4 תשובות
למה שלא יהיה שיוויון? אתה יותר טוב מאלא שלא שומרים מצוות?
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית, מה נראה לך? שמי שלא שומר מצוות שזה בסדר והוא לא אמרו להיענש על כך? (וודאי שהוא יקבל על כך עונש משמים, זה ברור, אלא אם כן יעשה תשובה, אבל אני מדבר על היחס החברתי).
והלפך, מי שכן שומר מצוות ה' - לא מגיע לו לקבל יחס טוב על כך שהוא מרומם את שם ה' בעולם?
אני ממש לא מבין את השאלה.
כאילו זה לא ברור זה לקיים את המצוות זה טוב (בלשון מעטה, כי זאת לא המלצה, אל חובה. מצוה - מלשון "ציווי, ככה צוה ה') ולעבור עליהן - זה גרוע? (זלזול בהוראה של מלך העולם).
אנונימית, מה נראה לך? שמי שלא שומר מצוות שזה בסדר והוא לא אמרו להיענש על כך? (וודאי שהוא יקבל על כך עונש משמים, זה ברור, אלא אם כן יעשה תשובה, אבל אני מדבר על היחס החברתי).
והלפך, מי שכן שומר מצוות ה' - לא מגיע לו לקבל יחס טוב על כך שהוא מרומם את שם ה' בעולם?
אני ממש לא מבין את השאלה.
כאילו זה לא ברור זה לקיים את המצוות זה טוב (בלשון מעטה, כי זאת לא המלצה, אל חובה. מצוה - מלשון "ציווי, ככה צוה ה') ולעבור עליהן - זה גרוע? (זלזול בהוראה של מלך העולם).
את העונש שלו ה" יתן לו. לא אתה.
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית, אבל אמורים להיות פה בתי דינים גם בארץ. גם היחס אמור להיות שונה על מנת שאחרים יראו שזה לא משתלם להיות רשע.
עוד נקודה: שלא מתערבים, מקבלים עונש קולקטיבי, כי בזה אנחנו מראים לה' שנח לנו עם מרידה נגדו ולא אכפת לנו מכבודו.
אנונימית, אבל אמורים להיות פה בתי דינים גם בארץ. גם היחס אמור להיות שונה על מנת שאחרים יראו שזה לא משתלם להיות רשע.
עוד נקודה: שלא מתערבים, מקבלים עונש קולקטיבי, כי בזה אנחנו מראים לה' שנח לנו עם מרידה נגדו ולא אכפת לנו מכבודו.
באותו הנושא: