תשובה אחת
1. להציג את עצמך, עם השם בתור מי שתארחי ותעמדי לשרותם לאורך הערב.
2. חשוב ביותר - להכיר היטב את כל התפריט, להיות מסוגלת להסביר ממה הוא מורכב, מה מיוחד בו ולעזור לסועדים לבחור.
3. אחרי שהתרשמת מהסועדים את יכולה בעדינות, בנימוס להמליץ על מנות, אבל לא לדחוף בכוח... סועדים יאהבו לטעום משהו מעניין אבל הם לא אוהבים כשלוחצים אותם להזמין סתם מנות יקרות כי זה מה שבעל המסעדה רוצה... הכלל עניין של לעשות את זה נחמד ובטעם.
4. להתעניין אם הכל בסדר והמנות טעימות להם, אבל לא לחפור כל שתי דקות!
5. לשמור על קשר עין עם השולחנות שלך. אין דבר יותר מבאס מלחכות 5 דקות עד שמישהו יתפוס את המבט שלך בשביל שתוכל להזמין עוד משהו... יש מלצרים שבכוונה נמנעים מקשר עין עם הסועדים - טעות ענקית שפוגעת בטיפ...
6. חס וחלילה לא להתווכח עם סועדים, הכל עניין של טעם. אם מנה לא טעימה להם לשאול בנימוס: "אתה יכול להיות יותר ספציפי? כדי שאוכל להעביר למטבח" ולהמליץ משהו אחר במקום.
7. אפשר להיות נחמדים לסועדים, אבל זה ממש לא לעניין להתחיל איתם סתם שיחות ולנסות להפוך לצוות ההווי של השולחן... את לא חברה שלהם. אם מתחילים איתך בשיחה ומתעניינים בכל מיני דברים - כמובן לשתף פעולה כמו למשל... "מכירה מקום ללכת לרקוד אחרי הארוחה, אנחנו לא מפה "- את יכולה להמליץ או להגיד שתשאלי ותיכף תחזרי אליהם.
8. לגבי הטיפ - תלוי במקום. ישנם מקומות שבהם אוספים את הטיפים מכל השולחנות/ כל הערב ומחלקים לפי איזה מפתח בין כל העובדים, כך שגם מי שעל הקופה למשל תקבל... ישנם מקומות שזה אישי.. אז תלוי במקום. אם נותנים לך את הטיפ ביד - זה פחות מקובל, אז כן, שמים בכיס. אם מניחים על הצלוחית או בפנקס שבו הבאת את החשבון, אז את מפנה בצורה מכבדת, ומאחורי הדלפק את פשוט לוקחת ושמה בכיס. את לא גורפת על השולחן מול האורחים את הטיפ מהצלחת לכיס...
אם זאת מסעדה שיש בה אווירה אינטימית אז ממש לא מופרך כשההם קמים מהשולחן פשוט ללות אותם לדלת, להגיד להם יפה 'תודה, נשמח לראות אתכם שוב אצלנו!' כאילו שהיו אורחים אצלך בבית.
בהצלחה:)
2. חשוב ביותר - להכיר היטב את כל התפריט, להיות מסוגלת להסביר ממה הוא מורכב, מה מיוחד בו ולעזור לסועדים לבחור.
3. אחרי שהתרשמת מהסועדים את יכולה בעדינות, בנימוס להמליץ על מנות, אבל לא לדחוף בכוח... סועדים יאהבו לטעום משהו מעניין אבל הם לא אוהבים כשלוחצים אותם להזמין סתם מנות יקרות כי זה מה שבעל המסעדה רוצה... הכלל עניין של לעשות את זה נחמד ובטעם.
4. להתעניין אם הכל בסדר והמנות טעימות להם, אבל לא לחפור כל שתי דקות!
5. לשמור על קשר עין עם השולחנות שלך. אין דבר יותר מבאס מלחכות 5 דקות עד שמישהו יתפוס את המבט שלך בשביל שתוכל להזמין עוד משהו... יש מלצרים שבכוונה נמנעים מקשר עין עם הסועדים - טעות ענקית שפוגעת בטיפ...
6. חס וחלילה לא להתווכח עם סועדים, הכל עניין של טעם. אם מנה לא טעימה להם לשאול בנימוס: "אתה יכול להיות יותר ספציפי? כדי שאוכל להעביר למטבח" ולהמליץ משהו אחר במקום.
7. אפשר להיות נחמדים לסועדים, אבל זה ממש לא לעניין להתחיל איתם סתם שיחות ולנסות להפוך לצוות ההווי של השולחן... את לא חברה שלהם. אם מתחילים איתך בשיחה ומתעניינים בכל מיני דברים - כמובן לשתף פעולה כמו למשל... "מכירה מקום ללכת לרקוד אחרי הארוחה, אנחנו לא מפה "- את יכולה להמליץ או להגיד שתשאלי ותיכף תחזרי אליהם.
8. לגבי הטיפ - תלוי במקום. ישנם מקומות שבהם אוספים את הטיפים מכל השולחנות/ כל הערב ומחלקים לפי איזה מפתח בין כל העובדים, כך שגם מי שעל הקופה למשל תקבל... ישנם מקומות שזה אישי.. אז תלוי במקום. אם נותנים לך את הטיפ ביד - זה פחות מקובל, אז כן, שמים בכיס. אם מניחים על הצלוחית או בפנקס שבו הבאת את החשבון, אז את מפנה בצורה מכבדת, ומאחורי הדלפק את פשוט לוקחת ושמה בכיס. את לא גורפת על השולחן מול האורחים את הטיפ מהצלחת לכיס...
אם זאת מסעדה שיש בה אווירה אינטימית אז ממש לא מופרך כשההם קמים מהשולחן פשוט ללות אותם לדלת, להגיד להם יפה 'תודה, נשמח לראות אתכם שוב אצלנו!' כאילו שהיו אורחים אצלך בבית.
בהצלחה:)
באותו הנושא: