10 תשובות
קארמה זה אם אתה עושה דברים טובים תקבל טוב מהיקום ואם תעשי דברים רעים תקבל גזרות רעות.
ולא
ולא
שואל השאלה:
מהיקום ?? אז זה לא קשור ליהדות בכלל . אני דתי , אז זה קצת עבודה זרה לא ?
מהיקום ?? אז זה לא קשור ליהדות בכלל . אני דתי , אז זה קצת עבודה זרה לא ?
אנונימי
סיבה-תוצאה, אם תתנהג חרא תקבל יחס חרא. אם תתנהג טוב ותעזור לאנשים תקבל יחס כזה ואנשים ירצו לעזור לך.
זה בעקרון קארמה.
לפי מה שהבנתי היהדות לא מתייחסת לקארמה והיא לא מוזכרת בשום מקום ביהדות
זה בעקרון קארמה.
לפי מה שהבנתי היהדות לא מתייחסת לקארמה והיא לא מוזכרת בשום מקום ביהדות
זה דיי עבודה זרה אבל זה לא משנה יותר מדי הכל טוב
זה לא עבודה זרה
כי כתוב עין תחת עין...
כי כתוב עין תחת עין...
עין תחת עין וקארמה זה דברים שונים.
קארמה אומר שאם תתנהג טוב תקבל יחס יפה ועזרה אבל לווא דווקא מאותם אנשים שעזרתם להם. עין תחת עין אומר שצריך להחזיר לאדם שעזר/הרע לך באותה מידה באופן ישיר. קארמה זה באופן עקיף מאוד.
קארמה אומר שאם תתנהג טוב תקבל יחס יפה ועזרה אבל לווא דווקא מאותם אנשים שעזרתם להם. עין תחת עין אומר שצריך להחזיר לאדם שעזר/הרע לך באותה מידה באופן ישיר. קארמה זה באופן עקיף מאוד.
ביהדות יש מושג אחר בעל אותו הרעיון
"מידה כנגד מידה", איך שאתה מתנהג ומה שתעשה ככה תקבל.
יש טיפה הבדלים אבל הבסיס זהה, לכן אני חושב שברעיון היהדות כן תומכת.
"מידה כנגד מידה", איך שאתה מתנהג ומה שתעשה ככה תקבל.
יש טיפה הבדלים אבל הבסיס זהה, לכן אני חושב שברעיון היהדות כן תומכת.
היהדות תומכת בזה ממקום אחר
העניין של קארמה מדבר על משהו כללי שהגישה שתשדר לעולם תהיה המידה שתקבל חזרה
היהדות רק אומרת שיש משהו מוגדר ומגדירה מה אותם דברים אז היא לא בדיוק אומרת את זה ברמה כללית אלא יותר ספציפית
העניין של קארמה מדבר על משהו כללי שהגישה שתשדר לעולם תהיה המידה שתקבל חזרה
היהדות רק אומרת שיש משהו מוגדר ומגדירה מה אותם דברים אז היא לא בדיוק אומרת את זה ברמה כללית אלא יותר ספציפית
ומה עם "אף הוא ראה גולגולת אחת צפה על פני המים; אמר לה, על דאטיפת אטיפוך, וסוף מטיפייך יטופון" (אבות ב, ו; סוכה נג עמוד א)?
" שמשון הלך אחר עיניו לפיכך נקרו פלשתים את עיניו שנאמר (שופטים יז) ויאחזוהו פלשתים וינקרו את עיניו אבשלום נתגאה בשערו לפיכך נתלה בשערו ולפי שבא על עשר פלגשי אביו לפיכך נתנו בו עשר לונביות שנאמר (שמואל ב יח) ויסבו עשרה אנשים נושאי כלי יואב ולפי שגנב ג' גנבות לב אביו ולב ב"ד ולב ישראל שנאמר (שמואל ב טו) ויגנב אבשלום את לב אנשי ישראל לפיכך נתקעו בו ג' שבטים שנאמר (שמואל ב יח) ויקח שלשה שבטים בכפו ויתקעם בלב אבשלום וכן לענין הטובה מרים המתינה למשה שעה אחת שנאמר (שמות ב) ותתצב אחותו מרחוק לפיכך נתעכבו לה ישראל ז' ימים במדבר שנאמר (במדבר יב) והעם לא נסע עד האסף מרים יוסף זכה לקבור את אביו ואין באחיו גדול ממנו שנאמר (בראשית נ) ויעל יוסף לקבור את אביו ויעל עמו גם רכב גם פרשים מי לנו גדול מיוסף שלא נתעסק בו אלא משה משה זכה בעצמות יוסף ואין בישראל גדול ממנו שנאמר (שמות ג) ויקח משה את עצמות יוסף עמו מי גדול ממשה שלא נתעסק בו אלא המקום שנאמר (דברים לד) ויקבור אותו בגיא" (סוטה ט ע"ב).
" שמשון הלך אחר עיניו לפיכך נקרו פלשתים את עיניו שנאמר (שופטים יז) ויאחזוהו פלשתים וינקרו את עיניו אבשלום נתגאה בשערו לפיכך נתלה בשערו ולפי שבא על עשר פלגשי אביו לפיכך נתנו בו עשר לונביות שנאמר (שמואל ב יח) ויסבו עשרה אנשים נושאי כלי יואב ולפי שגנב ג' גנבות לב אביו ולב ב"ד ולב ישראל שנאמר (שמואל ב טו) ויגנב אבשלום את לב אנשי ישראל לפיכך נתקעו בו ג' שבטים שנאמר (שמואל ב יח) ויקח שלשה שבטים בכפו ויתקעם בלב אבשלום וכן לענין הטובה מרים המתינה למשה שעה אחת שנאמר (שמות ב) ותתצב אחותו מרחוק לפיכך נתעכבו לה ישראל ז' ימים במדבר שנאמר (במדבר יב) והעם לא נסע עד האסף מרים יוסף זכה לקבור את אביו ואין באחיו גדול ממנו שנאמר (בראשית נ) ויעל יוסף לקבור את אביו ויעל עמו גם רכב גם פרשים מי לנו גדול מיוסף שלא נתעסק בו אלא משה משה זכה בעצמות יוסף ואין בישראל גדול ממנו שנאמר (שמות ג) ויקח משה את עצמות יוסף עמו מי גדול ממשה שלא נתעסק בו אלא המקום שנאמר (דברים לד) ויקבור אותו בגיא" (סוטה ט ע"ב).
לא תומכת ואנחנו כבר מכירים כל מיני דברים בנושא כמו צדיק ורע לו רשע וטוב לו
באותו הנושא: