29 תשובות
כך החליט האום
זה נהר מפותל שבחלקים מסוימים הוא כמה קילומטרים בודדים מהגבול ובחלקים אחרים 40 קילומטר
שואל השאלה:
כמה זמן יקח לחיילים לצאת משם?
אני לא יודע מה התוכניות של הממשלה לגבי יציאה
שואל השאלה:
אמרו שבוע זע הגיוני ?
אני לא שמעתי שבוע.
זה הגיוני זה מתוכנן להיות מבצע קצר אבל תוכניות משתנות בהתאם למצב
שואל השאלה:
מה זה אומר אם זה מבצע קצר שמה הכי הרבה זמן שזה יכול לקחת?
שואל השאלה:
פליז תענה אני לחוצה
הכי הרבה זמן שהיינו בלבנון זה 19 שנה אז קצת קשה לדעת כמה זמן זה מבצע קצר
אני מעריך שבין שבוע לחודשיים
שואל השאלה:
אבל 19 שנה לא נחשב מבצע קצר לא?
19 שנה זה המלחמה הכי ארוכה בתלודות המדינה ומזה מנסים להימנע
שואל השאלה:
בגלל זה אמרו שהמבצע קצר?
שואל השאלה:
קראתי בגוגל שרשמו בישראל היום שבפיקוד הצפון מעריכים כי הפעילות תימשך שבועות קצרים בלבד אך לא מתחייבים על משך הפעולה מה זה אומר
שהם מתכננים משהו קצר של כמה שבועות אבל זה לא באמת תלוי בהם וכנראה נתון להחלטת ממשלה מתי יסיימו
שואל השאלה:
אז מבחינת הממשלה זה גם יכול להיות הרבה יותר ממה שהוא קצר?
כן אבל סביר להניח שהם יעדיפו להאריך יותר מאשר לקצר
שואל השאלה:
אז מבחינת הממשלה זה גם יכול לקחת הרבה יותר זמן ממה שנקבע
שואל השאלה:
אבל הבנתי שהם הבטיחו לאמריקה שזה עניין קצר
נכון אבל הבטחות לחוד ומציאות לחוד
בסוף ביבי עושה מה שבא לו
הוא לא מקשיב למערכת הביטחון ובטח שלא לאמריקאים
שואל השאלה:
אבל אנחנו לא כפופים בעיקרון לאמריקה כי הם ממנים ועוזרים לנו
שואל השאלה:
הוא לא מקשיב למערכת הביטחון שלנו???
הם סוג של חייבים לממן אותנו וכל ניסיון להפוך את זה ל"טובה" היא פשוט קלף גרוע שלהם
אבל בכל מה שנוגע ללוחמה מהאוויר אנחנו מאוד תלויים בהם כי כל הכלים והפצצות שלנו האמריקאים מספקים ואחרי שנה אין לנו ממש מלאי רזרבות אם הם לא ישלחו לנו.
בלוחמה קרקעית אנחנו הרבה פחות תלויים בהם כי את רוב הציוד והנשק אנחנו יכולים לייצר בישראל אז המנוף לחץ שלהם הוא פחות מאיים
וביבי לא מקשיב למערכת הביטחון שאמרה לו שאפשר להחזיר את החטופים ולהתמודד עם האיום שיבוא אחרי העסקה
הוא מתעלם לגמרי ממערכת הביטחון שאומרת לו שציר פילדלפי הוא כבר לא איום ובמקום זה הוא ממשיך להתעקש שזה ציר שאי אפשר לוותר עליו
ובקשר להבטחות לאמריקאים
ביידן כל הזמן אומר לנו שהוא לא יתמוך בפעולה מסויימת ושלא נעשה אותה ואחרי שאנחנו עושים אותה פתאום הוא תומך בזכות של ישראל להגן על עצמה אז כבר אין ממש משמעות להרבה מהאיסורים של האמריקאים
שואל השאלה:
ומה זה ציר פילדלפי אף פעם לא הצלחתי להבין
זה ציר על גבול מצרים שמשם מבריחים נשק לחמאס
שואל השאלה:
וזה באמת הכרחי למה ?
הוא הכרחי כי לצה"ל אין שליטה עליו וחמאס היה משתמש בו להברחות נשק
שואל השאלה:
אז הציר הזה חוסם את המעבר ?
הציר הזה הוא המעבר