2 תשובות
מדעי המחשב זה מדעי המחשב.
רובוטיקה זה כל מה שקשור לתכנות של רובוטים
וביוטכנולוגיה זה משהו אחר לגמרי. זה קשור יותר לביולוגיה.
רובוטיקה זה כל מה שקשור לתכנות של רובוטים
וביוטכנולוגיה זה משהו אחר לגמרי. זה קשור יותר לביולוגיה.
ביוטכנולוגיה (מאנגלית: biotechnology) היא תחום חדש יחסית של מחקר ופיתוח יישומי, המנצל את תהליכי החיים במערכות ביולוגיות לצורך ייצור מוצרים בתחומי התעשייה, הרפואה, החקלאות והקוסמטיקה לרווחת האדם. ההגדרה הרשמית והתמציתית של הביוטכנולוגיה היא שימוש בידע ביולוגי לצורך רווח בתחומי הטכנולוגיה (דרוש מקור).
המערכות הביולוגיות שבהן משתמש הביוטכנולוג הן תאים או רקמות של צמחים, בעלי חיים, או מיקרואורגניזמים (חיידקים בעיקר), או חומרים מייצורים אלו (גנים, אנזימים, הורמונים, חלבונים וכדומה).
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
kismet רובוט שפותח ב-mit, מסוגל להביע טווח של הבעות אנושיותרובוטיקה היא תחום בהנדסה הנוגע לבניית רובוטים, מכשירים היכולים לנוע ולהגיב לפי מידע מחיישנים. רובוטיקה היא גם ענף בחקר הבינה המלאכותית. רובוטיקה הוא נושא רב תחומי ונוגע בתחומי הנדסה רבים כמו הנדסת מכונות, הנדסת אלקטרוניקה הנדסת תוכנה והנדסת ייצור.
המילה רובוטיקה - מלשון רובוטה (robota), מילה צ'כית לעבודה מאולצת - חודשה על ידי המחזאי קארל צ'אפק. המובן של הרובוטים כפי שאנו מכירים אותו כיום הוצג על ידי הסופר אייזק אסימוב בספרו משנת 1950 "אני, רובוט". בספר זה הציג הסופר גם את שלושת חוקי הרובוטיקה המוטלים על הרובוטים כדי שלא יסכנו את בני האדם.
קפיצה אל: ניווט, חיפוש עיינו גם בפורטל
פורטל מדעי המחשב הוא שער לכל הנושאים הקשורים במדעי המחשב. ניתן למצוא בו קישורים אל תחומי המשנה של הענף, מושגי יסוד בתחום, מדענים חשובים ועוד.
מדעי המחשב הוא ענף מדעי העוסק בלימוד הבסיס התאורטי והמעשי של השימוש במערכות מחשב (1), ואף, במידה מסוימת, גם בשאלה של תכנון ובניה של מערכות מחשב. בתחום כלולים מספר רב של ענפי-משנה; חלקם מדגישים שימוש במחשב בתחום מסוים (כגון, גרפיקה ממוחשבת או בנית מהדרים), אחרים עוסקים בחקר התכונות של בעיות חישוביות כלליות (לדוגמה, סיבוכיות), וענפי-משנה אחרים מתמקדים בפתרון הבעיות הכרוכות ביישום מעשי של חישובים ואלגוריתמים. ענף משמעותי במדעי המחשב הוא חקר ויישום שפות פורמליות לפתרון בעיות חישוביות מסוימות (לדוגמה, באמצעות שפת תכנות).
להדגשת ההיבט התאורטי של תחום זה, אמר אחד מהעוסקים הבולטים בו:
המערכות הביולוגיות שבהן משתמש הביוטכנולוג הן תאים או רקמות של צמחים, בעלי חיים, או מיקרואורגניזמים (חיידקים בעיקר), או חומרים מייצורים אלו (גנים, אנזימים, הורמונים, חלבונים וכדומה).
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
kismet רובוט שפותח ב-mit, מסוגל להביע טווח של הבעות אנושיותרובוטיקה היא תחום בהנדסה הנוגע לבניית רובוטים, מכשירים היכולים לנוע ולהגיב לפי מידע מחיישנים. רובוטיקה היא גם ענף בחקר הבינה המלאכותית. רובוטיקה הוא נושא רב תחומי ונוגע בתחומי הנדסה רבים כמו הנדסת מכונות, הנדסת אלקטרוניקה הנדסת תוכנה והנדסת ייצור.
המילה רובוטיקה - מלשון רובוטה (robota), מילה צ'כית לעבודה מאולצת - חודשה על ידי המחזאי קארל צ'אפק. המובן של הרובוטים כפי שאנו מכירים אותו כיום הוצג על ידי הסופר אייזק אסימוב בספרו משנת 1950 "אני, רובוט". בספר זה הציג הסופר גם את שלושת חוקי הרובוטיקה המוטלים על הרובוטים כדי שלא יסכנו את בני האדם.
קפיצה אל: ניווט, חיפוש עיינו גם בפורטל
פורטל מדעי המחשב הוא שער לכל הנושאים הקשורים במדעי המחשב. ניתן למצוא בו קישורים אל תחומי המשנה של הענף, מושגי יסוד בתחום, מדענים חשובים ועוד.
מדעי המחשב הוא ענף מדעי העוסק בלימוד הבסיס התאורטי והמעשי של השימוש במערכות מחשב (1), ואף, במידה מסוימת, גם בשאלה של תכנון ובניה של מערכות מחשב. בתחום כלולים מספר רב של ענפי-משנה; חלקם מדגישים שימוש במחשב בתחום מסוים (כגון, גרפיקה ממוחשבת או בנית מהדרים), אחרים עוסקים בחקר התכונות של בעיות חישוביות כלליות (לדוגמה, סיבוכיות), וענפי-משנה אחרים מתמקדים בפתרון הבעיות הכרוכות ביישום מעשי של חישובים ואלגוריתמים. ענף משמעותי במדעי המחשב הוא חקר ויישום שפות פורמליות לפתרון בעיות חישוביות מסוימות (לדוגמה, באמצעות שפת תכנות).
להדגשת ההיבט התאורטי של תחום זה, אמר אחד מהעוסקים הבולטים בו:
באותו הנושא: