40 תשובות
לא
בצרפת הייתי ולא עושים שם כלום פשוט מסתכלים והולכים
^הכל טוב. וכמובן שאת יכולה ללכת לבית כנסת אפילו רצוי! ממליץ לך ללכת בעיקר בערב שבת (שישי בערב) יש אווירה ממש טובה וכיפית
^^^חחח באמת לא היה כלכך מובן..
אז כן, את יכולה לבוא לבית הכנסת מתי שאת רוצה (עדיף לך בזמן שחרית/מנחה/ערבית)
זה לא עולה כלום כמובן.
רק לבוא לעזרת נשים ולהתפלל :)
אם את לא יודעת איך להתפלל את יכולה להעזר בנשים שיהיו שם וגם אפשרי להסתכל על הבנים (מתי הם עומדים, לשמוע מה הם אומרים וכו)
אשרייך צדיקה!❤
קראתי שהתבלבלת אז
כן מותר ללכת לבית כנסת וזה לא עולה כסף
בבתי כנסת בבוקר בצהריים ובערב יש תפילות ובחלק מהבתי כנסת יש בערבים גם שיעורי תורה
מומלץ ללכת בערב שבת כי אז יש אווירה ממש טובה כי מתפללים עם מנגינות שעושים רק בערב שבת


אם את רוצה עוד הסבר ולהתייעץ את יכולה לשלוח לי הודעה בכיף אני אשמח לעזור
תלכי ויסבירו לך הכל בעסתר ה' יתברך. זה ממש לא אמור לעלות כסף, פשוט יש אנשים שרוצים להבטיח מקומות ישיבה שלהם בחגים (כי יש הרבה אנשים בחגים), אז הם קונים שם כסאות. אבל זה לא חובה.
אנונימי
שואל השאלה:
תודה לכולם!❤
אנונימית
שואל השאלה:
וואי איזה פדיחות סליחה!! התכוונתי בית כנסת!!
אתם רואים אפילו כמה אני לא מבינה בנושא של בית כנסת.. איזה טעות מצטערתת התכוונתי בית כנסת!!
אנונימית
לא. למה לך? אם את לא דתייה - אז את רוצה לוותר על הכל וליפול גם בדברים גרועים ביותר, כמו עבודה זרה?
אנונימי
את יהודיה? ואת רוצה ללכת לכנסייה?
מה איבדת שם
^
1. היא אמרה במפורש שהיא לא דתייה.

2. גם יהודים יכולים ללכת לכנסייה, אני עצמי הייתי בכנסייה (ובמסגד, ובבית כנסת, ובמקדשים, בכללי במקומות של רוב הדתות). מה זה משנה?
^^אתה כנראה לא הבנת מה שאמרתי....הוא אמר איזה צבועים אנשים פה,זה לא קשור לצביעות.היא אומרת שהיא לא דתייה אבל היא מאוד רוצה ללכת...אז מן הסתם שזה לא הגיוני שהיא אומרת כנסייה כי מהקשר לזה שהיא לא שומרת אבל היא רוצה ללכת בגלל זה אנשים לא מבינים מה הקשר לכנסייה, לא בגלל שהם צבועים
אנונימי
חח כמה אנשים צבועים יד פה
"לא אסור כנסייה!"
שנייה אחרי זה: "אהה בית כנסת, אם כך אז מצוין!!"
אנונימי
זה ממש לא צבוע להיות נגד שקר ובעד האמת.
אנונימי
^^ זה כן משנה. מותר לה או אסור לה לא נקבע לפי ההגדרה העצמית שלה, אלא בהתאם להלכה. להיודים אסור להיכנס לכנסייה. נקודה.
אנונימי
^^^מה קשה להבין,היא אומרת שהיא לא דתייה אבל רוצה ללכת לכנסייה...אם היא יהודייה מה הקשר למילה אבל וזה שהיא לא דתייה כי אבל זה מילת ניגוד

וגם אסור על פי היהדות
מה הקשר למילה צבוע
אנונימי
תפנימו את העובדה שהיהודים זה עם, לא דת, יהדות זאת דת. יש הבדל... יש יהודים אתיאיסטים ויש ערבים דתיים (שמאמינים ביהדות).
^ לא כי אנחנו עם בזכות התורה ולא בזכות משהו אחר. אנחנו נהיינו לעם עוד לפני כניסה לארץ ישראל בשביל שנדע שאנחנו אל כמו כל העמים שהם פשוט קבוצה שחיה על קרקע משותפת, אלא קבלת התורה - היא עשתה אותנו עם.
אנונימי
איסור גדול מאוד אל תלכי
^ היא שינתה את השאלה, הכוונה בית כנסת.
אנונימי
כן, מותר לך ללכת לכנסייה, מותר לך גם ללכת לבית כנסת.
^ את מדהימה!
אנונימי
שואל השאלה:
חבל שאין לי פרחים יותר להביא אבל תודה רבה!! ובכללי תודה על כל התגובות שכתבת (אם זה אותו אנונימי)❤
אנונימית
^^מה הקשר צבועים,היא יהודייה אז למה שתלך לכנסייה.
אנונימי
^אז מה אם היא לא דתייה ורוצה ללכת לכנסייה? לא הבנתי מה יותר טוב בזה:
"אני לא דתייה אבל אני ממש רוצה ללכת לבית כנסת"
מזה:
"אני לא דתייה אבל אני ממש רוצה ללכת לכנסייה"
היא אמרה במפורש שהיא לא דתייה, זה לא משנה לאיפה היא רוצה ללכת, מותר לה.
^זה לא קשור, היא רשמה בתגובות שהיא התכוונה לבית כנסת. אם היא מתחברת לדת ומכבדת דווקא את היהדות סימן שהיא לא צריכה ללכת לכנסיות ומסגדים, כי מהדת היהודית דבר כזה הוא אסור והדת היהודית היא זאת שאליה היא קשורה ומתחברת.
היא לא אמרה שהיא מתחברת לנצרות או לבודהיזם.
אנונימית
^היא אמרה שהיא מתחברת ליהדות רק אחר כך, וכמו שאמרתי, אין בעיה שהיא תלך לבית כנסת כמו שאין בעיה שהיא תלך לכנסייה, היא לא הולכת להתפלל בכנסייה, מותר להיכנס ולראות, במיוחד אם אתה לא דתי
^ לא, כי עצם הכניסה למקום בית עבודה זרה - זה איסור הנאה מעבודה זרה.

למה לך לחדוך משהו שאת לא מבינה בו רק כדי לעודד ליברליות בכל מקום?

ולא, אנשים לא דתיים לא פטורים מהמצוות, הם פשוט לא שומרים אותם.
אנונימי
^מה אתה רוצה? היא שאלה אם זה בסדר ואמרתי שכן, אני יהודית ולא דתיה ואני הולכת לכנסיות, לבתי כנסת, למקדשים, למסגדים, בשביל ללמוד ולראות, לחקור זה אחד הדברים היפים בחיים, בלי זה החיים משעממים, לראות את השונות זה מעניין, אם למישהו בא ללכת לחקור בניין דתי מסוים, בלי שיש לו חוק שאוסר עליו לעשות את זה, למה שהוא לא יעשה את זה?
^ כי זה משהו שאסור ליהודים.

בתור יהודים אנחנו קודם כל מקשיבים לחוקים של ההלכה. לפני חוקים של המדינה שהם וודאי פחות חשובים ופחות מחייבים מחוקים של ההלכה.

אז להגיד "אם אין חוק שאוסר את זה (שהכוונה היא דווקא לחוקים של המדינה) - אז למה שאני לא אעשה את זה?" - זה טיפשי, כי אנחנו תמיד מחויבים לאלוקים בלי קשר לאיזה חוקים יש במדינה.
אנונימי
^כשאמרתי אין חוק שאוסר על זה דווקא כן דיברתי על חוק של ההלכה, אבל מכיוון שהיא לא דתייה אז אין חוק (דתי) שאוסר עליה את זה, מה כלכך קשה להבין? אני לא מכריחה אותה לעשות כלום, השאלה הייתה אם זה בסדר, ואמרתי שכן, מה אתה לוקח קשה? מותר לה אם היא רוצה, גם לך מותר אם אתה רוצה, אתה לא רוצה בגלל שלפי האמונה שלך זה אסור, וזה הגיוני, אבל אתה לא יכול להכריח את האמונה שלך על אנשים אחרים.
^ אם את מדברת על הלכה - אז יש איסור כניסה לבית עבודה זרה:

"וכתב הרשב"א: ומשום הך טעמא דחשדא אפילו ישראל הדר בעיר שיש בה אליל אסור לילך לרחוב שאליל שם, אם אין אותו רחוב פתוח לשוקים אחרים, דנראה כהולך שם כדי לעובדה. וכל שכן שאסור ליכנס לעולם לחצר אליל, ואפילו לדבר עם אחד מהם. ואפשר אפילו על עסקי רבים ואפילו על פקוח נפש אסור ליכנס שם, כדאמרינן גבי מעיין המושך מים לפני אליל שלא ישתה אפילו אי מאית אי לא שתי. עד כאן" (טור, יורה דעה, סימן קמט).
אנונימי
^אבל זה בדיוק הקטע, אני לא מדברת על הלכה, היא אמרה במפורש שהיא לא דתייה, ולכן חוקי ההלכה מבחינתה לא משנים.
אני אמרתי, אם היא הייתה דתייה זה היה הגיוני שתגידו לה לא, אבל היא אמרה שהיא לא דתייה, ולכן אין בעיה עם זה. הבנת?
^ אז כל מי שלא דתי - הלכה לא אמורה להיות רלוונטית בשבילו?

למה? כי לא גידלו אותו להיות דתי? אז לא אמור להיות מעניין אותו מה יהדות אומרת ומה הוא אמור לעשות בתור יהודי?

אם הייתי מקובע כמותך, לא הייתי חוזר בתשובה, וכן בעלי תשובה חכמים אחרים שחזרו בתשובה.
אנונימי
שואל השאלה:
חחח שוב מצטערת, אני ממש התבלבלתי וכתבתי כנסייה אבל התכוונתי בית כנסת
אני לא דתייה, אבל אני כן קצת מאמינה במובן מסויים, ומכבדת את היהדות
ומאוד רוצה ללכת להתפלל בבית כנסת כי אף פעם לא יצא לי :)
אנונימית
theo
את טועה, כמו שהיא אמרה היא התווכנה לבית כנסת. אז למה בכוח לחפש להיות ליברלי איפה שלא צריך? זה ליטרלי אסור מהיהדות, והיא יהודיה - זה שהיא לא דתייה לא אומר שמותר לה ללכת לכנסייה, כי היא רוצה ללכת לבית כנסת, זה אומר שהיא בעד היהדות והיא מכירה בהיותה יהודיה שרוצה להשתייך לדת היהודית.
אנונימית
^היא סך הכול אמרה שהיא לא דתייה, ואם היא לא דתייה אז מה לא אמורה להיות לה בעיה ללכת לכול מקום קדוש כזה, זה הכול, לא אמרתי שתהפוך לנוצריה, מותר ללכת לבקר או ללמוד, אם אני הולכת למסגד זה לא אומר שאני מוסלמית נכון?
^ לא מי שמי לא דתי בהכרח לא מאמין, ומי שלא - שיתחיל להאמין ויש לו מה לחקור כדי לדעת שזאת אמת.

זה לא שאנחנו מאמינים כי בא לנו להאמין (ולא עומד מאחורי זה שכל וידע) כמו שאת מציגה.
אנונימי
לא, ההלכה לא רלוונטית *מבחינתו*, מבחינתך זה רלוונטי אליו, מבחינתו זה לא, אל תכריח אנשים לעקוב אחרי חוקים של דת שהם לא מאמינים בה. ואגב, ההלכה רלוונטית רק למי שמאמין, בגלל שחוקי ההלכה זה לפי הדת, ואם אתה לא מאמין בזה אז בשבילך זה לא רלוונטי, זה עניין של אמונה ופרספקטיבה.
לא