13 תשובות
וואו איזה קשה מבינה אותך מאד!
את אלופה שאת ככה מתאמצת לשמור אני יודעת כמה זה קשה
מקווה שלא תתיאשי!!
את אלופה שאת ככה מתאמצת לשמור אני יודעת כמה זה קשה
מקווה שלא תתיאשי!!
אנונימית
היי מה שלומך?
ליבי איתך בכל מה שכתבת... באמת.
יש היום מלא מתחזקים שנמצאים במשפחות שנגד זה לגמרי.
קודם כל תזכרי שאת ההשתדלות שלך שאת עושה, הקדוש ברוך הוא רואה, ומבין, ואי אפשר לשפוט אותך במצבך. כל מה שאת עושה זה מקובל ומבורך.
הדברים שבאמת אין לך ברירה כמו שאמרת, זה מובן. הכל בסדר.
הייתי ממליץ לך לנסות לארגן לעצמך ספרים או עלוני שבת שיהיה לך בשבת.
בנוסף הייתי ממליץ לך מלבד בית כנסת שכן חשוב שתלכי, גם לצאת קצת מהבית להליכה עם עצמך, או לאיזה גן שעשועים קרוב ולנוח קצת, גם הזמן עובר.
והכי חשוב זה התפילות לקדוש ברוך הוא, שגם המשפחה שלך תחזור בתשובה או לפחות תבוא לקראתך.
לגבי פלטה או תרמוס וכו', אם יש אפשרות שאת או מישהו שתוכלי ליצור איתך קשר, להשיג עבורך משלך ותנסי לדבר עם המשפחה על זה שיכבדו לפחות את זה, שתשימי לעצמך איפשהו אם אפשר בבית או במטבח לפחות, תבוא עלייך הברכה, את חזקה. אל תוותרי אפילו לרגע, את חזקה תזכרי את זה, זה לא לכל החיים. זו תקופה קשה אין ספק, אבל זה יהיה שווה את זה בסוף.
ליבי איתך בכל מה שכתבת... באמת.
יש היום מלא מתחזקים שנמצאים במשפחות שנגד זה לגמרי.
קודם כל תזכרי שאת ההשתדלות שלך שאת עושה, הקדוש ברוך הוא רואה, ומבין, ואי אפשר לשפוט אותך במצבך. כל מה שאת עושה זה מקובל ומבורך.
הדברים שבאמת אין לך ברירה כמו שאמרת, זה מובן. הכל בסדר.
הייתי ממליץ לך לנסות לארגן לעצמך ספרים או עלוני שבת שיהיה לך בשבת.
בנוסף הייתי ממליץ לך מלבד בית כנסת שכן חשוב שתלכי, גם לצאת קצת מהבית להליכה עם עצמך, או לאיזה גן שעשועים קרוב ולנוח קצת, גם הזמן עובר.
והכי חשוב זה התפילות לקדוש ברוך הוא, שגם המשפחה שלך תחזור בתשובה או לפחות תבוא לקראתך.
לגבי פלטה או תרמוס וכו', אם יש אפשרות שאת או מישהו שתוכלי ליצור איתך קשר, להשיג עבורך משלך ותנסי לדבר עם המשפחה על זה שיכבדו לפחות את זה, שתשימי לעצמך איפשהו אם אפשר בבית או במטבח לפחות, תבוא עלייך הברכה, את חזקה. אל תוותרי אפילו לרגע, את חזקה תזכרי את זה, זה לא לכל החיים. זו תקופה קשה אין ספק, אבל זה יהיה שווה את זה בסוף.
לפני כניסת שבת היום, לא להחליט "אני מפסיקה" רק להגיד לעצמך: השבת הזאת אני אעשה את הכי טוב שאני יכולה בתנאים שיש לי, וגם אם היא לא תהיה מושלמת היא עדיין תהיה שבת שלי.
אגב, את לא מכירה אנשים או קרובים או חברים שכן שומרים שבת או משהו שאפשר להתארח אצלם? או משפחות? מדי פעם את יודעת..
שואל השאלה:
אבל זה ממש קשה וכל שבת שעוברת אני רק מרגישה שכבר אין לי עוד כוחות להמשיך לשמור, ואני לא רוצה להפסיק לשמור את השבת בגלל שבזמן האחרון גם ככה אני קצת מתרחקת מהקבה בעניין של תפילות לפעמים אני שוכחת ויש לי קצת התרחקות מסוימת ואני פשוט לא רוצה להתרחק עוד אבל זה כל כך קשה זה באמת כבר עלה לי עד לפה כל כך קשה לי בשבת אני פשוט מרגישה שמה שנשאר לי זה פשוט לשבת ולהסתכל על קיר וגם קשה לי לקרוא דברים בשבת בגלל שאני היפראקטיבית ויש לי בעיות קשב וריכוז קשות אני לא מצליחה לשבת בלי לזוז אפילו לשניה אחת אני באמת לא יודעת מה לעשות כבר
אבל זה ממש קשה וכל שבת שעוברת אני רק מרגישה שכבר אין לי עוד כוחות להמשיך לשמור, ואני לא רוצה להפסיק לשמור את השבת בגלל שבזמן האחרון גם ככה אני קצת מתרחקת מהקבה בעניין של תפילות לפעמים אני שוכחת ויש לי קצת התרחקות מסוימת ואני פשוט לא רוצה להתרחק עוד אבל זה כל כך קשה זה באמת כבר עלה לי עד לפה כל כך קשה לי בשבת אני פשוט מרגישה שמה שנשאר לי זה פשוט לשבת ולהסתכל על קיר וגם קשה לי לקרוא דברים בשבת בגלל שאני היפראקטיבית ויש לי בעיות קשב וריכוז קשות אני לא מצליחה לשבת בלי לזוז אפילו לשניה אחת אני באמת לא יודעת מה לעשות כבר
אנונימית
שואל השאלה:
יש לי חברות ששומרות שבת אבל אנחנו לא ממש חברות כאילו אנחנו מכירות כזה אבל לא מספיק בשביל שאני באמת אבוא להיות איתן בשבת
יש לי חברות ששומרות שבת אבל אנחנו לא ממש חברות כאילו אנחנו מכירות כזה אבל לא מספיק בשביל שאני באמת אבוא להיות איתן בשבת
אנונימית
תנסי אולי להתחבר איתן קצת או משהו... זו לא בושה, כאילו אני יודע שזה לא הכי מתאים ונוח, קל להגיד מהצד
בכללי אם באמת קשה לך להיות מול הקיר כל היום, תצאי קצת מהבית באמת להליכות, לאיזה מקום קרוב או משהו, או אפילו עם חברות קצת לצאת
גם לקחת על עצמך לנסות לקרוא תהילים או משהו למרות שאת היפראקטיבית, זה גם מעביר אחלה את הזמן
בכללי אם באמת קשה לך להיות מול הקיר כל היום, תצאי קצת מהבית באמת להליכות, לאיזה מקום קרוב או משהו, או אפילו עם חברות קצת לצאת
גם לקחת על עצמך לנסות לקרוא תהילים או משהו למרות שאת היפראקטיבית, זה גם מעביר אחלה את הזמן
לא מאמין לך פשטו לא מאמין
זה אחד הדברים המטורפים שקראתי
תדעי קודם כל שאני גם ככה לפני שנתיים חזרתי בתשובה אמא שלי עדיין לא מוכנה לכבות אור במקרר וכל זה (למרות שהיא כבר למדה לקבל) (או התייאשה חחח)
תדעי שמה שקורה לך זה לא סתם זה ה מביא עליך וזה צמיחה יש לך עתיד ורוד בעזרת ה' שאת לא יכולה בכלל לדמיין איזה חיים טובים יהיו לך כשתמשיכי ככה. כדאי לקבל הכל באהבה ואת תזכי בע"ה לאור הגנוז שאין כל מלאך יכול לשער.. העולם הזה מסריח וקשה אני לא יכול לדמיין בכלל כמה זה קשה לך כי אני כבר לא שם אבל מה אכפת לךך כי אם תצליחי לסבול את זה את תהיי גאה בעצמך את לא יודעת כמה תשמחי שעשית את זה וגם בע"ה זכויות בשמיים שקשה לדמיין.. אז מה אכפת לנו מייסורים בעולם הזה כשתחשבי על זה אפילו לא יהיה לך אכפת קצת לסבול בשביל שבת כי בשביל לעשות מה שה' רוצה צריך קצת ויתורים אבל תאמיני לי שאת תעשי בסוף את הויתורים האלה באהבה ענקית.
לעניין המעשי מציע לך כמובן לאט לאט לקבל מה שאת יכולה אבל לנסות לא לחלל שבת אפילו בדברים האלה כדאי לנסות למצוא פתרון.. אני נגיד פשוט בארוחות שבת אצל השכנים או הולך חצי שעה ברגל למשפחה שלי ששומרים שבת או קונה לי יין לקידוש ומכין חלות ואוכל שלא צריך מקרר
בנוסף כדאי ללמוד הלכה ממליץ על הספר פניני הלכה הוא פשוט וקל ללמידה כדי שתוכלי לדעת במה אפשר להקל כדי שיהיה לך פחות קשה.
כמובן ללמוד מוסר וחסידות וכו' שיעורים יעשה לך ממש טוב לנשמה מה שמרגיש לך בקצב שלך
מוזמנת לתת שם בפרטי לתפילה בהצלחה לא מאמין שאני קורא מה שכתבת כל הכבוד..
זה אחד הדברים המטורפים שקראתי
תדעי קודם כל שאני גם ככה לפני שנתיים חזרתי בתשובה אמא שלי עדיין לא מוכנה לכבות אור במקרר וכל זה (למרות שהיא כבר למדה לקבל) (או התייאשה חחח)
תדעי שמה שקורה לך זה לא סתם זה ה מביא עליך וזה צמיחה יש לך עתיד ורוד בעזרת ה' שאת לא יכולה בכלל לדמיין איזה חיים טובים יהיו לך כשתמשיכי ככה. כדאי לקבל הכל באהבה ואת תזכי בע"ה לאור הגנוז שאין כל מלאך יכול לשער.. העולם הזה מסריח וקשה אני לא יכול לדמיין בכלל כמה זה קשה לך כי אני כבר לא שם אבל מה אכפת לךך כי אם תצליחי לסבול את זה את תהיי גאה בעצמך את לא יודעת כמה תשמחי שעשית את זה וגם בע"ה זכויות בשמיים שקשה לדמיין.. אז מה אכפת לנו מייסורים בעולם הזה כשתחשבי על זה אפילו לא יהיה לך אכפת קצת לסבול בשביל שבת כי בשביל לעשות מה שה' רוצה צריך קצת ויתורים אבל תאמיני לי שאת תעשי בסוף את הויתורים האלה באהבה ענקית.
לעניין המעשי מציע לך כמובן לאט לאט לקבל מה שאת יכולה אבל לנסות לא לחלל שבת אפילו בדברים האלה כדאי לנסות למצוא פתרון.. אני נגיד פשוט בארוחות שבת אצל השכנים או הולך חצי שעה ברגל למשפחה שלי ששומרים שבת או קונה לי יין לקידוש ומכין חלות ואוכל שלא צריך מקרר
בנוסף כדאי ללמוד הלכה ממליץ על הספר פניני הלכה הוא פשוט וקל ללמידה כדי שתוכלי לדעת במה אפשר להקל כדי שיהיה לך פחות קשה.
כמובן ללמוד מוסר וחסידות וכו' שיעורים יעשה לך ממש טוב לנשמה מה שמרגיש לך בקצב שלך
מוזמנת לתת שם בפרטי לתפילה בהצלחה לא מאמין שאני קורא מה שכתבת כל הכבוד..
אה גם תדעי בקשר למקרר שאם מישהו מהמשפחה פתח אותו מותר לך להוציא משם דברים
בניגוד לשאר הדברים שאסור להנות ממשהו שמישהו חילל שבת בשבילו
אבל פה ספציפית אם הוא כבר פתח אז זה בסדר העיקר שלא יתרגלו לפתוח בשבילך את המקרר כל פעם
בנוסף אם את מכירה גוי שאפשר לבקש ממנו פה ספציפית זה מותר, אם את מכירה...
בניגוד לשאר הדברים שאסור להנות ממשהו שמישהו חילל שבת בשבילו
אבל פה ספציפית אם הוא כבר פתח אז זה בסדר העיקר שלא יתרגלו לפתוח בשבילך את המקרר כל פעם
בנוסף אם את מכירה גוי שאפשר לבקש ממנו פה ספציפית זה מותר, אם את מכירה...
שואל השאלה:
אז מה לעשות אם אין לי ברירה נגיד אני צריכה לחמם מים בתמי ארבע או נגיד לחמם את האוכל שלי או לפתוח את המקרר אין לי מה לעשות המשפחה שלי לא מוכנה להתחשב הם לא יביאו פלטה הם לא הולכים להביא תרמוס או מיחם ובטח שלא לכבות את האור במקרר
אז מה לעשות אם אין לי ברירה נגיד אני צריכה לחמם מים בתמי ארבע או נגיד לחמם את האוכל שלי או לפתוח את המקרר אין לי מה לעשות המשפחה שלי לא מוכנה להתחשב הם לא יביאו פלטה הם לא הולכים להביא תרמוס או מיחם ובטח שלא לכבות את האור במקרר
אנונימית
למה לאיביאו? בגלל הכסף?
שואל השאלה:
לא כי הם חושביםש זה תופס מקום והם אומרים לי שהם יכולים לחמם לי, להדליק לי לעשות לי וכל מני דברים כאלה...
עכשיו אני לא מסכימה איתם כי אני מנסה להסביר להם שהחטא עליי אם אני גורמת להם לחלל שבת זה עליי זה לא עליהם אבל הם לא מבינים הם לא מוכנים לזוז הם נדבקים לזה הם לא רוצים שאני אקנה הם לא רוצים שיהיה את זה הם לא רוצים פשוט הם חושבים שזה סוג של כפייה דתית למרות שזה לא אבל הם חילונים הם לא מסורתיים אני היחידה בבית ולאמא שלי יש בכלל בעיה עם זה היא כאילו ממש לא מוכנה לזוז מקובעת על כל מיני דעות
לא כי הם חושביםש זה תופס מקום והם אומרים לי שהם יכולים לחמם לי, להדליק לי לעשות לי וכל מני דברים כאלה...
עכשיו אני לא מסכימה איתם כי אני מנסה להסביר להם שהחטא עליי אם אני גורמת להם לחלל שבת זה עליי זה לא עליהם אבל הם לא מבינים הם לא מוכנים לזוז הם נדבקים לזה הם לא רוצים שאני אקנה הם לא רוצים שיהיה את זה הם לא רוצים פשוט הם חושבים שזה סוג של כפייה דתית למרות שזה לא אבל הם חילונים הם לא מסורתיים אני היחידה בבית ולאמא שלי יש בכלל בעיה עם זה היא כאילו ממש לא מוכנה לזוז מקובעת על כל מיני דעות
אנונימית
וואי איזה באסה עם זה...
יש לי מלא מה להגיד לך אבל לא חושב שאני ראוי לייעץ ולא חושב שיעזור כי את רק בהתחלה זה בעיקר יעמיס
העצה היחידה שיש לי בשבילך זה פשוט תפילות תתפללי על זה הוא יכול לעזור לך..
אולי עם הזמן הם גם ילמדו שככה את ויתפשרו קצת
יש לי מלא מה להגיד לך אבל לא חושב שאני ראוי לייעץ ולא חושב שיעזור כי את רק בהתחלה זה בעיקר יעמיס
העצה היחידה שיש לי בשבילך זה פשוט תפילות תתפללי על זה הוא יכול לעזור לך..
אולי עם הזמן הם גם ילמדו שככה את ויתפשרו קצת
באותו הנושא: