8 תשובות
אג"ח זה אגרת חוב.
הממשלה רוצה כסף כדי לבנות משהו, נגיד כביש חדש, אבל אין לה יותר מידי כסף אצלה, אז היא מעדיפה ללוות אותו מאנשים אחרים, ובתמורה היא משלמת ריבית (לפעמים שנתית, לפעמים חודשית).
בגלל שזו הממשלה, וסביר להניח שהיא לא תפשוט את הרגל, זו נחשבת השקעה די בטוחה.
שואל השאלה:
אבל הבנק המרכזי הרי מנפיק את השקלים, לא?
ואם פודים את האג"ח בשקלים, הממשלה לא פשוט מוסיפה כסף (שלעולם לא יעלם) למחזור בכל פעם שהיא מוכרת אחד?
ואם לא פודים את האג"ח בשקלים, זה פשוט שטר שהמדינה מייצרת באופן נפרד מהשקל.
אנונימי
נכון מאוד
פודים את האגח בשקלים. אם הבנק המרכזי בוחר לעשות את זה עם הכסף שהוא מייצר אז זה מייצר כסף חדש יש מאין.
שואל השאלה:
^ואיך מעלימים אותו מהמחזור?
אנונימי
לא מעלימים אותו.
הוא נשאר.
שואל השאלה:
^אז ערך הקנייה של השקל בירידה קבועה?
אנונימי
שואל השאלה:
או לפחות יורד בכל פעם שזה קורה
אנונימי
הערך של המטבע תמיד בירידה.
תקנה או לא תקנה. השקל בירידה.
זה נקרא אינפלציה.