9 תשובות
לא כול כך
תעשי מה שעושה לך טוב.
אם היא רק מתעצבנת, הכל טוב. אם היא כופה עלייך לא לחלל שבת, זה לא טוב. ובכל מקרה, נורא מבחינת מה? שאת לא שומרת?
לא ממש
זה בסדר
זה לא נורא אם את עושה את זה בשושו.
צריך לכבד את היותם דתיים ועצם זה שאת בבית של ההורים וכל הסיפור הזה.
צריך לכבד את היותם דתיים ועצם זה שאת בבית של ההורים וכל הסיפור הזה.
אני אהיה כנה אם את רוצה לא לשמור שבת אל תשמרי , אל תגיעי לכפייה הזאת , תציבי אותם לשיחה ותגידי להם שאת לא רוצה
זה מה שאני עושה
זה קשה
מאחלת לך שיום יבוא ויקבלו אותנו
זה קשה
מאחלת לך שיום יבוא ויקבלו אותנו
אנונימית
לחלל את השבת - זה, בהחלט, דבר נורא, שמשהו שיש פה כרת שמחללים אותו במזיד ללא עדים והתראה.
אבל חייב לציין שלחלל שבת במנעה פחות חמור מחלל בפרהסיה, כי להתגאות בעבירה -זה עוד יותר חמור, במיוחד שמדובר בחילול שבת - שזה אומר להכחיש את הבריאה בששת ימי המעשה, כלומר כפירה.
וזה לא רע שכופים לא לחלל את השבת. כי למה זה "רע" למנוע חילול של משהו הכי קדוש? או שלכפות שלחלל קבר על חייל שנהרג במלחמה במילי תפקידו זה גם רע? או לכפות שלא לשרוף דגל ישראל זה גם רע? אז למה שזה מגיע לשבת- פתאום זה "רע" שלא רוצים שמשהו קודש יהי מחולל? הרי לא סתם זה נקרא "חילול שבת" - חילול זה מעשה שמבזה את השבת.
אבל חייב לציין שלחלל שבת במנעה פחות חמור מחלל בפרהסיה, כי להתגאות בעבירה -זה עוד יותר חמור, במיוחד שמדובר בחילול שבת - שזה אומר להכחיש את הבריאה בששת ימי המעשה, כלומר כפירה.
וזה לא רע שכופים לא לחלל את השבת. כי למה זה "רע" למנוע חילול של משהו הכי קדוש? או שלכפות שלחלל קבר על חייל שנהרג במלחמה במילי תפקידו זה גם רע? או לכפות שלא לשרוף דגל ישראל זה גם רע? אז למה שזה מגיע לשבת- פתאום זה "רע" שלא רוצים שמשהו קודש יהי מחולל? הרי לא סתם זה נקרא "חילול שבת" - חילול זה מעשה שמבזה את השבת.
אנונימי
באותו הנושא: