29 תשובות
שואל השאלה:
זה עבודת קיץ
זה עבודת קיץ
אנונימית
ii
בוודאות לא נכון.
לקודמא קחי את הפונקציה 2^((x-sqrt(5)
כאשר sqrt זה שורש.
הפונקציה הזאת תהיה מהצורה הנתונה בשאלה, אבל יש לה נקודת חיתוך יחידה לכל היותר עם ציר האיקס (כיוון שביטוי בריבוע הוא גדול הוא שווה אפס)
שאר הטענות נכונות, כל אחת מהסיבה שלה.
בוודאות לא נכון.
לקודמא קחי את הפונקציה 2^((x-sqrt(5)
כאשר sqrt זה שורש.
הפונקציה הזאת תהיה מהצורה הנתונה בשאלה, אבל יש לה נקודת חיתוך יחידה לכל היותר עם ציר האיקס (כיוון שביטוי בריבוע הוא גדול הוא שווה אפס)
שאר הטענות נכונות, כל אחת מהסיבה שלה.
שואל השאלה:
לא הבנתי כלום
לא הבנתי כלום
אנונימית
איזו שורה (הראשונה) לא הבנת?
שואל השאלה:
אתה יכול להסביר עוד פעם אולי קצת יותר מורחב , סליחה שאני קרצייה
אתה יכול להסביר עוד פעם אולי קצת יותר מורחב , סליחה שאני קרצייה
אנונימית
שואל השאלה:
לגבי הפונקציה הזאת שכתבתה
לגבי הפונקציה הזאת שכתבתה
אנונימית
מה ייתן לך איקס מינוס שורש חמש בריבוע אחרי שאת פותחת סוגריים והכל? (רמז תשתמשי בנוסחאת כפל מקוצר לשם הנוחות)
תבדקי את מה שקיבלת עם תנאי השאלה ותוודאי שהפונקציה הזו היא מהצורה הנתונה.
שואל השאלה:
אבל אין איזה נוסחא
אני לא יכולה פשוט לבחור פונקציה ראנדומלית ולהגיד לפי איך שהיא מתנהגת
אבל אין איזה נוסחא
אני לא יכולה פשוט לבחור פונקציה ראנדומלית ולהגיד לפי איך שהיא מתנהגת
אנונימית
לא, את צריכה לעשות את זה בצורה מכוונת ולשאוף למשהו מסויים.
מתמטיקה זה לא רק נוסחאות למצבים מוגדרים.. צריך להפעיל שיקול דעת.
מתמטיקה זה לא רק נוסחאות למצבים מוגדרים.. צריך להפעיל שיקול דעת.
שואל השאלה:
יש סיכוי שתכתוב את זה על דף ממש קשה לי להבין ככה ואין לי את מי לשאול
יש סיכוי שתכתוב את זה על דף ממש קשה לי להבין ככה ואין לי את מי לשאול
אנונימית
שואל השאלה:
ונגיד איקס בריבוע פחות שש איקס ועוד חמש יש לזה שתי נקודות חיתוך
ונגיד איקס בריבוע פחות שש איקס ועוד חמש יש לזה שתי נקודות חיתוך
אנונימית
הנה.
אבל זה לא הרבה יותר ממה שכבר פירטתי...
אבל זה לא הרבה יותר ממה שכבר פירטתי...
קישורים מצורפים:
אם את רוצה, אני יכול להסביר למה כל טענה אחרת היא כן נכונה.
שואל השאלה:
אני מבינה למה הראשונה והרביעית נכונה רק את השלישית אני לא מבינה והשנייה
אני מבינה למה הראשונה והרביעית נכונה רק את השלישית אני לא מבינה והשנייה
אנונימית
עבור השלישית תבדקי מה קורה לכל פונקציה כזו כאשר x=0.
ותניחי שהנקודות שמעל ראשית הצירים שייכול לשני הרביעים שצמודים להן.
ותניחי שהנקודות שמעל ראשית הצירים שייכול לשני הרביעים שצמודים להן.
בשתיים, נסי להיות מדוייקת, איזו עובדה מתמטית/מעבר לא הבנת בדיוק?
קודם תוודאי שאת מבינה כל מעבר ומעבר שעשיתי.
אחר כך נתחיל לחשוב על הדברים בצורה כללית ולהבין את כיוון המחשבה.
קודם תוודאי שאת מבינה כל מעבר ומעבר שעשיתי.
אחר כך נתחיל לחשוב על הדברים בצורה כללית ולהבין את כיוון המחשבה.
שואל השאלה:
הבנתי את שלוש (בזכותך)
אוף שתיים מעצבן אותי , נגיד איקס בריבוע פחות שש איקס ועוד חמש זה גם מתאים ולזה יש שתי נקודות חיתוך עם ציר איקס
הבנתי את שלוש (בזכותך)
אוף שתיים מעצבן אותי , נגיד איקס בריבוע פחות שש איקס ועוד חמש זה גם מתאים ולזה יש שתי נקודות חיתוך עם ציר איקס
אנונימית
על סמךעל סמך מה בחרת את הפונקציה הזו?
שואל השאלה:
סתם בחרתי , זה לא מתאים לקריטריונים?
סתם בחרתי , זה לא מתאים לקריטריונים?
אנונימית
לנסות סתם פונקציות באקראי ולקוות שהן יהוו דוגמא נגדית זה יכול לעבוד אבל זו דרך טיפשה להיות צודקת...
ויש מקרים בהם את ממש חייבת "להנדס"(סוג של) את הדוגמא הנגדית בצורה מאוד זהירה ומדוייקת, עם חשיבה מאוד מסויימת מאחורי זה מעבר לסתם ניחושים..
ויש מקרים בהם את ממש חייבת "להנדס"(סוג של) את הדוגמא הנגדית בצורה מאוד זהירה ומדוייקת, עם חשיבה מאוד מסויימת מאחורי זה מעבר לסתם ניחושים..
ואם יש לזה שתי נקודות חיתוך, ברור שזה לא מתאים.
מצאת דוגמא עבורה הטענה מתקיימת.
שימי לב שלא הוכחת את הטענה, כיוון שהטענה אומרת שלכל דוגמא כלשהי מאותה צורה, הטענה תתקיים.
לעומת זאת דוגמא נגדית אחת, כפי שאני הצגתי לדוגמא, תראה שהטענה לא מתקיימת.
כיוון שאז הראינו שלא לכל דוגמא מהצורה יהיו 2 נקודות חיתוך.
מצאת דוגמא עבורה הטענה מתקיימת.
שימי לב שלא הוכחת את הטענה, כיוון שהטענה אומרת שלכל דוגמא כלשהי מאותה צורה, הטענה תתקיים.
לעומת זאת דוגמא נגדית אחת, כפי שאני הצגתי לדוגמא, תראה שהטענה לא מתקיימת.
כיוון שאז הראינו שלא לכל דוגמא מהצורה יהיו 2 נקודות חיתוך.
שואל השאלה:
אבל הפונקציה כן מתאימה למקרה לא?
אז למה אצלה יש שתי נקודות חיתוך ?
אבל הפונקציה כן מתאימה למקרה לא?
אז למה אצלה יש שתי נקודות חיתוך ?
אנונימית
אני אסביר.
הבעיה היא לא בתרגיל, אלא ההסתכלות שלך על נכונות טענות לא טובה.
תסתכלי על הטענה: כל יצור חיי הוא כלב.
הוכחה: (אני מצביע על רקסי הכלב שלי) הנה דוגמא ליצור חיי, והוא גם כלב!
ברור שזו לא הוכחה. ולמה? כי הטענה היא טענת לכל x הוא y. ולא קיים x אשר y.
כך גם בתרגיל.
מה שעשית עכשיו שקול אנלוגית למה שעשיתי כשהצבעתי על רקסי כהוכחה לטענה המופרכת שלי.
הבעיה היא לא בתרגיל, אלא ההסתכלות שלך על נכונות טענות לא טובה.
תסתכלי על הטענה: כל יצור חיי הוא כלב.
הוכחה: (אני מצביע על רקסי הכלב שלי) הנה דוגמא ליצור חיי, והוא גם כלב!
ברור שזו לא הוכחה. ולמה? כי הטענה היא טענת לכל x הוא y. ולא קיים x אשר y.
כך גם בתרגיל.
מה שעשית עכשיו שקול אנלוגית למה שעשיתי כשהצבעתי על רקסי כהוכחה לטענה המופרכת שלי.
ואז אשאל אותך את אותה השאלה, ואם לא כל יצור חיי הוא כלב, אז איך זה שהיצור החיי שהצבעתי עליו היה כלב?
יש יצורים חיים שהם כלבים, ויש פונקציות מאותה צורה שחותכות את ציר האיקס ב2 נקודות.
זה לא אומר שכל היצורים הם כלבים, וזה לא אומר שכל הפונקציות מהצורה חותכות את ציר האיקס ב2 נקודות.
יש יצורים חיים שהם כלבים, ויש פונקציות מאותה צורה שחותכות את ציר האיקס ב2 נקודות.
זה לא אומר שכל היצורים הם כלבים, וזה לא אומר שכל הפונקציות מהצורה חותכות את ציר האיקס ב2 נקודות.
שואל השאלה:
תקשיב זה הסוף שלי שנה הבאה מנהלת הבית ספר היא המורה שלי למתמטיקה
ואני משתדלת לשנות נקודת מבט אבל אני לא מצליחה
תקשיב זה הסוף שלי שנה הבאה מנהלת הבית ספר היא המורה שלי למתמטיקה
ואני משתדלת לשנות נקודת מבט אבל אני לא מצליחה
אנונימית
תחשבי על הטיעון שנתתי לך ותנסי להבין איך הוא דומה לנימוק הטענה על ידי הדוגמא שהבאת.
מתמטיקה זה מהמקצוע שחושבים עליו במשך הרבה זמן, והדברים בהתחלה לא ברורים.
ואת יושבת על זה שעות, עד שזה שוקע.
מתמטיקה דורשת מאמץ, גם לי זה ככה. זה לא שפשוט תוך 5 דקות הצלחתי להבין כל קונספט מתמטי. ממש לא.
תשבי על זה, תנסי לחשוב על הדברים האלה, לדמיין אותם הכי הרבה שאת יכולה ובצורה הכי ציורית שאת יכולה לחשוב לעצמך, עד שזה ישקע.
ואת יושבת על זה שעות, עד שזה שוקע.
מתמטיקה דורשת מאמץ, גם לי זה ככה. זה לא שפשוט תוך 5 דקות הצלחתי להבין כל קונספט מתמטי. ממש לא.
תשבי על זה, תנסי לחשוב על הדברים האלה, לדמיין אותם הכי הרבה שאת יכולה ובצורה הכי ציורית שאת יכולה לחשוב לעצמך, עד שזה ישקע.
שואל השאלה:
תודה
תודה
אנונימית
באותו הנושא: