא נותן להן לזוז או לישון או לפרוש את הכנפיים - תנאי בסיסי. כמו לכלוא בן אדם בכלוב שלא נותן לו שום מרחב תזוזה, כל החיים, לנצח. זה בסדר? כמובן שלא!
נותנים להן המון הורמונים, שגורמים להן להטיל עוד יותר ביצים ככה שחור ההטלה נשחק. הן רק חיות בצואה של עצמן כל החיים, פלוס העובדה שבתקופה שבה הן לא מטילות מרעיבים אותן כי למה לבזבז כסף על תרנגולות שלא מטילות?
עד שעושים סינון, ורוצחים את אלה שלא צריך יותר.
את האפרוחים הזכרים לוקחים או לשחיטה, או למגרסות ענק.
וגם תרנגולות חופש או ביצים אורגניות לא באמת נותנות לתרנגולות תנאים מושלמים, ביצי חופש נותנות יותר מרחב תזוזה שזה עדיף אבל תעשייה עדיין מתעללת, וכנ"ל לגבי ביצים אורגניות.
שואל השאלה:
אבל היא לא מופרית מה זה משנה?
אבל היא לא מופרית מה זה משנה?
אנונימי
אם לא היינו מתערבים הביצה הזאת היתה אפרוח
שואל השאלה:
ונניח אדם שמגדל אצלו תרנגולת בבית והוא נותן לה אחלה תנאים עדיין לא תאכלו?
ונניח אדם שמגדל אצלו תרנגולת בבית והוא נותן לה אחלה תנאים עדיין לא תאכלו?
אנונימי
שואל השאלה:
הביצה הזאת לא הייתה אפרוח כי היא לא מופרית
הביצה הזאת לא הייתה אפרוח כי היא לא מופרית
אנונימי
לדעתי זה בסדר יותר
כל עוד התרנגולת לגמרי חופשייה, לא גדלה רק לביצים, בלי שום הורמונים וכאלה...
כל עוד התרנגולת לגמרי חופשייה, לא גדלה רק לביצים, בלי שום הורמונים וכאלה...
לא, זה האפרוח שלה!!!
מי אנחנו בכלל?!??!?
זה כמו שנגנוב לאמא את הילד שלה, סליחה, לא כמו, בדיוק!
מי אנחנו בכלל?!??!?
זה כמו שנגנוב לאמא את הילד שלה, סליחה, לא כמו, בדיוק!
שואל השאלה:
ולדעת כאלה שאומרים שזה לא בסדר למה זה לא בסדר?
ולדעת כאלה שאומרים שזה לא בסדר למה זה לא בסדר?
אנונימי
שואל השאלה:
אבל הביצה הזאת גם ככה לא יכולה להיות אפרוח כי היא לא מופרית...
אבל הביצה הזאת גם ככה לא יכולה להיות אפרוח כי היא לא מופרית...
אנונימי
וואלה אין לי מושג מה אני הייתי עושה במצב כזה בדיוק
אבל בעיני זה עדיין לא 100% תקין
אבל בעיני זה עדיין לא 100% תקין
^^^^לא מכל ביצה יוצא אפרוח....
זה לא בדיוק לקחת לתרנגולת את הילד שלה
זה לא בדיוק לקחת לתרנגולת את הילד שלה
אצלי זה גם מטעם בריאות (מלא כולסטרול בביצה) וגם בגלל שתעשיית הביצים עושה עוול לתרנגולות (מה שווילי וואנקה אמר.ה)
שואל השאלה:
^ונניח היית מגדלת אצלך בבית את התרנגולת היית אוכלת את הביצים הלא מופרות?
^ונניח היית מגדלת אצלך בבית את התרנגולת היית אוכלת את הביצים הלא מופרות?
אנונימי
תעשיית הביצים היא נוראית, כדי לייצר ביצים בצורה תעשייתית מחזיקים תרנגולות בתנאים מזעזעים.
לגבי ביצים של גידול בתי, יש טבעונים שלא היו מתנגדים לאכול ביצה בגידול ביתי נאות (על אף שיש כאלו שפשוט לא ירצו), אולם שמעתי טענות שונות על האינסטינקט של התרנגולת לדגור ולכן לקיחת הביצים עלולה לפגוע בה. אני לא ביררתי את הנושא.
בנוסף, אני חושב שהתרנגולת אוכלת לעיתים מהביצים הלא־מופרות שלה כדי להחזיר סידן אחרי הטלה.
עדיין יש מתנגדי צער בעלי־חיים שמגדלים תרנגולות ואוכלים מביציהן אבל רק אם יש מהן מספיק עודף בגלל הסיבות הללו.
כל אלה נמצאים כמובן בתחום של צער בעלי־חיים ולא בסיבות אחרות (כמו בריאות, דת, סביבתנות על אף־פי שגידול בתי יכול להתאים לסיבה זו וכדומה).
לגבי ביצים של גידול בתי, יש טבעונים שלא היו מתנגדים לאכול ביצה בגידול ביתי נאות (על אף שיש כאלו שפשוט לא ירצו), אולם שמעתי טענות שונות על האינסטינקט של התרנגולת לדגור ולכן לקיחת הביצים עלולה לפגוע בה. אני לא ביררתי את הנושא.
בנוסף, אני חושב שהתרנגולת אוכלת לעיתים מהביצים הלא־מופרות שלה כדי להחזיר סידן אחרי הטלה.
עדיין יש מתנגדי צער בעלי־חיים שמגדלים תרנגולות ואוכלים מביציהן אבל רק אם יש מהן מספיק עודף בגלל הסיבות הללו.
כל אלה נמצאים כמובן בתחום של צער בעלי־חיים ולא בסיבות אחרות (כמו בריאות, דת, סביבתנות על אף־פי שגידול בתי יכול להתאים לסיבה זו וכדומה).
שואל השאלה:
אני לא חושב שהתרנגולת תדגור כל היום...
למה רק אם יש מהן מספיק עודף?
אני לא חושב שהתרנגולת תדגור כל היום...
למה רק אם יש מהן מספיק עודף?
אנונימי
לא אמרתי שהיא תדגור כל היום, הכוונה שהיא תרגיש צורך לדגור עליהן ועלולה לחוש בעקה אם יקחו אותן ממנה.
בעניין העודפים, זה מאותן סיבות שאמרתי.
שוב, לא ממש חקרתי את הנושא, אלה פשוט טענות שנתקלתי בהן.
בעניין העודפים, זה מאותן סיבות שאמרתי.
שוב, לא ממש חקרתי את הנושא, אלה פשוט טענות שנתקלתי בהן.
שואל השאלה:
אז מה זה משנה אם זה 3 או 4? (נניח ויש לה 4 ביצים ולוקחים לה אחת)
אז מה זה משנה אם זה 3 או 4? (נניח ויש לה 4 ביצים ולוקחים לה אחת)
אנונימי
זה לא בגלל הקטע של הפריית ביצים, אני יודעת שהביצים שמוכרים לא מופרות
זה בגלל שכולאים אותן בשטח שאין להן מקום לזוז או להתמתח, גורסים אפרוחים, חותכים מקורים, מעוותים אותן גנטית ככה שייצרו פי 25 ביצים שזה ממש פוגע בגוף שלהן (זה כמו שבת תהיה כל יום במחזור הדם שלה פשוט ייגמר), וכשהן מתחילות להטיל פחות ביצים מחשמלים אותן למוות
זה בגלל שכולאים אותן בשטח שאין להן מקום לזוז או להתמתח, גורסים אפרוחים, חותכים מקורים, מעוותים אותן גנטית ככה שייצרו פי 25 ביצים שזה ממש פוגע בגוף שלהן (זה כמו שבת תהיה כל יום במחזור הדם שלה פשוט ייגמר), וכשהן מתחילות להטיל פחות ביצים מחשמלים אותן למוות
שואל השאלה:
^ומה אם אדם מגדל בעצמו בתנאים טובים?
^ומה אם אדם מגדל בעצמו בתנאים טובים?
אנונימי
אז זה סבבה
אבל בוא, אני גרה בדירה בקומה שישית עם אמא ששונאת חיות, אין לי איך לגדל תרנגולת
אבל בוא, אני גרה בדירה בקומה שישית עם אמא ששונאת חיות, אין לי איך לגדל תרנגולת
אני לא מכיר יותר מדי את התחום הזה, אני מניח שזה יהיה סביר אבל כמו שאמרתי לא חקרתי את הנושא.
בכל מקרה, זאת טרחה קצת גדולה מדי ואפילו מיותרת בשביל הרבה טבעונים ולכן הם פשוט לא אוכלים ביצים.
בכל מקרה, זאת טרחה קצת גדולה מדי ואפילו מיותרת בשביל הרבה טבעונים ולכן הם פשוט לא אוכלים ביצים.
הן נוצרות בכלובי סוללה צפופים שתרנגולות לא יכולות אפילו ליישר את הכנפיים, זה כמו להיות תקוע בחצי מיטה שאי אפשר ליישר רגליים, ועכשיו תוסיפי תרנגולות אחרות כי זה לא יחידים, וברור שהורגים תרנגולות שלא מסוגלות להטיל ביצים יותר.
**מוזמן לדלג על החלק הזה הוא מזוויע.
אתה יודע מה עושים עם אפרוחים זכרים? (כי צריכים להפרות בשביל עוד תרנגולות) עולים על מסילה בשביל להיגרס בחיים.
גם ביצי חופש זה לא כזה משהו, כן הן לא נראלי בכלובים, אבל מואכלות באנטיביוטיקה ודברים לא בריאים, ובמילא הורגים את מי שלא מסוגלים וגם הנקודה שנתתי למעלה.
**מוזמן לדלג על החלק הזה הוא מזוויע.
אתה יודע מה עושים עם אפרוחים זכרים? (כי צריכים להפרות בשביל עוד תרנגולות) עולים על מסילה בשביל להיגרס בחיים.
גם ביצי חופש זה לא כזה משהו, כן הן לא נראלי בכלובים, אבל מואכלות באנטיביוטיקה ודברים לא בריאים, ובמילא הורגים את מי שלא מסוגלים וגם הנקודה שנתתי למעלה.
באותו הנושא: