10 תשובות
אפשר להתגבר.
כן וכן
אם זה מאוד עמוק אז יהיה קשה להתגבר.
אבל בדרך כלל כן
אפשר להתגבר, אבל זה תלוי בכמה דברים.
בדרך כלל זה מחוויה לא טובה שחווים (באופן קיצוני)
ואפשר להתגבר על גמגום שנובע מזה
כמו כן יש גם גמגום ארעי שנובע מחוסר ביטחון או בילבול
(לפי דעתי)
גמגום יכול להיות מלידה, לבוא באמצע החיים וכן אפשר להתגבר על זה.
יש כאלה שזה עובר להם, יש כאלה שהולכים לטיפולים ולומדים לדבר בצורה "חדשה", ויש כאלה שמגמגמים כל החיים ולומדים לחיות עם זה.. גמגום זאת לא מחלה.. אנשים רגילים לגמרי.. חכמים, יפים ומתפקדים כמו כל אדם רגיל ויותר רק עם קושי מסויים בדיבור..
אנונימי
גמגום זה לא בהכרח דבר מולד.
ויש אנשים שמצליחים להתגבר על הגמגום.
אפשר להתגבר על זה. ופעם הייתה תקופה שגמגמתי בגלל ילדה אחת שהורידה לי את הביטחון, אבל הייתי אז בכיתה ג' אני חושבת וזה עבר לבד כי עם השנים צברתי הרבה ביטחון.
שלום לשואל/ת השאלה ולכל המגיבים,
קודם כל אפנה למגיבים ואגיד ש90% מהתשובות היו לא נכונות ואפילו מטעות.
ה- 10% הנוספים היו חלקיות ונכונות במידה.
אני חבר באמב"י - ארגון מגמגמים בישראל ואשמח לתת את כל התשובות הנכונות, עד כמה שאפשר בהקשר לגמגום.
אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו ולקבוצות הפייסבוק וללמוד מהו גמגום, האם ניתן להיפטר ממנו (בגדול, ברוב המקרים, התשובה היא לא!), איך אפשר לחיות איתו ולפתח חיים שמחים ומאושרים ולהבין שאתם לא לבד, כי כ- 70,000 מגמגמים חיים היום בישראל.
מי מכם שמגמגם יש קבוצה שנקראת ספיק אפ - בה חברים מגמגמים בלבד..
מוזמנים לשלוח לנו מייל ([email protected]) או הודעה בקבוצה בפייסבוק ואני מבטיח שיענו לכם בהקדם.
קישורים להלן -