תשובה אחת
הכוונה שלאדם יש יכולת לפעול כפי רצונו.
אמנם ייתכן שיבחר לבצע דבר אסור, והוא ייענש, אך האפשרות לבצע זאת קיימת.
נראה ברור מאליו, לא? למה שמישהו יחשוב שלאדם לא תהיה אפשרות לפעול כרצונו?
כי היהודים הדתיים מאמינים שאלוהים יודע את כל מה שיקרה בעתיד,
ואם אלוהים יודע שהאדם בעתיד יבצע חטא, איך אפשר לומר שלאדם היתה בחירה חופשית, ושלכן הוא ראוי לעונש?
לכן הרמב"ם אמר את זה, ולדעתי זו לא תשובה מספקת.
אמנם ייתכן שיבחר לבצע דבר אסור, והוא ייענש, אך האפשרות לבצע זאת קיימת.
נראה ברור מאליו, לא? למה שמישהו יחשוב שלאדם לא תהיה אפשרות לפעול כרצונו?
כי היהודים הדתיים מאמינים שאלוהים יודע את כל מה שיקרה בעתיד,
ואם אלוהים יודע שהאדם בעתיד יבצע חטא, איך אפשר לומר שלאדם היתה בחירה חופשית, ושלכן הוא ראוי לעונש?
לכן הרמב"ם אמר את זה, ולדעתי זו לא תשובה מספקת.
באותו הנושא: