19 תשובות
אני האמת יותר בצד של ההורים של האוטיסט. מבינה, הוא אוטיסט, הוא לא שולט בזה. אני במקומך הייתי מנסה לדבר איתו. לא יודע בת כמה את, אבל אני מניח שלא כל כך רחוקה מגילו. לכי אליו, דברי איתו פנים אל פנים.
מה אתם רוצים שההורים שלו יעשו? הוא ילד אוטיסט ולהגיד לו להפסיק זה קצת יותר מסובך ממה שנראה לכם, וגם אז לא בטוח שהוא יפסיק. אתם יצאתם לא בסדר. אין מה לעשות.
אין כל כך הרבה מה לעשות, אבל אני בטח הייתי עובד דירה.
זה ילד אוטיסט... כנראה שאת לא מספיק בוגרת בכדי להבין את זה
תצטרכי לסבול בשקט
תצטרכי לסבול בשקט
וואו
אני לגמרי בצד של ההורים של ילד. מה זה לבקש שקט? נכו שכנראה זה מפריע ומעצבן אבל הוא לא ילד רגיל שתגידו לו לא לרוץ וזה יבוצע. תאמיני לי שאני מכירה ילדים מהסוג הזה כי יצא לי לעבוד איתם והם הכי מיוחדים ומדהימים שיש,וגם אם הם ירצו להפסיק זה לא ככ בשליטתם.
אני גם בטוחה שההורים של הילד לא התכוונו להגיע לכזו רמה של ריב אבל הם צודקים,משפחה שאין לה ילד אוטוסיט לא יכולה להבען את הקושי בלגדל אותו וזה שהוא רץ ואתם שומעים תריצה שלו זה הדבר האחרון שיעניין אותם.
יש הבדל ככ עצום בין שיפוצים לבין ילד שלא שולט במעשים שלו, יכול ליהיות שרעש של שיפוץ ישמע לכם כל כך מוכר והגיוני שבישביל אחרים רעש של ילד בעל מגבלה זה המוכר בישבילם.
מצטערת להגיד, אבל המשפחה שלך יצאה הטועה ולא אנושית.
אני לגמרי בצד של ההורים של ילד. מה זה לבקש שקט? נכו שכנראה זה מפריע ומעצבן אבל הוא לא ילד רגיל שתגידו לו לא לרוץ וזה יבוצע. תאמיני לי שאני מכירה ילדים מהסוג הזה כי יצא לי לעבוד איתם והם הכי מיוחדים ומדהימים שיש,וגם אם הם ירצו להפסיק זה לא ככ בשליטתם.
אני גם בטוחה שההורים של הילד לא התכוונו להגיע לכזו רמה של ריב אבל הם צודקים,משפחה שאין לה ילד אוטוסיט לא יכולה להבען את הקושי בלגדל אותו וזה שהוא רץ ואתם שומעים תריצה שלו זה הדבר האחרון שיעניין אותם.
יש הבדל ככ עצום בין שיפוצים לבין ילד שלא שולט במעשים שלו, יכול ליהיות שרעש של שיפוץ ישמע לכם כל כך מוכר והגיוני שבישביל אחרים רעש של ילד בעל מגבלה זה המוכר בישבילם.
מצטערת להגיד, אבל המשפחה שלך יצאה הטועה ולא אנושית.
אבל זה מציק להם הם גרים דירה אחת מעליהם...
אני יכולה להבין את הסבל כי יש לי שכנה מלמעלה שעל עקבים גם שהיא יושנת נראלי והיא מסתובבת כל היום ובחצי בית יש דפיקות
אבל הוא לא בן אדם רגיל שאומרים לו כמה פעמים די והוא מפסיק.. בכל זאת...
אני יכולה להבין את הסבל כי יש לי שכנה מלמעלה שעל עקבים גם שהיא יושנת נראלי והיא מסתובבת כל היום ובחצי בית יש דפיקות
אבל הוא לא בן אדם רגיל שאומרים לו כמה פעמים די והוא מפסיק.. בכל זאת...
יש הבדל בין אישה על עקבים לבין ילד עם מחלה.
אין לו מה לעשות עם זה שהם יאמרו לו פחות להתפרע. גם אם הילד ירצה וישתדל האוטיזים ישתלט על הרצון שלו.
אישה על עקבים זו משהו אחר, עם זה היה המצב אז לגמרי ללכת רליה ולהגיד לה שאין סיבה שהיא תלך עם עקבים בבית כזה מפריע להם
אין לו מה לעשות עם זה שהם יאמרו לו פחות להתפרע. גם אם הילד ירצה וישתדל האוטיזים ישתלט על הרצון שלו.
אישה על עקבים זו משהו אחר, עם זה היה המצב אז לגמרי ללכת רליה ולהגיד לה שאין סיבה שהיא תלך עם עקבים בבית כזה מפריע להם
לא אמרתי שאין הבדל אמרתי שאני יכולה להבין את הסבל^
זה לא אותו סבל
בטח שכן
דפיקות מלמעלה זה דפיקות מלמעלה
דפיקות מלמעלה זה דפיקות מלמעלה
היא לא סתם הולכת עם עקבים היא רוקדת איתם כאילו לא יודעת מה היא עושה שם היא מוזרה והיא נראה לי יושנת איתם מרוב שזה ככה כל היופ
עקבים את יכולה להפסיק ויש לך אפשרות.
ילד עם אוטיזים אין לך יכולות להשתלט על המעשים שלו.
לזה התכוונתי
ילד עם אוטיזים אין לך יכולות להשתלט על המעשים שלו.
לזה התכוונתי
אה ואת חושבת שהיא שמה עלינו כאילו?
לא היא ממשיכה כי בא לה למרות שאמא שלי דופקת לה כל יום בדלת היא גם הפסיקה לפתוח לנו בכלל
ושוב,לא אמרתי שזה אותו דבר אמרתי שאני יכולה להבין את הסבל אני יודעת כמה זה מעצבן
לא היא ממשיכה כי בא לה למרות שאמא שלי דופקת לה כל יום בדלת היא גם הפסיקה לפתוח לנו בכלל
ושוב,לא אמרתי שזה אותו דבר אמרתי שאני יכולה להבין את הסבל אני יודעת כמה זה מעצבן
לא הייתי עושה כלום "כדי שיהיה כבר שקט" חוץ מזה אני בטוחה שהאבא מעליכם מבין את זה וההתנהגות שלכם פשוט פגעה בו, זה לא שבכוונה הוא מתעלם מהבקשות וממשיך עם הרעש
ואגב די בטוחה שמנומס להתנצל על רעש, גם אם הוא משיפוצים
ואגב די בטוחה שמנומס להתנצל על רעש, גם אם הוא משיפוצים
ךגמרי מבינה את המקרה הזה
יש לי שכן עם הפרעות ורק לנגן בתופים מרגיע אותו.. תחשבי איזה סבל אנחנו עוברים
למרות כל הפעמים שביקשנו שיפסיק השכנים לא עושים עם זה כלום..
תנסו לומר להם להוציא את הילד לטיולים או משהו כדי שירוץ בחוץ..
יש לי שכן עם הפרעות ורק לנגן בתופים מרגיע אותו.. תחשבי איזה סבל אנחנו עוברים
למרות כל הפעמים שביקשנו שיפסיק השכנים לא עושים עם זה כלום..
תנסו לומר להם להוציא את הילד לטיולים או משהו כדי שירוץ בחוץ..
אנונימית
סליחה?
יש לי חברים אוטיסטים. זה לא כמו שזה נדמה לכם.
זה שהם שונים לא אומר שהם יכולים לעשות מה שבא להם, נכון?
אני בצד שלה, ולא של ההורים.
הכשל פה הוא של ההורים שלא יודעים לתת חינוך נכון.
אתם תתנו לתינוק לצרוח בקולי קולות כמה שבא לו? לא. אתם תתנו לו לזרוק מה שבא לו לכל עבר? לא.
אתם תתנו לילד למשוך למישהו אחר בשיער או לצבוט אותו? לא. אתם תתנו לו להרוס משהו של מישהו אחר? לא.
אתם תתנו לנער לשמוע מוזיקה בקולי קולות בין 2 ל4 או בשעות הקטנות של הלילה? לא. אתם תתנו לו ללכת לאן שבא לו?
לא!
ואם הם מוותרים לילד, הם לא מכינים אותו לחיים.
וסליחה, במיוחד אם הוא אוטיסט.
אם תתנו לו לעשות מה שבא לו, הוא לא יבין. מספיק יש לו את המגבלה של הבנת סיטואציות חברתיות בעצמו, אתם גם לא מלמדים אותו?
יום אחד הוא יהיה עצמאי. יום אחד תהיה לו דירה משלות ואם שכן יבוא ויבקש ממנו להפסיק, והוא יטרוק לשכן את הדלת בפרצוף?
זה קשה, אבל צריך לחנך את הילד.
אני לא יודעת באיזו רמת תפקוד הוא, אז אני לא יכולה לדעת עד כמה זה קשה להסביר לו להפסיק.
הוא יכול להיות בתפקוד גבוה, והוא עושה את זה כי זה כיף לו.
והוא יכול להיות בתפקוד נמוך, והוא עושה את זה כי הוא לא מכיר דרך אחרת להרגע.
אבל הם חייבים לחנך אותו. ואני לגמרי בעד שואלת השאלה.
יש הבדל בין שיפוצים לבין ילד שעושה דפיקות. ולמרות שזה היה נחמד אם הם היו מתנצלים על הרעש של השיפוצים, אנשים פשוט עושים שיפוצים, זה לא משהו שאי אפשר להמנע ממנו. יש להם זכות.
יש הבדל בין זה לבין לרוץ במסדרון ולעשות דפיקות. לרוץ הוא יכול גם בחוץ, ועדיף שידע לרוץ בחוץ.
וכל מי שבעד ההורים לא מבין בחינוך ובאוטיזם, סליחה.
אתם בעד ההורים, לא בעד הילד.
אם הייתם בעד הילד הייתם בעד שואלת השאלה.
והיא גם השתדלה להיות מנומסת, אם שמתם לב. זה לא אישית נגד הילד, זה נגד הרעש.
יש לי חברים אוטיסטים. זה לא כמו שזה נדמה לכם.
זה שהם שונים לא אומר שהם יכולים לעשות מה שבא להם, נכון?
אני בצד שלה, ולא של ההורים.
הכשל פה הוא של ההורים שלא יודעים לתת חינוך נכון.
אתם תתנו לתינוק לצרוח בקולי קולות כמה שבא לו? לא. אתם תתנו לו לזרוק מה שבא לו לכל עבר? לא.
אתם תתנו לילד למשוך למישהו אחר בשיער או לצבוט אותו? לא. אתם תתנו לו להרוס משהו של מישהו אחר? לא.
אתם תתנו לנער לשמוע מוזיקה בקולי קולות בין 2 ל4 או בשעות הקטנות של הלילה? לא. אתם תתנו לו ללכת לאן שבא לו?
לא!
ואם הם מוותרים לילד, הם לא מכינים אותו לחיים.
וסליחה, במיוחד אם הוא אוטיסט.
אם תתנו לו לעשות מה שבא לו, הוא לא יבין. מספיק יש לו את המגבלה של הבנת סיטואציות חברתיות בעצמו, אתם גם לא מלמדים אותו?
יום אחד הוא יהיה עצמאי. יום אחד תהיה לו דירה משלות ואם שכן יבוא ויבקש ממנו להפסיק, והוא יטרוק לשכן את הדלת בפרצוף?
זה קשה, אבל צריך לחנך את הילד.
אני לא יודעת באיזו רמת תפקוד הוא, אז אני לא יכולה לדעת עד כמה זה קשה להסביר לו להפסיק.
הוא יכול להיות בתפקוד גבוה, והוא עושה את זה כי זה כיף לו.
והוא יכול להיות בתפקוד נמוך, והוא עושה את זה כי הוא לא מכיר דרך אחרת להרגע.
אבל הם חייבים לחנך אותו. ואני לגמרי בעד שואלת השאלה.
יש הבדל בין שיפוצים לבין ילד שעושה דפיקות. ולמרות שזה היה נחמד אם הם היו מתנצלים על הרעש של השיפוצים, אנשים פשוט עושים שיפוצים, זה לא משהו שאי אפשר להמנע ממנו. יש להם זכות.
יש הבדל בין זה לבין לרוץ במסדרון ולעשות דפיקות. לרוץ הוא יכול גם בחוץ, ועדיף שידע לרוץ בחוץ.
וכל מי שבעד ההורים לא מבין בחינוך ובאוטיזם, סליחה.
אתם בעד ההורים, לא בעד הילד.
אם הייתם בעד הילד הייתם בעד שואלת השאלה.
והיא גם השתדלה להיות מנומסת, אם שמתם לב. זה לא אישית נגד הילד, זה נגד הרעש.
ויש גם הבדל בין לעבוד עם אוטיסטים לבין להיות חברים שלהם (למקרה שמישהו שעובד עם אוטיסטים יחשוב שאני טועה). בגובה העיניים.
יש לי גם חברה אוטיסטית בת 20, מאוד חכמה, היא למדה עם אוטיסטים אחרים כל החטיבה והתיכון וגם כתבה ספר על אוטיסטית (לצערי לא הוציאה לאור. עדיין ^_^). היא מבינה את העניין של החינוך בצורה מושלמת.
הרבה פעמים אני יושבת עם חברה שלי והיא מספרת לי למה היא עצבנית. על זה שלקחו לה את הטלפון בדרך כלל, או על זה שהיא מרגישה שמנצלים אותה.
ומהשיחות האלו אני מבינה המון על ההבנה שלה של סיטואציות ועל איך שמחנכים אותה.
אני אתן דוגמא:
פעם אחת היא סיפרה לי שהיא עצבנית שההורים שלה לקחו לה את הטלפון. אז שאלתי אותה למה.
היא אמרה שאמא שלה השאירה את הטלפון שלה בבית בלי סים (לא זוכרת למה, יכול להיות שהיא החליפה טלפון או משהו), והיא רצתה להכניס את הסים שלה לטלפון ולהשתמש בו.
אז היא התקשרה אל אמא שלה לשאול אם מותר לה, ואמא שלה אמרה לא.
והיא בכל זאת עשתה את זה, וכעונש ההורים שלה החרימו את הטלפון.
היא אמרה שבאיזו זכות הם לוקחים לה את הטלפון, זה הטלפון שלה. והיא לא הבינה למה הענישו אותה, למרות שהיא ידעה שהיא עשתה משהו שאסור לה.
אז עזרתי לה להבין שהם הענישו אותה כי היא עשתה משהו לא בסדר. לא הסברתי לה את זה, עזרתי לה להבין. ואז היא נרגעה.
למה נתתי את הדוגמא הזאת? כי היא עשתה משהו לא בסדר, אז הענישו אותה. היא לא הבינה, אז עזרתי לה להבין.
זה לא אותו הדבר איתו כי אצלו זה כנראה כבר הרגל. וקשה לשנות הרגלים. אבל זה הכרחי.
(דיי נהייתי הפסיכולוגית של רוב כיתת התקשורת של השכבה xd וזאת כיתה ממש מגוונת.)
יש לי גם חברה אוטיסטית בת 20, מאוד חכמה, היא למדה עם אוטיסטים אחרים כל החטיבה והתיכון וגם כתבה ספר על אוטיסטית (לצערי לא הוציאה לאור. עדיין ^_^). היא מבינה את העניין של החינוך בצורה מושלמת.
הרבה פעמים אני יושבת עם חברה שלי והיא מספרת לי למה היא עצבנית. על זה שלקחו לה את הטלפון בדרך כלל, או על זה שהיא מרגישה שמנצלים אותה.
ומהשיחות האלו אני מבינה המון על ההבנה שלה של סיטואציות ועל איך שמחנכים אותה.
אני אתן דוגמא:
פעם אחת היא סיפרה לי שהיא עצבנית שההורים שלה לקחו לה את הטלפון. אז שאלתי אותה למה.
היא אמרה שאמא שלה השאירה את הטלפון שלה בבית בלי סים (לא זוכרת למה, יכול להיות שהיא החליפה טלפון או משהו), והיא רצתה להכניס את הסים שלה לטלפון ולהשתמש בו.
אז היא התקשרה אל אמא שלה לשאול אם מותר לה, ואמא שלה אמרה לא.
והיא בכל זאת עשתה את זה, וכעונש ההורים שלה החרימו את הטלפון.
היא אמרה שבאיזו זכות הם לוקחים לה את הטלפון, זה הטלפון שלה. והיא לא הבינה למה הענישו אותה, למרות שהיא ידעה שהיא עשתה משהו שאסור לה.
אז עזרתי לה להבין שהם הענישו אותה כי היא עשתה משהו לא בסדר. לא הסברתי לה את זה, עזרתי לה להבין. ואז היא נרגעה.
למה נתתי את הדוגמא הזאת? כי היא עשתה משהו לא בסדר, אז הענישו אותה. היא לא הבינה, אז עזרתי לה להבין.
זה לא אותו הדבר איתו כי אצלו זה כנראה כבר הרגל. וקשה לשנות הרגלים. אבל זה הכרחי.
(דיי נהייתי הפסיכולוגית של רוב כיתת התקשורת של השכבה xd וזאת כיתה ממש מגוונת.)
אבל יש לו אוטיזם מה את רוצה הוא לא שולט בזה מה נרביץ לו??!!!
מה פתאום להרביץ לו?
חוץ מזה, יש לך מושג בכלל מה זה אוטיזם?
זה אומר שהמוח בנוי בצורה שונה. אני לא הכי טובה בלהסביר את זה, אבל ברמות תפקוד גבוהות זה משפיע בערך כאילו הילד קיבל חוכמה על חשבון הבנת מצבים חברתיים. זה לא בדיוק, אבל בערך. אם יש להם רצון, הם יכולים להשיג הכל. זה שהם קצת שונים לא אומר כלום.
וכן, הוא יכול לשלוט בזה. זה יותר קשה אבל אפשרי. והוא צריך לקבל את החינוך הנכון.
הוא לא מפגר (ואני לא משתמשת בזה כקללה, אני מתכוונת למונח הרפואי). הוא אוטיסט. זה שונה. וגם מפגרים יכולים לשלוט בעצמם.
אלא אם כן רמת התפקוד שלו ממש נמוכה, הוא יכול לשלוט בעצמו. אם הוא ברמת תיפקוד נמוכה זה משהו שונה לגמרי, ואם זה היה המצב זה לא דבר כל כך טוב שהוא חי בבניין דירות ככה. הוא צריך לגור במקום שמספק את הצרכים שלו ולא יפריע לשכנים ככה, אם הוא ברמת תפקוד נמוכה.
לא צריך להרביץ לו, צריך לגרום לו להבין את זה שזה מפריע ולמצוא לו פיתרון חלופי. לדוגמא לרוץ בחוץ.
חוץ מזה, יש לך מושג בכלל מה זה אוטיזם?
זה אומר שהמוח בנוי בצורה שונה. אני לא הכי טובה בלהסביר את זה, אבל ברמות תפקוד גבוהות זה משפיע בערך כאילו הילד קיבל חוכמה על חשבון הבנת מצבים חברתיים. זה לא בדיוק, אבל בערך. אם יש להם רצון, הם יכולים להשיג הכל. זה שהם קצת שונים לא אומר כלום.
וכן, הוא יכול לשלוט בזה. זה יותר קשה אבל אפשרי. והוא צריך לקבל את החינוך הנכון.
הוא לא מפגר (ואני לא משתמשת בזה כקללה, אני מתכוונת למונח הרפואי). הוא אוטיסט. זה שונה. וגם מפגרים יכולים לשלוט בעצמם.
אלא אם כן רמת התפקוד שלו ממש נמוכה, הוא יכול לשלוט בעצמו. אם הוא ברמת תיפקוד נמוכה זה משהו שונה לגמרי, ואם זה היה המצב זה לא דבר כל כך טוב שהוא חי בבניין דירות ככה. הוא צריך לגור במקום שמספק את הצרכים שלו ולא יפריע לשכנים ככה, אם הוא ברמת תפקוד נמוכה.
לא צריך להרביץ לו, צריך לגרום לו להבין את זה שזה מפריע ולמצוא לו פיתרון חלופי. לדוגמא לרוץ בחוץ.
באותו הנושא: