26 תשובות
מותר לך אבל לא יכירו בכך כחתונה יהודית. גם לא המדינה
שואל השאלה:
לפי הדת אני מדבר
לפי הדת אני מדבר
אנונימי
"לֹא תִתְחַתֵּן, בָּם: בִּתְּךָ לֹא-תִתֵּן לִבְנוֹ, וּבִתּוֹ לֹא-תִקַּח לִבְנֶךָ. ד כִּי-יָסִיר אֶת-בִּנְךָ מֵאַחֲרַי, וְעָבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים; וְחָרָה אַף-יְהוָה בָּכֶם"
ספר דברים
ספר דברים
אנונימית
שואל השאלה:
את קוראת מה את שולחת לי? רשום "ועבדו אלוהים אחרים" וזה מתייחס רק ל7 השבטים שהיו בכנען אז
אין פה כלום על הנוצרים או המוסלמים
את קוראת מה את שולחת לי? רשום "ועבדו אלוהים אחרים" וזה מתייחס רק ל7 השבטים שהיו בכנען אז
אין פה כלום על הנוצרים או המוסלמים
אנונימי
חשבת על זה שהנצרות והאיסלאם לא היו קיימים בכלל בתקופת המקרא יא גאון ?
הפסוק מתייחס לגויים באופן כללי...
הפסוק מתייחס לגויים באופן כללי...
אנונימית
שואל השאלה:
ממה לא רשום רק כנגד העם הכנעני, החתי, האמורי, החיווי, הפרזי, היבוסי והגרגשי. תקראי לפני הפסוק
רשום בפירוט על מי זה מדבר בטח שלא על כל הגויים
ממה לא רשום רק כנגד העם הכנעני, החתי, האמורי, החיווי, הפרזי, היבוסי והגרגשי. תקראי לפני הפסוק
רשום בפירוט על מי זה מדבר בטח שלא על כל הגויים
אנונימי
חז''ל (תעשה גוגל תרגם מארמית לעברית, לי אין לי כוח)
"אמר באלי אמר אבימי נותאה משמיה דרב: פיתן ושמנן, יינן ובנותיהן, כולן משמונה עשר דבר הן. בנותיהן מאי היא? אמר רב נחמן בר יצחק: גזרו על בנותיהן נידות מעריסותן. וגניבא משמיה דרב אמר: כולן משום עבודת כוכבים גזרו בהן, דכי אתא רב אחא בר אדא א"ר יצחק: גזרו על פיתן משום שמנן; מאי אולמיה דשמן מפת? אלא, על פיתן ושמנן משום יינן, ועל יינן משום בנותיהן, ועל בנותיהן משום דבר אחר, ועל דבר אחר משום דבר אחר. בנותיהן דאורייתא היא, דכתיב: (דברים ז) לא תתחתן בם! דאורייתא ז' אומות, אבל שאר עובדי כוכבים לא, ואתו אינהו וגזור אפילו דשאר עובדי כוכבים. ולרבי שמעון בן יוחי דאמר: (דברים ז) כי יסיר את בנך מאחרי לרבות כל המסירות, מאי איכא למימר? אלא דאורייתא אישות דרך חתנות, ואתו אינהו גזור אפילו דרך זנות. זנות נמי בבית דינו של שם גזרו, דכתיב: (בראשית לח כד) ויאמר יהודה הוציאוה ותשרף! אלא, דאורייתא עובד כוכבים הבא על בת ישראל, דמשכה בתריה, אבל ישראל הבא על העובדת כוכבים לא, ואתו אינהו גזור אפילו ישראל הבא על העובדת כוכבים. ישראל הבא על העובדת כוכבים הלכה למשה מסיני היא, דאמר מר: הבועל ארמית קנאין פוגעין בו! אלא דאורייתא בפרהסיא וכמעשה שהיה, ואתו אינהו גזור אפילו בצינעא. בצינעא נמי בית דינו של חשמונאי גזרו, דכי אתא רב דימי אמר: בית דין של חשמונאי גזרו, ישראל הבא על העובדת כוכבים חייב משום נשג"א, כי אתא רבין אמר: משום נשג"ז! כי גזרו בית דינו של חשמונאי ביאה, אבל ייחוד לא, ואתו אינהו גזור אפילו ייחוד. ייחוד נמי בית דינו של דוד גזרו, דאמר רב יהודה: באותה שעה גזרו על ייחוד! אמרי: התם ייחוד דבת ישראל, אבל ייחוד דעובדת כוכבים לא, ואתו אינהו גזרו אפילו אייחוד דעובדת כוכבים. ייחוד דבת ישראל דאורייתא היא! דאמר רבי יוחנן משום רבי שמעון בן יהוצדק: רמז לייחוד מן התורה מנין? שנאמר: (דברים יג) כי יסיתך אחיך בן אמך, וכי בן אם מסית, בן אב אינו מסית? אלא, בן מתייחד עם אמו, ואין אחר מתייחד עם כל עריות שבתורה! ייחוד דאורייתא דאשת איש, ואתא דוד וגזר אפילו אייחוד דפנויה, ואתו תלמידי בית שמאי ובית הלל גזור אפילו אייחוד דעובדת כוכבים.[
רמב''ם:
ישראל שבעל גויה משאר האומות דרך אישות, או ישראלית שנבעלה לגוי דרך אישות הרי אלו לוקים מן התורה, שנאמר: "לא תתחתן בם בתך לא תתן לבנו ובתו לא תקח לבנך", אחד שבעה עממים ואחד כל אומות באיסור זה. וכן מפורש על ידי עזרא: "ואשר לא נתן בנותינו לעמי הארץ ואת בנותיהם לא נקח לבנינו". ולא אסרה תורה אלא דרך חתנות, אבל הבא על הגויה דרך זנות מכים אותו מכת מרדות מדברי סופרים, גזירה שמא יבא להתחתן, ואם ייחדה לו בזנות חייב עליה משום נדה ומשום שפחה ומשום כותית ומשום זונה, ואם לא ייחדה לו אלא נקראת מקרה אינו חייב אלא משום כותית וכל חיובים אלו מדבריהם.[30]
"אמר באלי אמר אבימי נותאה משמיה דרב: פיתן ושמנן, יינן ובנותיהן, כולן משמונה עשר דבר הן. בנותיהן מאי היא? אמר רב נחמן בר יצחק: גזרו על בנותיהן נידות מעריסותן. וגניבא משמיה דרב אמר: כולן משום עבודת כוכבים גזרו בהן, דכי אתא רב אחא בר אדא א"ר יצחק: גזרו על פיתן משום שמנן; מאי אולמיה דשמן מפת? אלא, על פיתן ושמנן משום יינן, ועל יינן משום בנותיהן, ועל בנותיהן משום דבר אחר, ועל דבר אחר משום דבר אחר. בנותיהן דאורייתא היא, דכתיב: (דברים ז) לא תתחתן בם! דאורייתא ז' אומות, אבל שאר עובדי כוכבים לא, ואתו אינהו וגזור אפילו דשאר עובדי כוכבים. ולרבי שמעון בן יוחי דאמר: (דברים ז) כי יסיר את בנך מאחרי לרבות כל המסירות, מאי איכא למימר? אלא דאורייתא אישות דרך חתנות, ואתו אינהו גזור אפילו דרך זנות. זנות נמי בבית דינו של שם גזרו, דכתיב: (בראשית לח כד) ויאמר יהודה הוציאוה ותשרף! אלא, דאורייתא עובד כוכבים הבא על בת ישראל, דמשכה בתריה, אבל ישראל הבא על העובדת כוכבים לא, ואתו אינהו גזור אפילו ישראל הבא על העובדת כוכבים. ישראל הבא על העובדת כוכבים הלכה למשה מסיני היא, דאמר מר: הבועל ארמית קנאין פוגעין בו! אלא דאורייתא בפרהסיא וכמעשה שהיה, ואתו אינהו גזור אפילו בצינעא. בצינעא נמי בית דינו של חשמונאי גזרו, דכי אתא רב דימי אמר: בית דין של חשמונאי גזרו, ישראל הבא על העובדת כוכבים חייב משום נשג"א, כי אתא רבין אמר: משום נשג"ז! כי גזרו בית דינו של חשמונאי ביאה, אבל ייחוד לא, ואתו אינהו גזור אפילו ייחוד. ייחוד נמי בית דינו של דוד גזרו, דאמר רב יהודה: באותה שעה גזרו על ייחוד! אמרי: התם ייחוד דבת ישראל, אבל ייחוד דעובדת כוכבים לא, ואתו אינהו גזרו אפילו אייחוד דעובדת כוכבים. ייחוד דבת ישראל דאורייתא היא! דאמר רבי יוחנן משום רבי שמעון בן יהוצדק: רמז לייחוד מן התורה מנין? שנאמר: (דברים יג) כי יסיתך אחיך בן אמך, וכי בן אם מסית, בן אב אינו מסית? אלא, בן מתייחד עם אמו, ואין אחר מתייחד עם כל עריות שבתורה! ייחוד דאורייתא דאשת איש, ואתא דוד וגזר אפילו אייחוד דפנויה, ואתו תלמידי בית שמאי ובית הלל גזור אפילו אייחוד דעובדת כוכבים.[
רמב''ם:
ישראל שבעל גויה משאר האומות דרך אישות, או ישראלית שנבעלה לגוי דרך אישות הרי אלו לוקים מן התורה, שנאמר: "לא תתחתן בם בתך לא תתן לבנו ובתו לא תקח לבנך", אחד שבעה עממים ואחד כל אומות באיסור זה. וכן מפורש על ידי עזרא: "ואשר לא נתן בנותינו לעמי הארץ ואת בנותיהם לא נקח לבנינו". ולא אסרה תורה אלא דרך חתנות, אבל הבא על הגויה דרך זנות מכים אותו מכת מרדות מדברי סופרים, גזירה שמא יבא להתחתן, ואם ייחדה לו בזנות חייב עליה משום נדה ומשום שפחה ומשום כותית ומשום זונה, ואם לא ייחדה לו אלא נקראת מקרה אינו חייב אלא משום כותית וכל חיובים אלו מדבריהם.[30]
אנונימית
שואל השאלה:
ואם אני שם * על "חזל" ומקשיב רק לאלוהים שלי אז מותר לי ואני בעצם לא חוטא
ואם אני שם * על "חזל" ומקשיב רק לאלוהים שלי אז מותר לי ואני בעצם לא חוטא
אנונימי
כפרה אם אתה רוצה להתבולל תתבולל אל תחפור.
היא אומרת לך שאסור ונותנת לך הסברים יפים ואתה עדיין בשלך. שום דבר לא יזיז אותך כנראה. אז תפסיק לבזבז לה את הזמן היקר שהיא משקיעה בך.
היא אומרת לך שאסור ונותנת לך הסברים יפים ואתה עדיין בשלך. שום דבר לא יזיז אותך כנראה. אז תפסיק לבזבז לה את הזמן היקר שהיא משקיעה בך.
אנונימי
שואל השאלה:
מה משקיעה
אני מקשיב לאלוהים שלי לעומתך
מה משקיעה
אני מקשיב לאלוהים שלי לעומתך
אנונימי
הסקת כמה אני בנאדם מאמין/דתי/מקשיב לה' לפי הודעה שלי ?
אנונימי
שואל השאלה:
הסקת שאסור להתחתן עם נוצרייה בגלל אדם שאמר שאסור? וכשאלוהים אומר מעלימים עין?
הסקת שאסור להתחתן עם נוצרייה בגלל אדם שאמר שאסור? וכשאלוהים אומר מעלימים עין?
אנונימי
גם אם היה מותר בחיים לא הייתי מתבולל כי זה פשוט לא דבר נכון לעשות.
אנונימי
שואל השאלה:
ולמה זה? כי שטפו לך את המוח?
ולמה זה? כי שטפו לך את המוח?
אנונימי
כי אתה יהודי ואתה אמור לשמור על הדת והמסורת שלך שגם ככה מאוד מאוד קטנה בעולם.
זה נשמע שאתה לא בחור חכם שבעיקר קופץ למסקנות ולא מוכן לשמוע מה אחרים אומרים כי אתה כבר בטוח שאתה צודק .. מקווה שתעשה את הבחירה הנכונה אני מפסיק להגיב לך אתה מבזבז לי את הזמן ומראה טיפשות פשוט.
זה נשמע שאתה לא בחור חכם שבעיקר קופץ למסקנות ולא מוכן לשמוע מה אחרים אומרים כי אתה כבר בטוח שאתה צודק .. מקווה שתעשה את הבחירה הנכונה אני מפסיק להגיב לך אתה מבזבז לי את הזמן ומראה טיפשות פשוט.
אנונימי
שואל השאלה:
הוכח כבר שאפשר לשמור על המסורת ולהתחתן עם אהבה אמיתית
הוכח כבר שאפשר לשמור על המסורת ולהתחתן עם אהבה אמיתית
אנונימי
הוכח כבר שהילדים שלך לא יהיו יהודיים אז איך תשמור על המסורת ?? תגדיל ראש.
אנונימי
שואל השאלה:
יהודים הם יהיו ויגדלו כיהודים באמונה יהודית
יהודים הם יהיו ויגדלו כיהודים באמונה יהודית
אנונימי
הם לא יהיו יהודיים כי אמא שלהם לא תיהיה יהודית .. אתה כל כך מבזבז לי את הזמן שאין לי כח ללחוץ על האנונימי יותר.
שואל השאלה:
די להאמין לכל מה שרבנים אומרים
די להאמין לכל מה שרבנים אומרים
קישורים מצורפים:
אנונימי
כפרה אתה באמת הבאת לי הגדרה למי הוא יהודי מבחינת לאום עכשיו ? בן כמה אתה ?
שואל השאלה:
לא אמרתי כלום
מיהו יהודי לא נקבע לפי ההלכה
לא אמרתי כלום
מיהו יהודי לא נקבע לפי ההלכה
אנונימי
כי אני מדבר על יהודי מבחינה דתית ואתה על יהודי מבחינה לאומית. שמע. אני מה זה מקווה שאתה טרול. אם לא אתה אחד האנשים הכי לא חכמים שנתקלתי בהם באינטרנט איי פעם.
שואל השאלה:
גם מבחינה דתית אח שלי
גם מבחינה דתית אח שלי
אנונימי
לא רשום.
ברור שמותר זה סתם גזענות להגיד שאסור
באותו הנושא: