5 תשובות
שואל השאלה:
הילד שנשאר בחיים.. לא שפטתי אותם רק שאלתי מה הטעם, שיעשו מה שבאלהם
דה גוד גיי, שאתה מאמין ביהדות ועוד בוחר לעבור תהליך כל כך קשה אתה בעצם מקבל על עצמך את המצוות..
עדיין קשה לי להבין למה לעבור תהליל כזה כדי להישאר אותו דבר.
הילד שנשאר בחיים.. לא שפטתי אותם רק שאלתי מה הטעם, שיעשו מה שבאלהם
דה גוד גיי, שאתה מאמין ביהדות ועוד בוחר לעבור תהליך כל כך קשה אתה בעצם מקבל על עצמך את המצוות..
עדיין קשה לי להבין למה לעבור תהליל כזה כדי להישאר אותו דבר.
אנונימית
יהודי לא חייב להיות דתי
כשאנשים בוחרים לעבור תהליך כזה שבאמת הדת כל כך מעורבת בו הם יודעים מראש לבחור שזה לא ישפיע עליהם ושזה משהו שלא מדבר אליהם, והמטרה היא להיות יהודי.
יש גם כאלה שזה כן משפיע עליהם, אני רואה הרבה כאלה שהתגיירו והם יהודים דתיים
יש ויש.
כשאנשים בוחרים לעבור תהליך כזה שבאמת הדת כל כך מעורבת בו הם יודעים מראש לבחור שזה לא ישפיע עליהם ושזה משהו שלא מדבר אליהם, והמטרה היא להיות יהודי.
יש גם כאלה שזה כן משפיע עליהם, אני רואה הרבה כאלה שהתגיירו והם יהודים דתיים
יש ויש.
כי הם רצו להיות יהודים אבל הם לא רצו להיות דתיים מסיבות שלהם
שיעשו מה שהם רוצים
שיעשו מה שהם רוצים
זה אומר שהם פשוט לא הבינו מזה להיות יהודי..ולצערי יש כל-כך הרבה יהודים כאלה היום שלא יודעים מזה יהדות .
ולא התכוונתי להיות דוס. ממש לא.
המטרה של להתגייר היא להיות חלק מהעם היהודי- ולקבל עול תורה ומצוות.
חד משמעית .
כל-כך חבל שמגיירים אותם בכלל. עליהם נאמר:"קשים גרים לישראל כספחת".
אין לנו עיניין בדת "לקרב" נשמות טועות.
זה זכות וזו חובה להיות יהודי. לא כל אחד יכל לזכות..
בקיצור אני לא באה לחנך את העולם רק אומרת לכם
יהודים יקרים
זה שאתם לא מעיריכים את הזכות שנולדתם כיהודים זה רק אומר שאתם לא מבינים מה זה אומר..
לכו להבין מזה !! לכו תלמדו על עצמכם:)
ולא התכוונתי להיות דוס. ממש לא.
המטרה של להתגייר היא להיות חלק מהעם היהודי- ולקבל עול תורה ומצוות.
חד משמעית .
כל-כך חבל שמגיירים אותם בכלל. עליהם נאמר:"קשים גרים לישראל כספחת".
אין לנו עיניין בדת "לקרב" נשמות טועות.
זה זכות וזו חובה להיות יהודי. לא כל אחד יכל לזכות..
בקיצור אני לא באה לחנך את העולם רק אומרת לכם
יהודים יקרים
זה שאתם לא מעיריכים את הזכות שנולדתם כיהודים זה רק אומר שאתם לא מבינים מה זה אומר..
לכו להבין מזה !! לכו תלמדו על עצמכם:)
אנונימית
שואל השאלה, אני ממש מסכים איתך. אני גם מסכים עם האנונימית שמעלי.
מי שלא יודע, חלק מהתנאי שהגיור יתפוס - היא קבלת עול המצוות (כולם המצות כולם, בלי יוצא מן הכלל, כולל דברי סופרים). מי שלא הייתה לו כוונה כזאת בשעת טבילה - הוא לא באמת גר, אלא הוא נשאר גוי. אני מצטט את השולחן ערוך:
"כל ענייני הגר בין להודיעו המצות לקבלם בין המילה בין הטבילה צריך שיהיו בג' הכשרים לדון וביום (תוס' ורא"ש פ' החולץ).
מיהו דוקא לכתחלה אבל בדיעבד אם לא מל או טבל אלא בפני ב' (או קרובים) (הגהות מרדכי) ובלילה אפילו לא טבל לשם גרות אלא איש שטבל לקריו ואשה שטבלה לנדתה הוי גר ומותר בישראלית חוץ מקבלת המצות שמעכבת אם אינה ביום ובשלשה.
ולהרי"ף ולהרמב"ם אפילו בדיעבד שטבל או מל בפני שנים או בלילה מעכב ואסור בישראלית אבל אם נשא ישראלית והוליד ממנה בן לא פסלינן ליה" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן רסח, סעיף ג).
העולה מסעיף זה
1. הגרות תופסת רק בדיעבד אם התגייר לשם דבר אחר (לדוגמא: להתחתן עם היהודים) ולא לשם שמיים. לכתחילה לא מקבלים גרים שרוצים להתגייר למטרה אחרת ולא לשם שמיים. זה מפורש גם בסוף סימן זה: "כשיבא הגר להתגייר בודקים אחריו שמא בגלל ממון שיטול או בשביל שררה שיזכה לה או מפני הפחד בא ליכנס לדת ואם איש הוא בודקין אחריו שמא עיניו נתן באשה יהודית ואם אשה היא בודקין אחריה שמא עיניה נתנה בבחורי ישראל.
ואם לא נמצאת להם עילה -- מודיעים להם כובד עול התורה וטורח שיש בעשייתה על עמי הארצות כדי שיפרשו. אם קיבלו ולא פירשו וראו אותם שחזרו מאהבה -- מקבלים אותם.
ואם לא בדקו אחריו או שלא הודיעוהו שכר המצות ועונשן ומל וטבל בפני ג' הדיוטות -- הרי זה גר אפי' נודע שבשביל דבר הוא מתגייר הואיל ומל וטבל יצא מכלל העובדי כוכבים וחוששים לו עד שתתברר צדקתו ואפילו חזר ועבד אלילים הרי הוא כישראל מומר שקידושיו קדושים" (יורה דעה, רסח, סעיף יב).
2. מי שבשעת הטבילה לא התכוון לקבל על עצמו את עול מצוות מלא - זה מעכב אפילו בדיעבד ונשאר גוי.
נ.ב. אין דבר כזה "יהודי לא חייב להיות דתי". עצם זה שאנחנו יהודים - זה מחייב אותנו בתרי"ג מצוות. את הגויים זה לא מחייב, כמובן, ואפילו אסור להם לשמור שבת וללמוד תורה, אבל אם הם רוצים להצטרף לעם ישראל - וודאי שהם צריכים להתחייב לשמור את תרי"ג המצוות, שהרי זאת אמורה להיות המטרה אמיתית של הגיור. אם אז הם בוחרים להתגייר - מה שייך לומר שקשה להם לשמור את כל המצוות?! מישהו חייב אותם את זה? שישארו גויים וישמרו 7 מצוות בני נח. הכי גרוע מהכל (במידה והם הצליחו לרמות את הבין דין) - שאם הם לא התכוונו לקבל על עצמם עול מצוות ואמרו שכן ומלו וטבלו ונתננו להם תעודה שהם "יהודים" - שבזה הם יכולים להכשיל את היהודים בהתחתנות עם הגויים, ביין נסך (הם יגעו היין שאינו מבושל) בצירוף למניין שע"י כך יכשלו באמירת הקדיש לבטלה ובחזרת הש"ץ (שזה ברכות לבטלה) וב"אמן" יתומה ובעוד דברים. אם אתם (הרוצים להתגייר ולא לקיים את כל המצוות) באמת אוהבים את עם ישראל - על תכשילו אותם בעבירות כאלו חמורות. ואפילו אם אתם כן מתווכנים לקיים את כל המצוות - תחשבו טוב טוב האם אתם יכולים לעמוד בזה. הבחירה היא שלכם וברגע שאתם תרצו להחליט "כן" - קחו בחשבון שזה התחייבות לכל החיים וברגע שחלילה תסורו מן הדרך - אתם תענשו כיהודים עם על המשתמע מזה. אני מבקש מכל הצופים כאן לעבור על הסימן רסח ביורה דעה (בקישור המצורף).
מי שלא יודע, חלק מהתנאי שהגיור יתפוס - היא קבלת עול המצוות (כולם המצות כולם, בלי יוצא מן הכלל, כולל דברי סופרים). מי שלא הייתה לו כוונה כזאת בשעת טבילה - הוא לא באמת גר, אלא הוא נשאר גוי. אני מצטט את השולחן ערוך:
"כל ענייני הגר בין להודיעו המצות לקבלם בין המילה בין הטבילה צריך שיהיו בג' הכשרים לדון וביום (תוס' ורא"ש פ' החולץ).
מיהו דוקא לכתחלה אבל בדיעבד אם לא מל או טבל אלא בפני ב' (או קרובים) (הגהות מרדכי) ובלילה אפילו לא טבל לשם גרות אלא איש שטבל לקריו ואשה שטבלה לנדתה הוי גר ומותר בישראלית חוץ מקבלת המצות שמעכבת אם אינה ביום ובשלשה.
ולהרי"ף ולהרמב"ם אפילו בדיעבד שטבל או מל בפני שנים או בלילה מעכב ואסור בישראלית אבל אם נשא ישראלית והוליד ממנה בן לא פסלינן ליה" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן רסח, סעיף ג).
העולה מסעיף זה
1. הגרות תופסת רק בדיעבד אם התגייר לשם דבר אחר (לדוגמא: להתחתן עם היהודים) ולא לשם שמיים. לכתחילה לא מקבלים גרים שרוצים להתגייר למטרה אחרת ולא לשם שמיים. זה מפורש גם בסוף סימן זה: "כשיבא הגר להתגייר בודקים אחריו שמא בגלל ממון שיטול או בשביל שררה שיזכה לה או מפני הפחד בא ליכנס לדת ואם איש הוא בודקין אחריו שמא עיניו נתן באשה יהודית ואם אשה היא בודקין אחריה שמא עיניה נתנה בבחורי ישראל.
ואם לא נמצאת להם עילה -- מודיעים להם כובד עול התורה וטורח שיש בעשייתה על עמי הארצות כדי שיפרשו. אם קיבלו ולא פירשו וראו אותם שחזרו מאהבה -- מקבלים אותם.
ואם לא בדקו אחריו או שלא הודיעוהו שכר המצות ועונשן ומל וטבל בפני ג' הדיוטות -- הרי זה גר אפי' נודע שבשביל דבר הוא מתגייר הואיל ומל וטבל יצא מכלל העובדי כוכבים וחוששים לו עד שתתברר צדקתו ואפילו חזר ועבד אלילים הרי הוא כישראל מומר שקידושיו קדושים" (יורה דעה, רסח, סעיף יב).
2. מי שבשעת הטבילה לא התכוון לקבל על עצמו את עול מצוות מלא - זה מעכב אפילו בדיעבד ונשאר גוי.
נ.ב. אין דבר כזה "יהודי לא חייב להיות דתי". עצם זה שאנחנו יהודים - זה מחייב אותנו בתרי"ג מצוות. את הגויים זה לא מחייב, כמובן, ואפילו אסור להם לשמור שבת וללמוד תורה, אבל אם הם רוצים להצטרף לעם ישראל - וודאי שהם צריכים להתחייב לשמור את תרי"ג המצוות, שהרי זאת אמורה להיות המטרה אמיתית של הגיור. אם אז הם בוחרים להתגייר - מה שייך לומר שקשה להם לשמור את כל המצוות?! מישהו חייב אותם את זה? שישארו גויים וישמרו 7 מצוות בני נח. הכי גרוע מהכל (במידה והם הצליחו לרמות את הבין דין) - שאם הם לא התכוונו לקבל על עצמם עול מצוות ואמרו שכן ומלו וטבלו ונתננו להם תעודה שהם "יהודים" - שבזה הם יכולים להכשיל את היהודים בהתחתנות עם הגויים, ביין נסך (הם יגעו היין שאינו מבושל) בצירוף למניין שע"י כך יכשלו באמירת הקדיש לבטלה ובחזרת הש"ץ (שזה ברכות לבטלה) וב"אמן" יתומה ובעוד דברים. אם אתם (הרוצים להתגייר ולא לקיים את כל המצוות) באמת אוהבים את עם ישראל - על תכשילו אותם בעבירות כאלו חמורות. ואפילו אם אתם כן מתווכנים לקיים את כל המצוות - תחשבו טוב טוב האם אתם יכולים לעמוד בזה. הבחירה היא שלכם וברגע שאתם תרצו להחליט "כן" - קחו בחשבון שזה התחייבות לכל החיים וברגע שחלילה תסורו מן הדרך - אתם תענשו כיהודים עם על המשתמע מזה. אני מבקש מכל הצופים כאן לעבור על הסימן רסח ביורה דעה (בקישור המצורף).
קישורים מצורפים:
באותו הנושא: