33 תשובות
יחתיכת $*%#
סתם
צודקת
.-.
סתם
צודקת
.-.
אנונימית
אני לא תוקפת אבל אפשר להבין אותם זה מגעיל
שואל השאלה:
מה מגעיל בדיוק?
מה מגעיל בדיוק?
אנונימית
כי אתם מפחדים מהומואים
אנונימית
צודקת, לא מבינה אותם, כל אדם ודעתו
תכלס מסכים איתך
זה שיש אנשים נגד לא אומר שהם חשוכים (ואני ניטרלי אגב,לא בעד ולא נגד)
זה שיש אנשים נגד לא אומר שהם חשוכים (ואני ניטרלי אגב,לא בעד ולא נגד)
כי להיות נגד הלהטב זה להיות נגד בני אדם וזה אבסורד בשבילי.
אני לא תוקפת אני מכבדת דעות אבל מבקשת להסתכל על זה מהצד שלי.
אני לא תוקפת אני מכבדת דעות אבל מבקשת להסתכל על זה מהצד שלי.
למה את יודעת מה אמרו לה? ואם קיללו אותה? זה להביע דעה?
כי זאת נטייה מינית
זה כמו שאני אשנא אותך כי נולדת שחורה או לבנה או ערבייה, זה גזענות ושנאה וזה לא בסדר
לא אמורים להיות נגד אף בן אדם, בעיקר לא כי הוא נולד ככה. אף אחד לא בחר להיות הומו
הומופוביה זאת שנאה מיותרת שצריכה לעוף מהעולם הזה
זה כמו שאני אשנא אותך כי נולדת שחורה או לבנה או ערבייה, זה גזענות ושנאה וזה לא בסדר
לא אמורים להיות נגד אף בן אדם, בעיקר לא כי הוא נולד ככה. אף אחד לא בחר להיות הומו
הומופוביה זאת שנאה מיותרת שצריכה לעוף מהעולם הזה
אז למה שונאים כל כך דתיים פה בגלל שהם לובשים שחורים? זה על אותו עיקרון.
כי זה הדבר הכי פאקינג מטומטם בעולם מה אתם נכנסים להם למיטות שכל אחד יהיה עם מי שטוב לו, כל עוד זה גורם להם לאושר ולא פוגע באף אחד למה זה כל כך מפריע לכם? מה כואב לכם אני בהלם זה באמת כבר עלה לי עד לפה, "להיות נגד להטבים" נטייה מינית זאת העדפה זה כמו שמישהו יפגין נגדי כי אני אוהבת מאכל מסויים, מה זה הטימטום הזה לאן הגעתם
כי יש פה אנשים מגעילים שאומרים את זה בדרך מאוד מגעילה את לא חייבת להיות בעד אבל שכל אחד ישמור את הדיבור המסריח שלו לעצמו
שואל השאלה:
אנונימית, הם לא מנסים להסביר את דעתם, הם אומרים שאני לא אנושית, שאין לי לב.. דברים כאלה..
אנונימית, הם לא מנסים להסביר את דעתם, הם אומרים שאני לא אנושית, שאין לי לב.. דברים כאלה..
אנונימית
אם אני נגד להט"ב מה הבעיה פה? באמת שואל, כמובן שאני מקלל אותם ושונא אותם זה כבר לא בסדר אבל אם אני פשוט לא מסכים איתם ומאמין באופן אישי שזה לא הדרך הנכונה, זה אומר שאני מטומטם וחשוך? נו באמת.
צודקת.
שמעו אף אחד לא אמר שאתם חייבים להיות בעד כי אתם לא אבל יש דרך לומר את זה יש אנשים מאוד מגעילים שאומרים שהם לא בני אדם ולא מגיע להם לחיות ומקללים אותם רק בגלל הנטייה המינית שלהם יש דרך לומר משהו
שואל השאלה:
רק תסתכלו על התשובות פה, "הומופוב זאת שנאה מיותרת שצריכה לעוף מהעולם הזה" למה? כי זאת דעתי?
רק תסתכלו על התשובות פה, "הומופוב זאת שנאה מיותרת שצריכה לעוף מהעולם הזה" למה? כי זאת דעתי?
אנונימית
,amethyst.
לעניין הבחירה, עניינו בסרטון (בקישור המצורף).
לעניין הבחירה, עניינו בסרטון (בקישור המצורף).
קישורים מצורפים:
אבל אני לא רואה שום סיבה להיות נגד אנשים שיש להם העדפה מסויימת
גם אני לא,כמו שאמרתי אני ניטרלי אבל יש פה תשובות הזוית. תחשבו שנייה רגע בהגיון,אם אני לא מסכים עם דרך של אדם אני מטומטם? גם הרבה לא מסכימים איתי אני קורא להם מטומטמים?
שואל השאלה:
פוגעת בי המחשבה שנגיד ויתנו ללהטבים את הזכות לגדל ילדים. זה נוראי בעיניי שילד יגדל במשפחה כזאת.. ילד לא יכול לגדול עם שני אבות, הוא צריך גם דמות אימהית נקודה. כנל הפוך. ובהמשך מה יקרה? סבא וסבא? העולם התחרפן?
פוגעת בי המחשבה שנגיד ויתנו ללהטבים את הזכות לגדל ילדים. זה נוראי בעיניי שילד יגדל במשפחה כזאת.. ילד לא יכול לגדול עם שני אבות, הוא צריך גם דמות אימהית נקודה. כנל הפוך. ובהמשך מה יקרה? סבא וסבא? העולם התחרפן?
אנונימית
מסכים איתך
אנונימי
אנחנו לא בוחרים את העיניים, אבל להיות עם נטייה מינית נלא נכונה - זה בחירה רעה.
שואל השאלה:
כן אבל זה שיש לך עיניים ירוקות (לצורך העניין) לא משפיע על האורח חיים של אנשים אחרים ושל עצמך.
כן אבל זה שיש לך עיניים ירוקות (לצורך העניין) לא משפיע על האורח חיים של אנשים אחרים ושל עצמך.
אנונימית
שואל השאלה:
אני ממש לא מתייחסת אליהם כבני אדם לא טובים.. הם אנשים מתוקים שעשו בחירות לא נכונות.
אני ממש לא מתייחסת אליהם כבני אדם לא טובים.. הם אנשים מתוקים שעשו בחירות לא נכונות.
אנונימית
אני אגיב כאן כמו שהגבתי לשאלה אחרת.
אני לא בחרתי להיות ביסקסואלית , כך נוצרתי.
אם הייתה לי בחירה הייתי בוחרת להיות סטרייטית לגמרי כדי לא לקבל שנאה מהעולם ויחס מגעיל.
הלוואי וזאת הייתה בחירה אבל זו לא כך אנחנו נולדים ואנחנו בני אדם שווים כמו כולם.
וזה שלי תהיה חברה לא יפגע באורח החיים שלך, אלו החיים שלי בנפרד משלך.
אני לא בחרתי להיות ביסקסואלית , כך נוצרתי.
אם הייתה לי בחירה הייתי בוחרת להיות סטרייטית לגמרי כדי לא לקבל שנאה מהעולם ויחס מגעיל.
הלוואי וזאת הייתה בחירה אבל זו לא כך אנחנו נולדים ואנחנו בני אדם שווים כמו כולם.
וזה שלי תהיה חברה לא יפגע באורח החיים שלך, אלו החיים שלי בנפרד משלך.
cookie dough, אם זה לא היה נתון לבחירה - ה' לא היה מצוה על כך ובטח שלא היה קובע עונש גדול על כך.
וכן, גם אני אדם שיש לו עבירות, אבל אני לא ממור אליהן ואני לא כופר בהן ובטח שאני לא מתכוון לעבור את אותן עבירות באופן מוצהר כמו להט"ב. זה ההבדל.
כל אדם יש לו עבירות, נאמר "כִּי אָדָם אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה טּוֹב וְלֹא יֶחֱטָא" (קהלת ז, כ).. מה זה אומר שבגלל זה אין בעולם הזה אנשים שמוגדרים כצדיקים ואנשים שמוגדרים כרשעים? ממש לא: הצדיקים - חוזרים בתושבה, הרשעים - לא.
וברור שמי שהולך נגד ה' יתברך שהוא רשע שמצוה לשנוא אותו, כפי שמבואר בגמרא (פסחים קיג ע"ב).
וכן, גם אני אדם שיש לו עבירות, אבל אני לא ממור אליהן ואני לא כופר בהן ובטח שאני לא מתכוון לעבור את אותן עבירות באופן מוצהר כמו להט"ב. זה ההבדל.
כל אדם יש לו עבירות, נאמר "כִּי אָדָם אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה טּוֹב וְלֹא יֶחֱטָא" (קהלת ז, כ).. מה זה אומר שבגלל זה אין בעולם הזה אנשים שמוגדרים כצדיקים ואנשים שמוגדרים כרשעים? ממש לא: הצדיקים - חוזרים בתושבה, הרשעים - לא.
וברור שמי שהולך נגד ה' יתברך שהוא רשע שמצוה לשנוא אותו, כפי שמבואר בגמרא (פסחים קיג ע"ב).
אז אתה אומר שאתה מעדיף לשנוא בני אדם שלא עשו לך כלום ומנסים לחיות את החיים שלהם בשקט?! אני אמרתי אי פעם שאני שונאת אותך על זה שאתה דתי, בעל ידיים ורגליים, נושם? לא יופי אז בוא נפסיק שנאה בין בני אדם.
שואל השאלה:
אין דבר כזה נכשל, ה' לא מעמיד אותנו בניסיונות שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בהם.
אין דבר כזה נכשל, ה' לא מעמיד אותנו בניסיונות שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בהם.
אנונימית
"ברור לי שלפי התנך יש אנשים שמוגדרים כטובים וכאלה שפחות טובים, אבל מי אתה כבן אדם, יכול להגיד את זה לבן אדם אחר?"
-אם הדברים הם כתובים - אז ברור שאני יכול להגיד אותם. הם לא כתובים סתם ככה. הם כתובים על מנת שנתייחס לצדיק כמו שצריך להתייחס לצדיק ולרשדע כמו שצריך להתייחס רשע.
וכן, יש מצוה לשנוא את הרע. זה לא קשור ללשנוא לאנשים לא חושבים כמונו (כל עוד מדובר בדעות ליגיטימיות), שלכל אדם יש זכות לדעה כל עוד היא ליגיטימית על פי התורה הקדושה. אם זה היה "מיותר", חלילה, ה' לא היה מצוה עלינו לשנוא את הרע.
-אם הדברים הם כתובים - אז ברור שאני יכול להגיד אותם. הם לא כתובים סתם ככה. הם כתובים על מנת שנתייחס לצדיק כמו שצריך להתייחס לצדיק ולרשדע כמו שצריך להתייחס רשע.
וכן, יש מצוה לשנוא את הרע. זה לא קשור ללשנוא לאנשים לא חושבים כמונו (כל עוד מדובר בדעות ליגיטימיות), שלכל אדם יש זכות לדעה כל עוד היא ליגיטימית על פי התורה הקדושה. אם זה היה "מיותר", חלילה, ה' לא היה מצוה עלינו לשנוא את הרע.
שואלת השאלה, אדם (גם צדיק), בהחלט יכול להיכשל כמו שהוכחתי מקהלת ז, כ, אבל זה שה' לא מעמיד אותנו בניסיונות שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בהם - בהחלט נכון. בגלל זה שנקרא כישלון...
אמנם עלינו באמת ללכת בדרכיו של הקב"ה, כמו שנאמר "והלכת בדרכיו" (דברים כח,ט) ונאמר "אחרי ה' אלהיכם תלכו" (דברים יג, ה).
להעניש את הרעשים באופן אישי לא, בזמן הייתה הסנהדרין הייתי יכול הלעיד נגדם אחרי ההתראה (עם אני בעצמי הייתי כשר לעדות), אבל להתייחס אליהם באופן שונה- בהחלט כן.
מה הכוונה לשנוא את הרע? פשוט מאוד, כל מעשה שנוגד את רצון ה' יתברך - אמור להיות מאוס בעיננו.
להעניש את הרעשים באופן אישי לא, בזמן הייתה הסנהדרין הייתי יכול הלעיד נגדם אחרי ההתראה (עם אני בעצמי הייתי כשר לעדות), אבל להתייחס אליהם באופן שונה- בהחלט כן.
מה הכוונה לשנוא את הרע? פשוט מאוד, כל מעשה שנוגד את רצון ה' יתברך - אמור להיות מאוס בעיננו.
cookie dough, אנחנו לא אמורים להיכנס לחשבון של הקב"ה מה יותר טוב בשבילו, עלינו לעשות את רצונו כפי שהוא צוה עלינו בלי שום חשבונות. מה גם היחס השלילי לרשעים אמורים להרחיק את השומרי מצוות מהם וזה חשוב - על מנת שלא רוצים להיות דומים אליהם ולהיות מושפלים כמוהם.
ולמה את רוצה משום מה לחפש אצלי מומים? הסברתי לך שאני לא אחד שמחפש איך למורד בה' יתברך, אבל אלה -כן. ולא, יהודי לא אמור לדאוג רק לעצמו, אלא גם לשאר היהודים. "וכשלו איש באחיו" (ויקרא כו, לז) - איש בעון אחיו; מלמד שכל ישראל ערבים זה בזה" (שבועות לט עמוד א). "
"כל מי שאפשר למחות לאנשי ביתו ולא מיחה - נתפס על אנשי ביתו, באנשי עירו נתפס - על אנשי עירו, בכל העולם כולו - נתפס על כל העולם כולו, (שבת נד עמוד ב).
הסיבה היא פשוטה: אם אנחנו לא מוחים ברשעים - זה מראה שנח לנו עם מה שהם עושים, ולכן משים הקב"ה מעניש אותנו עונש קולקטיבי. ברגע שמוחים ברשעים - אנחנו מראים לקב"ה שלא נח עם מה שהם עושים, ולכן הקב"ה מעניש רק אותם. וכן אמור רבותינו זכרונם לברכה: "אם נעשה הדין למטה - אין הדין נעשה למעלה, ואם לא נעשה הדין למטה - הדין נעשה למעלה" (דברים רבה ה, ה).
ולמה את רוצה משום מה לחפש אצלי מומים? הסברתי לך שאני לא אחד שמחפש איך למורד בה' יתברך, אבל אלה -כן. ולא, יהודי לא אמור לדאוג רק לעצמו, אלא גם לשאר היהודים. "וכשלו איש באחיו" (ויקרא כו, לז) - איש בעון אחיו; מלמד שכל ישראל ערבים זה בזה" (שבועות לט עמוד א). "
"כל מי שאפשר למחות לאנשי ביתו ולא מיחה - נתפס על אנשי ביתו, באנשי עירו נתפס - על אנשי עירו, בכל העולם כולו - נתפס על כל העולם כולו, (שבת נד עמוד ב).
הסיבה היא פשוטה: אם אנחנו לא מוחים ברשעים - זה מראה שנח לנו עם מה שהם עושים, ולכן משים הקב"ה מעניש אותנו עונש קולקטיבי. ברגע שמוחים ברשעים - אנחנו מראים לקב"ה שלא נח עם מה שהם עושים, ולכן הקב"ה מעניש רק אותם. וכן אמור רבותינו זכרונם לברכה: "אם נעשה הדין למטה - אין הדין נעשה למעלה, ואם לא נעשה הדין למטה - הדין נעשה למעלה" (דברים רבה ה, ה).
באותו הנושא: