5 תשובות
על טעם וריח אין להתווכח
כל אחד אוהב משהו אחר
Zm
וואי אני ממש לא יודעת גרמת לי לרצות לחקור על זה. אני אחזור עם תשובה
אוקיי בקיצור לחלק מהאנשים יש יותר בלוטות טעם ולחלק פחות. אלה שיש להם יותר יהיו יותר רגישים לטעמים ויחוו אותם חזק יותר ואלה שיש להם פחות יטעמו פחות. זאת סיבה אחת אבל יש עוד כמו שינויים בחוש הריח, כמות העצבים שמחברים בין הפה/האף והמח וצרכים של הגוף, לדוגמא: אם למישהו חסר סוכר יתחשק לו דברים מתוקים, ואם למישהו חסר מלח למשל הוא ירצה דברים מלוחים. וכמובן שזה גם תלוי בניסיון של הבן אדם עם אוכל. יש הרבה מאכלים שלא אהבתי פעם שהיום אני אוהבת וגם להפך
העדפות טעם גנטיות
העדפות שהתפתחו במהלך השנים
הנאה מהמרקם
חוויות עבר חיוביות שקשורות למאכל
קשר של המאכל לתרבות
היקשרות רגשית
ערך תזונתי או יתרונות בריאותיים
משביע תשוקות או רעב
מראה אסתטי
השפעה חברתית