51 תשובות
כי גדי בחלב אמו
שואל השאלה:
מה
אנונימית
לא חושבת שצריך לשמור, מי שחושב ככה עושה את זה באופן עיוור כי כתוב בתורה
xm1
כי ככה אלוהים אמר
שואל השאלה:
איפה הוא אמר?
אנונימית
זה טוב למערכת העיכול
ככה קבעו חכמים
כי בתנך רשום גדי חלב באימו משהו כזה שאסור לאכול חלב ובשר יחד
שואל השאלה:
כן גם אנשים קבעו אסור משכב זכרי שזה כבר מטומטם
ואי פעם הסתכלתם בתנך שזה כתוב? כי המורה שלי.לתנך אמרה שזה לא בתורה כל עניין הכשרות
אנונימית
זה פשוט רשום בתורה במפורש ויש כאלה שהולכים לפי זה ויש כאלה שלו כאילו מה אני מחדש פה
כי אני מאמין ביהדות
זמן המתנה בין בשר וחלב - הרחקה של חכמים כדי להרחיק בין בשר וחלב ביחד.

חזיר - ה' צוה בתורה שלא לאכול.
אנונימי
כי זה מה שה' ציווה
כתוב לא תבשל גדי בחלב אמו
גדי בעברית מקראית זה אומר צאצא של כל בהמה
לגבי חיות לא כשרות זה כתוב במפורש בספר ויקרא
למה אתלא ממוקדת בשאלות שלך?

ואיסור משב זכור מפורש בתורה (ויקרא יח ,כב).

למה את מזלזלת בזה?
אנונימי
"לא תבשל גדי בחלב אמו" (שמות כג, יט ועוד)
חכמים קבעו לזה עוד כללים כמו הפרדת כלים וזמני אכילה

בקשר לחזיר יש 3 (אם אני לא טועה) דברים שחיה צריכה להיות כדי להיות כשרה, חזיר לא כשר.
שואל השאלה:
אם אמרו שאסור משכב זכר וזה מטומטם ברמות אז למה שאקשיב לאסור לאכול בין חלב. לבשר
אנונימית
כי אלוקים(שהוא יודע יותר טוב מכולם מה טוב ומה לא) אמר שלא
רשום בתורה את כל הסימנים שצריך שיהיה בבשר כשר. רשום במפורש את כל עניין הכשרויות.
ומשכב זכר רשום
את לא רוצה להקשיב אל תקשיבי נשמה אף אחד לא מכריח אותך
כי ככה ה' ציווה את זה זה למה צריך להקשיב
מי את שתגידי על ציוויום אלוקים זה "מטומטם"? אלוקים קובע מה נכון ומה לא, לא את?

את יודעת מה מטומטם? להתווכח עם אלוקים. זה מטומטם.
אנונימי
שואל השאלה:
ואי מה את בוכה אני רוצה למצוא היגיון , למה שאקשיב שהתנך אומר אסור בין בשר לחלב אבל התנ"ך בנוסף אמר שאסור משכב זכר שזה מטומטם אז למה שהכל בתנך יהיה הגיוני?
אנונימית
כי כך כתוב בספר קודש הקודשים
שואל השאלה:
למה אתה חושב שזה הגיוני שאסור משכב זכר?
אנונימית
את יודעת מה? מי שאוכל לא כשר- הוא בעצמו מטוטם, כי במגרא (יומא לט ע"א) כתוב שזה מטמטם.

אז אם את לא שומרת כשרות - זה אומר שאת מטומטמת.

ונאמן שימחק את התשובה הזאת - ימחק את מה שכתוב בגמרא (יש בעיה עם האמת?).
אנונימי
^^ אלוקים ידע למה.
אנונימי
ולמה את חושבת שזה מטומטם? ומי קבע שזה מטומטם? הרי אלוקים (שהוא גם יצר את העולם יודע הכל וכו') בעצמו אמר שאסור והוא יודע הרבה יותר ממה שאנחנו יודעים

חלק מהמצוות הן גזרות מלך שאנחנו לא יודעים את הטעם שלהן וזה לא נותן שום סיבה ללא לשמור אותן
שואל השאלה:
אני נחנקץץ
איסור משכב זכר זה כאילו גזרה של מלך?
אנונימית
דרך אגב
אם את רוצה להמשיך לפתח דיון נורמלי אין לך מה להתבטא ככה
אם את בכל זאת ממשיכה אין שום טעם להמשיך לפתח איתך דיון
כן משכב זכר זאת גזרה של מלך מלכי המלכים(הקדוש ברוך הוא)
רואים שאת לא מנסה למצוא הגיון כי את מזלזלת בזה באותו הזמן.
זה שלדעתך האיסור הזה מטומטם לא אומר שזה בהכרח ככה, גם לזה יש סיבות (לא כתובות ישירות בתורה אבל יש את של רבנים וחכמים, את יכולה לעשות חיפוש זריז בגוגל)
^^ לקדש אותנו. למרות שגם גויים מצווים על משכב זכור (זה כלול באסיור עריות שלהם).

אבל הימענות ממאכלות אסורות - מקדש אותנו ומבדיל אותנו מן הגויים.
אנונימי
שואל השאלה:
בטח שיש סיבות מה זה איכס לסביות איכס הומואים כל הלהטבים האלה
אני הומופוב? אני לא אבל זה לא הגיוני כי רשום בתנך
אנונימית
אז אני לא מבינה על מה את מתווכחת עכשיו? יש סיבות לשני הדברים האלו, אם את בוחרת לא להאמין ולצחוק מזה שיהיה לך לבריאות
למה הדיון הזה אם הוא גם ככה לא יוביל לשום דבר?
שואל השאלה:
אחי את הומופובית זה ברור שאין בך היגיון
אנונימית
מה זה בכלל פוביה? פוביה זה פחד חרדה וכדומה אז לא אני לא הומופוב
אני גם לא אומר איכס להט"ב אלא אני נגד מה שהם עושים (לא שונה מאנשים שמחללים שבת) אם מישהו נופל שיקום או שלפחות ינסה לקום
אחותי את נשמעת כמו אחת שמשעמם לה ומנסה להגיע לחמות בכח
שואל השאלה:
אמלה
זה אותו דבר אחי
אנונימית
טוב אם את אומרת מי אני שאתווכח
לא זה לא אותו הדבר
אנשים טבעונים הם בשרופובים? לא הם פשוט נגד תעשיית הבשר ונגד זה שאנשים יאכלו בשר
שואל השאלה:
מה אתה משווה תעשיית בשר לבין מקבל בן אדם כפי שהוא ללא מקבל
אנונימית
אני מקבל אותם בתור בני אדם זה בדיוק כמו שאני לא שונא מחללי שבת אלא את זה שהם מחללים שבת
כי לעשות את העבירה -שלא מה שהוא. הוא אמור להתגבר (כל התקפיד שלנו בעולם הזה זה להתגבר על ירצנו לכבוד ה' יתברך).

בדיוק כמו שפדופיל אמור להתגבר ולא לאנוס קטנים, ולא להגיד לאנשים שיקבלו אותו איכשהו, והוא ימשיך לאנוס קטנים.
אנונימי
^ואו מה זאת ההשוואה הזאת
^ הרעיון הוא אותו רעיון - להתגבר על היצר הרע כדי לעשות את רצון הבורא.
אנונימי
אלוקים אמר לא לאכול חזיר
אלוקים אמר לא לאכול כדי בחלב ריצוד לערבב בשר עם חלב וחכמים הוסיפו עוד הלכות כמו כלים נפרדים לבשר וחלב ושמירת שעות בין בשר וחלב ..
וגם מדענים מוכיחים שזה בריא לשמור בין בשר וחלב, וגם לוקח יותר זמן לעכל את האוכל עם אוכלים בשר וחלב ביחד
אני חושבת שבגלל שכתוב בתנך. אתם מוזמנים לעשות לי מינוסים , זה מה שאני מאמינה
לֹא-תְבַשֵּׁל גְּדִי, בַּחֲלֵב אִמּוֹ.
אני לא מאמין באלוהים כל זה לא נכון.

אני לא שומר כשרות אוכל בייקון וגבינה עם בשר

ועדיין לא הכה בי ברק
אנונימי
^זה שאתה לא מאמין אתה לא יכול *לקבוע* שזה לא נכון
אף אחד לא אמר שיפגע בך ברק
^^כפיים?