5 תשובות
אתה לוקח שתי נקודות רנדומליות על הלוח ומוכיח שהשיפוע שלהם שווה. זה אומר שלא היה פיתול.
שואל השאלה:
מזה נקודות רנדומליות?
מזה נקודות רנדומליות?
אנונימי
אני יוצא מהנחה שכבר השווית את הנגזרת לאפס ומצאת את הנקודות שבהן הנגזרת מתאפסת (או לפחות את x של כל אחת מאותן נקודות).
עכשיו יש שתי דרכים:
1. נגזרת שנייה - גוזרים שוב, ומציבים x של כל אחת מהנקודות שמצאנו. אם בנגזרת השנייה התוצאה היא אפס, אז מדובר בנקודת פיתול. אם התוצאה גדולה מאפס - נקודת מינימום; קטנה מאפס - נקודת מקסימום. בכל מקרה, מספיק לך להראות שהתוצאה שונה מאפס, כלומר - אין נקודת פיתול.
2. כפי שהציע המשיב הקודם - נקודות רנדומליות. הסבר: נניח שמצאת שהנגזרת מתאפסת בנקודה שבה x=7. את בוחרת באופן אקראי (רנדומלי) שתי נקודות - אחת קטנה מ-7 והשנייה גדולה מ-7. את מציבה כל אחת מהן בפונקציית הנגזרת. אם תוצאת הנגזרת יוצאת פעם חיובית ופעם שלילית, זה אומר שהנקודה שמצאת היא נק' קיצון - מינימום או מקסימום. אך אם הנגזרת יוצאת בשתי הפעמים חיובית או בשתי הפעמים שלילית, זה אומר שהנקודה היא נקודת פיתול.
עכשיו יש שתי דרכים:
1. נגזרת שנייה - גוזרים שוב, ומציבים x של כל אחת מהנקודות שמצאנו. אם בנגזרת השנייה התוצאה היא אפס, אז מדובר בנקודת פיתול. אם התוצאה גדולה מאפס - נקודת מינימום; קטנה מאפס - נקודת מקסימום. בכל מקרה, מספיק לך להראות שהתוצאה שונה מאפס, כלומר - אין נקודת פיתול.
2. כפי שהציע המשיב הקודם - נקודות רנדומליות. הסבר: נניח שמצאת שהנגזרת מתאפסת בנקודה שבה x=7. את בוחרת באופן אקראי (רנדומלי) שתי נקודות - אחת קטנה מ-7 והשנייה גדולה מ-7. את מציבה כל אחת מהן בפונקציית הנגזרת. אם תוצאת הנגזרת יוצאת פעם חיובית ופעם שלילית, זה אומר שהנקודה שמצאת היא נק' קיצון - מינימום או מקסימום. אך אם הנגזרת יוצאת בשתי הפעמים חיובית או בשתי הפעמים שלילית, זה אומר שהנקודה היא נקודת פיתול.
שואל השאלה:
תודה. הבנתי את הדרך השנייה אבל איפה אני מציבה בנגזרת הראשונה או בנגזרת השנייה?
תודה. הבנתי את הדרך השנייה אבל איפה אני מציבה בנגזרת הראשונה או בנגזרת השנייה?
אנונימי
מראים שאין פתרון למשוואה f'' (x)=0
או לחלופין, שאם יש פתרון אז להראות שהנגזרת השנייה אי שלילית או אי חיובית לכל x בתחום ההגדרה.
או לחלופין, שאם יש פתרון אז להראות שהנגזרת השנייה אי שלילית או אי חיובית לכל x בתחום ההגדרה.
באותו הנושא: