13 תשובות
שאלה טובה (:
אלוהים לא קיים
אנונימית
אם הוא היה עושה זאת, היה משעמם בעולם.
ככה העולם היה משעמם, לא היה מי שישנא אותנו! (:
אנונימית
בהתחלה שה' ברא את האדם לא היו לא גויים ולא יהודים, רק אחרי שקיבלו את התורה הפכנו להיות העם הקדוש..
אנחנו העם הנבחר איך אנחנו נהניה עם נבחר אם רק אנחנו היינו בעולם?
אני לא יודעת אבל אני מוזרה ומאמינה שגם אלוהים גם ישו וגם האלילים של הערבים קיימים כל אחד פשוט עם העם שלו..
אנונימתי
שואל השאלה:
אז אתם אומרים לי שהוא ברא עמים אחרים כדי שאנחנו נוכל להיות העם הנבחר?
אז אתם אומרים לי שהוא ברא עמים אחרים כדי שאנחנו נוכל להיות העם הנבחר?
אנונימית
ברור שיש אלוקים! אל תאמיני לאלה שאומרים שאין..!
תראה מה קורה להם אחר כך!
כי בהתחלה ה' עבר עם התורה מעם לעם ושאל אותם אתם יכולים לא לגנוב אז הם אמרו לא! אנחנו גונבים תמיד! וככה זה עבר מעם לעם!
עד שה' הגיע לעם ישראל לפני שה' אפילו אמר משהו בני ישראל אמרו נעשה ונשמע!
ולכן הוא בא אותנו יהודיים ברוך ה':)
תראה מה קורה להם אחר כך!
כי בהתחלה ה' עבר עם התורה מעם לעם ושאל אותם אתם יכולים לא לגנוב אז הם אמרו לא! אנחנו גונבים תמיד! וככה זה עבר מעם לעם!
עד שה' הגיע לעם ישראל לפני שה' אפילו אמר משהו בני ישראל אמרו נעשה ונשמע!
ולכן הוא בא אותנו יהודיים ברוך ה':)
שואל השאלה:
חחחחחחחחחח אז הוא ברא עמים אחרים כדי שנוכל לתקן אותם? לא הבנתי
חחחחחחחחחח אז הוא ברא עמים אחרים כדי שנוכל לתקן אותם? לא הבנתי
אנונימי
כדי שנתקן אותם וגם שעם נעשה משהו לא בסדר הוא יעניש אותנו על ידי העמים האחרים כמו שירדנו לגלות בבל כי לא הלכנו בדרכו וזה לא שברא גויים ויהודים בהתחלה ברא רק את אדם וחווה והצאצאים שישתלשלו מהם היו חלק שהפסיקו להאמין והיה את דור הפלגה שניסו לבנות מגדל ולהלחם בעזרתו נגד הקב"ה ועונשם היה שהם כולם הופרדו שינו שפות ולא הבינו אחד את השני אז בגלל זה היה ביניהם מלחמות ונראה לי שעדיין יש בגלל כל הסיפור הזה בקיצור כל אחד הקים דת משלו...:)
עוד לא היו יהודים כשהוא ברא את העולם. הוא ברא את בני האדם, שהתפלגו לעמים. כששאל את העמים מי ירצה לקבל את התורה, רק היהודים הסכימו לקבל אותה בלי שאלות.
ישר כח על שאלתך. שאלה חשובה מאד.
זו שאלה כה חשובה כי אם נבין למה לא רצה הקב"ה לבחור בכל האומות ולתת לכולם את התורה, נוכל לנסות ולהבין מדוע רצה הקב"ה רק בעם אחד, למה בחר רק בעם ישראל ונתן לנו את התורה. על ידי כך נוכל להבין לאן צריכים אנחנו לשאוף- גם בנוגע לכל ישראל, אך גם בנוגע לעצמנו.
אז קודם כל- התשובה האמיתית היא שאיננו יודעים את התשובה. כי כל מעשי ד´ נפלאים מבני אדם. אנחנו לא יכולים לעמוד על הרצון האלוקי ועל דעת עליון..
אבל אנחנו יכולים לנסות ולענות על פי ראות עינינו, וחובה עלינו לעשות כן.
אני חושב שאם נתבונן קצת בעולם, נוכל להבין וללמוד מהבריאה למה צריכים להיות הדברים דווקא כך ולא אחרת. מדוע רצה הקב"ה לברוא את עם ישראל במדרגה גבוהה מזו של שאר בני האדם.
ר´ יהודה הלוי מונה בספר ה´כוזרי´ את המדרגות בבריאה. דומם, צומח, חי מדבר, ומעליהן- ישראל. מדרגה חמישית בבריאה.
אם כך כדי להבין את הייחודיות והצורך של המדרגה הגבוהה אנו צריכים להתבונן קודם במדרגות הנמוכות יותר.
מדרגת הדומם- תפקידה ברור. הדומם הוא הנותן את הבסיס וחומר הגלם לכל הדברים. עליו הכל עומד, והוא העולם שבו אנו חיים.
מדרגת הצומח- היא כבר במעלה יותר גבוהה. הצומח מתפתח ודינמי, הוא עוזר לתחלופה של האוויר ושומר עליו זך ונקי. יש בכחו לזון ולרפא.
החי- הוא בעל יכולת תנועה. הוא עוזר לצומח להתרבות ולהפריח את העולם הדומם, הוא מספק מזון, ביגוד (צמר) ומספק גם סיוע בעבודות שונות הנצרכות לאדם, כגון חרישה נסיעה וכד´.
מעל זה- מדרגת האדם. האדם משתמש בכל המדרגות שקדמו לו. ומעלתו של האדם די גלויה וברורה.
אף אחד מאיתנו לא ישאל מדוע האדם אינו כמו הבהמה. התשובה ברורה...
אך המעניין הוא שאף לא אחד ישאל גם- מדוע לא יהיו כולם כבני אדם..!
נניח שלא נשאל על מדרגת הדומם והצומח, אך מדוע לא יהיו הבהמות כבני אדם? לשם מה נצרכות הבהמות?
אלא שכל מדריגה יש לה את הייחודיות שלה. את התפקיד שלשמה היא נבראה ובשבילה נוצרה.
לבהמה אין יכולת חשיבה, היא אינה בעלת שכל. לכן היא יכולה למלא את התפקיד שלה בצורה טובה הרבה יותר. תפקיד שכל כך נצרך לעולם ולא היינו יכולים להתקיים כלל בלעדיו, לאורך כל הדורות.
כך היא יכולה לעשות מלאכות בזויות ביותר, ולספק אוכל, אם בחלב אותו היא נותנת לנו ואם בבשר.
אם הבהמה הייתה מפותחת יותר- התפקידים שלה לא היו יכולים להתמלא כראוי, ומשימות שצריכות היו להיעשות על ידה לא היו מתבצעות.
כשאין לה מחשבה, והיא גדולה ומגושמת, בעלת כח פיזי ויכולת סיבולת- הבהמה תעשה את עבודתה נאמנה. היא תוביל את בעליה ממקום למקום, תחרוש את שדהו ותספק לו מזון. בלי התנגדות וללא ערעור כלל.
מאידך- לאדם לא ראוי להתעסק בעבודות כל כך בזויות, ולא רק משום שלבעל שכל יכולה להיות פגיעה ופגימה בכל התפקידים שהזכרנו, אלא שמי שצריך לעסוק בדברים קצת יותר שכליים ומוסריים- צריך גם להיות יותר מסודר, אסתטי ואנין טעם. הוא צריך להיות כלי נקי בכדי לא ללכלך את הדברים הזכים אותם הוא נושא. אך בזה לא נאריך יותר מדי.
כך גם בנוגע לשאלתך.
מוכרח להיות הבדל בין אומות העולם לבין ישראל. חייב להיות עם אחד אשר נושא את שם ד´ בצורה ראויה יותר, ומוכרח העולם להתפתח ולהשתכלל.
ריה"ל מכנה את ישראל בספר ה´כוזרי´ (מאמר שני אות לו) ´לב באברים´. "ישראל באומות כלב באברים".
לכל אבר ואבר תפקיד מיוחד משלו. מי בעל תפקיד חשוב יותר ומי פחות, אך לכולם יש תפקיד, וכולם חשובים ונצרכים..
אך הלב- לו יש תפקיד מיוחד, הוא מזרים את הדם ומחייה את כל האברים. הוא זה שנותן להם את החוזק, את יכולת העשייה שלהם, את המשמעות של התפקוד שלהם.
זו שאלה כה חשובה כי אם נבין למה לא רצה הקב"ה לבחור בכל האומות ולתת לכולם את התורה, נוכל לנסות ולהבין מדוע רצה הקב"ה רק בעם אחד, למה בחר רק בעם ישראל ונתן לנו את התורה. על ידי כך נוכל להבין לאן צריכים אנחנו לשאוף- גם בנוגע לכל ישראל, אך גם בנוגע לעצמנו.
אז קודם כל- התשובה האמיתית היא שאיננו יודעים את התשובה. כי כל מעשי ד´ נפלאים מבני אדם. אנחנו לא יכולים לעמוד על הרצון האלוקי ועל דעת עליון..
אבל אנחנו יכולים לנסות ולענות על פי ראות עינינו, וחובה עלינו לעשות כן.
אני חושב שאם נתבונן קצת בעולם, נוכל להבין וללמוד מהבריאה למה צריכים להיות הדברים דווקא כך ולא אחרת. מדוע רצה הקב"ה לברוא את עם ישראל במדרגה גבוהה מזו של שאר בני האדם.
ר´ יהודה הלוי מונה בספר ה´כוזרי´ את המדרגות בבריאה. דומם, צומח, חי מדבר, ומעליהן- ישראל. מדרגה חמישית בבריאה.
אם כך כדי להבין את הייחודיות והצורך של המדרגה הגבוהה אנו צריכים להתבונן קודם במדרגות הנמוכות יותר.
מדרגת הדומם- תפקידה ברור. הדומם הוא הנותן את הבסיס וחומר הגלם לכל הדברים. עליו הכל עומד, והוא העולם שבו אנו חיים.
מדרגת הצומח- היא כבר במעלה יותר גבוהה. הצומח מתפתח ודינמי, הוא עוזר לתחלופה של האוויר ושומר עליו זך ונקי. יש בכחו לזון ולרפא.
החי- הוא בעל יכולת תנועה. הוא עוזר לצומח להתרבות ולהפריח את העולם הדומם, הוא מספק מזון, ביגוד (צמר) ומספק גם סיוע בעבודות שונות הנצרכות לאדם, כגון חרישה נסיעה וכד´.
מעל זה- מדרגת האדם. האדם משתמש בכל המדרגות שקדמו לו. ומעלתו של האדם די גלויה וברורה.
אף אחד מאיתנו לא ישאל מדוע האדם אינו כמו הבהמה. התשובה ברורה...
אך המעניין הוא שאף לא אחד ישאל גם- מדוע לא יהיו כולם כבני אדם..!
נניח שלא נשאל על מדרגת הדומם והצומח, אך מדוע לא יהיו הבהמות כבני אדם? לשם מה נצרכות הבהמות?
אלא שכל מדריגה יש לה את הייחודיות שלה. את התפקיד שלשמה היא נבראה ובשבילה נוצרה.
לבהמה אין יכולת חשיבה, היא אינה בעלת שכל. לכן היא יכולה למלא את התפקיד שלה בצורה טובה הרבה יותר. תפקיד שכל כך נצרך לעולם ולא היינו יכולים להתקיים כלל בלעדיו, לאורך כל הדורות.
כך היא יכולה לעשות מלאכות בזויות ביותר, ולספק אוכל, אם בחלב אותו היא נותנת לנו ואם בבשר.
אם הבהמה הייתה מפותחת יותר- התפקידים שלה לא היו יכולים להתמלא כראוי, ומשימות שצריכות היו להיעשות על ידה לא היו מתבצעות.
כשאין לה מחשבה, והיא גדולה ומגושמת, בעלת כח פיזי ויכולת סיבולת- הבהמה תעשה את עבודתה נאמנה. היא תוביל את בעליה ממקום למקום, תחרוש את שדהו ותספק לו מזון. בלי התנגדות וללא ערעור כלל.
מאידך- לאדם לא ראוי להתעסק בעבודות כל כך בזויות, ולא רק משום שלבעל שכל יכולה להיות פגיעה ופגימה בכל התפקידים שהזכרנו, אלא שמי שצריך לעסוק בדברים קצת יותר שכליים ומוסריים- צריך גם להיות יותר מסודר, אסתטי ואנין טעם. הוא צריך להיות כלי נקי בכדי לא ללכלך את הדברים הזכים אותם הוא נושא. אך בזה לא נאריך יותר מדי.
כך גם בנוגע לשאלתך.
מוכרח להיות הבדל בין אומות העולם לבין ישראל. חייב להיות עם אחד אשר נושא את שם ד´ בצורה ראויה יותר, ומוכרח העולם להתפתח ולהשתכלל.
ריה"ל מכנה את ישראל בספר ה´כוזרי´ (מאמר שני אות לו) ´לב באברים´. "ישראל באומות כלב באברים".
לכל אבר ואבר תפקיד מיוחד משלו. מי בעל תפקיד חשוב יותר ומי פחות, אך לכולם יש תפקיד, וכולם חשובים ונצרכים..
אך הלב- לו יש תפקיד מיוחד, הוא מזרים את הדם ומחייה את כל האברים. הוא זה שנותן להם את החוזק, את יכולת העשייה שלהם, את המשמעות של התפקוד שלהם.
קישורים מצורפים:
באותו הנושא: