4 תשובות
ברור שעדיף בבית הכנסת עם מיניין אבל אין שום בעיה להיתפלל בבית.
עדיף להתפלל במניין בבית הכנסת אבל אפשר גם בבית
אנונימי
אם אתה בן יש מעלה גדולה לתפילה במניין
בדיעבד גם בבית זה בסדר
בדיעבד גם בבית זה בסדר
אם גבר, עדיף בציבור. הנה מה שמובא בגמרא
עוד אמרו חכמים שיש מה שמשבר את חומת הברזל מלבד הכוונה. והוא תפילה בציבור. שהיא עוברת את כל המחיצות. על זה נאמר בגמרא (ברכות דף ח/א) "מאי דכתיב ואני תפלתי לך ה' עת רצון? אימתי עת רצון? בשעה שהצבור מתפללין. רבי יוסי ברבי חנינא אמר מהכא "כה אמר ה' בעת רצון עניתיך" רבי אחא ברבי חנינא אמר מהכא "הן אל כביר ולא ימאס" וכתיב "פדה בשלום נפשי מקרב לי, כי ברבים היו עמדי".
תניא נמי הכי רבי נתן אומר מנין שאין הקדוש ברוך הוא מואס בתפלתן של רבים? שנאמר "הן אל כביר ולא ימאס" וכתיב "פדה בשלום נפשי מקרב לי כי ברבים היו עמדי".
בית המקדש הוא שער השמים של כל התפילה. כשהוא נחרב יש שם מחיצת ברזל. אבל שלושה דברים עוברים את מחיצת הברזל הזו והם, א) תפילה בדמעות. ב) תפילה ברבים. ג) תפילה בכוונה.
עוד אמרו חכמים שיש מה שמשבר את חומת הברזל מלבד הכוונה. והוא תפילה בציבור. שהיא עוברת את כל המחיצות. על זה נאמר בגמרא (ברכות דף ח/א) "מאי דכתיב ואני תפלתי לך ה' עת רצון? אימתי עת רצון? בשעה שהצבור מתפללין. רבי יוסי ברבי חנינא אמר מהכא "כה אמר ה' בעת רצון עניתיך" רבי אחא ברבי חנינא אמר מהכא "הן אל כביר ולא ימאס" וכתיב "פדה בשלום נפשי מקרב לי, כי ברבים היו עמדי".
תניא נמי הכי רבי נתן אומר מנין שאין הקדוש ברוך הוא מואס בתפלתן של רבים? שנאמר "הן אל כביר ולא ימאס" וכתיב "פדה בשלום נפשי מקרב לי כי ברבים היו עמדי".
בית המקדש הוא שער השמים של כל התפילה. כשהוא נחרב יש שם מחיצת ברזל. אבל שלושה דברים עוברים את מחיצת הברזל הזו והם, א) תפילה בדמעות. ב) תפילה ברבים. ג) תפילה בכוונה.
באותו הנושא: