16 תשובות
איזה כיתה?
אנונימי
שואל השאלה:
י
אנונימית
למדת את משפט הסינוסים או משפט הקוסינוסים?
שואל השאלה:
כלומר סינוס = צלע שמול הזווית לחלק ליתר? וכו'..? כן
וצריך להיעזר בהדרכה
אנונימית
אל תדאגי, אני אשתמש בה. אני מיד אערוך ואוסיף את ההוכחה. אבל היא ארוכה, כי אין לי כח לחשוב על משהו יותר קצר בשעה זו של הערב ואחרי צום של 25 שעות:)
שואל השאלה:
ממש תודה לך!
וכמובן.. אני לא רוצה להטריח, רק תאמר לי מה עשית בקצרה או מה התכלית של האנך האמצעי במשולש ישר זווית.. כי לא הבנתי מה הוא נותן לי כאן
אנונימית
תראי את התהליך. את מעבירה קו מa לe, ואז יש לך תיכון ליתר במשולש ישר זווית, ולכן הוא שווה לחצי מהיתר. ואם את מוצאת אותו, את פשוט מכפילה בשתיים ומוצאת את האורך של היתר.

בכ"מ, אחרי שאת מעבירה קו מa לe נוצר לך משולש aed, ואז את צריכה למצוא את הזוויות שלו. יש לך את הזווית c. עכשיו את יודעת שהזווית cde שווה ל180 פחות 90 פחות c, אז את מוצאת אותה, ואז את מוצאת את הזווית ade ששווה ל180 - הזווית שהרגע מצאת בגלל שהן זוויות משלימות. אז מצאת זווית אחת של המשולש ade. אח"כ את רואה שבגלל שae הוא שווה למחצית היתר, אז הוא שווה לec, ולכן משולש ace הוא שווה שוקיים ולכן הזווית dae שווה ל-c, אז יש לך עכשיו שתי זוויות במשולש ade. את השלישית את מוצאת פשוט ע"י סכום זוויות במשולש שווה ל180.

ואז בעזרת משפט הסינוסים את מוצאת את ae, כי את יודעת שad שווה ל2, ואת יודעת את הזווית שמול ad. ואת יודעת את הזווית שמול ae ואת רק לא יודעת את ae. אז כאילו יוצא לך שad (ששווה שתיים) חלקי סינוס aed (שנראה לי יוצא 18) שווה לae חלקי סינוס ade (שנראה לי יוצא 126). ואז את מעבירה אגפים ומוצאת את ae, ומכפילה ב2 כי הוא שווה למחצית היתר ומצאת את היתר.

זה מספיק ברור או שאת רוצה את ההוכחה המלאה?
שואל השאלה:
קודם כל תודה רבה לך על ההשקה והסבלנות..
אבל לא הבנתי את החלק השני, משפט הסינוסים: אפשר להשתמש בפונקציות רק במשולש ישר זווית, ומשולש ade לא ישר זווית
אנונימית
משפט הסינוסים ומשפט הקוסינוסים תקף לכל משולש. אבל אני מבין את השאלה שלך, גם אני שאלתי אותה בהתחלה.

ההגדרה של סינוס, היא במשולש ישר זווית. אבל זה אל מחייב. כשאומרים סינוס של זווית שנמצאת במשולש לא ישר זווית, הכוונה היא שכאילו בונים על הזווית משולש ישר זווית, ועליה עושים את היחס של הזווית שמול חלקי היתר (ההגדרה של סינוס). אבל היחס הזה קבוע בכל המשולשים ישרי הזווית, והמחשבון יודע את היחס הזה, לכן לא צריך לצייר את המשולש ישר הזווית ואפשר פשוט להכניס את הערך של הזווית למחשבון אפילו במשולש שאינו ישר זווית. הבינות? כושר ההסברה שלי כרגע שואף לאפס:)
שואל השאלה:
אז כנראה שלא למדנו עדיין את משפט הסינוסים.. עד כה המורה הבהיר לנו שהפוקצויות האלה עוסקות במשולשים ישרי זווית..

אני חושבת שזה לא אמור להיות כ"כ מסובך.. אבל בכל מקרה ניסיתי לעקוב אחרי ההוראות שלך ולא הבנתי איך מעבירים אגפים במשוואה:
ad (ששווה שתיים) חלקי סינוס aed (שמונה עשרה) שווה לae חלקי סינוס ade (מאה עשרים ושש)..

אם אתה מסתבך אז לא משנה:/
אנונימית
אה אוי. אוי אוי אוי. חשבתי שאמרת שלמדת משפט הסינוסים. מה שלמדת זה מה זה סינוס:) מצטער.

בכ"מ, אני גם חושב שיש דרך יותר פשוטה. פשוט אין לי כח לחשוב.

משפט הסינוסים אומר שאם תקחי משולש כלשהו, אז כל צלע שתקחי, אם תחלקי אותה בסינוס הזווית שמולה, אז התוצאה שתקבלי היא אותה תוצאה עבור כל צלעות המשולש. כלומר, היחס שבין צלע לסינוס הזווית שמולה שווה עבור כל צלעות המשולש. עכשיו יש לך משוואה:
שתיים חלקי סינוס 18 שווה לae חלקי סינוס 126. אם תעבירי את הסינוס 126 אגף תקבלי ששתיים כפול סינוס 126 חלקי סינוס 18 שווה ל-ae. הבנת?

זה בסדר. אני זה שלא מובן פה:)
שואל השאלה:
לא למדנו את זה, אבל אוקי.. הבנתי אותך (וגם למדתי משהו חדש):-)

תודה רבה! אין לתאר כמה אני מודה לך!
תזכה למצוות
בכל מקרה אני אנסה למצוא את השיטה היותר פשוטה..
תודה, שוב
אנונימית
שואל השאלה:
ד"א, התוצאה של מה שכתבת היא התשובה הנכונה
אנונימית
אני שמח! פחדתי שבסוף אני טועה בטעות מפגרת ואז אני אצא טיפש מאוד:)
שואל השאלה:
לא היית יוצא טיפש בכ"מ
תודה, שוב. ליל"ט
אנונימית
אני אשמח אם תשלחי לי הודעה מהמשתמש שלך.:) אם תרצי עזרה אי פעם, אשמח.
באותו הנושא: