38 תשובות
לא
חד משמעית לא.
יש אנשים טובים מאןד בעולם שלא שומרים כשרות ולא מאמינים ב ה' אין קשר
יש אנשים טובים מאןד בעולם שלא שומרים כשרות ולא מאמינים ב ה' אין קשר
שואל השאלה:
לא העיפרון הכי חד בקלמר
ואם האדם פשוט לא רואה בזה ממש ערך או חשיבות
לא העיפרון הכי חד בקלמר
ואם האדם פשוט לא רואה בזה ממש ערך או חשיבות
אנונימי
שואל השאלה:
ואם הוא כופר? אז הוא פחות טוב? כי אני לא בהכרח מאמין בדת ואני לא רואה ערך וחשיבות בלשמור שבת לדוגמה או בלאכול כשר
לא מבין את הקטע, לא ברור לי למה זה משנה
וזה פחות חשוב לי מלשמור על לשון הרע וזה
ואם הוא כופר? אז הוא פחות טוב? כי אני לא בהכרח מאמין בדת ואני לא רואה ערך וחשיבות בלשמור שבת לדוגמה או בלאכול כשר
לא מבין את הקטע, לא ברור לי למה זה משנה
וזה פחות חשוב לי מלשמור על לשון הרע וזה
אנונימי
^^ מה זה פחות טוב? אין משהו גרוע מזה. זה לא שהוא עדיין טוב, אבל פחות, אלא הכי רע שיש.
לאפיקורסים אין חלק לעולם הבא (סנהדרין צ ע"א), אבל פושעי ישראל יצאו מגינהום אחרי י"ב חודשים, כמבואר בראש השנה יז ע"א.
לאפיקורסים אין חלק לעולם הבא (סנהדרין צ ע"א), אבל פושעי ישראל יצאו מגינהום אחרי י"ב חודשים, כמבואר בראש השנה יז ע"א.
אנונימי
בתור מאמין אתה מכיר את מציאות השם ואת הכרת הטוב שאתה מחוייב אליה כלפיו
מי טוב יותר, מי שמקשיב לו, או מי שמורד בו?
מי טוב יותר, מי שמקשיב לו, או מי שמורד בו?
שואל השאלה:
ביקשתי מדתיים לא להיכנס.
אז אנונימי אתה בעצם אומר שמי שלא שומר שבת או אוכל לא כשר רע? חחח טוב
מוזמן להוכח לי את ההגיון איך לאכול לא כשר זה רע ונובע מרוע
ביקשתי מדתיים לא להיכנס.
אז אנונימי אתה בעצם אומר שמי שלא שומר שבת או אוכל לא כשר רע? חחח טוב
מוזמן להוכח לי את ההגיון איך לאכול לא כשר זה רע ונובע מרוע
אנונימי
^ כי זה לשים פס על מ ישברא אותך, כפיות טובה למי שמחיה אותך. אין משה ויותר גרוע מזה.
אנונימי
שואל השאלה:
אבל אנשים שלא מאמינים בו לדוגמא
אנשים שלא מאמינים ביהדות
אנשים שלא מבינים למה צריך לאכול כשר וגם אם חוקרים לא מקבלים תשובה מספקת (אני חח טחנתי בשאלות ולא קיבלתי תשובה ששסיפקה אותי למה אני רואה באכילה כשרה חשיבות גדולה)
יש משהו שיותר גרוע מזה, הלו אחי מה לגבי לרצוח ולקלל חחח
אבל אנשים שלא מאמינים בו לדוגמא
אנשים שלא מאמינים ביהדות
אנשים שלא מבינים למה צריך לאכול כשר וגם אם חוקרים לא מקבלים תשובה מספקת (אני חח טחנתי בשאלות ולא קיבלתי תשובה ששסיפקה אותי למה אני רואה באכילה כשרה חשיבות גדולה)
יש משהו שיותר גרוע מזה, הלו אחי מה לגבי לרצוח ולקלל חחח
אנונימי
שואל השאלה:
למה אלוהים אסר על לא לאכול כשר?
למה אלוהים אסר על לא לאכול כשר?
אנונימי
גם לאנשים שקוראים לעצמם אתאיסטים יש קשרים עם בני אדם וככאלה גם הם נבחנים המישורים האלה (כמובן שאת המישור בין האדם למקום לא יוותרו להם כי יש לאדם חובה להבין מי הוא ולמה הוא כאן ואם יחפש באמת חזקה עליו שימצא), מה שכן הם מפסידים זה שאם הם עושים משהו טוב בין אדם לחברו זה כמעט לעולם לא יהיה ממקום של ביטול רצונם אל רצון ה' שציווה עליהם להעדיף את טובת חברם במקרה הזה, אלא אף על פי שבפועל העדיפו את טובת חברם זה כי ככה היה בא להם, שכן, ערכים שאינם מוחלטים אלא מוסכמות אנושיות נוטות להתגמש בהתאם לנוחות.
אצל מאמינים לייט נקרא לזה התביעה חמורה אפילו יותר במובן מסויים כיון שידיעתם על מציאות ה' לא פועלת בהם יראה, ומכך מגיעים למצב שמחליטים לבחור מה לקיים ומה לא מתוך סדר עדיפויות שה' לא בראשו.
אצל האדוקים נקרא לזה יש נסיונות בהרבה מישורים שאם נכשלים בהם יהיו גרועים אפילו יותר מעם הארץ כי אם הוא חוטא הוא שוגג אבל זה מזיד.
לסיכום, כדאי לשים לב למלחמות שבאות מכל כיון ברצף הנסיונות שנקרא חיים
אצל מאמינים לייט נקרא לזה התביעה חמורה אפילו יותר במובן מסויים כיון שידיעתם על מציאות ה' לא פועלת בהם יראה, ומכך מגיעים למצב שמחליטים לבחור מה לקיים ומה לא מתוך סדר עדיפויות שה' לא בראשו.
אצל האדוקים נקרא לזה יש נסיונות בהרבה מישורים שאם נכשלים בהם יהיו גרועים אפילו יותר מעם הארץ כי אם הוא חוטא הוא שוגג אבל זה מזיד.
לסיכום, כדאי לשים לב למלחמות שבאות מכל כיון ברצף הנסיונות שנקרא חיים
^^ כדי לקדש אותנו.
כדי שלא נספוג תכונות רעות של בעלי חחים טמאים.
אבל האמת שזה לא משנה למה כי כשרות - זאת בדיוק "חוקה", כלומר הקב"ה פשוט חקק חוק שאנחנו אמורים לעשות רק כי הוא צוה בלי קשר לסיבה ולא להרהר אחריו.
הסיבה לא שכלית, אלא התבלטות לרצונו יתברך.
כדי שלא נספוג תכונות רעות של בעלי חחים טמאים.
אבל האמת שזה לא משנה למה כי כשרות - זאת בדיוק "חוקה", כלומר הקב"ה פשוט חקק חוק שאנחנו אמורים לעשות רק כי הוא צוה בלי קשר לסיבה ולא להרהר אחריו.
הסיבה לא שכלית, אלא התבלטות לרצונו יתברך.
אנונימי
שמירת כשרות קשורה ישירות להתעלות בקדושה, מי שלא אוכל כשר הרבה פחות סביר שירגיש איזה קדושה מהמצוות שמגיעות לידו, אציין ששמירת כשרות בהקשר של בשר וחלב נלמדת מכך שכתוב בתורה שלוש פעמים לא תבשל גדי בחלב אמו, ובפסחים כד לימדונו אחד לאיסור בישול אחד לאיסור אכילה ואחד לאיסור הנאה. בזה השיח על האם לשמור אמור להסתיים, מה המשמעות של מי ששומר או לא אפשר לשאול וגם לקבל תשובות
שואל השאלה:
למה שאספוג תכונה רעה אם אוכל חזיר
למה שאספוג תכונה רעה אם אוכל חזיר
אנונימי
שואל השאלה:
רגע, ואם אלוהים יצוה עליך להרוג את הרב שאתה הכי מעריץ - תהרוג אותו? איפה האנושיות והשיקול דעת?
רגע, ואם אלוהים יצוה עליך להרוג את הרב שאתה הכי מעריץ - תהרוג אותו? איפה האנושיות והשיקול דעת?
אנונימי
באמת שאין צורך שתריבו
שכל אחד יעשה מה שהוא רוצכ
שכל אחד יעשה מה שהוא רוצכ
^^^ כי האדם מושפע ממה שהוא אוכל, זה נכנס לתוכו.
אנונימי
שואל השאלה:
^לא מוכיח שום דבר. תוכיח לי שאוכל משפיע עליי
^לא מוכיח שום דבר. תוכיח לי שאוכל משפיע עליי
אנונימי
^^^^ כן, אני אהרוג אותו. מה זה "איפה אנושיות"? אז זה אתה אמור לשאול את אלוקים שצוה על כך ולא אותי, אני סה"כ עושה את מה שהוא אמר.
או שמה נראה לך? שאנחנו יכולים להיות יותר מוסרים ממנו?
"שיקול דעת"?
אין מקום לשיקול דעת נגד הקב"ה, הוא קובע לנו מה נכון לעשות ומה לא.
או שמה נראה לך? שאנחנו יכולים להיות יותר מוסרים ממנו?
"שיקול דעת"?
אין מקום לשיקול דעת נגד הקב"ה, הוא קובע לנו מה נכון לעשות ומה לא.
אנונימי
^^ אם זה מה שאומרת לנו התורה (שברא מאלוקים) אז הוא יודע מה שהוא אמר ואתה אמור להאמין בדבריו ולסמוך עליו.
או שאתה חושב שאלוקים אמור להוכיח לך משהו בשביל שתעשה את מה שהוא אמר (די חוצפה לבוא אליו בגישה כזאת)?
או שאתה חושב שאלוקים אמור להוכיח לך משהו בשביל שתעשה את מה שהוא אמר (די חוצפה לבוא אליו בגישה כזאת)?
אנונימי
שואל השאלה:
אתה מזעזע אותי, אם אלוהים קובע שלרצוח זה רע ואז הוא מורה עליך (על בן אנוש עם רגשות אשם) להרוג מישהו הוא היפוקריט ולא מוסרי.
רגע, אולי לאלוהים ישנם דעות? חחח מאופה לך לדעת, אתה בסך הכל בן אנוש
אתה מזעזע אותי, אם אלוהים קובע שלרצוח זה רע ואז הוא מורה עליך (על בן אנוש עם רגשות אשם) להרוג מישהו הוא היפוקריט ולא מוסרי.
רגע, אולי לאלוהים ישנם דעות? חחח מאופה לך לדעת, אתה בסך הכל בן אנוש
אנונימי
שואל השאלה:
כן שיוכיח לי, אני בן אדם וסקרן שצריך קודם כל לדעת מה אני עושה ולמה אני עושה את זה.
כן שיוכיח לי, אני בן אדם וסקרן שצריך קודם כל לדעת מה אני עושה ולמה אני עושה את זה.
אנונימי
^^^ אז אם זה לא מוסרי להרוג - אס כנראה שהוא לא יצוה עלי להרוג מישהו שלא מגיע לו את זה, במיוחד לא על התלמיד שלו.
השאלה היא למה אתה כן מעלה כזאת אפשרות שיכול להיות שאלוקים כן יצוה לעשות משהו שהוא לא מוסרי (כאילו אתה יודע יותר טוב ממנו) ואז במקרה כזה אתה אורמ שלא צריך להקשיב לו.
השאלה היא למה אתה כן מעלה כזאת אפשרות שיכול להיות שאלוקים כן יצוה לעשות משהו שהוא לא מוסרי (כאילו אתה יודע יותר טוב ממנו) ואז במקרה כזה אתה אורמ שלא צריך להקשיב לו.
אנונימי
^^ ואיך התנהגת בקורונה? ביקשת שיוכיחו לך כל דבר בקשר להנחיות (כמה שהן לא מבוססות ורימו אותו)?
אתה בצבא? לפני צבא? אחרי? איך אתה חושב שחייל בצבא אמור להתנהג שהוא מקבל פקודה מהמפקד? לדרוש ממנו שיוככיח לו שהוא צודק ורק אז לעשות את מה שאמר המפקד כפקודה?
מה שבטוח, כל הרדע זה לסמוך על אלוקים בעיניים עצומות (אין סיבה שלא). הוא הוכיח את אנונתו אלינו מספיק במשך כל ההיסטורה שלנו. השכר שלנו על האמונה בו יתברך.
אתה בצבא? לפני צבא? אחרי? איך אתה חושב שחייל בצבא אמור להתנהג שהוא מקבל פקודה מהמפקד? לדרוש ממנו שיוככיח לו שהוא צודק ורק אז לעשות את מה שאמר המפקד כפקודה?
מה שבטוח, כל הרדע זה לסמוך על אלוקים בעיניים עצומות (אין סיבה שלא). הוא הוכיח את אנונתו אלינו מספיק במשך כל ההיסטורה שלנו. השכר שלנו על האמונה בו יתברך.
אנונימי
שואל השאלה:
ואם הוא מצווה להרוג כי בא לו? סתם בלי סיבה? עדיין לא תהסס?
אני גם יכול להגיד שיש לי אלוהים שאני מאמין בו ושהוא תומך במעשים רעים ושזה נכון, זה לא יהיה בהכרח נכון רק כי אני מאמין בזה
אף דת לא עובדה.
ואם הוא מצווה להרוג כי בא לו? סתם בלי סיבה? עדיין לא תהסס?
אני גם יכול להגיד שיש לי אלוהים שאני מאמין בו ושהוא תומך במעשים רעים ושזה נכון, זה לא יהיה בהכרח נכון רק כי אני מאמין בזה
אף דת לא עובדה.
אנונימי
שואל השאלה:
אתה מביך.
בקורונה חיפשתי באינטרנט ראיות ומחקרים שמבססים לי שסבבה לעקוב אחר ההנחיות. (תחשוב מה שאתה רוצה על זה)
בצבא כשקיבלתי פקודות אני ידעתי למה אני צריך לעשות כי לכל דבר יש הגיון. גי'זס.
אני רק מבקש מה ההגיון מאחורי לאכול כשר.
אתה מביך.
בקורונה חיפשתי באינטרנט ראיות ומחקרים שמבססים לי שסבבה לעקוב אחר ההנחיות. (תחשוב מה שאתה רוצה על זה)
בצבא כשקיבלתי פקודות אני ידעתי למה אני צריך לעשות כי לכל דבר יש הגיון. גי'זס.
אני רק מבקש מה ההגיון מאחורי לאכול כשר.
אנונימי
היהדות היא היחידה שמעזה לטעון שאנשיה חזו התגלות אלוקית, למעלה מ 600,000 איש. ומאז עברו 3335 שנים שבכל אחת מהן עם ישראל קיים מצוות שסמכותן ממקור אלוקי, תחשוב על כל מה שקשה לך לשמור ביהדות וכל מה שעוד אתה לא יודע שאסור, הם קיבלו על עצמם ועם ישראל חזר אחרי גלות של יותר מ-2000 שנים עם אותו ספר תורה בדיוק - המסמך שכתוב בו השיח בין כותבו למקבליו ושבו ההסבר היחיד למציאות בה הספר לפנינו.
שואל השאלה:
היא לא היחידה, גם דתות אחרות טוענים שחזו התגלות אלוקית
היא לא היחידה, גם דתות אחרות טוענים שחזו התגלות אלוקית
אנונימי
אכילת בשר בחלב מעוררת דינים שאינם קדושים בעולם. אם יוליד בן ב-40 יום מאז שאכל לא כשר יקבל בן עם נשמה מהסטרא אחרא, עם טומאה שאין לו רשות להטהר כשאר הטמאים. אדם שאוכל בשר בחלב מסיר מעצמו את צלם האדם שבו עד שחיות רעות מתייחסות אליו כאל חיה ויכולות להזיק לו (מה שלא יכולות אם הוא קדוש בענין זה כפי שהיה עם דניאל בגוב האריות) (מדברי הזוהר משפטים דף קכה עמוד א).
איזה דתות? מול כמה עדים?
^^^^^^ לא יקרה דבר כזה, אתה מעלה אפשרות שהיא אפילו לא תיאוריה. כי זה מנוגד לתכונה של אלוקים (צדק).
מצאת הגיון לעקוב אחרי הנחיות? חחח
דווקא מצאתי הרבה שקרים, אבל כמו אמרת, שאני אחשוב על זה מה אני רוצה. זה לא שקשה לי להוכיח חוסר הגיון מוחלט במסיכות, בידודים, לא להכסנים לא מחוסנים. אבל אם אתה רוצה - נעזוב את זה.
כל פקודה שהמפקד נתן לך בצבא מצאת אותה הגיגונית? מאוד מעניין. כיאלו בטירונות לא ארמו לך דברים רק כי בא להם? לא אמרו לך סתם לקום מוקדם? לא קרה שסתם השאירו אותך שבת?
רק באכילת כשר אתה לא מוצא הגיון?
מצאת הגיון לעקוב אחרי הנחיות? חחח
דווקא מצאתי הרבה שקרים, אבל כמו אמרת, שאני אחשוב על זה מה אני רוצה. זה לא שקשה לי להוכיח חוסר הגיון מוחלט במסיכות, בידודים, לא להכסנים לא מחוסנים. אבל אם אתה רוצה - נעזוב את זה.
כל פקודה שהמפקד נתן לך בצבא מצאת אותה הגיגונית? מאוד מעניין. כיאלו בטירונות לא ארמו לך דברים רק כי בא להם? לא אמרו לך סתם לקום מוקדם? לא קרה שסתם השאירו אותך שבת?
רק באכילת כשר אתה לא מוצא הגיון?
אנונימי
שואל השאלה:
מה צודק לשנוא, להתנגד, להרוג או לתמוך בהרג או בשנאה ב סתם בן אדם שלא מאמין בו אבל מוגדר כטוב.
מה צדק בזה?
בוא נביא דוגמא שהעלית
למה חשבנו מסכות? בוא נקח את זה כדוגמא משלי
עצם זה שאני יכול לחפש או לשאול או שהם יסבירו מה הסיבה לליבוש מסכות (אני לא זוכר וואלה אם הם הסבירו למה לפני חבישת המסכות אבל לא משנה לי כרגע)
עצם זה שאני יכול להבין את הסיבה ואת ההגיון מאחוריו אני באמת אעשה אותו. זה מונע הדבקה וזה עובדה ברור.
כמו שפעות אחרות
לכל פקודה שנתנו לי אישית הייתה סיבה. לי לא היו מפקדים שסתם נתנו לי לעשות דברים להנאתם או סתם כי הם מניאקים.
לא אמרו לי וואלה לא אמרו. מאחרי כל פקודה היה הגיון וסיבה.
אמרו לי לקום מוקדם בבוקר כי אני גם ככה הייתי אמור להתרגל לקום בשעה מוקדמת וגם בשביל קשיחות והקשבה.
וגם עזוב את זה שגם אם היו סתם מעירים אותנו על כלום אני לא הייתי עושה כלום כי אני במערכת סגורה והיו בייסיקלי מכניסים אותי לכלא הצבאי על זה. גם אם אני לא מסכים ואני זה שיכול לבחור לעצמי אם לא לאכול או לאכול כשר וזה לא דוגמא טובה כי אני לא יכול לבחור לא למלא פקודות כי יש בזה יותר הגבלות
וכן באכילת כשר לא מוצא הגיון ומשהו שסיפק אותי
בלשמור שבת יותר
מה צודק לשנוא, להתנגד, להרוג או לתמוך בהרג או בשנאה ב סתם בן אדם שלא מאמין בו אבל מוגדר כטוב.
מה צדק בזה?
בוא נביא דוגמא שהעלית
למה חשבנו מסכות? בוא נקח את זה כדוגמא משלי
עצם זה שאני יכול לחפש או לשאול או שהם יסבירו מה הסיבה לליבוש מסכות (אני לא זוכר וואלה אם הם הסבירו למה לפני חבישת המסכות אבל לא משנה לי כרגע)
עצם זה שאני יכול להבין את הסיבה ואת ההגיון מאחוריו אני באמת אעשה אותו. זה מונע הדבקה וזה עובדה ברור.
כמו שפעות אחרות
לכל פקודה שנתנו לי אישית הייתה סיבה. לי לא היו מפקדים שסתם נתנו לי לעשות דברים להנאתם או סתם כי הם מניאקים.
לא אמרו לי וואלה לא אמרו. מאחרי כל פקודה היה הגיון וסיבה.
אמרו לי לקום מוקדם בבוקר כי אני גם ככה הייתי אמור להתרגל לקום בשעה מוקדמת וגם בשביל קשיחות והקשבה.
וגם עזוב את זה שגם אם היו סתם מעירים אותנו על כלום אני לא הייתי עושה כלום כי אני במערכת סגורה והיו בייסיקלי מכניסים אותי לכלא הצבאי על זה. גם אם אני לא מסכים ואני זה שיכול לבחור לעצמי אם לא לאכול או לאכול כשר וזה לא דוגמא טובה כי אני לא יכול לבחור לא למלא פקודות כי יש בזה יותר הגבלות
וכן באכילת כשר לא מוצא הגיון ומשהו שסיפק אותי
בלשמור שבת יותר
אנונימי
"זה מונע הדבקה וזה עובדה ברור".
- חרטא. הירוס הוא קטן פי 10 מחור שיש במסיכה. זה כמו לשים גדר בתקווה שזה ימנע מיתושים לבוא. זה לא נדבר על זה שזה לא בריא להיות עם משהו שצסוא מלא חיידקים, משהו שמונע מרמת החמצן הדרושה להגיע לגוף. העיקר שקראת לזה "עובדה". ניסית בכלל לשמוע צד שני? של אלה שלא מאמינים בקוורנה ורואים בה מזימה עולמית?
אז היית מוכן למלא פקודות של המקפדים רק כדי לא להגיע לכלא. אבל לשמור כשרות אתה ל מוכן כדי לא להגיע לגינהם, אה?
שמירת שבת - עדות לכך שהקב"ה ברא את העולם בששה ימים ושבת ויום השביעי. מי שמחלל אותה - מכחיש את זה.
- חרטא. הירוס הוא קטן פי 10 מחור שיש במסיכה. זה כמו לשים גדר בתקווה שזה ימנע מיתושים לבוא. זה לא נדבר על זה שזה לא בריא להיות עם משהו שצסוא מלא חיידקים, משהו שמונע מרמת החמצן הדרושה להגיע לגוף. העיקר שקראת לזה "עובדה". ניסית בכלל לשמוע צד שני? של אלה שלא מאמינים בקוורנה ורואים בה מזימה עולמית?
אז היית מוכן למלא פקודות של המקפדים רק כדי לא להגיע לכלא. אבל לשמור כשרות אתה ל מוכן כדי לא להגיע לגינהם, אה?
שמירת שבת - עדות לכך שהקב"ה ברא את העולם בששה ימים ושבת ויום השביעי. מי שמחלל אותה - מכחיש את זה.
אנונימי
שואל השאלה:
כן שמעתי ואלה פשוט קונספירציות ולא אכפת לי מזה כי זה הוכח שזה עוזר להפחתת הדבקה.
אבל זה לא משנה שוב לא אכפת לי מזה
כן, כי הצבא מערכת שאין לי איך לברוח ממנה
אני לא יכול להתנהג כמו מפגר ולצאת נגד המפקדים
והמפקדים שעושים את זה לא שופטים עם צדק כמו האלוהים שלך
לא התכוונתי ששמירת שבת לא הגיוני התכוונתי ששמורת שבת אם כבר הגיוניתחי יותר מלאכול כשר
כן שמעתי ואלה פשוט קונספירציות ולא אכפת לי מזה כי זה הוכח שזה עוזר להפחתת הדבקה.
אבל זה לא משנה שוב לא אכפת לי מזה
כן, כי הצבא מערכת שאין לי איך לברוח ממנה
אני לא יכול להתנהג כמו מפגר ולצאת נגד המפקדים
והמפקדים שעושים את זה לא שופטים עם צדק כמו האלוהים שלך
לא התכוונתי ששמירת שבת לא הגיוני התכוונתי ששמורת שבת אם כבר הגיוניתחי יותר מלאכול כשר
אנונימי
אנונימי יקר, שואל השאלה, משרד הבריאות הוציא מסמך רשמי כחלק מתשובה לבקשה ע"פ חוק חופש המידע שבו הוא כותב שהסיבה למסיכות היא לחנך את הציבור. אני חושב שאנחנו מדברים על שני נושאים שכן קשורים אחד לשני אבל בגלל שיש פערים בנקודות המוצא שלנו זה קצת מפוזר.. על מה היית רוצה שנדון קודם? (בענין הכשרות אחזור ואדגיש אדם לא עושה טובה לאף אחד שמחליט לשמור את ציווי ה', גומל נפשו איש חסד, רק לעצמו. ההבנה לא מהווה תנאי בשום אופן לקיום, עצם הידיעה שכך ה' ציווה אמורה להספיק ופה מבחינה מעשית הדיון אמור להיגמר, מותר ללמוד למה ויש תשובות אבל יש גם שלבים).
שואל השאלה:
אנונימי מאוד !
אני גם לא מתעניין בדיון על הקורונה והמסכות, זה לא כזה אכפת לי.
אז תוכל להגיד לי אבל למה אלוהים אסר על לאכול חזיר או משהו לא כשר
אשמח באמת לתשובה טובה ולא סתם כי הוא ציוה בלי סיבה
אנונימי מאוד !
אני גם לא מתעניין בדיון על הקורונה והמסכות, זה לא כזה אכפת לי.
אז תוכל להגיד לי אבל למה אלוהים אסר על לאכול חזיר או משהו לא כשר
אשמח באמת לתשובה טובה ולא סתם כי הוא ציוה בלי סיבה
אנונימי
מדרש קהלת רבה פרשה א פסוק ט :" רבנן אמרין לעתיד לבא הקב"ה מוציא כרוז ומכריז ואומר: כל מי שלא אכל בשר חזיר מימיו יבא ויטול שכרו. והרבה מאומות העולם שלא אכלו בשר חזיר מימיהם, והם באים ליטול שכרן. באותה שעה הקב"ה אומר: נשתכרו אלו שני עולמות לא דיין שאכלו עולמן אלא הם מבקשין לאכול עולמן של בני עוד, באותה שעה הקב"ה מוציא כרוז פעם שנייה ומכריז ואומר: כל מי שלא אכל בשר נבלות וטרפות, שקצים ורמשים, אם לא אכל משלו אכל משל חבירו. הוי למה נקרא שמו חזיר שעתיד להחזיר הגדולה והמלכות לבעליה."
באותו הנושא: