6 תשובות
הכל דפוק
בתכלס בית ספר זה דבר חיוני עם כל החרא שהוא מביא איתו,
לצערי לגבי שיטת הלימוד.. לא הרוב פועחים באמת בצורה שהילד יוכל להקשיב וירצה בכלל.
הרבה מלמדים מספר וזה מאוד משעמם אז זה אוטומטית גורם לא להקשיב ולהתעניין.
אני חושבת שאם יתחילו ללמד יותר דרך מצגות, או אפילו סתם שיעור בחוץ או עם מחשבים.. זה יראה אחרת.
לדעתי מערכת החינוך בארץ כושלת... וזה מתדרדר משנה לשנה...
המורים מנסים להפוך את כולם לעציצים בכיתה, כל ילד שהוא אנרגטי או טיפה לא מקשיב ישר מנסים לאבחן אותו ולדחוף לו ריטלין...
לדעתי המורים היום עצלנים, ולרובם בכלל לא אכפת מהילד עצמו.
במקום לשנות את שיטת הלימוד שלהם, לעשות שיעורים יותר מעניינים ויותר פעילים הם מחפשים לדחוף לילדים כדורים כדי שישבו בשקט...
הילדים של היום נאבדים במערכת הנוראית הזאת והרבה ילדים, בינהם גם ילדים מאוד חכמים ועם הרבה פוטנציאל, מוותרים על הלימודים כי הוציאו להם את כל המוטיבציה ללמוד.
חצי מהחומר בבתי הספר באמת באמת לא רלוונטי למציאות... לדעתי צריכים ללמד את הילדים הרבה שיעורים על התנהלות פיננסית, על התנהלות עסקית וכו'...
צריכים להכניס למערכת החינוך מקצועות שהכרחיים לחיים של היום.
ילדים לא יודעים בכלל איפה הם חיים...
מה יעזור לחפור על הפלמ"ח כשהילד אפילו לא יודע כלום על החיים שלו פה ועל העתיד שמחכה לו.
שלום,אשמח להביע את דעתי על מערכת החינוך הקלוקלת שלנו במדינת ישראל כיום,כיום במדינת ישראל הלימוד הוא לשם ידע,מידע,אך אותו מידע לא נחוץ או נזכר יום למחרת המבחן,ולכן שיטת הלימוד צריכה להשתנות לשיטת לימוד אשר מלמדת בסופוש של דבר שיטות ללמוד,אין צורך להביא ידע שישכח,יש צורך להביא לנו כלים ללמוד,להבין,לחקור,לעורר סקרנות,חשיבה ביקורתית,מולטי טסקינג,לא לקבל כל דבר כעובדה,לשאול תמיד,ולהבין למה,לא מה,אלא למה.
למען האמת, אני אוהבת את בית הספר, בית ספר זה רוב החברים שלי, בית ספר זה ההתמודדות שלי, בית ספר זה חלק מהערכים שלי, מהידע שלי, זה המקום העיקרי שלמדתי בו הכי הרבה על עצמי ומעצמי. אני יודעת שאם לא הייתי הולכת לבית הספר אז לא הייתי מכירה את החברים שלי שאני כל כך אוהבת, לא הייתי מגלה שאני כל כך אוהבת לערוך ולצלם, לא הייתי מי שאני היום.
לדעתי, הרעיון הכללי של בית ספר הוא גאוני, מקום שמעניק לך השכלה, ידע, התפתחות וחשיפה לדברים חדשים ואחרים.
אני מאמינה שאם הדבר הזה שנקרא "בית ספר" לא היה קיים, לא היה לנו מושג מה זה כימיה בכלל, לא היינו יודעים על ההיסטוריה שכבר אין מי שיספר עליה וכו'.
אבל זה נורא חבל שלקחו משהו עם רעיון טוב והפכו אותו למערכת שלהיות חלק ממנה זה סיוט.
ואני לא כותבת את זה כי צריך לקום בבוקר מוקדם, ובטח לא כי אני מבלה שם את רוב ימיי כרגע,
אני כותבת את זה כי במשך שנים תלמידים לומדים חומר שכנראה לא יזכרו, או חומר שכנראה לא יעזור לי בחיים ורק יתסכל אותי. אני אוהבת ללמוד, אני אוהבת לדעת ובכל פעם לגלות שאני מסוגלת ליותר, אבל אני שונאת כשזה כרוך בלחץ, ושזה פשוט הופך להיות בלאגן אחד שלם ושכל מורה חושב שהוא המורה היחיד שמלמד אותנו.
בשבילי, חופש פסח זה נורא, מבחינתי חופש פסח זו פשוט הזדמנות טובה של מורים לתת לנו מלא עבודות ושיעורי בית ולא רק במקצוע אחד או שניים, ופשוט לקרוא לזה במושג כל כך טהור.
מצאתי את עצמי מאחלת לעצמי חופש אמיתי, חופש שלא יטריד אותי ושלא אצטרך ללמוד גם בו. אני הפסקתי לעשות את העבודות שנותנים לי בחופשות, אבל בתת מודע זה עדיין מטריד אותי.

עוד 15 ימים אני יוצאת לחופש הגדול ואני רק רוצה לעצור את הזמן,
אני עולה לכיתה יא ואני ליטרלי מפחדת,
אני לא רוצה לעלות לכיתה יא.

והכי, אבל הכי נורא בכל המערכת הזאת, זה שאין למי לפנות ואין עם מי לדבר.
יש המון עוד מה לשפר,
רק עכשיו יותר נזכרו שיש צורך בהקטנת כיתות---- קודם גם היה אך לא כמו עכשיו
יש משהו ב--מטודולוגיה של העברת החומר שלוקה בחסר
לא יודעים ללמד
חושבים שאם יפציצו בשעורי בית אז תלמידים יהיו טובים יותר וזה לא ככה
חשוב לראות מודלים כמו ב: פינלנד, סינגפור
בכלל לשים דגש גם עניין מעשי , וגם להמחיש טוב יותר את החומר הנלמד ולדעת לגשת לתלמידים שקצת יותר מתקשים
מורה המשכורת שלו ברצפה, מה שלא מעודד חבר'ה להיות מורים
הרבה מורים באים לבית ספר רק כדי לסמן v ,ולא באמת מסתכלים לתלמידים בגובה העיניים
מורה חשוב קודם כל שהוא יאמין בתלמיד ויתעניין בו, (=עוד הרבה לפני ה90 במבחן)
רמת ההוראה בארץ די נמוכה-- אין ספק
חייבים לשנות את כל השיטה מן היסוד