תשובה אחת
צ'רטר וטיסת שכר הם אותו דבר בשתי שפות שונות.
טיסת שכר (צ'רטר בלועזית) היא טיסה שנמכרה כולה לארגון כזה או אחר. מי שרוכש את הטיסה קובע עתה את מחיר הכרטיסים של הטיסה ולא חברת התעופה.
נניח שחברת נסיעות מארגנת טיול ונופש בחו"ל ל 200 נוסעים. הם רוכשים את הטיסה כולה מחברת הנסיעות, מחשבים את עלות הכסא הבודד בטיסה, ומשלבים אותו בתוך מחיר הטיול. כך יוצא שהמטייל משלם פחות עבור הטיסה. צד שני המטוס ממריא רק כאשר כולו מלא בנוסעים.
לדוגמא: לפני ראש השנה יש אנשים שורכשים מטוסים שלמים לאוקראינה לקברו של רבי נחמן. המחיר שהם דורשים עבור כרטיס טיסה זול בהרבה ממחיר טיסה רגילה.

טיסה רגילה של חברת תעופה מחושבת אחרת לחגמרי. בטיסה רגילה המטוס ימריא ביום ובשעה היעודים בין שיש בו אפילו כמה נוסעים. נכון שכאשר מספר הנוסעים בטיסה מועט מאד 10-50 יש לחברת התעופה הסכם עם חברות אחרות להעביר את הנוסעים לטיסות שלהם כדי שלא יהיה הפסד רב. אבל כמו שאוטובוס יוצא מתחנתו בשעה שנקבעה לו גם אם יש בו נוסע אחד, כך גם טיסה סדירה אמורה לצאת בזמן וחזור בזמן. לכן מחיר כרטיס בטיסה רגילה חושב לגמרי אחרת מכרטיס בטיסת שכר והוא הרבה יותר יקר.

בטיסת שכר חברת התעופה קיבלה את מחיר הטיסה מראש ובטיסה סדירה היא תלויה במספר הנוסעים.

בברכה
מאיר שמחוני