16 תשובות
לתעדף אנשים שלא היו בצבא זה לא בסדר זה אפלייה
אסור למעסיק לשאול על שירות צבאי זה מעוגן בחוק ולכן למישהו שלא שירת בצה"ל אין קושי גדול יותר במציאת עבודה
ואז אם לא מעסיקים אותם בגלל זה אפשר לתבוע את האם אמא שלהם
אנונימית
שואל השאלה:
אבל המעסיק הרי מפלה אותי
שואל השאלה:
לא מעסיקים בגלל זה ופשוט לא אומרים את הסיבה
שואל השאלה:
אז מותר לי כמעסיק לתעדף כאלו שלא היו בצבא בלי להגיד את הסיבה בדיוק כמו שעושים לי בכדי לקדם לאנשים עם פטור הזדמנויותת
אסור להם לשאול אפילו אם הלכת
אם שואלים אותך אתה יכול לתבוע על זה
אנונימית
שואל השאלה:
עובדה ששואלים
קשה מאוד לתבוע על זה וזה לא יקדם כלום
הרי המעסיק לא יקבל לעבודה
אסור להם לשאול
תגיד זה לא רלוונטי לעבודה
אנונימית
שואל השאלה:
ובכל זאת
המעסיק יפסול
אז מה זה עוזר בדיוק
אז לא נותנים לך עבודה
למה לדפוק את מי שכן הלך לצבא זאת בקשה מטומטמת
ואני אומרת את זה בתור מישהי שעשתה שירות לאומי ולא צבא
אנונימית
שואל השאלה:
זה לא לדפוק את מי שעשה צבא, יש מספיק עבודות שיקבלו אותם
זה לתעדף כאלה שנדפקו בגלל הפטור שלהם
שואל השאלה:
ברור שהם קיבלו פטור בצדק
אבל החברה הישראלית דופקת אותם
לכן אין מנוס ככאלה להתאגד ולתעדף אחד את השני
שואל השאלה:
אפשר לתת העדפה מתקנת
כמעסיק נניח
לתעדף אנשים שלא היו בצבא זה לגיטימי לגמרי
לא חושבת שאפשר לתת העדפה מתקנת
אבל אני כן חושבת שבתור חברה צריך להפסיק את הסטיגמה וכל הבולשיט של אנשים שככ אנטי אנשים שקיבלו פטור
הם קיבלו פטור בצדק
אבל זה תהליך שהחברה צריכה לעשות לא המדינה
אנונימית
אבל בזה שמתעדפים אותך דופקים אחרים אתה חייב להבין את זה
בכל מקרה אני לא מבינה למה זה דופק אותך, אתה בגיל צבא?
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא עשיתי צבא וזה דופק אותי
זה ידפוק אותי גם אחרי
בעתיד אעשה הכל על מנת לתעדף אנשים שלא היו בצבא
אותי דופקים על בסיס קבוע ואותם לא
לכן אני מעדיף להיות מעסיק שדופק אותם ומסייע לאנשים כמוני ואיני רואה בכך שום דבר פסול
בן כמה אתה?
כלל שמתבגרים זה פחות ופחות משנה שלא הלכת לצבא
אנונימית