54 תשובות
זה לא גזענות זו אפליה על רקע דת ואני נגד כל אפליה מכלילה שהיא. צריך להסתכל על אדם על מי שהוא כאדם ולא על הקבוצה אליה הוא משתייך. אל תפלה אותי מראש לעבודה פיזית אם אישה לדוגמה, קודם תבדוק אולי אני בודיבילדרית
שואל השאלה:
חילונים זה לא דת
חילונים זה לא דת
אנונימי
באת לעצבן? חילוני זה היעדר דת. זה עדיין על רקע דת כי אמרת בין דתיים לחילונים
שואל השאלה:
אבל אני קודם כל אשכנזי אחר כך חילוני
אבל אני קודם כל אשכנזי אחר כך חילוני
אנונימי
יש המון דברים שמפלים אנשים בגללם לא רק על גזענות. יש אפליה על רקע גזע, מוצא, שזה אם אתה אשכנזי או מזרחי או ערבי או אתיופי.
יש אפליות גם על עוד רקעים חוץ מגזענות.
אפליה על רקע דת זה יכול להיות בגלל שאתה בדת הלא נכונה בעיני וגם בגלל שאין לך דת בכלל. זו אפליה על רקע הבחירה שלך בעולם הדת. זה יכול להיות אפליה על משיכה מינית, אפליה בגלל דעה פוליטית, אפליה בגלל מגדר או מין. אנשים שופטים אנשים על הכל לא רק על המדינה שההורים שלהם נולדו בה
יש אפליות גם על עוד רקעים חוץ מגזענות.
אפליה על רקע דת זה יכול להיות בגלל שאתה בדת הלא נכונה בעיני וגם בגלל שאין לך דת בכלל. זו אפליה על רקע הבחירה שלך בעולם הדת. זה יכול להיות אפליה על משיכה מינית, אפליה בגלל דעה פוליטית, אפליה בגלל מגדר או מין. אנשים שופטים אנשים על הכל לא רק על המדינה שההורים שלהם נולדו בה
שואל השאלה:
מזרחי זה ערבי
מזרחי זה ערבי
אנונימי
תמות
שואל השאלה:
המילה מזרחי הומצאה על ידי חילונים כדי להגדיר אנשים שהמוצא שלהם מארצות ערב לפני זה הם הוגדרו בארצות ערב כערבים שהדת שלהם יהודית
המילה מזרחי הומצאה על ידי חילונים כדי להגדיר אנשים שהמוצא שלהם מארצות ערב לפני זה הם הוגדרו בארצות ערב כערבים שהדת שלהם יהודית
אנונימי
אני יודעת מה זה קשור אבל? מין הסתם היום כשאני אגיד מזרחי אני אתכוון ליהודים וכשאני אומרת ערבים אני לא מדברת על תימנים או מרוקאים יהודים.
שואל השאלה:
אבל הם דיברו ערבים אז הם ערבים
אבל הם דיברו ערבים אז הם ערבים
אנונימי
שואל השאלה:
אבל הם דיברו במקור בערבית אז הם נחשבים ערבים
אבל הם דיברו במקור בערבית אז הם נחשבים ערבים
אנונימי
אוקי אבל מה אכפת לי שככה אתה חושב? שאלת שאלה עניתי ועל כל תשובה יש לך משהו להגיב. הבנת את דעתי שיהיה ערב טוב
שואל השאלה:
ואם זה אפליה בין דתיים לחילונים גם היית אומרת שזה גזענות?
ואם זה אפליה בין דתיים לחילונים גם היית אומרת שזה גזענות?
אנונימי
^מזרחים הם ממוצא ערבי אבל הם יהודים. היינו עם אחד פעם. מזרחים הם אנשים שדורות על דורות של יהודים מאז הגלות למרות שיש אנשים ששנויים במחלוקת על כל הנושא בלי בהקשר למזרחים אבל אז זה אומר בהכרח שהייתה התבוללות כי התפזרנו להרבה עמים והפכנו לחלק מהם. זה עדיין הופך את כל הילדים של הנשים ליהודים כי אמא יהודיה זה ילד יהודי אבל זה גם ילדים ממוצא ערבי. זה אבא ערבי ומדינה ערבית והונחלה גם שפה והונחלו גם מנהגים וגם אוכל. מה ששמר עליהם יהודים זו מסורת ידיעה ואמונה שהם כאלו. אבל הם עדיין ממוצא ערבי
לא, יהודים מזרחים קרןבים יותר גנטית ליהודים אשכנזים מאשר לערבים פלסטיניים ולבנונים (סוג הערבים שהכי קרוב אלינו ברמה הגנטית)
אז גם גנטית אי אפשר להגיד שהם ערבים
אז גם גנטית אי אפשר להגיד שהם ערבים
זה בולשיט. תגיד את זה ליהודים האתיופים
https://www.cell.com/cell/fulltext/s0092-8674(20)30487-6 זה לא בולשיט במחקר הזה מראים שהיהודים (ככלל) כן יותר קרובים לאדם הממוצע מתופקת הברונזה מאשר ערבים פלסטינים, זאת אומרת גם אשכנזים וגם מזרחים היו יותר קרובים מאשר פלסטיניים ללהיות קשורים גנטית לאיזור הלבנט (א"י והסביבה)
אני נגד כל האפליות
מזרחים ואשכנזים, חילונים ודתיים, ערבים ליהודים (למרות שערבים זו לא דת), אתיופים ולבנים וכל האפליות האחרות
מזרחים ואשכנזים, חילונים ודתיים, ערבים ליהודים (למרות שערבים זו לא דת), אתיופים ולבנים וכל האפליות האחרות
שואל השאלה:
מזרחים זה לא עדה הם ערבים
מזרחים זה לא עדה הם ערבים
אנונימי
שואל השאלה:
ויהודים זה לא לאום
ויהודים זה לא לאום
אנונימי
^^זה כן עדה, ערבים זה אלו שהגיעו מחצי האי ערב, מזרחים מגיעים גם ממרוקו, תוניס...
^^טוב מגניב רוצה לבסס את זה?
שואל השאלה:
אבל מרוקו ותוניס זה בצפון אפריקה ולא במזרח
אבל מרוקו ותוניס זה בצפון אפריקה ולא במזרח
אנונימי
שואל השאלה:
מזרחים זה מזרח זה לא שם של עדה זה כמו להגיד שהצפוניים הם עדה
מזרחים זה מזרח זה לא שם של עדה זה כמו להגיד שהצפוניים הם עדה
אנונימי
שאני נגד גזענות
מוצדקת
שואל השאלה:
עובדה שהם דיברו ערבית במקור
עובדה שהם דיברו ערבית במקור
אנונימי
זה שהם יודעים ערבית לא אומר שהם ערבים
מזרחים הם לא ערבים, ואני לא יודע איך אנשים מגיעים למסקנה הזאת?
התרבות המזרחית והערבית היו שונות גם לפני העלייה לארץ, שלא לדבר על גנטיקה שהיא לא אותה אחת.
ולא לדבר במקור שפה מסוימת לא הופכת אותך לחלק מהאתניות הזאת.
טורקי שגדל בגרמניה ומדבר רק גרמנית, הוא לא אתנית גרמנית, הוא טורקי.
התרבות המזרחית והערבית היו שונות גם לפני העלייה לארץ, שלא לדבר על גנטיקה שהיא לא אותה אחת.
ולא לדבר במקור שפה מסוימת לא הופכת אותך לחלק מהאתניות הזאת.
טורקי שגדל בגרמניה ומדבר רק גרמנית, הוא לא אתנית גרמנית, הוא טורקי.
^מה שתגיד, מזרחים זאת באמת לא עדה אבל זה שם של קבוצה של עדות, והם עדיין לא ערבים
שואל השאלה:
עדות ערביות
עדות ערביות
אנונימי
וואי אחי אתה גזען מניאק אני מכיר אותך שאלת כל כך הרבה שאלות גזעניות סתום תפה כבר נתתי לך אלף הוכחות ממשיך ךהיות גזען
שואל השאלה:
אבל המוצא האתני שלהם הוא ערבי כמו שהמוצא האתני של יהודי אירופה (חוץ מיהודי בולגריה יוון ואיטליה) הוא אשכנזי
אבל המוצא האתני שלהם הוא ערבי כמו שהמוצא האתני של יהודי אירופה (חוץ מיהודי בולגריה יוון ואיטליה) הוא אשכנזי
אנונימי
גזען מסריח
^מה לעזאזל
שואל השאלה:
שב בשקט מרוקאי ברברי
שב בשקט מרוקאי ברברי
אנונימי
שואל השאלה:
אבל אף אחד בצפון אפריקה לא נרצח בשואה רק האשכנזים באירופה
אבל אף אחד בצפון אפריקה לא נרצח בשואה רק האשכנזים באירופה
אנונימי
אני לא מרוקאי מה אתה רוצה יא דגנרט
השואה התרחשה גם בצפון אפריקה שתוק ומה נגד מה הקשר מי חינך אןתך
שואל השאלה:
להיות נגד אנשים שלא נרצחו בשואה זה לא גזענות
להיות נגד אנשים שלא נרצחו בשואה זה לא גזענות
אנונימי
כל היהודים קשורים לשואה גאון, הפתרון הסופי היה קשור לכל היהודים לא רק ליהודי אירופה, האלוהים ישמור אשכנז מתייחס לחלקים באירופה שהם לא ספרד ופורטוגל, אז לגמרי אפשר להגיד יהודי אשכנז, כמו שאומרים יהודי ארה"ב או יהודי א"י, יהודים אשכנזים ליהודי אשכנז במהות הם אותו דבר.
ניגה שומע את עצמו, אחי אתה לא נרצחת בשואה גם תצא נגד עצמך. יוצא נגד מי שלא עבר שואה כאילו הוא גרם ליהודי אשכנז את השואה ותכנן אותה.
שואל השאלה:
אין יהודי אשכנז יש יהודים אשכנזים כי אין מדינה שנקראת אשכנז חוץ מזה אני אשכנזי ואני קשור לשואה
אין יהודי אשכנז יש יהודים אשכנזים כי אין מדינה שנקראת אשכנז חוץ מזה אני אשכנזי ואני קשור לשואה
אנונימי
שואל השאלה:
אבל עובדה שרק האשכנזים נרצחו וכל אלה שנרצחו היו האשכנזים כי הם חיו באירופה ובאירופה הייתה את השואה
אבל עובדה שרק האשכנזים נרצחו וכל אלה שנרצחו היו האשכנזים כי הם חיו באירופה ובאירופה הייתה את השואה
אנונימי
גם יהודים בצפון אפריקה נרצחו אתה פשוט מטומטם שלא יודע כלום על היסטוריה או גיאוגרפיה ומנסה לצאת חכם ויוצא גזען במקום
שואל השאלה:
כמה מהם נרצחו?
כמה מהם נרצחו?
אנונימי
רק יהודי אירופה נרצחו, אז אני שונא את שאר היהודים.
מטורף
מטורף
תקרא על מחנות ריכוז ומחנות השמדה בצפון אפריקה,כדאי לך
שואל השאלה:
אבל בסוף הם לא רצחו אותם בגלל שהם לא יהודים
אבל בסוף הם לא רצחו אותם בגלל שהם לא יהודים
אנונימי
שואל השאלה:
כל הכבוד על מה שבן גוריון עשה להם במעברות
כל הכבוד על מה שבן גוריון עשה להם במעברות
אנונימי
הם כן רצחו אותם יא גזען
שואל השאלה:
אם הם יהודים למה גם הח לא נרצחו בשואה?
אם הם יהודים למה גם הח לא נרצחו בשואה?
אנונימי
^כי הם לא חיו באירופה, השואה קרתה רק באיזור של גרמניה
שואל השאלה:
אז למה הם באו לפה בכלל
אז למה הם באו לפה בכלל
אנונימי
באותו הנושא: