12 תשובות
בין שבוע לעשרה ימים.
עם זאת, אם הרכב מושבת לתקופה ארוכה אפשר להטעין את המצבר במשך כחצי שעה ואז לנתק אותו-מצב המצבר אמור להישאר יציב עד שנה.
עם זאת, אם הרכב מושבת לתקופה ארוכה אפשר להטעין את המצבר במשך כחצי שעה ואז לנתק אותו-מצב המצבר אמור להישאר יציב עד שנה.
זה שונה מרכב לרכב. עדיפות היא להניע אותו כל 5 ימים... עד 10 ימים גג כי ברכב עומד יש זליגה של הזרם למקומות אחרים ברכב.
כלל וכלל לא להניע. כדי להחזיר למצבר את האנרגיה שהוא תורם בהתנעה צריך לנסוע אתו לפחות 20 דקות לכן אין צורך בהתנעת ביניים. המדובר בנוהג ישן שהשתרש והובא לכאן מארצות שבהן שורר קור ובעבר הרחוק היו שמנים לא טובים שקפאו וכמו גם המצבר מאבד מכוחו בקור ואז המליצו על התנעת ביניים.
יקירנו אברהם צודק לחלוטין! אין להניע רכב למשך 10 דקות לצורך מילוי המצבר! לא כל חמישה ימים ולא כל יומיים.
במידה מסויימת אפילו אפשר להזיק למצבר מכיוון שאכן טעינה מצריכה נסיעה של מינימום 20 דקות ברכב ופעולת ההנעה צורכת הרבה אנרגיה מהמצבר!
לכן רכב עומד יש לנתק את קוטבי המצבר ובכך למנוע כל כאב ראש מיותר.
במידה מסויימת אפילו אפשר להזיק למצבר מכיוון שאכן טעינה מצריכה נסיעה של מינימום 20 דקות ברכב ופעולת ההנעה צורכת הרבה אנרגיה מהמצבר!
לכן רכב עומד יש לנתק את קוטבי המצבר ובכך למנוע כל כאב ראש מיותר.
אם המצבר במצב סביר/טוב ולא עייף - פעם בשבוע יספיק.
(השאלה נשאלה בעבר וניתנה עליה תשובה)
(השאלה נשאלה בעבר וניתנה עליה תשובה)
השאלה תלויה ברכב. יש מכוניות שיש בהן זליגה קטנה של מתח. יש כאלה שאין. אם אתה חושב שיש בעיה - קח את הרכב למוסך כדי שיבדקו האם יש צריכה של חשמל כשהרכב מכובה, ויסדרו את זה. בהנחה שאין, באופן תאורטי, הנושא של הנעת רכב רלוונטי רק למכוניות שלא נוסעים איתן בכלל במשך חודשים.
אני מניח שיש לך רכב ללא טסט או ביטוח כך שאתה לא יכול לנסוע בו בכביש. הצורך לשמירה על המצבר ברור, אך יותר חשוב להניע רכב עומד לפי מה שכתבו קודמיי:
כל 5 ימים עד כל 10 ימים וזאת על מנת לניע את המנוע ולשמור עליו! אני לא אפרט יותר מידי מדוע, בגדול - שהמנוע פועל, השמן עובר היכן שצריך, ישמור על המנוע הרבה יותר טוב.
השמירה על המצבר לא תהיה אפקטיבית במיוחד, כיוון שלכך יש צורך לשמור על טורים/סל"ד יותר גבוהים מ800, כפי שקיים בהילוך סרק/ניוטרל, אך בשום אופן אל תגביר טורים/לחיצת-גז בהילוך סרק באופן "רועש מידי" או "מוגזם מידי" לאורך 20 דקות או אפילו 3 דקות רצופים, כיוון שזה יגרום נזק למנוע! אלא בנסיעה בטורים/בסלד קבועים למשך 15-20 דק'.
וכן, אחרי שעשית זאת וגם אם לא, תנתק את המצבר, כדי לשמור עליו.
לסיכום, חשוב להניע את הרכב אחד לשבוע כדי לשמור עליו למשך לפחות 20 דק, גם אם מבלי לנסוע בו
כל 5 ימים עד כל 10 ימים וזאת על מנת לניע את המנוע ולשמור עליו! אני לא אפרט יותר מידי מדוע, בגדול - שהמנוע פועל, השמן עובר היכן שצריך, ישמור על המנוע הרבה יותר טוב.
השמירה על המצבר לא תהיה אפקטיבית במיוחד, כיוון שלכך יש צורך לשמור על טורים/סל"ד יותר גבוהים מ800, כפי שקיים בהילוך סרק/ניוטרל, אך בשום אופן אל תגביר טורים/לחיצת-גז בהילוך סרק באופן "רועש מידי" או "מוגזם מידי" לאורך 20 דקות או אפילו 3 דקות רצופים, כיוון שזה יגרום נזק למנוע! אלא בנסיעה בטורים/בסלד קבועים למשך 15-20 דק'.
וכן, אחרי שעשית זאת וגם אם לא, תנתק את המצבר, כדי לשמור עליו.
לסיכום, חשוב להניע את הרכב אחד לשבוע כדי לשמור עליו למשך לפחות 20 דק, גם אם מבלי לנסוע בו
אכן העדיפות היא לנתק את המצבר ואף להוציאו מהרכב כי אם זה רכב שעומד הרבה זמן עלול להיפרץ ולכן עדיף שהמצבר לא ישב בכלל ברכב.
אתה מוזמן להיכנס אלינו לאתר ולקרוא עוד על מצברים ושימושם.
תודה ובהצלחה.
אתה מוזמן להיכנס אלינו לאתר ולקרוא עוד על מצברים ושימושם.
תודה ובהצלחה.
המאיסטרו
שואל השאלה:
לי יש רנו קליאו ישנה והיא מתניאה יופי גם לאחר שבוע. המצבר של וולטה.
לי יש רנו קליאו ישנה והיא מתניאה יופי גם לאחר שבוע. המצבר של וולטה.
לי הייתה רנו קליאו ונאלצתי ליסוע ברכב כל 5 ימים, זה מאוד תלוי במצבר ובמצב המכאני של הרכב אבל הממוצע ששמעתי שכל שבוע צריכים ליסוע ברכב לפחות
עובדתית אפשר רק להניע ולהשאיר מונע כ20 דקות בלי לנסוע.. עשיתי זאת כמה חודשים וזה הצליח
כך שאין לי מושג על סמך מה אומרים שחובה לנסוע ממש כדי למלא את המצבר, זה פשוט לא נכון!
כך שאין לי מושג על סמך מה אומרים שחובה לנסוע ממש כדי למלא את המצבר, זה פשוט לא נכון!
אא
באותו הנושא: