14 תשובות
מזלזלים,משפילים,חופרים,לא יודעים לנהל שיעור כמו שצריך
מראים אי אכפתיות על ציוני ההגשה של התלמידים, יש מקרים שלמורים לא אכפת להגיד אותך על ציוד ממש נמוך ואתה יכול לקבל נכשל בתעודת בגרות בגלל זה
צועקים, מענישים סתם, אי אכפתיות, מתעצבנים מכל פיפס קטן, מעמיסים עם שיעורים, מאשימים את כל הכיתה רק בגלל משהו שילד אחד עשה
חלקם משפילים תלמידים. (צורחים עליהם, מקללים אותם, והכי גרוע זה שאסור לתלמיד להחזיר כי אז הוא יידפק.)
10 סיבות מדוע המורים עשויים להתנהג כך:
*המשכורת.
*היחס של התלמידים.
*הדרישות הגבוהות של משרד החינוך לתוצאות.
*צרות פרטיות.
*צרות עם הצוות וההנהלה.
*אי הסכמה על שיטת לימוד מסויימת.
*ויכוחים בין הורים ותלמידים.
*הקושי בהעברת שיעור.
*התרבות הלקויה של ימינו.
*חוסר סבלנות כלפי התלמידים.
*המשכורת.
*היחס של התלמידים.
*הדרישות הגבוהות של משרד החינוך לתוצאות.
*צרות פרטיות.
*צרות עם הצוות וההנהלה.
*אי הסכמה על שיטת לימוד מסויימת.
*ויכוחים בין הורים ותלמידים.
*הקושי בהעברת שיעור.
*התרבות הלקויה של ימינו.
*חוסר סבלנות כלפי התלמידים.
גם התלמידים וגם ההורים וגם המערכת וגם המורים זבל. כאילו ... הכל.
למה להכליל ל מ ה ???
אח שלי מורה נפלא ורק בזכותו ידעתי משהו במתמטיקה שעליתי לכיתה י
המחנכת שלי של יא ו יב היא האדם הכי מדהים ומורה שיודעת ללמד ובאמת דחפה אותי קדימה
המורה למתמטיקה שהייתה לי בכיתה י ו יא הייתה מדהימה
המורה לספרות הייתה מדהימה
המורה לאומנות היה מורה יצירתי ידע להסביר ובזכותו קיבלתי ציון גבוה!
המורים הנוראיים אלו מורים שהכיתה הראשונה שלהם הייתה כיתה בלתי נסבלת וכיתה שבלתי אפשרי ללמד בה וכנראה גם עכשיו הם חווים ברמה כזו או אחרת קושי להעביר חומר ותאמינו לי שאם הם היו מקבלים פי עשר יותר כבוד ממה שהם מקבלים כרגע השיעורים שלכם היו נראים שונים
יש מורים שהצטיינו במקצוע לא ידעו מה לעשות בעתיד אז הלכו להוראה ועכשיו מתוסכלים מהמשכורות שבקושי ניתן לחיות עליהם
ולכל מי שרשם שהמורים לא יודעים לנהל שיעור ולהשתיק וכו אתם לא תצליחו יותר טוב לעמוד מול לפחות 30 תלמידים בני גג 18 שמה שמעניין אותם זה עם מי ההוא התנשק או לאן הם ייצאו מחר ולא אכפת להם בכלל ממי שעומד מולם
אז כן המורה אולי לא משתיק מספיק אבל ברגע שהטא יצעק תתלוננו שהוא צועק וברגע שיש רעש והוא לא צורח מתלוננים שהוא לא יודע להשתלט על כיתה
אח שלי מורה נפלא ורק בזכותו ידעתי משהו במתמטיקה שעליתי לכיתה י
המחנכת שלי של יא ו יב היא האדם הכי מדהים ומורה שיודעת ללמד ובאמת דחפה אותי קדימה
המורה למתמטיקה שהייתה לי בכיתה י ו יא הייתה מדהימה
המורה לספרות הייתה מדהימה
המורה לאומנות היה מורה יצירתי ידע להסביר ובזכותו קיבלתי ציון גבוה!
המורים הנוראיים אלו מורים שהכיתה הראשונה שלהם הייתה כיתה בלתי נסבלת וכיתה שבלתי אפשרי ללמד בה וכנראה גם עכשיו הם חווים ברמה כזו או אחרת קושי להעביר חומר ותאמינו לי שאם הם היו מקבלים פי עשר יותר כבוד ממה שהם מקבלים כרגע השיעורים שלכם היו נראים שונים
יש מורים שהצטיינו במקצוע לא ידעו מה לעשות בעתיד אז הלכו להוראה ועכשיו מתוסכלים מהמשכורות שבקושי ניתן לחיות עליהם
ולכל מי שרשם שהמורים לא יודעים לנהל שיעור ולהשתיק וכו אתם לא תצליחו יותר טוב לעמוד מול לפחות 30 תלמידים בני גג 18 שמה שמעניין אותם זה עם מי ההוא התנשק או לאן הם ייצאו מחר ולא אכפת להם בכלל ממי שעומד מולם
אז כן המורה אולי לא משתיק מספיק אבל ברגע שהטא יצעק תתלוננו שהוא צועק וברגע שיש רעש והוא לא צורח מתלוננים שהוא לא יודע להשתלט על כיתה
העדפות על תלמידים מסוימים לעומת על אחרים, צעקות, העלבות, אי אכפתיות. ועוד.
הם תקועים במערכת שמכריחה אותם להכריח אותנו.
המורים הם לא תמיד האשמים, אני לא אומרת שתמיד אבל לפעמים אנחנו מגדירים אותם בתור האויב גם כשהם תקועים בעצמם.
יש מורים, שמעליבים, מורידים, מעליבים, לא שוללת.
אבל חשוב לזכור שגם להם יש מישהו שיושב על הראש ואומר להכין אותנו לבגרויות המדכאות והמיושנות.
רק אומרת, תמשיכו :)
המורים הם לא תמיד האשמים, אני לא אומרת שתמיד אבל לפעמים אנחנו מגדירים אותם בתור האויב גם כשהם תקועים בעצמם.
יש מורים, שמעליבים, מורידים, מעליבים, לא שוללת.
אבל חשוב לזכור שגם להם יש מישהו שיושב על הראש ואומר להכין אותנו לבגרויות המדכאות והמיושנות.
רק אומרת, תמשיכו :)
ברצינות. ובכנות. נכון יש מורים טובים כמו שיש מפקדים טובים. אבל איזה שליש מהמורים מתחרטים שהם בחרו את המקצוע שלהם, הכיתות צפופות. 35 ויותר בכיתה. בכל כיתה יש לפחות איזה 10 מפריעים. המורות מלמדות חלקן באופן מיושן, הבית ספר יכול להיות שמוזנח או שלא משקיע בכיתות. ילדים מעשנים ושותים ולאף אחד באמת אכפת.
אני ברצינות אומר שמה שמלמדים בשעה בבית ספר אפשר לתמצת ב20 דקות בחי הפרעות והחלק של עשייה בכיתה שלפי דעתי מיותר. מי שירצה להצליח יעשה בבית וכנראה ישקיע יותר לבד מאשר בקבוצה שקשה רצח להתרכז, יש המון רעש, גם ככה השולחן קטן, ילדים מציקים ועוד.
המורים לא אוהבים את המקצוע שלהם, הם בעיקרון יכולים להרוויח למרות שלא עושים כלום. מורה מתחיל שמשקיע יקבל משכורת רעב לעומת מורה זקן שמלמד כמו ילדים ב1980. מורים באירופה ילמדו תואר שני שבארץ תוך שנתיים שלוש אתה נהפך למורה. באירופה פחות אלימות בכיתות והמורים יודעים לטפל בזה יותר טוב. בישראל יש מקרה אלימות בשכבה לפחות פעם ביום.
אני ברצינות אומר שמה שמלמדים בשעה בבית ספר אפשר לתמצת ב20 דקות בחי הפרעות והחלק של עשייה בכיתה שלפי דעתי מיותר. מי שירצה להצליח יעשה בבית וכנראה ישקיע יותר לבד מאשר בקבוצה שקשה רצח להתרכז, יש המון רעש, גם ככה השולחן קטן, ילדים מציקים ועוד.
המורים לא אוהבים את המקצוע שלהם, הם בעיקרון יכולים להרוויח למרות שלא עושים כלום. מורה מתחיל שמשקיע יקבל משכורת רעב לעומת מורה זקן שמלמד כמו ילדים ב1980. מורים באירופה ילמדו תואר שני שבארץ תוך שנתיים שלוש אתה נהפך למורה. באירופה פחות אלימות בכיתות והמורים יודעים לטפל בזה יותר טוב. בישראל יש מקרה אלימות בשכבה לפחות פעם ביום.
גם המורים עצמם לא
למשל למדת הייטק תלך להיות מורה תמורת 5000 לחודש? לא
ויש עוד אדם שלמד הייטק אבל הוא לא וואו ואין מקום שרוצה להעסיק אותו אז הוא נהיה מורה
(לצערי אני חווה את זה אני לומד הנדסת מכונות ויש לנו חרא מורים נשבע לכם ביקר לי אני לומד בבית את החומר וככה מנסה לשרוד ולקבל תואר)
ומכן גם נוצר המצב שקורסים ולימודים יכולים להגיע ל 20 אלף שהם איכותיים ולא ממשרד החינוך
ומה שמביא לעוד פערים כי רק העשירים יכולים להרשות לעצמם
למשל למדת הייטק תלך להיות מורה תמורת 5000 לחודש? לא
ויש עוד אדם שלמד הייטק אבל הוא לא וואו ואין מקום שרוצה להעסיק אותו אז הוא נהיה מורה
(לצערי אני חווה את זה אני לומד הנדסת מכונות ויש לנו חרא מורים נשבע לכם ביקר לי אני לומד בבית את החומר וככה מנסה לשרוד ולקבל תואר)
ומכן גם נוצר המצב שקורסים ולימודים יכולים להגיע ל 20 אלף שהם איכותיים ולא ממשרד החינוך
ומה שמביא לעוד פערים כי רק העשירים יכולים להרשות לעצמם
אנונימי
לרוב המורים לא איכפת מהתלמידים. במיוחד המורים האלה שכבר מלמדים 20+ שנים. סתם דוגמה היום אפילו המורה שלי לאזרחות אמר לנו "אני בא לפה בשביל הכסף. מצידי לשבת איתכם 5 שעות בלי לעשות כלום העיקר הפרנסה"
הם אפילו לא מסתירים את זה מאיתנו...
יש מלא מורים שמורידים את התלמידים. מעליבים "אתה לא תצליח. לא יצא ממך כלום" ועוד הרבה דברים בסגנון.
תכלס לא מאשימה אותם, הם צריכים להתמודד עם בהמות כמונו כל יום מחדש...
הם אפילו לא מסתירים את זה מאיתנו...
יש מלא מורים שמורידים את התלמידים. מעליבים "אתה לא תצליח. לא יצא ממך כלום" ועוד הרבה דברים בסגנון.
תכלס לא מאשימה אותם, הם צריכים להתמודד עם בהמות כמונו כל יום מחדש...
קודם כל אתחיל מזה הבעיה הגדולה זה משרד החינוך במקום לקבל שכר על ותק למה לא על איכות ותוצאות? המורים היו עושים מקסימום שתלמידים יקבלו ציונים גבוהים (בונוס בשכר על ציונים טובים של תלמידים בקיצור)
ולגבי תלמידים יש מדינות שמשלמות לתלמידים זה אחלה מוטיבציה כי בנתיים הרווח היחיד שתלמיד רואה זה ציון שעדיין הוא לא בטוח במה זה יעזור
אבל תלמיד נגיד שהוציא ציונים מעולים יקבל סכום כסף קטן זה מוטיבציה ענקית (גם לתלמידים עם קשיים כלכלים במקום לעבוד ולהבריז מבית הספר להישאר בבית הספר ולקבל קצת כסף)
ולגבי תלמידים יש מדינות שמשלמות לתלמידים זה אחלה מוטיבציה כי בנתיים הרווח היחיד שתלמיד רואה זה ציון שעדיין הוא לא בטוח במה זה יעזור
אבל תלמיד נגיד שהוציא ציונים מעולים יקבל סכום כסף קטן זה מוטיבציה ענקית (גם לתלמידים עם קשיים כלכלים במקום לעבוד ולהבריז מבית הספר להישאר בבית הספר ולקבל קצת כסף)
אנונימי
דוחפים לבני נוער רטלין כי הם לא מקשיבים(רטלין זה סם והוא לא מאושר ממשרד הבריאות נבדק)
מתעלמים מהדברים הכי חשובים לבני נוער כמו חינוך
לא מלמדים אותנו מקצועות לחיים כמו לבשל לקפל בגדים דרכים לקבלת עבודה!!
מלמדים את כול בני הנוער על אותה רמה כולם חושבים שכל אחד דומה לשני אבל קחו כאפה שטות בואו אני לא דומה לאף אחד ואף אחד לא צריך למישהו אחר
כולם נלחמים בשביל דבר אחד ציון 100 אבל בואו אגלה לכם משהו ה100 הזה יש בידיוק באוכל 100 אחוז ללא צבעי מאכל אז למה אני צריכה להיות מוגדרת כאוכל? למה להשוות ביני לבין מישהו אחר?
רופא אולי מטפל בילד אבל המורה מעניק ידע חוכמה והכנה לחיים אז למה שהוא לא יקבל את אותו שכר בדיוק כמו רופא? ואיך אנחנו מצפים שמורה ילמד אותנו טוב שבקושי 6000 שקל הוא מרוויח
ומשרד החינוך עושה השוואה בין בנים לבנות של בנים מותר מכנסיים קצרות ולבנות לא?
ככה אתם לא מונעים מקרי אונס אתם רק מעודדים אותם
כי אתם נותנים להם תחושה שלהם מותר הכל ולנו לא
אה ועוד משהו כבר עבר 100 שנה ועדיין הדבר היחיד שלא השתנה זה בית ספר!
אבל הי מי אני שאתערב למשרד החינוך הוא משהו גדול "שמחנך" תלמידים להצלחה ולהיות רובוטים
ולסיום אניח 2 משפטים לסגור את טענתי
"כולם גאונים אבל אם אתה שופט דג לפי היכולת שלו לטפס על עץ הוא יחייב באמונה שהוא טיפש" אלברט איינשטיין
"המבחנים אלו הם גולמיים מדי לשימוש וצריך לנטוש אותם " פרדריק ג'קלי האיש שהמציא את המבחנים הסטנדרטיים
מתעלמים מהדברים הכי חשובים לבני נוער כמו חינוך
לא מלמדים אותנו מקצועות לחיים כמו לבשל לקפל בגדים דרכים לקבלת עבודה!!
מלמדים את כול בני הנוער על אותה רמה כולם חושבים שכל אחד דומה לשני אבל קחו כאפה שטות בואו אני לא דומה לאף אחד ואף אחד לא צריך למישהו אחר
כולם נלחמים בשביל דבר אחד ציון 100 אבל בואו אגלה לכם משהו ה100 הזה יש בידיוק באוכל 100 אחוז ללא צבעי מאכל אז למה אני צריכה להיות מוגדרת כאוכל? למה להשוות ביני לבין מישהו אחר?
רופא אולי מטפל בילד אבל המורה מעניק ידע חוכמה והכנה לחיים אז למה שהוא לא יקבל את אותו שכר בדיוק כמו רופא? ואיך אנחנו מצפים שמורה ילמד אותנו טוב שבקושי 6000 שקל הוא מרוויח
ומשרד החינוך עושה השוואה בין בנים לבנות של בנים מותר מכנסיים קצרות ולבנות לא?
ככה אתם לא מונעים מקרי אונס אתם רק מעודדים אותם
כי אתם נותנים להם תחושה שלהם מותר הכל ולנו לא
אה ועוד משהו כבר עבר 100 שנה ועדיין הדבר היחיד שלא השתנה זה בית ספר!
אבל הי מי אני שאתערב למשרד החינוך הוא משהו גדול "שמחנך" תלמידים להצלחה ולהיות רובוטים
ולסיום אניח 2 משפטים לסגור את טענתי
"כולם גאונים אבל אם אתה שופט דג לפי היכולת שלו לטפס על עץ הוא יחייב באמונה שהוא טיפש" אלברט איינשטיין
"המבחנים אלו הם גולמיים מדי לשימוש וצריך לנטוש אותם " פרדריק ג'קלי האיש שהמציא את המבחנים הסטנדרטיים
באותו הנושא: