5 תשובות
את זה שמכריחים ילדים להציג מול הכיתה/ לעשות עבודה בקבוצות/ להשתתף בפעילות חברתית/ מחוייבות אישית
כמות המבחנים
יש הרבה דברים שהייתי משנה.
1. החלוקה להקבצות / יחידות
עצם החלוקה נותנים לתלמידים הרגשה שאינם שווים זה לזה, בנוסף זהו וויתור על חלק גדול מהתלמידים, ככלה שלוקח להם קצת יותר זמן ותרגול כדי להגיע לאותה רמה לשאר התלמידים (הם אפילו יוכלו להגיע לרמה גבוהה יותר אם היו משקיעים בהם), במדמנות רבות כבר ויתרו על החלוקות ומלמדים את כולם בכותה רמה, שהיא הרנה הגבוהה ביותר, שומרים על כולם באותו קו בחומר ובהבנה של השיעור ואם תלמיד לא הבין משהו מהחומש שלמד, כבר באותו היום יושבים איתו ומסבירים לו עד שיבין, כדי שלא יכנס לפער.
2. הייתי מבטל מבחנים (כבר הוכח שזה לא אפקטיבי)
כיום כבר ידוע שמבחן אינו מודד את הידע של הנבחן, יש עוד הרבה גורמים שמשפיעים על הציון, גורמים כמו לחץ, עמידה בזמנים, יכולת שליפת מידע באופן מהיר מהזיכרון, וכולי.
3. מפחית את כמות הזמן שבו המורה מדבר בזמן השיעור, ומוסיף תרגולים במקום ופתירת תרגילים.
רוב התלמידים אינם יכולים להקשיב למורה במשך שעתיים שלמות, רוב החומר נלמד בצורה טובה לאחר תרגול ופתירת תרגילים באופן עצמאי, כל הביטחון של התלמיד שיפתור בכוחות עצמו גדל ובכך שיש מורה שנמצא לעזור זה מעלה את תחושת הביטחון עוד יותר.
4. מפחית את שעות הלמידה השבועיות.
1. החלוקה להקבצות / יחידות
עצם החלוקה נותנים לתלמידים הרגשה שאינם שווים זה לזה, בנוסף זהו וויתור על חלק גדול מהתלמידים, ככלה שלוקח להם קצת יותר זמן ותרגול כדי להגיע לאותה רמה לשאר התלמידים (הם אפילו יוכלו להגיע לרמה גבוהה יותר אם היו משקיעים בהם), במדמנות רבות כבר ויתרו על החלוקות ומלמדים את כולם בכותה רמה, שהיא הרנה הגבוהה ביותר, שומרים על כולם באותו קו בחומר ובהבנה של השיעור ואם תלמיד לא הבין משהו מהחומש שלמד, כבר באותו היום יושבים איתו ומסבירים לו עד שיבין, כדי שלא יכנס לפער.
2. הייתי מבטל מבחנים (כבר הוכח שזה לא אפקטיבי)
כיום כבר ידוע שמבחן אינו מודד את הידע של הנבחן, יש עוד הרבה גורמים שמשפיעים על הציון, גורמים כמו לחץ, עמידה בזמנים, יכולת שליפת מידע באופן מהיר מהזיכרון, וכולי.
3. מפחית את כמות הזמן שבו המורה מדבר בזמן השיעור, ומוסיף תרגולים במקום ופתירת תרגילים.
רוב התלמידים אינם יכולים להקשיב למורה במשך שעתיים שלמות, רוב החומר נלמד בצורה טובה לאחר תרגול ופתירת תרגילים באופן עצמאי, כל הביטחון של התלמיד שיפתור בכוחות עצמו גדל ובכך שיש מורה שנמצא לעזור זה מעלה את תחושת הביטחון עוד יותר.
4. מפחית את שעות הלמידה השבועיות.
חח ליטרלי הכל.
שיטת הלמידה - שינון, מבחנים, לחץ, עומס.. למה!? למה לא ללמוד מתוך מסקרנות, הבנה, עיניין?? ככה באמת יהיה בכל אחד רצון ללמוד את כל זה..
ההרצאות.. דאיימ איך אפשר להקשיב למישהו עם אותו טון משעמם במשך 45 דקות? כל פעם אני מאבדת ריכוז ואז קשה להבין על מה הוא מדבר אחכ, ואז זה יוצר אצלי שינאה כלפי הנושא, המקצוע, המורה, כי אני לא מצליחה -.- והנושא תכלס כן מעניין, כשאני לומדת לבד ממש נחמד לי..
ואין לי כוח להמשיך, אז נסתכם בזה.
שיטת הלמידה - שינון, מבחנים, לחץ, עומס.. למה!? למה לא ללמוד מתוך מסקרנות, הבנה, עיניין?? ככה באמת יהיה בכל אחד רצון ללמוד את כל זה..
ההרצאות.. דאיימ איך אפשר להקשיב למישהו עם אותו טון משעמם במשך 45 דקות? כל פעם אני מאבדת ריכוז ואז קשה להבין על מה הוא מדבר אחכ, ואז זה יוצר אצלי שינאה כלפי הנושא, המקצוע, המורה, כי אני לא מצליחה -.- והנושא תכלס כן מעניין, כשאני לומדת לבד ממש נחמד לי..
ואין לי כוח להמשיך, אז נסתכם בזה.
הייתי מוריד מלחץ המבחנים ומוריד את המקצוע תנך. די עם הכפייה
באותו הנושא: