16 תשובות
ספר קדוש מאוד שרשם רבי שמעון בר יוחאי
זה כביכול ספר שמספר את הסודות האמיתיים של התנך
ספר קדוש שכתב רבי שמעון בר יוחאי.
ובגלל שכתובים בו סודות תורה המוח שלנו לא יוכל להכיל את הכל וזה יכול לגרום לשגעונות, בגלל זה אסור ללמוד הרבה מזה עד גיל מסוים.
ובגלל שכתובים בו סודות תורה המוח שלנו לא יוכל להכיל את הכל וזה יכול לגרום לשגעונות, בגלל זה אסור ללמוד הרבה מזה עד גיל מסוים.
זה תורת הסוד, ואפשר ללמוד את זה עם רב.
זה ספר שחיבר התנא האלוקי רבי אבא בשם התנא האלוקי רבי אלעזר בן הרשב"י בשם התנא האלוקי הרשב"י. ומותר לקרוא בו בחלקים הנגלים שלו, שזה אומר שני שליש מהזוהר הקדוש (ויש אומרים שאף חובה לקרוא בהם, זה כמו דרושים של חז"ל). הרב דניאל פוריש זצוק"ל חיבר ביאור בכ"ב כרכים לזוה"ק שנקרא "מתוק מדבש", ובו תמצאי בכתב מרובע ביאור על הרובד הנגלה של הזוהר ובכתב רש"י ביאור על רובד הסוד של הזוהר, תדלגי על כתב הרש"י וקראי רק בכתב המרובע (תחפשי ביוטיוב הרב יצחק כהן שליט"א, הוא תלמיד של בעל המתוק מדבש שמעביר שיעורים בטוב טעם על הזוה"ק לפי הרובד הנגלה, והוא שומר על קדושת ספר הזוהר ומסתיר את רובד הסוד ומכאן למדים שהוא נאמן).
חלקי הסוד הם בעיקר הפתח אליהו, הרעיא מהימנא וספרא דצניעותא, ובהם יש רשות לגרוס כי הם מאירים לנשמה (האיסור הוא ללמוד). האר"י ז"ל היה נותן לאנשים כתיקון לשורש נשמתם לגרוס דפים בתיקוני זוהר.
מצרף קישור לשיעור של הרב יצחק כהן שליט"א בנושא.
חלקי הסוד הם בעיקר הפתח אליהו, הרעיא מהימנא וספרא דצניעותא, ובהם יש רשות לגרוס כי הם מאירים לנשמה (האיסור הוא ללמוד). האר"י ז"ל היה נותן לאנשים כתיקון לשורש נשמתם לגרוס דפים בתיקוני זוהר.
מצרף קישור לשיעור של הרב יצחק כהן שליט"א בנושא.
קישורים מצורפים:
אנונימי
שואל השאלה:
לא הבנתי כלום ^ חח
לא הבנתי כלום ^ חח
^הוספתי קישור
אנונימי
ספר של רבי שמעון בר יוחאי, על חכמת הנסתר
מותר ללמוד אותו. מה שלא לומדים בלי הכנה מספקת - זה קבלה. הפשט של הזוהר מותר.
מותר ללמוד אותו. מה שלא לומדים בלי הכנה מספקת - זה קבלה. הפשט של הזוהר מותר.
הפנימיות של התורה, יש שם דברים עמוקים. יש שם מושגים שלאכל מח יכול להבין, כגון משוגים ל פרצופים וכו', וזה עלול לשבש את הדעת ואת האמונה.
בכל אופן, את הדברים הפשוטים שי בזוהר וודאי שמותר לקרוא.
בכל אופן, את הדברים הפשוטים שי בזוהר וודאי שמותר לקרוא.
אנונימי
שואל השאלה:
ומה זה הקבלה
ומה זה הקבלה
^ זה נקרא "קבלה" - כי זה משהו שקיבלו תלמיד מפי רב, משהו שזכו לקבל רק יחדי סגולה, כי מותר ללמד סתרי תורה רק אנשים הגונים יראי ה'.
רשב"י עצמו קיבל מאליהו הנביא זכור לטוב.
רשב"י עצמו קיבל מאליהו הנביא זכור לטוב.
אנונימי
^רשב"י למד מפי ר' עקיבא, רק חלק מהסודות שם הוא קיבל מאליהו הנביא (וחלק גם מאדם הראשון, מרע"ה, וקדושים אחרים).
אנונימי
^ צודק.
אנונימי
תוצאה אתה לומד קבלה?
אנונימי
ספר פירוש בצורת סוד על המקרא. חייב לקרוא בו וחייב ללמוד אותו, חייב להיכנס לסודות בדור הזה. ודווקא אוי לו מי שינסה למנוע מכל אדם ללמוד זוהר (קרה לי, עד שהשם ית' פדה אותי מזה), שחתום בשמו של רבי שמעון בר יוחאי שמי שימנע את אור חומשו, הקב"ה יעניש אותו, זה אותם הערב רב.
^^תוצאה נחסם לפני שבוע בערך.
אסור ללמוד קבלה ללא אישור מיוחד מרב, ניתן לשמוע את השיעור של הרב מאיר אליהו על הנושא.
אסור ללמוד קבלה ללא אישור מיוחד מרב, ניתן לשמוע את השיעור של הרב מאיר אליהו על הנושא.
באותו הנושא: