5 תשובות
שואל השאלה:
כן אבל מה זה אןמר
כן אבל מה זה אןמר
אנונימית
אם הוא גבוהה מידיי או נמוך מידיי זה לא טוב
שכנראה יש לך אנמיה. תלכי לבדוק את זה עם רופא
תשאל רופא.
הנה קחי מגוגל
המטוקריט (בלועזית: hematocrit; בראשי תיבות: hct) הוא מדד לנפח תאי הדם האדומים ביחס לנפח כלל דגימת דם המבוטא באחוזים (נפח כדוריות אדומות כפול מאה לחלק לנפח דגימה).
ערכי המטוקריט מתחת לטווח התקין מצביעים על קיומה של אנמיה (מצב בריאותי בו הגוף אינו מקבל מספיק חמצן עקב יצור מופחת של תאי דם אדומים או הרס מוגבר שלהם, או לחלופין אובדן דם כתוצאה מדימום), בכדי להצביע על הגורם המדויק, יש צורך בבדיקות נוספות.
המטוקריט (בלועזית: hematocrit; בראשי תיבות: hct) הוא מדד לנפח תאי הדם האדומים ביחס לנפח כלל דגימת דם המבוטא באחוזים (נפח כדוריות אדומות כפול מאה לחלק לנפח דגימה).
ערכי המטוקריט מתחת לטווח התקין מצביעים על קיומה של אנמיה (מצב בריאותי בו הגוף אינו מקבל מספיק חמצן עקב יצור מופחת של תאי דם אדומים או הרס מוגבר שלהם, או לחלופין אובדן דם כתוצאה מדימום), בכדי להצביע על הגורם המדויק, יש צורך בבדיקות נוספות.