8 תשובות
למה שהן ישקרו?
שואל השאלה:
^חסר סיבות לבחורה דתייה לשקר שהייתה עם מישהו?
אנונימי
אולי להורים שלהן, לא לך.
ונראה לי שרובנו שאומרות באמת שומרות, בסוף אם מישהי לא והיא הרבה בחברת בנים אתה תראה את זה.
מה יצא לה מלשקר
יכול להיות שהיא הייתה עם גבר בעבר ובהווה שומרת נגיעה
איך זה סותר
לא יודע
בכל מקרה הנה אני שולח לך את הטעם הפנימי של שמירת נגיעה
מבין לגמרי את הקושי וגם לי היה קשה כשלא ידעתי את הטעם הפנימי של מצוות שמירת נגיעה:
צריך להבין משהו היהדות היא לא דת כלומר חוקים אלא היא דרך חיים(התורה יורדת לפרטי החיים והתורה היא תורת חיים)
תכלית כל המצוות זה לקיים את "ואהבת לרעך כמוך" ממש!!
כל מצווה בונה בנו צד של "ואהבת לרעך כמוך" מזווית אחרת למשל שמירת נגיעה ובאופן כללי זה שלא יוצרים קשר עם בני המין השני בונה בנו אהבת האחר וכך כשתתחתן תוכל באמת לאהוב את אשתך.
אפרט - כל קשר עם בני המין השני שהוא מעבר לענייני הוא קשר של אהבה עצמית כי הרי ברור לך שבחור שאומר לבחורה שהוא אוהב אותה אבל לא מוכן להתחייב לך הוא אוהב את עצמו ולא אותה אבל קשר של נישואין הוא קשר של אהבת האחר כי יש התחייבות.
ככל שאדם התרגל לקשרים של אהבה פרטית הוא בנה בעצמו רצון לקבל ואח"כ כשהוא יתחתן אז יהיה לו מאוד קשה לעבור למצב של רצון לתת כי ההרגל הזה של האהבה הפרטית ממשיך איתו גם אחרי החתונה ולכן יהיה לו קשה לאהוב את אשתו והראיה שהציבור החילוני שדוגל בקשרים של אהבה פרטית יש בו 85% בגידות כי כיוון שהם מתרגלים לבנות בעצמם אהבה פרטית אז הם לא מצליחים לאהוב את בן\בת זוגם ולכן הם ממשיכים לחפש את הקשר הלא מחייב של הקשר של האהבה הפרטית גם אחרי החתונה.
כמובן שגם זוג שבאמת יגיע למצב הזה של "ואהבת לרעך כמוך" ממש שכל צד אוהב את הצד השני באמת! אז גם לא יהיו בו ריבים כי ריב נובע מתוך רצון לקבל אבל אם בן אדם כל הזמן עסוק בלתת אז הוא לא מחפש לקבל וממילא הוא בחיים לא יריב..
שיהיה בהצלחה!
אולי
שואל השאלה:
לשמור על התדמית שלה, אם יידעו שהיא הייתה עם גבר אז הרבה בחורי ישיבה לא ירצו אותה.
אנונימי