2 תשובות
נגזרת היא מכונת שיפועים.
פונקציית הנגזרת למעשה תגיד לך מה השיפוע בכל נקודה שתבחר.
במקרה זה הביאו לך גם את הx (ששווה ל0 מכיוון שנקודה a על ציר y) וגם הביאו לך את ערך השיפוע.
משמע שדרך שניהם אתה מגלה את הפרמטר שלך שהוא קבוע.
לכן כמו שאמרו, תגזור, תשווה ל1.5- ותשאר עם שני נעלמים, x וb.
תציב בכל x את המספר 0... ותשאר עם משוואה בנעלם אחד של b.
פונקציית הנגזרת למעשה תגיד לך מה השיפוע בכל נקודה שתבחר.
במקרה זה הביאו לך גם את הx (ששווה ל0 מכיוון שנקודה a על ציר y) וגם הביאו לך את ערך השיפוע.
משמע שדרך שניהם אתה מגלה את הפרמטר שלך שהוא קבוע.
לכן כמו שאמרו, תגזור, תשווה ל1.5- ותשאר עם שני נעלמים, x וb.
תציב בכל x את המספר 0... ותשאר עם משוואה בנעלם אחד של b.
שואל השאלה:
להציב אפס באיקס זה הגיוני, אבל לגזור ולהשוות לשיפוע... למה עושים את זה ככה?
להציב אפס באיקס זה הגיוני, אבל לגזור ולהשוות לשיפוע... למה עושים את זה ככה?
באותו הנושא: