7 תשובות
אין לי מושג, האמת.
אבל זה נשמע לי פסיכי לגמרי, לדעתי זה ממש לא נכון.
אני מאוד יופתע אם זה יתברר כנכון. זה ממש מטורף.
הנתון הזה אינו נכון.
מערכת סטיפס
אנחנו עדיין לא שם אבל נהיה. הדמוגרפיה תעשה את שלה ויגדל דור שלא יקבל לימודי ליבה-מתמטיקה, ביולוגיה וכו' אלא חינוך תורני וחלקו אנטי ציוני. האמת שאנו הולכים לקראת אסון במודע ומסרבים לראות (חוק נהרי).
סליחה על התגובה החריפה ושוב סליחה מראש:

אין לכם, לאף אחד ממכם, זכות לכתוב ולהגיד "חס וחלילה"
אסביר את עמדתי:
יש להפריד בין מה שמלמדים או לא מלמדים את ילדי החרדים, ובין המצב עצמו.
אלו שתי בעיות שונות ונפרדות האחת מהשנייה, שאינן תלויות וקשורות האחת בשנייה באופן ישיר.
מחר בבוקר ילמדו את החרדים על נאס"א ואווירונאוטיקה, אז מה? הם יגידו שגם החילונים צריכים לעשות את זה ומי שלא יעשה את זה וילמד את זה, דינו מיתה?

לעניין השאלה עצמה:
מדינת ישראל מקבלת את כל תושביה, בין אם זה פסול או לא, מותר או לא (וזה כשלעצמו ויכוח אחר)

במקום לנסות לשנות את האחר, עדיף לקבל אותו כמו שהוא, ועם הזמן לנסות ולהטמיע/להציע/להשריש אליו, את שלדעתו (כל אחד ודעתו) מתאים.

בינתיים, עד שתסיימו לצעוק עלי, או לצעוק על החרדים, החרדים מחזיקים בכמה תיקים חשובים בממשלה, ומחליטים "עבורכם" מה טוב לכם.
מסכימה עם פיץ העכבר, לגבי קבלת השונה. לפני שממהרים לפסול צריך להבין את הרציונל של הגישה החרדית. אם הבנתי נכון, החינוך החרדי דוגל בהקדמת החינוך רגשי-חברתי (אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה חברתית) לחינוך הקוגניטיבי. לפיכך בשנות בית הספר היסודי שמים דגש על מקצועות המפתחים את האמונה והמידות. מקצועות הליבה שנראים לנו כל כך חשובים, נתפסים אצלם כאמצעי לפרנסה. "אם אין קמח אין תורה" - הקמח חשוב כי בלעדיו אין תורה אך אינו מטרה לכשלעצמו. לפי שיטתם החינוכית מי שקיבל בסיס רגשי איתן יוכל אחר-כך להשלים כל מקצוע שיזדקק לו למטרות פרנסה. בשנים האחרונות קיימת מגמת חיובית הולכת וגדלה של השתלבות חרדים בצבא ובשוק העבודה. העובדות בשטח מראות שהם משלימים את פערי הידע והופכים לבעלי מקצוע ברמה גבוהה בתחומי המחשבים ועוד. מרצים שנפגשים עם ציבור לומדים מהמגזר החרדי מעידים שאין להשוות את רמת הקשב, הסקרנות ועומק השאלות לזה של מגזרים אחרים. אז נראה לי שיש לנו הרבה מה ללמוד מהם.

אגב, לגבי הנתון הסטטיסטי האחוז מתייחס לחלקם של החרדים והערבים ביחד. ראה קישור.
הסוף יהיה, שיגדל דור יותר מוסרי! יותר מחונך! והרבה! פחות פשע, אלימות, סמים, ואונס. אגב, מי אמר שחרדים לא לומדים מתמטיקה ושפות, וכו'?

הילדים שלי מחונכים להפליא מחינוך חרדי. ולא חסר להם כלום בידיעות. עד כדי כך. שאיפה שהם הולכים החילוניים מתפעלים מההתנהגות המתורבתת שלהם, ולא פחות מהידיעות! כולם הצליחו במקומות שלהם באופן יוצא דופן!
אושרת
היי לא ממש קשר לשאלה, אבל מצאתי אתר מדהים לכיתה א, אולי אתרים כאלה ישנו את הדור

באותו הנושא: