31 תשובות
לא מסכימה מהרגע שדיברת על אינטליגנציה
יש הבדל,השאלה למה אתה עושה מזה כל כך סיפור?
אם הייתה לי מורה טובה וכוח רצון להתגבר על זה שממש ממש לא הצלחתי להסתדר איתה וניסיתי שנה והיא עשתה לי את המוות, אם הייתה מורה אחרת בקלות הייתי יכולה להיות ב 5 יחידות, רק שהייתי צריכה ללמוד יותר.
יש אילוצים לתלמידים, לא הכל תלוי רק בחומר, לדוגמה אני, העדפתי לרדת ל3 יחידות אחרי מאבק ממושך (שנה) ולהנות לפחות ולהיות מרוצה מעצמי מאשר להיות בעצבים כך הזמן ועם כאסחים וכו וכו.

קיצר, סבבה אתה חכם, אם אתה כל כך חכם תכבד את אלה שפחות חכמים ממך (לפחות במתמטיקה) ושב בשקט ובהצלחה שיהיה לך.
שואל השאלה:
אני מכבד.
אבל אי אפשר לומר עובדות שגויות.
ואם ירדת לשלוש בגלל ש"היית צריכה ללמוד יותר", זה בדיוק ההבדל - ההתמדה, המשמעת העצמית.
אנונימי
זה כן.
אבל לא רק.
על הפרעות קשב וריכוז שמעת?
אז זו תשובה שמכלילה בפנים המון תלמידים....
לא קראת את כל מה שכתבתי או שלא הסברתי את עצמי כמו שצריך, ירדתי כי המורה של מתמטיקה לא איפשרה לי להישאר בהקבצה כי לא הסתדרתי איתה בקטע אחר...ולא יכלתי להישאר איתה 4 שנים רצופות (היא מכיתה ט עד יב) לכן ירדתי.

הץכוונתי שאם כן הייתי ב 5 יחידות מן הסתם הייתי צריכה להשקיע פי כמה וכמה מאשר ב 3 יחידות, כי חוץ מכיתה יב 3 יחידות זה רמת רצפה קצת (לפחות בשבילי).
שואל השאלה:
אבל מי שיש לו בעיות קשב וריכוז לא יכול לקלוט חומר במהירות... זה ההבדל
אנונימי
קשב וריכוז לא מוריד מהרמת משכל של האדם...
מסכימה מאוד
שואל השאלה:
אבל בשביל להבין משהו הוא יצטרך להיות 24/7 על ריטלין...
אנונימי
זה ממש לא ההבדל...
ההבדל הוא שהוא מוסך בקלות וקשה להתרכז במשהו אחד הרבה זמן, וזה גורם לזה שייקח במקום 10 דק לתרגיל, 40 דק...
מנסיון... רק השנה התחלתי ריטלין וזה פלא ... זה ככ לא אומר כלום על האינטליגנציה היכולת קליטה והחוכמה שיש לי..
שואל השאלה:
יש ילדים בחמש עם בעיות קשב וריכוז אבל הם כל הזמן על ריטלין. הם לא הם. הם זומבים.
אנונימי
בתור אחת שבחמש יחל, אתה טועה.

- הזמן שלוקח לאדם ללמוד חומר חדש לא מעיד על מנת המשכל שלו. דוגמה מובהקת לכך היא אנשים עם הפרעות למידה, הפרעות למידה לא מעידות דבר על מנת המשכל של האדם אבל כן יכולות להאט את הקצב שבו האדם לומד חומר חדש.

- לא תמיד ולא בוודאות. גם בשלוש יחל יכולים להיות תלמידים עם משמעת עצמית חזקה, זה שהם לא משהו במתמט לא מעיד דבר על המשמעת העצמית שלהם.
ובתור עצלנית חסרת משמעת עצמית אני מוכנה להעיד שגם בחמש יחל לא כל התלמידים בעלי משמעת עצמית טובה.

- כאן אתה צודק, אנשים יכולים להיות טובים רק בתחום הריאלי, רק בתחום ההומני, בשני התחומים או באף אחד. ויש מקרים רבים שבהם אנשים שטובים במתמטיקה יצירתיים ובעלי חוש מוזיקלי, יש חפיפה בין התחומים.

- לא בהכרח. גם מי שבשלוש יחל יכול להיות חכם, זה שאדם לא טוב במתמט (ובכללי במקצועות הריאלים), לא אומר שהוא לא חכם.

ודבר אחרון, יש מספר סוגי אינטיליגנציה, חלקם לא ניתנים למדידה בכלל, אינטיליגנציה מתמטית היא רק אחת מהן. אז חמש יחל יכול להעיד על אינטיליגנציה מתמטית גבוהה בהשוואה לשלוש יחל, אבל יש עוד ככ הרבה סוגי אינטיליגנציה שלא קשורים למתמטיקה בכלל.
שואל השאלה:
השטן
יכולים להיות מרכיבים ממה שרשמתי לילדים בשלוש. אבל מי שבחמש לרוב יצטרך את כל אלה.
ואינטיליגנציה זה לא חוכמה. יש אנשים חכמים גם במקצועות הריאליים וגם בהומניים. אבל מי שבחמש יחל הוא לרוב ידע לפתור בעיות (לא משנה איזה, בחיים) במהירות יותר וביעילות יותר.
ודיברתי על אינטילגנציה בכללי...
אנונימי
אני יודעת שדיברת על אינטיליגנציה בכללי, זאת הסיבה שכתבתי את הפסקה האחרונה.
יש גם אינטיליגנציה רגשית, מילולית, מרחבית, מוזיקלית, תנועתית, תוך אישית, בין אישית ונטורליסטית, שלהיות טוב במתמטיקה לא מעיד דבר על הרמה שלהן.
שואל השאלה:
לא אמרתי פעם אחת שתלמידי חמש יחל חכמים יותר מכאלו בשלוש.
לא הזכרתי אפילו את המושג חוכמה, ואני לא יודע מאיפה הבאתם אותו...
אנונימי
נשלח לי לפני שסיימתי לכתוב את התשובה, ערכתי אותה כדי לסיים.
(אני מניחה שכתבת את זה לפני שהספקתי לערוך, אז תקרא את התשובה המלאה קודם ואז תגיב).
שואל השאלה:
השטן
צודקת ב-100%
אנונימי
רואים שאתה לא מבין כלום מהחיים שלך.
שואל השאלה:
יש מצב
אני לא חושב שאף אחד מבין מה זה ה"חיים" האלו. אבל חיים עם זה.
אנונימי
אל תנסה לצאת חכם
לא הצליח לך
שמע באמת שאני מכיר הרבה אנשים בחמש יחידות ואני חיב להגיד לך שהשכל בגד בהם בלידה,יש להיות חכם ויש להיות חכם,כאילו אם הבנת אותי . זה סבבה וזה שהם פותרים דברים מהר והכל. אבל בוא נגיד שאין להם כזה חוכמת חיים קיצר מי שהבין הבין.
אנונימי
בטח שיש הבדל...לומדים יותר נושאים בסך הכל, אבל זה לא אומר שיש אינטלגנציה יותר גבוה, כמעט כל אחד שנמצא ב3 יחידות הוא יכול לעלות ולהשלים ל4-5 ההבדל לא כזה גדול..
אני בשלוש יחל והאינטיליגנציה המוחית והרגשית שלי מאוד גבוהות וגם האייקיו לאחר אבחונים (עוד מגיל קטן, ויש לי גם הפרעת קשב) אז אל תבוא ותזבל לי את השכל כאילו אתה מבין יותר ממני. זו הרמה שלי במתמטיקה ותאמין לי שיש לי הרבה שכל שזה מגיע לדברים אחרים. ואני מכירה אנשים בחמש יחל שהם מטומטמים מכח בחינה אפשרית אבל חזקין במתמטיקה.
אינטיליגנציה? אתה חושב שילדים בשלוש יחידות לא אינטיליגנטים? אז בוא אני אספר לך משהו - אני ועוד הרבה חברות שלי נמצאות בשלוש יחל מתמטיקה אבל חוץ מזה 5 אנגלית 10 ביחידות וחלק גם מדעיות וחלק הומניות וחוץ מזה בשאר המקצועות אנחנו בין החכמות בכיתה ואני סיימתי שנה שעברה עם בהצטיינות. אז להגיד דבר כזה זה כל כך מטומטם , לא אינטיליגנטי ופרמיטיבי. והינה לך דומגמא נוספת. אחותי עשתה שלוש יחל ועכשיו היא סיימה עם תואר בהנדסאות מכונות מתוך הצבא ש*הוא * רצה אותה ו*הוא* השקיע בה 20 אלף שקל על המכללה
יש מלא טמבלים בחמש יחידות על מה אתה מדבר? אנשים סתומים פשוט...

מעבר לזה שאתה לא לומד כלום אם אתה חושב שאתה לומד משהו מתקדם או קשה בחמש יחידות, חכה לעתיד.
יש כמה סוגי אינטליגנציה. יכול להיות שבאמת ילדי ה5 יחידות יש להם אינטילגנציה מספרית גבוהה אבל הבין אישית שלהם שואפת ל0. (מניסיון, זה קורה הרבה)
הסכמתי חוץ מהחלק של אינטליגנציה.
חברה שלי בקושי הוציאה תעודת בגרות לעומתי, שהוצאתי בממוצע גבוה יחסית וחמש יחידות בהכל. עדיין, לדעתי היא יותר אנטלגנטית ממני בתחומים מסויימים.
גם מבחינה חברתית.

בקשר למה שרשמת להפרעות קשה וריכוז, לי יש הפרעות קשב וריכוז די קשות. אמנם לא חיה על ריטלין וכדורים כאלה כי אני נגד כדורים ואני לא יכולה לקלוט חומר במהירות, נכון.
אבל הינה עשיתי 5 יחידות מתמטיקה וסיימתי בהצלחה רבה בזכות זה שחרשתי.
אין קשר בין הפרעות כאלה להצלחה במתמטיקה. יש קשר בין רצון והתמדה ומשמעת עצמית להצלחה במתמטיקה.
זה לא קשור לרמת משכל, זה קשור לסבלנות של הבן אדם לשבת לחרוש... אני סיימתי ללמוד, ציונים מעולים אבל ארבע יחידות מתמטיקה. למה? כי לא הייתי לומדת למבחנים. הייתי מקשיבה בשיעורים ולא מעבר. מתמטיקה זה מקצוע שחורשים אליו ולי לא היה כוח.
~v~
ואגב הצבא לוקח לתפקידים על פי הקבא והדפר בעיקר... חברות שלי מחמש יחידות וללא נתונים טובים ממש לא הגיעו לתפקידים יותר טובים ביחס לאחרים.
~v~
ואו אוקיי
דבר ראשון, עם כל הלחץ של הלימודים, מקצועות שהם לא רק מתמטיקה, חברים, בן/בת זוג, משפחה, יציאות, תחביבים... זה לא קשור למוטיבציה או רצון להשקיע. יש ילדים שבאמת אין להם הרבה זמן והם יוצאים כל יום או נגיד רוקדים/ משחקים כדורסל כל יום.
דבר שני, יכולת המתמטיקה של מי שבחמש יחידות זאת באמת חשיבה לוגית מסוימת. אינטיליגנציה? כן. אבל אתה ממש לא יכול להכליל בנאדם לפי זה. אני מכירה כל כך הרבה אנשים בחמש שחוץ ממתמטיקה הם פשוט נעל. המוח שלהם לא מפותח לנהל שיחה עמוקה או אפילו על דברים כמו היסטוריה ומקצועות אחרים. אני בחמש, וזה קשה. אין ספק שצריך להיות חכם. אבל זה חשיבה לוגית שאין לה קשר לכל מה שאמרת.