4 תשובות
אבותינו הקדושים אברהם- שחרית יצחק- מנחה יעקוב- ערבית המטרה של התפילה
כמו שהגוף שלך צריך אוכל כך גם הנשמה זה המזון הרוחני לנשמה וגם הזדמנות לדבר עם בורא עולם לבקש להודות ותאמיני אחרי כל תפילה מרגישים טוב זה עושה טוב למי שאמיתי
(וגם חוסך פסיכולוג)
א. ה' רוצה שהאדם יקבל את אושרו בעולם (בריאות פרנסה וכדומה) בקנייה עצמית (כלומר: שלא יקבל את המתנות בחסד גמור אלא כמו בקנייה- אני נותן כסף ומקבל חפץ, מגיע לי אותו), לכן אנו מתפללים כדי לקבל מה' מתוך זכות את חיינו בעולם.
ב. התפילה אינה פרטית אלא ציבורית, כלומר: אנחנו לא מתפללים למען עצמינו אלא למען כל ישראל (למשל: 'רפאינו'- את כל חולי ישראל, ולא 'רפא אותי'), מתוך דאגה לעם ישראל אנחנו מבקשים מה' שייתן לנו טוב.
והדבר תקף לגבי כל התפילות.
ר' יהודה הלוי מסביר שהתפילה מחולקת למשך היום (בוקר צהריים וערב) כדי שכל היום האדם יהיה עם הקב"ה, שלא יהיה לו זמן ריק מקדושה, ולכן לא מתפללים את התפילה רק פעם אחת ביום, בנוסף כמובן להסבר שהתפילות באו להחליף את הדבקות בה' שהייתה בקרבנות שבמקדש.
כל תפילה המטרה שלה היא בקשה ותחנונים לפני האלוקים, היא תוקנה ע"י אברהם אבינו בזמן השחר (בוקר).
אנסה לענות בתמצות:
מקובלנו שאברהם אבינו יסד את תפילת שחרית. תפילות כנגד קורבנות - תפילת שחרית היא כנגד הקרבת קורבן התמיד של שחר.
צדיק כתמר