30 תשובות
מי מספר לך שאין דבר כזה רוחות רפאים. לא בהכרח לא אתאיסטית, אתאיזם זה חוסר האמונה בישות עליונה. לא נשמע שאת מאמינה פתאום באיזה אל.
שואל השאלה:
אני פוחדת שעכשיו כל מי שיודע שאני אתאיסטית ואתאיסט בעצמו קצת יזלזל בי... מה לעשות? אני מרגישה זרה לעצמי
אני פוחדת שעכשיו כל מי שיודע שאני אתאיסטית ואתאיסט בעצמו קצת יזלזל בי... מה לעשות? אני מרגישה זרה לעצמי
תגידי להם שאתה מתחזקת
שואל השאלה:
זה כאילו מרגיש לי לא בסדר להתחזק
זה כאילו מרגיש לי לא בסדר להתחזק
אנחנו לא יכולים להגיד לך מה את. את יהודיה זה מה שאת, בסופו של דבר כולם מחפשים את השם בשלב מסויים בחיים
תאמיני או אל תאמיני במה שאתה רוצה ומי שלא טוב לו יום טוב לו
יש קצת סתירות בדברים שאת אומרת כאילו את לא מאמינה באלוהים אבל רב יכול לגרש רוחות? לא להאמין באלוהים זה גם לא בהכרח אתאיזם יש עוד סוגים של אמונה בדברים אחרים... בכל מקרה אם את מאמינה בכל דבר שקשור בכל אלוהים כלשהו את לא אתאיסטית. ואגב זה שזה מעניין אותך אמונה ואת חוקרת את זה לא בהכרח אומר שאת מאמינה בזה את יכולה להיות אתאיסטית שחוקרת את הדת.
אנונימית
כן את כבר לא אתיאסטית
ואני שמחה בשבילך אמונה זה הדבר הכי טוב בחיים
ואני שמחה בשבילך אמונה זה הדבר הכי טוב בחיים
אנונימית
אממ לא יודע בדיוק
אבל זה מעניין בלי קשר כל הקטעים האלה מבין אותך
של חיבוט הקבר וגלגול נשמות ובכללי מוות
זה פשוט מעניין
אבל זה מעניין בלי קשר כל הקטעים האלה מבין אותך
של חיבוט הקבר וגלגול נשמות ובכללי מוות
זה פשוט מעניין
איך בעצם מגיעים לאמונה בדברים האלה בלי אמונה באלוקים?
(סתם סקרנות)
(סתם סקרנות)
^ מצטרף לשאלה
שואל השאלה:
וואלה לא יודעת חח
תמיד האמנתי ברוחות מאז שהייתי קטנה
וואלה לא יודעת חח
תמיד האמנתי ברוחות מאז שהייתי קטנה
אני חושבת שאל תגדירי את עצמך עדיין תני לעצמך לחקור, לפעמים כל ההגדרות האלה כולאות אותנו בתוך מסגרת ומונעות ממנו להגיע למסקנה נכונה ואמיתית. לדעתי תעזבי את ההגדרה שלך לעצמך כרגע, תשחררי. תני לעצמך לחפש באמת ובתמים במה את מאמינה ולחקור בלי כל מני רעשי רקע או פחדים שיעצרו אותך מלהתקדם.
לפעמים יש לנו תפיסה על עצמנו שמרוב שהיא טמונה חזק בנו אנחנו פוחדים לגלות שהיא שגויה, כי אם היא שגויה כל העולם העצמי שבנינו יתמוטט. והפחד הזה מונע ממנו לחקור ולהגיע לאמת. אז מה שאני מציעה הוא שלא תכלאי את עצמך בתוך ההגדרה "אתאיסטית", תהיי עם ראש פתוח ותחקרי, את לא חייבת לאף אחד כלום וגם אם את לא אתאיסטית בסוף- את עדיין מי שאת ואת לא צריכה לפחד שחלק מה"אישיות" שחשבת שהיא חלק גדול ממך הולכת. אנשים משתנים, תפיסות משתנות, את עדיין מי שאת. שימי את החששות ואת הפחדים בצד ותיכנסי לזה בראש פתוח
בהצלחה:) אני פה אם תצטרכי
לפעמים יש לנו תפיסה על עצמנו שמרוב שהיא טמונה חזק בנו אנחנו פוחדים לגלות שהיא שגויה, כי אם היא שגויה כל העולם העצמי שבנינו יתמוטט. והפחד הזה מונע ממנו לחקור ולהגיע לאמת. אז מה שאני מציעה הוא שלא תכלאי את עצמך בתוך ההגדרה "אתאיסטית", תהיי עם ראש פתוח ותחקרי, את לא חייבת לאף אחד כלום וגם אם את לא אתאיסטית בסוף- את עדיין מי שאת ואת לא צריכה לפחד שחלק מה"אישיות" שחשבת שהיא חלק גדול ממך הולכת. אנשים משתנים, תפיסות משתנות, את עדיין מי שאת. שימי את החששות ואת הפחדים בצד ותיכנסי לזה בראש פתוח
בהצלחה:) אני פה אם תצטרכי
שואל השאלה:
תודה לכולכםם
תודה לכולכםם
את יכולה לעשות מה שבא לך
אולי יש לחץ חברתי אבל הוא לא צריך לעניין אותך
אם מישהו לא יאהב אותך רק כי את מאמינה בשדים
לא שווה להתקרב אליו בכלל
או בכללי סתם בגלל שאת לא אתאיסטית
אולי יש לחץ חברתי אבל הוא לא צריך לעניין אותך
אם מישהו לא יאהב אותך רק כי את מאמינה בשדים
לא שווה להתקרב אליו בכלל
או בכללי סתם בגלל שאת לא אתאיסטית
אתאיסטים לא מאמינים ברוחות וכאלה, אז את חילונית פשוט
את לא חייבת לאף אחד... לא חתמת על חוזה אתאיזם
את כבר לא אתאסטית
אבל באלוקים את לא?
תקראי על אגנוסטיות בויקיפדיה אולי זה יתאים לך:
https://he.wikipedia.org/wiki/%d7%90%d7%92%d7%a0%d7%95%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%95%d7%aa
https://he.wikipedia.org/wiki/%d7%90%d7%92%d7%a0%d7%95%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%95%d7%aa
את לא מתחזקת
את פשוט רואה יותר מדי סרטי אימה
את פשוט רואה יותר מדי סרטי אימה
סתם שאלה בת כמה את
אנונימי
את כנראה לא אתאיסטית יותר.
ובכלל, לפי התורה יהודי מעצם קיומו הוא מאמין, רק שלפעמים יש דברים שמסתירים על האמונה
ואני אשים פה ציטוט שאני מאוד אוהב:
"אין כל הגיון שאדם יפסול על פי רצונו, חלק מן התורה, ועל חלק אחר יאמר שהוא למעלה מרצונו ושכלו, שכן את החלק הזה הוא מקבל כעניין אלוקי".
- הרבי מלובביץ
ובכלל, לפי התורה יהודי מעצם קיומו הוא מאמין, רק שלפעמים יש דברים שמסתירים על האמונה
ואני אשים פה ציטוט שאני מאוד אוהב:
"אין כל הגיון שאדם יפסול על פי רצונו, חלק מן התורה, ועל חלק אחר יאמר שהוא למעלה מרצונו ושכלו, שכן את החלק הזה הוא מקבל כעניין אלוקי".
- הרבי מלובביץ
beaty יקירה, רוצה קצת מקורות והוכחות לאלוקים ולתורה? ולקיומו? לא רוצה סתם לכתוב, רק אם את מעוניינת..
אין דבר רע בלהתחזק, אני לא אומר לך סתם שיאללה גם תיהי דתיה וזהו, לא, באמת לא, זה נטו מאהבה כי אני בתוך זה ויודע מה זה, החיים שלך השתפרו מי 100, זה דרך חיים!
עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר. (משלי)
סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר כִּי זֶה כָּל הָאָדָם. (קהלת)
חיבוט הקבר זה אמיתי, מוות קליני זה אמיתי, גלגול נשמות זה אמיתי, גן עדן, עולם הבא, גיהינום, כף הקלע.. כל האמיתי.. רק לחקור, וכל היהדות מדברת על זה.
אין דבר רע בלהתחזק, אני לא אומר לך סתם שיאללה גם תיהי דתיה וזהו, לא, באמת לא, זה נטו מאהבה כי אני בתוך זה ויודע מה זה, החיים שלך השתפרו מי 100, זה דרך חיים!
עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר. (משלי)
סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר כִּי זֶה כָּל הָאָדָם. (קהלת)
חיבוט הקבר זה אמיתי, מוות קליני זה אמיתי, גלגול נשמות זה אמיתי, גן עדן, עולם הבא, גיהינום, כף הקלע.. כל האמיתי.. רק לחקור, וכל היהדות מדברת על זה.
זה אומר שמלחתחילה לא היית אתאיסטית.
^ממש שבכ, כולה סטיפס תיחסם תפתח חדש ימגזים
אלופת העולם
יישר כח
יישר כח
זה אומר שאת משתפרת, נסי את הרב מאיר אליהו
תחקרי לפני שאת שמה על עצמך הגדרות, בלי לחץ. את יכולה גם להאמין בכוח עליון ולא בדת, למרות שזה נוגד את האמונה ברבנים חח. אם את תתחילי להאמין בדת אז כבר לא תהיי אתאיסטית.
את באמת מעניינת. לארחונה התשובות שלך משמחות אותי, כי תא מכבדת ומקבלת גם אם מי שאת אל מסיכמה איתו ונותנת לו את הזכות להביע את הדעות שלו (כמו שהפלה זה רצח, ובכלל את תוכמת בחלק מהדבירם שקשורים לדת או לארגונים דתיים, כמו ארגון "להבה").
בכל אופן, זה נשנשע לי מוזר להאמין בזה בלי אלוקים (שהוא מקור להכל). אם את מאמינה במציאות רוחנית (וזה תמוה שלא) - אז קיומו של אלוקים לא אמור להיות לך לא הגיוני. הבעיה היא שאלוקים מחייב אותך דברים, אבל שדים ורוחות לא.
בכל אופן, מאחל לך הצלחה בלמצוא את האמת!
נ.ב. הייתי רוצה לשלוח לך הודעה, אבל השאלה האם את תסכימי להסתיר את המשתמש שלי ולא לספר עליו על אף אחד, למרות כל חילוקי דעות ביננו. יש לה מפסיק אנשים באתר שהחלט רוצים שאני אחסם (יש דרך לא חוקית לעשות את זה), אלא שהם לא יודעים על איזה משתמש "לדווח" (ולצערי, גם חלק מ"הדתיים" שכאן בעד חסימתי). אז אני יכול לסמוך עלייך? תקבלי אותי ותסתירי את המשתמש שלי? בשביל לעזור לך נטו. את לא נושכת וגם אני לא. זה שאני קיצוני בדת - לא אומר שאני אדבר איתך בתוקפנות בשעה שאת מתעניינת בדת ומחפשת לחקור אותה.
בכל אופן, זה נשנשע לי מוזר להאמין בזה בלי אלוקים (שהוא מקור להכל). אם את מאמינה במציאות רוחנית (וזה תמוה שלא) - אז קיומו של אלוקים לא אמור להיות לך לא הגיוני. הבעיה היא שאלוקים מחייב אותך דברים, אבל שדים ורוחות לא.
בכל אופן, מאחל לך הצלחה בלמצוא את האמת!
נ.ב. הייתי רוצה לשלוח לך הודעה, אבל השאלה האם את תסכימי להסתיר את המשתמש שלי ולא לספר עליו על אף אחד, למרות כל חילוקי דעות ביננו. יש לה מפסיק אנשים באתר שהחלט רוצים שאני אחסם (יש דרך לא חוקית לעשות את זה), אלא שהם לא יודעים על איזה משתמש "לדווח" (ולצערי, גם חלק מ"הדתיים" שכאן בעד חסימתי). אז אני יכול לסמוך עלייך? תקבלי אותי ותסתירי את המשתמש שלי? בשביל לעזור לך נטו. את לא נושכת וגם אני לא. זה שאני קיצוני בדת - לא אומר שאני אדבר איתך בתוקפנות בשעה שאת מתעניינת בדת ומחפשת לחקור אותה.
אנונימי
באותו הנושא: