13 תשובות
ממש אבל ממש לא.
רק אם היה לי כוח לפרט..
לא רוב המקצועות בכלל לא יעילים ואנחנו לא לומדים שום דבר על החיים עצמם של אחרי הבית ספר ובכללי נותנים מלא מבחנים ומלא חומר ללמוד כאילו אנחנו מכונות
לא כי זה שאני אדע להוכיח למה הזווית d שווה ל58 מעלות לא יעזור לי במה שאני רוצה לעשות בחיים
לא, הנה ההשקפה שלי למערכת חינוך אידיאלית יותר:
כל המקצועות הם בחירה אחרי כיתה ו', אך חובה לבחור לפחות 6, כולם יהיו מוגברים, חלק מהמקצועות האלה יהיו: מנהל עסקי, פוליטיקה, דיבייט, פרזנטציות, כלכלת בית ועוד מקצועות שבאמת מכינים אותנו לחיים.
המבחנים יהיו יותר אינטראקטיביים, הם יבחנו את הידע של התלמיד אך לא בצורה שתגרום לו ללמוד הכל בבת אחת, להקיא סיכומים אחד לאחד ואז לשכוח הכל.
שיעורי בית יהיו רשות לתלמידים שירגישו שהם צריכים תרגול נוסף בבית.
ימים קצרים יותר, התלמידים מאבדים ריכוז לאחר שעה מסויימת.
יותר עבודות בקבוצות שיגבשו את הכיתה.
שואל השאלה:
מי שרוצה לפרט מוזמן לפרט מחר כשיהיו לכם יותר כוחות :)
אנונימי
הוא לא.
שנה שלמה שלמדתי מתמטיקה עם שיעורים פרטיים וגם בבית ספר אבל העיקר נכשלתי בכל מבחן, החלטתי שאני לומדת לגמרי לבד בלי מורה פרטי ובית ספר והעלתי ציון ב40+ נקודות
אנונימית
לא. יש לי המון תלונות למערכת החינוך אבל אני אקצר
1. אני חושבת שהלימודים צריכים להיעשות בקבוצות לפי רמת קושי של החומר ולא לפי שכבת גיל.
2. תעודות, תעודות הן דבר מיותר, זה גיליון של ציונים שכביכול "משקף" את מי שאתה ואת הידע שלך, וזה הבולשיט הכי גדול שקיים.
3. מבחנים, עושים מהמבחנים משהו ענק ומפחיד וילדים מתכונים אליהם המון, ביום המבחן יש לחץ ומפעילים עליך עוד יותר לחץ כשיש הגבלת זמן, אם היו מבססים את הציונים יותר על מה שאתה מראה בכיתה ולא על המבחנים אני מניחה שהתעודות אולי יגידו טיפה יותר על הידע האמיתי שלך
4. המקצועות, בבית הספר מלמדים אותנו היסטוריה ותנך, אבל מה עם הדברים שאנחנו באמת נצטרך? מה עם תחומים כמו כלכלה, מחשבים, social skills? דברים שבאמת נצטרך בשביל העתיד
לא, אני פשוט לא חושבת שללמוד למה ציר x יוצר זווית ישרה עם ציר y, יעזור לי בחיים.
מי שירצה לעסוק במשהו שקשור למתמטיקה, שיעסוק וילמדו אותו את זה תוך כדי התואר.
צריכים ללמד אותנו דברים אחרים לגמרי, מה עם קבלת האחר? בגלל זה יש תלמידים עם ציונים גבוהים אבל תכלס חראות שעושים חרם על ילדים שונים מהם
שואל השאלה:
אתם צודקים לגמרי, משיטות אחרות יוכלו לצאת אנשים גדולים הרבה יותר
אנונימי
ממש לא וממש לא יעיל אין צורך אפילו לתת דוגמאות וגם נותנים מלא חומר כאילו אנחנו רובוטים
לא.
יש כל כך הרבה דברים דפוקים אבל אגיד רק אחד:
לאגור כל כך הרבה חומר בראש ( היסטוריה) ופשוט להקיא אותו על הדף ואז לשכוח את הרוב דקה אחרי שאני יוצאת מהמבחן.
אנונימית
לא,
אני כן מאמינה בשיטה של ציונים כי אין דרך אחרת ממש בעיניי.
אבל לימוד חלק ממקצועות החובה של היום בעיניי מתאים לגילאי יסודי וחטיבה, כמו תנך היסטוריה ספרות, אנשים שרוצים ללמוד את זה- בכיף, אבל למה לעשות חובה גם בתיכון? מיותר לדעתי
גם בכללי בתיכון כבר יודעים בערך מה הכיוון אז אפשר לתת יותר מקום לבחירה...
שיעורי ספורט הם בכלל מיותרים לדעתי,
אם כבר עדיף שיעשו איתם משהו יותר יעיל מאשר ריקוד או מחניים...
כלכלה ועזרה ראשונה חובה להכניס
והשיטה הזו של המשוב קצת מפגרת,
למה צריך להחזיק את התלמידים ברצועה?
מי שלא רוצה בעיה שלו
לא שותף לדעות שנאמרות כאן. צריך מתמטיקה ומדעים מדויקיים ובענק. צריך לפתח יכולות מתמטיות וטכנולוגיות גבוהות יותר. הבעיה מתחילה עם הפרוצדורה ולא התוכן. אני שואל בשביל מה להוציא תעודת בגרות ששוק התעסוקה דורש ממך תואר ראשון בציון ממוצע של 80 ומעלה? למה בגיל 15 הנוער לא הולך ללמוד ישר את לימודי התואר ובמקום זה שורף שנים על תעודה שאין לה צורך בשוק העבודה. להרחבה בעניין כנסו לחשבון משתמש שלי . העליתי דיון ארוך בנושא.