23 תשובות
זה לא ככ משנה אבל אני לא.
בגלל שאני אצטרך לשנות את כל המנהגים שלי ובלאגן..
בגלל שאני אצטרך לשנות את כל המנהגים שלי ובלאגן..
אנונימית
כן, כל עוד הוא לא יכפה את זה עליי
אני אישית מאמינה ולא הייתה לי בעיה לצאת עם מישהו שלא מאמין.
אני חושבת שלכל אחת יש בחירה וזה לא אמור לשנות את דעתנו לגבי הבן אדם או להגביל אותנו
אני חושבת שלכל אחת יש בחירה וזה לא אמור לשנות את דעתנו לגבי הבן אדם או להגביל אותנו
לא.
( אני מאמינה )
( אני מאמינה )
לא הייתי יוצאת עם אתאיסט
כבר שאלו אתזה,וכמובן שהייתי פוסלת.
אין לי בעיה עם משהו שהוא לא מאמין דתי לא יודעת
ממש לא. אפיקורסים - זה אנשים שצריך להתרחק מהם בתכלית הריחוק, בטח שלא להתבחר אליהם.
אם לא הבנתם -אני מאמין, ברוך ה'.
אם לא הבנתם -אני מאמין, ברוך ה'.
אנונימי
לא
לא הייתי יוצא עם דתייה אבל רק אני לא שומר כשרות או שבת אז אני אצטרך לשנות בעצמי מלא
ויש לי מלא חברים דתיים אין לי שום בעיה איתם
ויש לי מלא חברים דתיים אין לי שום בעיה איתם
אני דאיסטית, לא הייתי יוצאת עם אדם דתי מהסיבה הפשוטה שאני לא דתיה ולכן תהיה לי בעיה לחיות באורח חיים דתי.
לא אצא עם בן אדם לא מאמין וגם לא עם בן אדם חילוני, מסורתי אולי.
למה? מהסיבה שאני רוצה בית דתי בע"ה
למה? מהסיבה שאני רוצה בית דתי בע"ה
אנונימית
לא חושב שהייתי יוצא
כי אנחנו בעולמות שונים לגמרי
כי אנחנו בעולמות שונים לגמרי
אנונימי
לא הייתי יוצא עם דתייה אבל הייתי יוצא עם מאמינה
לא הייתי יוצאת עם דתי ...
כן מה אכפת לי,
לא מאמין כן, אבל דתי לא נראה לי אם זה חזק מדי
בכל מקרה השאלה הזו נורא קיצונית.. יכול להיות גם מסורתי או אם אני לא דתייה אבל מאמינה על מה אני אמורה לענות מהשניים?
לא מאמין כן, אבל דתי לא נראה לי אם זה חזק מדי
בכל מקרה השאלה הזו נורא קיצונית.. יכול להיות גם מסורתי או אם אני לא דתייה אבל מאמינה על מה אני אמורה לענות מהשניים?
לא . זה לא כזה קל כמו שכולם אומרים (מי שאומר שכן ) בסופו של דבר . האחד שמאמין ודתי רוצה את החיים שלו בדרך מסוימת והשני שלא דתי רוצה את החיים בדרך מסוימת ויצא מצב או שהדתי יחזור בשאלה או שהחילוני כביכול יחזור בתשובה ואם שניהם לא רוצים את זה אז אין סיכוי שזה יעבוד .
לא משנה כמה אהבה חזקה .
לא משנה כמה אהבה חזקה .
כן למה שאנשים לא היו ביחד בגלל דת
כן,זה לא אמור להפריע העיקא שנמשכים אחד לשני ומסתדרים ביחד
למה שאנשים לא יהיו יחד בגלל הדת ??
אולי בגלל שאחד שומר שבת אחת לא
אחד מאמין שצריך לשמור את עצמו לחתונה אחת לא
וזה הדוגמאות הכי פשוטות אז...
אולי בגלל שאחד שומר שבת אחת לא
אחד מאמין שצריך לשמור את עצמו לחתונה אחת לא
וזה הדוגמאות הכי פשוטות אז...
baby:), כי המטרה שלנו בהחתונה אמרה להוליד ילדים שיעבדו את ה' יתברך.
חיתון עם כופרת לא מקדם את המטרה הזאת.
חיתון עם כופרת לא מקדם את המטרה הזאת.
אנונימי
אם אין יראת אלוקים ושמירת מצוותיו - אי אפשר ללמוד מאנשים כאלה גם דרך ארץ.
"רַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲזַרְיָה אוֹמֵר:" אִם אֵין תּוֹרָה - אֵין דֶּרֶךְ אֶרֶץ. אִם אֵין דֶּרֶךְ אֶרֶץ - אֵין תּוֹרָה" (אבות, פרק ג, משנה יז).
פירוש תוספות יום טוב
אם אין תורה אין דרך ארץ וכו'. פי' הר"ב דרך ארץ משאו ומתנו יפה וכו' ואם אין דרך ארץ סוף שתורתו משתכחת ממנו. ולא בא התנא לומר על קדימה ואיחור שצריך שיקדם האחד לחברו שאם אתה אומר כן אין גם אחד מהם (לא) יהיה במציאות. שאם אין האחד אלא א"כ שיקדם לו האחר. וכל אחד יש לו דין קדימה על חבירו נמצא שאי אפשר שימצא המאוחר בלא הקודם ושניהם מאוחרים נמצא ששניהם אינם נמצאים. ועוד שודאי שיש לדרך ארץ קדימה זמנית על התורה. וכמ"ש במ"ב פ"ב. אלא שכוונת התנא שאם אינו לומד אע"פ שנושא ונותן לא יהיה יפה עם הבריות. כי לא ידע כדת מה לעשות כענין חז"ל בפרק המניח [דף ל'] האי מאן דבעי למיהוי חסידא לעיין במילי דנזקין וכן אם אין דרך ארץ כלומר שאינו נושא ונותן יפה וכו' סוף שתורתו משתכחת ממנו על העון אשר חטא שהוא מחלל שם שמים שאומרים אדם זה שלמד תורה כמה מקולקלין מעשיו [יומא דף פ"ו] וכו':
נ.ב. ממליץ על השיעור תורה שבקישור במצורף.
"רַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲזַרְיָה אוֹמֵר:" אִם אֵין תּוֹרָה - אֵין דֶּרֶךְ אֶרֶץ. אִם אֵין דֶּרֶךְ אֶרֶץ - אֵין תּוֹרָה" (אבות, פרק ג, משנה יז).
פירוש תוספות יום טוב
אם אין תורה אין דרך ארץ וכו'. פי' הר"ב דרך ארץ משאו ומתנו יפה וכו' ואם אין דרך ארץ סוף שתורתו משתכחת ממנו. ולא בא התנא לומר על קדימה ואיחור שצריך שיקדם האחד לחברו שאם אתה אומר כן אין גם אחד מהם (לא) יהיה במציאות. שאם אין האחד אלא א"כ שיקדם לו האחר. וכל אחד יש לו דין קדימה על חבירו נמצא שאי אפשר שימצא המאוחר בלא הקודם ושניהם מאוחרים נמצא ששניהם אינם נמצאים. ועוד שודאי שיש לדרך ארץ קדימה זמנית על התורה. וכמ"ש במ"ב פ"ב. אלא שכוונת התנא שאם אינו לומד אע"פ שנושא ונותן לא יהיה יפה עם הבריות. כי לא ידע כדת מה לעשות כענין חז"ל בפרק המניח [דף ל'] האי מאן דבעי למיהוי חסידא לעיין במילי דנזקין וכן אם אין דרך ארץ כלומר שאינו נושא ונותן יפה וכו' סוף שתורתו משתכחת ממנו על העון אשר חטא שהוא מחלל שם שמים שאומרים אדם זה שלמד תורה כמה מקולקלין מעשיו [יומא דף פ"ו] וכו':
נ.ב. ממליץ על השיעור תורה שבקישור במצורף.
אנונימי