23 תשובות
יש מלא מלחמות שקורות כרגע בלי קשר אלינו חוץ מאוקראינה, נגיד בסוריה וכאלה..

וגם פעם זאת הייתה תקופה קשה של מלחמות אז אף אחד לא רצה להתערב.
אנונימי
הם לא באמת ידעו מה קורה שם.
הם לא היו שם, הם לא חוו את זה. וגם אם מישהו בא אליהם וסיפר להם מה קורה שם - הם לא רצו להאמין לזה, לא רצו לחשוב שאנשים - (יותר נכון יצורים) מסוגלים לעשות דבר כזה.
כי זה מזעזע, גם אם אתה לא יהודי. זה מזעזע.

מה שקרה, מה שעשו, מה שחשבו, מה שלא הרגישו.
אף אחד לא רצה להאמין לזה.

הנאצים עשו עבודה נהדרת בלהסתיר את הנעשה ממדינות אחרות, הם היו שקטים ומאורגנים.
הם היו גאונים.
גאונים חסרי רגש ומצפון.
לאף אחד לא אכפת מהאחרים.
מה שקורה עכשיו בצפון קוריאה? סין? אוקראינה? אפריקה? לאף אחד לא אכפת ממדינות אחרות.
הם לא יידעו בדיוק מה המצב כי הסתירו אותו טוב בסרטים שיש שם בתי קפה וכולם שם חברים ודברים כאלה.
באותה תקופה זה לא היה כמו היום שכל דבר שקורה כולם יודעים על זה ברחבי העולם, ומדינות פועלות לזכויות אדם ומתערבות במה שקורה במדינות אחרות בנושאים האלה
אף אחד לא רצה להתערב ולהסתבך עם ה*טלר כנראה
היו שכן התערבו
ואלו שלא בעיקר מפחד
כדי לא לסכן אזרחים שלה
למה למדינה לשלוח את הצבא שלה מול מדינה חזקה יותר (או לפחות תביא למכה קשה אצליהם) כשהיא יכולה להשאר מחוץ לזה

כמו שרוסיה תקפה את אוקראינה
דוגמא מושלמת לזה שאף מדינה לא התכוונה לבוא לעזרת אוקראינה (לפחות לא במשהו שיסכן אזרחים שלה)
על אף שלא היה ברור בכלל שזה לא יגמר במליונים
לגמרי מטריף. ארצות הברית עזרה. לפני כן, היא לא יכלה כי היא היחתה במלחמה.
זה מה שאני יודעת.
נו ומה עם רוסיה באוקראינה מישהו מצערב הכול אינטרסים פוליטים ולהימנע מעימותים מיוחרים גם במחיר של להעלים מרצח עם חף מפשע בגלל מנהיג מטורף כמו היטלר ברור שהיטלר גרוע פי מיליטן אבל עדיין להעלים עין זה דרכו של עולם כול עוד זה לא נוגע עלייך ולמדינה שלך שאתה מנהיג
הם פחדו מדי על עצמם
מה לא התערבו? הייתה מלחמת עולם עם הנאצים
אנונימי
חלק התערבו, לטובת הנאצים|:
הנאצים היו השולטים והחזקים מהגזע הארי, העליון
כולם פחדו מהם. ואני גם לא בטוחה כמה זה הזיז להם...
שואל השאלה:
אנונימי^ הם התערבו רק כי גרמניה התחילה להשתלט על שטחים, הם לא באמת התערבו בשביל היהודים

והמקרה באוקראינה ורוסיה זה לא כמו השואה, אל תשוו את שני המקרים.
אנונימית
למה היא למה שלמישהו יהיה אכפת מאחרים? למה להם להילחם בשבילך? למה להם לאבד חיים וכסף בשבילך?
למה את חושבת שיש מדינות שלא התערבו ולא עזרו? יש מדינות וא שים שעזרו ליהודים ולשאר העמים וזאת עובדה. והאמת פעם בגלל שלא היה את כל אמצעי התקשורת אנשים ידעו על מה שקורה בעולם מאוחר יותר..
כי כולם פחדו זה כמו אוקריינה זה בכלל לא שונה....
אנונימית
כמו שלאף אחד מהיהודים לא אכפת מהרצחי עם שקוראים כרגע באפריקה...
^למה לא אוקראינה? היא הייתה חלק מברית המועצות...
המלחמה התחילה לפני שהשואה התחילה קודם כל
חוץ מזה לא באמת ידעו
אוקיי אז יש כמה סיבות
סיבה ראשונה זה שחו. מהשואה, יש מלחמת עולם בחוץ, המון מדינות עסוקות בלהגן על המדינה שלהן כרגע
דבר שני, המון מדינות כבר נכבשו על ידי גרמניה
דבר שלישי, לא היו אמצעי תקשורת כמו היום, מאיפה להם לדעת אם איפשהו בפולין הם משמידים יהודים? זה הכל שמועות שעברו וכצבא אי אפשר לסמוך על שמועות בהנחה שהן בכלל הגיעו אליהם
הם פעלו רק לאחר זמן מה לשחרור (אולי הם לא יכלו לנצח לגמרי מוקדם יותר אבל היה הרבה דברים שהיה אפשר לעזור) כי הם ידעו שהם יצתרכ לספוג את כול הפליטים ופליטים אומר, עוד הוצעות, מחלות ,עוד אנשים, עוד בעיות בקיצור
שואל השאלה:
^^זה לא בשבילי אני לא הייתי שם אבל אוקיי
וכן הם היו צריכים להתערב ברגע שראו מה הולך שם, ככ הרבה אנשים נרצחו על כלום ושום דבר. ברגע ששומעים על דבר כזה שגם לא עומד להיפסק חייב לנסות להתערב ולעזור איכשהו.
אנונימית
^^אנונימית
השואה התחיל ב1941, המלחמה ממש התחילה ב1940 אחרי כיבוש צרפת בידי הגרמנים (רשמית היא התחילה עם הפלישה לפולין, אני מדבר על מתי תכלס היא התחילה)
בעלות הברית לא ידעו על מחנות הריכוז עד 43' לפחות וגם אם הם היו יודעים קודם לא היו דרכים להגיע אליהם כי הם היו בלב שטחים נאצים (רק כשברית המועצות ניצחה בסטלינגרד ובמוסקבה והתחילה להסיג את הוורמאכט לגרמניה דרך פולין התחילה האפשרות לשחרר את המחנות שם, ואצל שאר בעלות הברית הייתה אפשרות לשחרר את המחנות רק אחרי הפלישה לנורמנדי)
אנונימי