7 תשובות
את לא מבינה שהעם היהודי היה בגלות ושם כל אחד קיבל את סוג של עדה מסוימת אבל בתעלה כולנו ישראלים
כי בארהב כולם מהגרים הם לא קשורים אחד לשני כמונו הם משתייכים לגזעים כמו שחור, לבן, אסייאתי והיספני
יש. לטינים, אפרו אמריקאים וכל אלה.
עדות אשכנז, תימן, ספרדים וכו' זה יותר דברים של יהודים. שם זה יותר "מוצא", כאילו מאיפה המשפחה במקור
כי הם אמריקאים. זו קבוצה אתנית.
אנחנו לאום שמורכב מקבוצות אתניות של ארצות מוצא
כי במאה השבע עשרה מתיישבים מאנגליה ומכל מיני מדינות באירופה הגיעו ליבשת אמריקה 100 שנה לאיר שקולמבוס גילה אותו היו על היבשת אינדיאנים אבל הם הרגו אותם בקרב מאוד קצר לאחר המון שנים הם ניהיו אמריקאים ורובם לא באמת יודעים מה הם לכן הם מחשיבים עצמם כאמריקאים כי המון קנים חיים באמריקה,למשל תחשוב בעוד מתאיים שנה בישראל האנשים לא ידעו מה הסבא רבא רבא רבא שלהם היה,ישראל זאת פשוט מדינה מאוד צעירה
Zm
חוצמזה, בישראל יש משמעות לעדה, כי לכל עדה יש מנהגים ומסורות שונות.
באמריקה אין להם מסורת הלכתית, אין להם מנהגים ייחודיים לכל חג שמשתנים לפי ארץ מוצא.

המשמעות העיקרית של העדה היא הלכתית- נוסח תפילה, מנהגים..
מרוקאי באמת אין כי אין הרבה אמריקאים ממוצע מרוקאי.
אבל יש לחלוטין עדות באמריקה, היספנים, גרמנים, אנגלים, מזרח אירופאים.
הם פשוט מאפשרים ערבוב הרבה יותר טוב אז למעט ההיספנים שהם עולים חדשים יחסית רוב הקבוצות האחרות התערבבו ממש טוב בחברה האמריקאית.