22 תשובות
אין פה בכלל שאלה, וזה לא "הביאו"
ארץ ישראל הייתה ועדיין ותמיד תהיה פתוחה לעלייה יהודית כי זו מדינת היהודים,
יש לה גם אופי שונה מהמדינות האירופאיות כי הן נוצריות ולא קשורות אלינו בשום צורה
בגלל זה היה חשוב שהיא תהיה פתוחה לעלייה יהודית לא אירופאית, כי האשכנזים הם לא באמת אירופאיים הם רק העבירו את הגלות במדינות האלו
ואם מסתכלים על זה ככה העלייה היהודית של המזרחים הספרדים וכל יהודי הגלות תרמה לרוב יהודי בארץ ישראל שזה יתרון גדול
המזרחים שהגיעו בנו את הארץ בידיים שלהם בדיוק כמו כולם.
וזה נשמע כאילו האשכנזים הם גזע עליון שמחליט לגבי המזרחים..
לא נראה לי שככה זה עבד אז כי הסתכלו על כולם בתור יהודים ולא על המוצא שלהם
שואל השאלה:
המזרחים בעצמם מתלוננים שהתייחסו אליהם בקיפוח שהם באו לארץ
זה בכלל לא שאלה
ברור שהמזרחיים באו אחרי האשכנזים
לפחות רובם והאשכנזים העלו אותם
אשכנזים בם בהחלט מעדה אירופאית
וניתן לראות את זה שרוב רובם לבנים
סגנון התנהגות אחר
מרביתם בעד שלום ומצביעי שמאל- שכן יש עתיד מרץ תקווה חדשה מרבית חברי הכנסת אשכנזים לדעתי מפלגות שתומכות בהסדר
ואילו הליכוד עוצמה יהודית וכו מרביתם מזרחים לדעתי
זה שתי עמים שונים לגמרי
אנונימי
אני לא מבין בכלל את השאלה, אחים של סבא שלי קיבלו חינוך אירופי-מערבי, היו בתנועות נוער ציוניות, עלו לארץ לפני קום המדינה והשתתפו בבניין ובתקומת העם והארץ.
זה עובדתית לא נכון, ליהודים יש השתייכות לעם וללאום אחד בלבד והוא עם ישראל.
ולכן מדינת ישראל, מדינת היהודים פתוחה לעלייה יהודית כי אדם יהודי הוא חלק מהעם הזה לכל דבר, זה שהעם שלנו הוגלה, ופוזר ברחבי העולם, לא אומר שהוא לא עם אחד, אחרת לא היה צורך להקים מדינה ליהודים. אחת ההצדקות להקמת המדינה היא זכותו של עם ישראל, כחלק משאיפה של כל עם לאוטונומיה בצורת מדינה, אנחנו עם אחד ועם הזמן ההבדלים בין העדות ילכו וייטשטשו, כבר עכשיו זה מטשטש.
גם אל התימנים ואל הרוסים התייחסו בקיפוח כמעט כל מוצא יהודי שהגיע סבל מתישהו מקיפוח..
זה שהאשכנזים העלו אותם זה לא כי הם עושים להם טובה אלא כי צריך רוב יהודי ולחזק את הציביון היהודי במדינת ישראל שתקום..
עכשיו כשאתה מדבר על ההתנהגות והתרבות אתה דיי סוטה מהנושא אבל סבבה.
נכון, אולי יש לאשכנזים סגנון תרבות והתנהגות יותר רגוע ושקט מלמזרחים.
אגב זה שאשכנזים תומכים בהסדר לא אומר שזה הדבר הנכון.
וזה שיש אנשים שמרגישים ששלום זה לא הדבר הנכון לעשות אז זה לגמרי בסדר.
זה נשמע קצת גזעני מה שאתה אומר כי נראה שזה בתכלס מה שאתה חושב..
שואל השאלה:
הם לא יטשטשו
זה שונה החל מהצבע עור
החל מהשתייכות פוליטית
החל מתרבות שונה
שכן האשכנזים נותים יותר עם סגנון האירופאי- שאגב רוב אירופה בעד שתי מדינות לשתי עמים ובעד שלום
בדיוק כמו מרבית האשכנזים לפי איך שאני רואה לפחות
ולגבי מה שכתבת נכון
זה מדינת יהודים ומדינה של כולם באותה מידה
לכן אני שמח על ההחלטה להביא את כל היהודים לארץ
אנונימי
ההבדל בין המוצאים כן מטושטש מבחינה תרבותית ומבחינת המבטא.
אם היית כאן בימי העלייה היית יכול לזהות מי הגיע ומאיפה לפי סגנון הלבוש ולפי המבטא הכבד שהיה להם.
היום זה בהחלט מטושטש יותר כיוון שיש סגנון לבוש אחיד שהולך לפי אופנה ולא לפי תרבות.
והמבטא והייחוד כבר נעלם עם הדורות..
מאמין שעוד כמה דורות וגם את המסורות והמנהגים מארצות המוצא בקושי יחגגו או יזכרו..
בכל מקרה גם המרוקאים מביאים לכאן תרבות ומוזיקה יפה ומאכלים ואני רק רוצה לציין שרוב יהודי המזרח שהגיעו לכאן היו עשירים והם וויתרו על כל הרכוש שלהם וממש התחילו מאפס ויש כאלה שעד היום סובלים מעוני בגלל ההחלטה הזאת.
אבל כל זה היה בשביל לעלות לארץ ישראל
ייטשטשו ועוד איך.. אנשים כבר לא מחפשים לצאת עם מישהו שהעדה שלו דומה לשלהם, התקדמנו כבר..
צבע עור שונה זה בסדר גמור, צבע עור לאו דווקא צריך להיות אחיד בעמים מסוימים ואם כבר הצבע עור המקורי של היהודים הוא כפי של המזרחים, כי המזרחים מאוד שמרו על הדת ולא התבוללו בגלות, לעומת אשכנזים ורוסים שלא מעט התבוללו, ולעומת זאת לא מעט מהמדינות האירופאיות התגיירו ולכן יש להם צבע עור בהיר משורשיהם והשתייכות *אמיתית* לעם הרוסי, הפולני וכו
שואל השאלה:
אני לא רוצה להישמע גזעני
ולכן אני יעצור כאן
האם אתה באמת בקיא בפרטים? אתה יודע איך חיו מרוקאים? חלקם היו במערות..
והם באו לכאן מתוך אנשטישמיות בעיקר וכמובן שיפור תנאים(לפחות ממה שאני יודע)
אם זה לא היה המצב היינו רואים דהירה של משפחות שחוזרות למרוקו..
שוב צודק שהאשכנזים לא עשו טובה למרוקאים
פשוט היום ראיתי מישהו שאומר שלא היה צריך להביא אותם לארץ- ובגלל זה הוא נגד מפלגת העבודה.. לטענתו היה צריך לתת להם להישאר במערות או שהיה צריך לעשות סלקציה..
לטענתו הם אחראיים למלחמות ושאין שלום בישראל..
אני אולי מסכים חלקית
אבל שוב אומר המדינה של כולם באותה מידה
וזוהי מדינת יהודים
לכן בעד העלייה שלהם
אנונימי
המרוקאים התפללו 3 פעמים ביום, לחזור לארץ ישראל.
הם לא חשבו שכאן יקבלו תנאים ויחיו כיד המלך ולהרבה מהם היו תנאים טובים מאוד במרוקו, אחת מהמדינות שאופיינו בהכי פחות אנטישמיות (על אף המקרה של ללה סוליקה והטבח באוגנדה)
למה אתה מסכים חלקית עם מה שציטטת?
אני יודע איך חיו מרוקאים.
אני בעצמי ממוצא מרוקאי ומסיפור המשפחה שלי סבתא שלי הייתה בת למשפחה עשירה והם פשוט עזבו הכל והיא עלתה לארץ בגיל 16 אחרי אחייה הקטנים כדי ליישב את היישוב היהודי..
אני לא מסכים בכלל עם האמירה והיא גזענית וחשוכה ועצוב לי שאתה חושב ככה..
אל תתן לאמירות גזעניות שרק נשמעות נכונות להטעות אותך..
לא חושב שהמלחמות קרו בגלל המרוקאים.. אולי בגלל שיש לנו אויב שחי בתוכנו או מסביבנו?
ואם לא היינו כאן עדיין היו מלחמות כי הערבים השכנים עדיין היו כאן, ואנשים שלא תומכים בשלום מחזיקים בדעה ויכולים להחזיק בה בדיוק כמו שבעיניי אנשים שמחזיקים בדעה שאנחנו כובשים והולכים לתמוך בפלסטינאים עדיין יכולים להחזיק בה כי זו דמוקרטיה.
ואף אחד לא מכרסם או גורם לשום דבר בגלל המוצא שלו או הדעה שלו
שואל השאלה:
מסכים שמרבית הימין זה אכן מזרחים
ושוב זו דעתי האישית בלבד וזו כרגע הסיבה שעדיין אנשים נרצחים על מלחמה מטופשת על שטח
אבל שוב אין לי בעיה עם מסרחים
והם כמובן שווים בכל דבר ועניין
אנונימי
שואל השאלה:
חבר, זה שאנחנו כובשים זה לא דעה, זה עובדה, גם הימין מודה בזה
וכמובן כל העולם אומר את זה..
לא אמרתי שהמלחמות קוראות בגלל המרוקאים
אמרתי שלפי מה שאני בדקתי וראיתי רוב המצביעים מהימין הם בעלי עדה מזרחית ערבית ולכן יש עדיין מלחמות
אנונימי
שואל השאלה:
לא בגלל המזרחים חלילה
אלא בגלל הימין שלא רוצה להגיע להסדר..
ושוב אדגיש שאין לי בעיה עם מזרחים
ההפך חושב שהם אנשים יותר חמים ואפילו אולי נחמדים יותר
אבל כרגע זו המציאות
אנונימי
נכון מרבית הימין זה אכן מזרחים כי הימין החדש נתן תשתית ותמך באוכלוסיה החלשה והמזרחית בארץ..
לא לתמוך בשלום זו לא הסיבה לפחות לא היחידה ולא העיקרית לכך שאנשים עדיין נרצחים במלחמה.
למצוא אשמים בתוך העם שלנו זה לא מה שיעזור כי האשמים הם האויב שלנו..
ואני לא מתכוון למושג התמים של כובשים בשטח..
אני מתכוון לאיך שאנשי שמאל או שמאל קיצון מתכוונים לזה שזה כובשים ורוצחים וגונבים.
כל העולם יכול להגיד מה שבא לו, מעניין אותי לדעת מתי בפעם האחרונה האום שלח לכאן נציג ניטרלי שיסקר את המצב בארץ..
ישראל סופגת המון גינוים באום בעוד שאיראן או רוסיה בקושי ספגו אם לא בכלל (בפעם האחרונה שבדקתי לא גינו אותם).
"לפי מה שבדקתי וראיתי רוב המצביעים מהימין הם בעלי עדה מזרחית ערבית ולכן יש מלחמות"
אם זו הטענה שלך אז אני יכול להגיד גם "לפי מה שבדקתי וראיתי רוב המצביעים מהשמאל הם בעלי עדה אשכנזית ולכן יש קרע בעם ותמיכה לצד הפלסטינאי"..
טענה לא מבוססת לדעתי אבל זה כבר שלך
ונראה לי שזהו כי לשנינו יש עמדות ברורות אז ערב טוב אחלה שיחה
שואל השאלה:
מדוע אתה מתעצבן אם אתה מזרחי בעצמך ואתה מודה בזה שמרבית הימין זה מזרחים?
ואיך האויב הוא אשם?
להזכירך שלום עושים עם אויבים לא עם ידידים
האויב הזה שאתה מדבר עליו היה פה בכלל לפני היהודים אם תלמד היסטוריה ותסתכל על מאות שנים אחורה ולא על סיפורי מעשיות כלשהם
אז איך בדיוק הוא אשם?
הוא רוצה טריטוריה ומדינה משלו ודי בצדק..
ברגע שיהיה לו טריטוריה ומדינה משלו וברגע שנפרד מהם אז לא יהיה מלחמות..
ואם יהיה ישראל חזקה להתמודד
במיוחד שכבר לא יהיה פיגועי טרור כנראה ויהיה להם מדינה משלהם אז נשאר רקטות שגם לא יהיה כי יהיה הסדר מדיני אבל נניח שיהיה הרוב מיורט בכלל

ונראה שאתה בכלל לא בקיא בעניין
רק בשבועות האחרונים הגיע שליחה של האום לישראל עצמה לסקירת המצב

ואיראן אגב זו המדינה עם הכי הרבה סנקציות בעולם

ניכר כי אתה לא בריא בפרטים כל כך
אנונימי
אני מדבר על גינוים. ב2021 גינו את ישראל פי 3 לעומת *כל שאר העולם*
זה לא נראה לך כבר מונע שנאה ונקמה?
ולא התעצבנתי, אני חיזקתי את האמירה שמרבית הימין מזרחים והבאתי סיבה גם למה..
האויב הזה שאני מדבר עליו היה פה בשטח לא מוגדר בלי שלטון משלו.
וגם אנחנו היהודים היינו כאן מתקופת התנ"ך ותמיד היו כאן יהודים גם אם הם היו מיעוט.
איך בדיוק הוא אשם?
תזכיר לי איך אנחנו קיבלנו את המדינה שלנו?
האם רצחנו אזרחים חפים מפשע בשבילה? ביצענו פיגועים בכאלה כמויות? האם קראנו לרצח ולשנאה?
לא.
ישבנו, חשבנו על פתרון בכינוס של מאות יהודים בבאזל ואז יישמנו אותו באום כמה שנים אחר כך ומדינות העולם נתנו את ההחלטה.
בדרך..
המוצא האתני של הערבים פה הוא אותו מוצא אתני של שאר 22 מדינות ערב המפוזרות בעולם בעוד שלנו יש מדינה אחת שגם היא בסכנה.
בעיניי לעשות שלום כרגע זה להכנע לאויב שהשתמש בכוח.
אנחנו חזקים יותר מזה, ואם רוצים שלום אז זה תהליך שצריך להתחיל מהדורות של הילדים וזה להשקיע בחינוך אצל הפלסטינאים ולשלב תכנים שקוראים לשלום.
שלום במצב של עכשיו לא יקרה כי בעיניי זה מבזה את הקורבנות וזה יהיה צבוע..
אגב אני מאמין שהשליחה של האום שהגיעה לא הייתה אובייקטיבית והדרך שהיא עשתה כאן או האנשים שהיא דיברה איתם לא היו גם שווים בכמות (יהודים אל מול ערבים)
חחח איזה שאלה מצחיקה!!
הארץ הזאת של המיזרחים בדיוק כמו של האכנזים
זה מדינה ששיכת לכל הבנים של אברהם אבינו ללא יוצא מין הכלל!
שואל השאלה:
לא טענתי שלא
אנונימי
שואל השאלה:
הם שווים וזה באמת הארץ של כולם באותה מידה ומי שחושב אחרת גזען
אנונימי
באותו הנושא: