65 תשובות
שיער לא אמיתי
מלבישות על הראש
זה עם קליפס מיוחד שמחזיק
וזה דיי יקר כן
מלבישות על הראש
זה עם קליפס מיוחד שמחזיק
וזה דיי יקר כן
זה משיער לא אמיתי (לא כולם), יש להם למטה כמו בד כזה שתופס את השיער וסיכות
חלקם משיער סינטטי והרוב משיער אמיתי.
זה מתלבש מעל סרט עם קליפסים.
זה לא עף כי זה תפוס חזק.
יש ממש חרדיות בודדות שעושות קרחת, מחזיקות מסויימת, הרוב משאירים את השיער.
זה יקר מאוד, בין 5000 ל15000 ואפשר אפילו יותר, תלוי באיכות
זה מתלבש מעל סרט עם קליפסים.
זה לא עף כי זה תפוס חזק.
יש ממש חרדיות בודדות שעושות קרחת, מחזיקות מסויימת, הרוב משאירים את השיער.
זה יקר מאוד, בין 5000 ל15000 ואפשר אפילו יותר, תלוי באיכות
אנונימי
הרוב משיער אמיתי ולא אין להן קרחת מתחת ויש להן כזה קליפסים שתופסים את השיער וחלק גם שמות סרט כזה שמונע החלקה ושהפאה לא תזוז וכן זה דבר יקר
חלק אמיתי חלק לא. האיכותיות יותר הן משיער אמיתי
הרוב לא עושות קרחת
תלוי איזה פאה, אם השיער טבעי או לא, באיכות, באורך... יש פאות זולות ויש ממש יקרות
הרוב לא עושות קרחת
תלוי איזה פאה, אם השיער טבעי או לא, באיכות, באורך... יש פאות זולות ויש ממש יקרות
הרוב משיער אמיתי שבה למשל משערות של נשים בארצות אסיתיות.
זה בעיקרון ממש מגוכח כול הסיפור הזה, כי אסור להראות שיער אמיתי שלך אבל שיער אמיתי של אישה אחרת זה סבבה, אפילו אם זה שיער יותר יפה משלך..
זה בעיקרון ממש מגוכח כול הסיפור הזה, כי אסור להראות שיער אמיתי שלך אבל שיער אמיתי של אישה אחרת זה סבבה, אפילו אם זה שיער יותר יפה משלך..
^זה לפי איזה רב כל אחת הולכת, האשכנזיות כן שמות והספרדיות לרוב לא
נכון, אבל דווקא הרבנים האשכנזים ידועים בזה שהם בעצם יותר מחמירים בדרך כלל..
כן אבל אם הן מאמינות בזה אז שישימו.. למרות שגם אני לא מאמינה שזה שונה מלחשוף את השיער הטבעי
יש רבנים ספרדים שמתירים פאה!
זה לא בהכרח שיער של אישה אחרת, אפשר גם מהשיער שלך
העיקר שהשיער לא יהיה מחובר לך לראש
זה לא בהכרח שיער של אישה אחרת, אפשר גם מהשיער שלך
העיקר שהשיער לא יהיה מחובר לך לראש
אף רב ספרדי לא התיר פאה נוכרית
ומי שהתיר אינו רב
ומי שהתיר אינו רב
אנונימי
כן התירו.
אתה לא מוסמך לקבוע מי רב
אתה לא מוסמך לקבוע מי רב
תביאי לי הוכחה שרב אחד התיר
אנונימי
בבקשה
קישורים מצורפים:
תראי את התגובות של הקישור ששלחת
הרב טועה ומטעה
הרב טועה ומטעה
אנונימי
מי שמבין בהלכה הוא הרב, לא גולשים אקראיים
אף רב לא "טועה" רק כי יש לו דעה אחרת משלך. גם אם זה רב אשכנזי ספרדי רפורמי או שומרוני.
כול אחד זכותו לפסוק מה שהוא רוצה..
תמיד יש כאלה שחושבים שהם משום מה יותר טובים מכולם וצריכים לכפות את הדעה שלהם על כול הציבור.
כול אחד זכותו לפסוק מה שהוא רוצה..
תמיד יש כאלה שחושבים שהם משום מה יותר טובים מכולם וצריכים לכפות את הדעה שלהם על כול הציבור.
מי רב?
אדם לא יכול להגיד שהספרדים יכולים לשים פאה נוכרית
יש רבנים גדולים שפוסקים לא סתם ארחי פרחי.
יש את הרב עובדיה יוסף
יש עוד הרבה רבנים גדולים שאומרים אחרת מהאדם הלא ידוע הזה.
אדם לא יכול להגיד שהספרדים יכולים לשים פאה נוכרית
יש רבנים גדולים שפוסקים לא סתם ארחי פרחי.
יש את הרב עובדיה יוסף
יש עוד הרבה רבנים גדולים שאומרים אחרת מהאדם הלא ידוע הזה.
אנונימי
מי קובע מי רב גדול או לא?
כול אחד זכותו לקבוע לעצמו מי הרב שלו או האם הוא בכלל צריך רב..
זה שלך אישית יש איזה סדר עדיפויות ברבנים לא אומר שזה תקף לאחרים.
כול אחד זכותו לקבוע לעצמו מי הרב שלו או האם הוא בכלל צריך רב..
זה שלך אישית יש איזה סדר עדיפויות ברבנים לא אומר שזה תקף לאחרים.
זה רב מוכר?
ממש לא
ממש לא
אנונימי
מוכר זה לא תמיד פרמטר לאיכות.
אולי הוא צדיק נסתר?
אולי הוא צדיק נסתר?
ברור שיש רבנים ספרדים מתירים, הרבה ספרדיות הולכות עם פאה.
יש דעות שמתירות
יש דעות שמתירות
זה לא רב רפורמי.
לא כל הרבנים פסקו פה אחד, יש בזה מחלוקת. זה שאת לא אוהבת את זה לא אומר שזה אסור
הפאה מכסה את הראש אז זה כיסוי ראש. הרבה רבנים התירו ויש רבנים כמו הרבי מליובאוויטש שאמרו שזה עדיף ושזה כיסוי הרבה יותר טוב ממטפחת.
לא כל הרבנים פסקו פה אחד, יש בזה מחלוקת. זה שאת לא אוהבת את זה לא אומר שזה אסור
הפאה מכסה את הראש אז זה כיסוי ראש. הרבה רבנים התירו ויש רבנים כמו הרבי מליובאוויטש שאמרו שזה עדיף ושזה כיסוי הרבה יותר טוב ממטפחת.
פאה מכסה הרבה יותר, ככה שערות לא מחיצות מהצדדים כמו במטפחת, כאילו אלו שהולכות עם מטפחת שמתחילה אחרי 10 סמ יותר צנועה?? הספרדיות הולכות עם פאה שמגלה המון שיער, לא מבין מה הקטע להתיר כאלו מטפחות ולאסור פאה
תכלס לא מבין מה בכלל הקטע להתיר פאה.
הרי אסור לחשוף שיער אישה כי זה עלול לגרום לגברים דתיים חרמנות חס ושלום
ואם שיער של אישה גורם לגבר צדיק כבר חרמנות ומחשבות עבירה אז זה יגרום לו את זה גם אם זה פאה.. יש הרבה נשים שהפאה שלהם יותר יפה מהשיער האמיתי שלהם..
הכי בטוח זה ללבוש בורקה :)
הרי אסור לחשוף שיער אישה כי זה עלול לגרום לגברים דתיים חרמנות חס ושלום
ואם שיער של אישה גורם לגבר צדיק כבר חרמנות ומחשבות עבירה אז זה יגרום לו את זה גם אם זה פאה.. יש הרבה נשים שהפאה שלהם יותר יפה מהשיער האמיתי שלהם..
הכי בטוח זה ללבוש בורקה :)
מה הבעיה בפאה יפה?
אין שום הלכה שצריך להיות מכוערת. יופי הוא לא סיבה לאסור משהו.
אין שום הלכה שצריך להיות מכוערת. יופי הוא לא סיבה לאסור משהו.
ברור שאסור להיות יפה, הרי שער באישה ערווה, והסיבה לכך היא שאישה יפה מעוררת מחשבות מיניות בראשם של גברים יהודים צדיקים, אפילו טיפה של שיער עלול לעורר בגברים אלו מחשבות על דברים שהשתיקה יפה להם..
אגב הרב יוסף משאש שהיה רב ראשי של חיפה ודיין חשוב, וכנראה אחד הרבנים הכי הגיוניים שחיו בארץ, פסק שאין בימינו את החיוב ללכת בכיסוי ראש, כי זה חיוב שעבר זמנו ולא מתאים לתקופה הנוכחית.
אבל כמובן שרוב הרבנים עדיין לא מעיזים להודות בגיכוח של החיוב הזה בדורנו ובחוסר רלווטיות שלו כיום..
אגב הרב יוסף משאש שהיה רב ראשי של חיפה ודיין חשוב, וכנראה אחד הרבנים הכי הגיוניים שחיו בארץ, פסק שאין בימינו את החיוב ללכת בכיסוי ראש, כי זה חיוב שעבר זמנו ולא מתאים לתקופה הנוכחית.
אבל כמובן שרוב הרבנים עדיין לא מעיזים להודות בגיכוח של החיוב הזה בדורנו ובחוסר רלווטיות שלו כיום..
קישורים מצורפים:
הרב יוסף קאפח אמר-
"פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור (=מעצב) כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית"
"פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור (=מעצב) כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית"
אם אין בעיה להיות אישה יפה, מדוע לא ישר לחשוף את השערות האמיתיות?
אף רב לא יכול לבטל הלכה פסוקה בשולחן ערוך, סורי
אנונימי
לא יודעת למה צריך לכסות.
אנונימי- יש מחלוקות, גם בעוד דברים בהלכה. אי אפשר להגיד על דברים שרבנים גדולים אמרו שהם לא יכולים.
אנונימי- יש מחלוקות, גם בעוד דברים בהלכה. אי אפשר להגיד על דברים שרבנים גדולים אמרו שהם לא יכולים.
רבנים לא מתירים פאה.
אולי במקרה ממש ממש ממש מיוחד וגם זה לא.
יש בקישור את גדולי ישראל שמוחים על זה.
בנוגע לשאלה-
יש שיערות שהן מעבודה זרה של ההודיות שמייבאים לארץ וזה איסור גמור.
אולי במקרה ממש ממש ממש מיוחד וגם זה לא.
יש בקישור את גדולי ישראל שמוחים על זה.
בנוגע לשאלה-
יש שיערות שהן מעבודה זרה של ההודיות שמייבאים לארץ וזה איסור גמור.
קישורים מצורפים:
ומי שאמרה שיש רבנים ספרדים שמתירים:
מרן הרב עובדיה זצק"ול אסר
מרן הרב עובדיה זצק"ול אסר
הרבי מליובאוויטש ועוד רבנים חשובים אחרים לא סתם התירו פאה, הם אמרו שככה צריך ושזה הרבה יותר טוב ממטפחת.
זה לא למקרה מיוחד, זה לכולן.
אני יודעת שהרב עובדיה אוסר.
כמו שיש רבנים שמוחים על זה יש רבנים שמתירים וממליצים. שכל אחת תלך לפי מה שהיא מאמינה בו
זה לא למקרה מיוחד, זה לכולן.
אני יודעת שהרב עובדיה אוסר.
כמו שיש רבנים שמוחים על זה יש רבנים שמתירים וממליצים. שכל אחת תלך לפי מה שהיא מאמינה בו
יש סרטון גם על הרבי מליובאוויטש שאוסר:
חח די עם הפייק הזה.
תשאל כל רב חבדניק (או כל חבדניק בכללי) והוא יגיד לך שהרבי מליובאוויטש היה בעד פאות.
תשאל כל רב חבדניק (או כל חבדניק בכללי) והוא יגיד לך שהרבי מליובאוויטש היה בעד פאות.
כל גדולי ישראל בוכים על זה אני לא מבינה למה את עדיין מנסה "להתיר"
פאה זה דומה לשיערות רגילות
אמנם שמים קצת לב שזה פאה אבל זה שיער לכל דבר גם אם זה לא השיער שלה.
פעם באמת באירופה היו שהתירו אם אני לא טועה בגלל המצב שם של היהודים אבל עכשיו אנחנו בארץ ישראל! זה ממש לא אותו הדבר מי שרוצה ללכת בצניעות ובלי להתחכם ומבלי לוותר על העולם הבא שלה תשים מטפחת
פאה זה דומה לשיערות רגילות
אמנם שמים קצת לב שזה פאה אבל זה שיער לכל דבר גם אם זה לא השיער שלה.
פעם באמת באירופה היו שהתירו אם אני לא טועה בגלל המצב שם של היהודים אבל עכשיו אנחנו בארץ ישראל! זה ממש לא אותו הדבר מי שרוצה ללכת בצניעות ובלי להתחכם ומבלי לוותר על העולם הבא שלה תשים מטפחת
לא כל. ויש חלק שבוכים על המטפחות בגלל שהרבה פעמים זה לא מכסה כמו שצריך.
הרבי מליובאוויטש לא גדול ישראל בעינייך?
הרבי מליובאוויטש לא גדול ישראל בעינייך?
בוודאי שכן. אבל תראי בסרטון שהרבי גם לא מסכים
כול הרבנים למינהם אלו רק בני אדם כמוני וכמוך, אין בהם שום דבר יותר גדול וקדוש.
לצערינו סתם כול אחד חושב שדעתו יותר שווה מדעתם של אחרים, ולכן כולם צריכים לעשות כמו שהוא חושב.
לצערינו סתם כול אחד חושב שדעתו יותר שווה מדעתם של אחרים, ולכן כולם צריכים לעשות כמו שהוא חושב.
אני אאמין לרבנים שקיימים במציאות ולא לסרטון שקרי באינטרנט.
דני, מה אתה מנסה להגיד בזה?
דני, מה אתה מנסה להגיד בזה?
אבל את בעצם חולקת גם על גדולי ישראל לא?
זה ברור מאוד שיש המון רבנים וגדולי ישראל שמוחים בזה ואוסרים על זה ולא מתירים בכלל .. אז מי חושב בכלל על לעבור על מה שהם אסרו? אלו גדולי ישראל.
זה ברור מאוד שיש המון רבנים וגדולי ישראל שמוחים בזה ואוסרים על זה ולא מתירים בכלל .. אז מי חושב בכלל על לעבור על מה שהם אסרו? אלו גדולי ישראל.
בנים צריכים לשמור על עצמם.
גם בנות מחוייבות ללכת לצניעות אבל אי אפשר להגזים. הדרך הכי בטוחה שגברים לא יכשלו היא שנשים פשוט לא יצאו מהבית או יתלבשו כמו באיראן, אז לדעתך צריך לעשות את זה?
וחוץ מזה אם פאה זה כזה נוראי אז מה ההבדל בין זה לבין שיער של רווקה? למה פתאום כשהיא מתחתנת זה נהיה מושך?
ובכלל, למה פאה של נשואה בת 80 למשל "מושך" ושיער של רווקה בת 20 זה בסדר?
shame- גם אתה חולק על גדולי ישראל. ודי עם השקרים, יש מלא שמתירים וממליצים. זה שרבנים מסויימים אוסרים לא אומר שכולם.
גם בנות מחוייבות ללכת לצניעות אבל אי אפשר להגזים. הדרך הכי בטוחה שגברים לא יכשלו היא שנשים פשוט לא יצאו מהבית או יתלבשו כמו באיראן, אז לדעתך צריך לעשות את זה?
וחוץ מזה אם פאה זה כזה נוראי אז מה ההבדל בין זה לבין שיער של רווקה? למה פתאום כשהיא מתחתנת זה נהיה מושך?
ובכלל, למה פאה של נשואה בת 80 למשל "מושך" ושיער של רווקה בת 20 זה בסדר?
shame- גם אתה חולק על גדולי ישראל. ודי עם השקרים, יש מלא שמתירים וממליצים. זה שרבנים מסויימים אוסרים לא אומר שכולם.
אנונימי, דבריך מגוכחים, אם יהודי אחד עושה מה שבא לו לא צריך להאשים בזה אף אישה, מה עם לקחת קצת אחריות אישית?
ובאמת מי בימנו עדיין מאמין בשדים..מה זה פה סיפורי הארי פוטר?
והכוונה שלי היתה שכול אדם אמור לקחת אחריות על עצמו ועל מה נראה לו הגיוני ומוסרי, אין טעם ללכת כמו כבש עיוור אחרי רב כזה או אחר, קצת אחריות אישית והיגיון בריא בפירוש התנך הרבה יותר חשובים.
התנך מלא בציווים שאולי התאימו לתקופה שכתבו אותו אבל בהחלט לא לימינו, כול בר דעת מבין את זה, או שיש כאן מישהו שבאמת היה מוכן כיום ללכת ולסקול הומואים או מחללי שבת למשל במו ידיו?
ובאמת מי בימנו עדיין מאמין בשדים..מה זה פה סיפורי הארי פוטר?
והכוונה שלי היתה שכול אדם אמור לקחת אחריות על עצמו ועל מה נראה לו הגיוני ומוסרי, אין טעם ללכת כמו כבש עיוור אחרי רב כזה או אחר, קצת אחריות אישית והיגיון בריא בפירוש התנך הרבה יותר חשובים.
התנך מלא בציווים שאולי התאימו לתקופה שכתבו אותו אבל בהחלט לא לימינו, כול בר דעת מבין את זה, או שיש כאן מישהו שבאמת היה מוכן כיום ללכת ולסקול הומואים או מחללי שבת למשל במו ידיו?
ההבדל הוא שכשאישה נישאת היופי שלה אמור להיות שמור לבעלה בלבד ואם חס ושלום מישהו יהרהר על אשה נשואה זה עוון גדול מאוד ועצם זה שהיא מרשה לעצמה לשים פאה ובכך לנסות להתחכם ולהתייפות בעיני הסביבה השקרית הזאת זה כבר גרוע ומעיד עליה כמה וכמה דברים.
אני לא באה חלילה במטרה לקטרג אני פשוט אומרת שמנהג אמותינו היה ללכת עם מטפחת כל השנים הללו וגם הפאות של פעם היו קשים (הכוונה קש, ממש קש) ולא כמו היום השיערות החלקות הללו.
ואשה רווקה לא הולכת בשיער פזור היא עושה צמה או קוקו אם היא רוצה להיות צנועה באמת.
ואני חלקתי על גדולי ישראל?? אני מכבדת כל מילה שיוצאת להם מהפה . מתי חלקתי עליהם בדיוק?
אני לא באה חלילה במטרה לקטרג אני פשוט אומרת שמנהג אמותינו היה ללכת עם מטפחת כל השנים הללו וגם הפאות של פעם היו קשים (הכוונה קש, ממש קש) ולא כמו היום השיערות החלקות הללו.
ואשה רווקה לא הולכת בשיער פזור היא עושה צמה או קוקו אם היא רוצה להיות צנועה באמת.
ואני חלקתי על גדולי ישראל?? אני מכבדת כל מילה שיוצאת להם מהפה . מתי חלקתי עליהם בדיוק?
ודני- כיום לא סוקלים אף אחד , תירגע.
לפחות לא כרגע.
התורה לעולם לא השתנתה , היא מעולם לא משתנית והיא לעולם לא תשתנה חס ושלום.
התורה מלאה במצוות שצריכים לקיים גם כיום, ומה שאי אפשר לקיים עכשיו אנחנו נקיים בעזרת השם בביאת המשיח אבל בשום אופן אסור לשנות את התורה או להתיר דברים שאסורים מפורשות
לפחות לא כרגע.
התורה לעולם לא השתנתה , היא מעולם לא משתנית והיא לעולם לא תשתנה חס ושלום.
התורה מלאה במצוות שצריכים לקיים גם כיום, ומה שאי אפשר לקיים עכשיו אנחנו נקיים בעזרת השם בביאת המשיח אבל בשום אופן אסור לשנות את התורה או להתיר דברים שאסורים מפורשות
שמור לבעלה.. נשמע קצת כמו באירן, כול אישה רוצה לצאת לרחוב כשהיא יפה ולא להיות יפה רק בבית כי היא רכוש של בעלה.
אישה גם לא אמורה להיות אחראית על הירהורים של אחרים, כול אחד אחראי על עצמו, ואם גבר מתחרמן מקצת שערות של אישה אז הוא במצב קשה.
כיום לא סוקלים אף אחד כי ברוך השם אנחנו עדיין לא מדינת הלכה פנאטית.. :)
התקדמנו קצת במשך הדורות.
אבל לפחות לא כרגע חח נשמע מרגיע xd
אישה גם לא אמורה להיות אחראית על הירהורים של אחרים, כול אחד אחראי על עצמו, ואם גבר מתחרמן מקצת שערות של אישה אז הוא במצב קשה.
כיום לא סוקלים אף אחד כי ברוך השם אנחנו עדיין לא מדינת הלכה פנאטית.. :)
התקדמנו קצת במשך הדורות.
אבל לפחות לא כרגע חח נשמע מרגיע xd
אולי נשמע כמו לאירן אבל ככה יש הרבה פחות בגידות.. לך תבדוק עובדות בשטח
אשה צריכה לשמור את היופי שלה אך ורק לבעלה
כל אשה
וכל בעל צריך לשמור את העיניים שלו לאשתו בלבד.
זה כל היופי וזאת כל הקדושה והטהרה של העניין הזה.
בן אדם שלא מתרגש מכלום כשהוא רואה אשה שהיא חצי לבושה וחצי רחמנא ליצלן צריך לרחם על עצמו שנהיה כזה עיור
אשה צריכה לשמור את היופי שלה אך ורק לבעלה
כל אשה
וכל בעל צריך לשמור את העיניים שלו לאשתו בלבד.
זה כל היופי וזאת כל הקדושה והטהרה של העניין הזה.
בן אדם שלא מתרגש מכלום כשהוא רואה אשה שהיא חצי לבושה וחצי רחמנא ליצלן צריך לרחם על עצמו שנהיה כזה עיור
זו תאוריה יפה, במציאות בציבור הדתי וחרדי לא חסר בגידות, ההבדל הוא שפשוט פחות שומעים עליהם, כי הכול בהיחבא ומטוטא היטב מתחת לשטיח.
היופי האמיתי הוא שבימינו כול אדם חופשי להסתובב איך שבא לו ברחוב מבלי, כול זמן שזה בגדר הטעם הטוב זה לא אמור להפריע לאף אחד.
אבל לכפות על כול הנשים לבוש מסויים בגלל שזה יכול להפריע לגברים מסויימים זה לא באמת משהו שמתאים לעידן המודרני..
היופי האמיתי הוא שבימינו כול אדם חופשי להסתובב איך שבא לו ברחוב מבלי, כול זמן שזה בגדר הטעם הטוב זה לא אמור להפריע לאף אחד.
אבל לכפות על כול הנשים לבוש מסויים בגלל שזה יכול להפריע לגברים מסויימים זה לא באמת משהו שמתאים לעידן המודרני..
רווקה יכולה ללכת בשיער פזור, תלוי במנהג המקום. גם ברווקה אסור להרהר. ושוב, הרבנים שדיברתי עליהם דיברו על פאה יפה.
ברור שהשיער הוא היופי של האישה ושאני רוצה לשים פאה אחרי החתונה בשביל להיות יפה ולהרגיש טוב עם עצמי. בגלל שכבר מדדתי מטפחת וזה נראה ממש רע אני רוצה פאה.
יופי זה לא רק בשביל לפתות גברים, זה נותן ביטחון עצמי ואנשים מתייחסים אחרת לאנשים יפים ולא יפים גם אם הם לא מודעים לזה.
מותר להיות יפה, אסור להתבלט יותר מידי. רבנים אמרו את זה וזאת עובדה, אל תשקר.
ואם כרגע אני לא בשידוכים, אז אני צריכה להיות מכוערת לדעתך...? שחלילה אף אחד לא יכשל?
יש עוד "התחכמויות" בהלכה. זה לא פסול. מכירת חמץ, פרוזבול...
ברור שהשיער הוא היופי של האישה ושאני רוצה לשים פאה אחרי החתונה בשביל להיות יפה ולהרגיש טוב עם עצמי. בגלל שכבר מדדתי מטפחת וזה נראה ממש רע אני רוצה פאה.
יופי זה לא רק בשביל לפתות גברים, זה נותן ביטחון עצמי ואנשים מתייחסים אחרת לאנשים יפים ולא יפים גם אם הם לא מודעים לזה.
מותר להיות יפה, אסור להתבלט יותר מידי. רבנים אמרו את זה וזאת עובדה, אל תשקר.
ואם כרגע אני לא בשידוכים, אז אני צריכה להיות מכוערת לדעתך...? שחלילה אף אחד לא יכשל?
יש עוד "התחכמויות" בהלכה. זה לא פסול. מכירת חמץ, פרוזבול...
אף אחד לא אמר לאשה איזו תלבושת בדיוק ללבוש. יש פשוט גדרות. פשוט אומרים לאשה לכסות את הברכיים המרפקים עצם הבריח ובלי בגדים צועקים או צמודים
זה הכל מפה היא לובשת את הבגדים הצנועים שלה.
ברור, כמעט בכל מגזר יש בגידות וכל הדברים האלה אבל אצל חרדים הרבה פחות מאצל החילונים. ואתה מוזמן לבדוק. לבוש צנוע זה משהו שגם בלי קשר לדת היה מאוד מקובל לפני כמה שנים בהמון מקומות. אבל פשוט יש אנשים עם חשיבה מעוותת שחושבים שהם צריכים להעתיק מן הבהמות שלא שמות על עצמן שום דבר כי הן חסרות דעת.
בגלל זה גם כשאדם וחווה נגסו מפרי עץ הדעת הם ישר התכסו.
למה? זה מוכיח שאשה צנועה שמכסה את עצמה יש בה
ד ע ת
זה הכל מפה היא לובשת את הבגדים הצנועים שלה.
ברור, כמעט בכל מגזר יש בגידות וכל הדברים האלה אבל אצל חרדים הרבה פחות מאצל החילונים. ואתה מוזמן לבדוק. לבוש צנוע זה משהו שגם בלי קשר לדת היה מאוד מקובל לפני כמה שנים בהמון מקומות. אבל פשוט יש אנשים עם חשיבה מעוותת שחושבים שהם צריכים להעתיק מן הבהמות שלא שמות על עצמן שום דבר כי הן חסרות דעת.
בגלל זה גם כשאדם וחווה נגסו מפרי עץ הדעת הם ישר התכסו.
למה? זה מוכיח שאשה צנועה שמכסה את עצמה יש בה
ד ע ת
ברור שעל אשה רווקה אסור להרהר גם
אבל איש יכול בשידוכים להסתכל עליה כדי לראות אם היא מוצאת חן בעיניו
אבל אשה נשואה לא צריכה את זה, יש לה את בעלה בבית.
ותאמיני לי, אשה לא יכולה להראות רע עם מטפחת. וזה כולל אותך.
פשוט עם פאה היא נראית יותר יפה אז כשהיא עם מטפחת היא מרגישה שהיא כביכול "ירדה מדרגה" אבל בתכלס מטפחת הרבה יותר מכובדת וצנועה ואת צריכה לשים את המטפחת בחוץ. בבית את יכולה להרגיש עם עצמך יפה כמה שאת רוצה לידך וליד בעלך.
אבל כשאת בחוץ-תצניעי, תלכי כמו האמהות הקדושות שלנו. לא צריך להיכנע לחברה ומה שנהוג כיום.
אבל איש יכול בשידוכים להסתכל עליה כדי לראות אם היא מוצאת חן בעיניו
אבל אשה נשואה לא צריכה את זה, יש לה את בעלה בבית.
ותאמיני לי, אשה לא יכולה להראות רע עם מטפחת. וזה כולל אותך.
פשוט עם פאה היא נראית יותר יפה אז כשהיא עם מטפחת היא מרגישה שהיא כביכול "ירדה מדרגה" אבל בתכלס מטפחת הרבה יותר מכובדת וצנועה ואת צריכה לשים את המטפחת בחוץ. בבית את יכולה להרגיש עם עצמך יפה כמה שאת רוצה לידך וליד בעלך.
אבל כשאת בחוץ-תצניעי, תלכי כמו האמהות הקדושות שלנו. לא צריך להיכנע לחברה ומה שנהוג כיום.
התיאשתי, תלבשו מה שבא לכן, העיקר שתרגישו טוב עם עצמכן :)
מי שעבר שטיפת מח דתית לא יוכל להשתחרר ממנה בקלות..וחבל. מאחל לכולנו היגיון בריא שלא תלוי רק במה שאחרים מכתיבים לנו.
מי שעבר שטיפת מח דתית לא יוכל להשתחרר ממנה בקלות..וחבל. מאחל לכולנו היגיון בריא שלא תלוי רק במה שאחרים מכתיבים לנו.
ברור שהתייאשת כי זאת האמת.
איך אפשר להיאבק איתה?
אני לא עברתי שום שטיפת מח דתית, הלוואי שאזכה לעבור אחת כזאת.
אבל בגלל כל החילוניות שמשתררת בארץ ובעולם והתפיסת עולם המעוותת שכולנו חיים בה זה לא כזה נדיר להיתקל בדעות כאלה. ככה שזה עצוב.
בכל מקרה, אני מקווה שיום אחד תבינו את הדברים שאמרתי.
איך אפשר להיאבק איתה?
אני לא עברתי שום שטיפת מח דתית, הלוואי שאזכה לעבור אחת כזאת.
אבל בגלל כל החילוניות שמשתררת בארץ ובעולם והתפיסת עולם המעוותת שכולנו חיים בה זה לא כזה נדיר להיתקל בדעות כאלה. ככה שזה עצוב.
בכל מקרה, אני מקווה שיום אחד תבינו את הדברים שאמרתי.
האמת?
מהיכן לך שזו האמת?
מהיכן לך שזו האמת?
אני מודעת לאמת. כי התורה היא אמת. כי אלוקים הוא אמת. ואם אתה רוצה הוכחות לדברים האלה זה כבר בשאלות אחרות שאתה שוב מוזמן לחפש
לי זה נשמע יותר כמו, אני מאמינה שזו האמת כי אמרו לי שזו האמת ולכן אני מאמינה שזו האמת..
זו אמונה, לא ידיעה. אם זה היה ידע אז זו לא היתה צריכה להיות אמונה.
זו בעיה נפוצה אצל מאמינים, הם בטוחים שיש להם מונופול כולשהו על האמת.
זו אמונה, לא ידיעה. אם זה היה ידע אז זו לא היתה צריכה להיות אמונה.
זו בעיה נפוצה אצל מאמינים, הם בטוחים שיש להם מונופול כולשהו על האמת.
אני לא חושבת שמישהי הולכת כמו האמהות שלנו... כל סגנון הלבוש השתנה לגמרי.
גם אישה נשואה רוצה להרגיש טוב עם עצמה ולא להיות מתוסכלת מהמראה שלה, זה יכול לגרום לדברים לא טובים...
ורווקות משקיעות במראה שלהן גם כשהן בכלל לא בשידוכים
גם אישה נשואה רוצה להרגיש טוב עם עצמה ולא להיות מתוסכלת מהמראה שלה, זה יכול לגרום לדברים לא טובים...
ורווקות משקיעות במראה שלהן גם כשהן בכלל לא בשידוכים
ואם נשים הולכות כמו אמהות אז גברים אמורים ללכת כמו אבות האומה.
כלומר עם גלימה וגלביה ככול הנראה, כמו בערב הסעודית.. :)
מכנסיים בטוח לא היו אז. ומכנס זה ככול הידוע בעצם המצאה נשית, שנוצרה מתוך צרכים מסויימים.
כלומר עם גלימה וגלביה ככול הנראה, כמו בערב הסעודית.. :)
מכנסיים בטוח לא היו אז. ומכנס זה ככול הידוע בעצם המצאה נשית, שנוצרה מתוך צרכים מסויימים.
אין שום בעיה שאשה תשקיע ותטפח את עצמה. ממש לא. זה דבר מבורך לעשות- אבל לא כשזה חורג מגדרי הצניעות.
ודני- זאת אמונה, ומהאמונה באה הידע.
כי כשאדם מאמין ונותן לזה צאנס לעומת אנשים מסויימים פה.. הוא גם מודע שזאת האמת מהדברים שהוא עובר.
אני מאוד ממליצה לך לנסות את זה.
ודני- זאת אמונה, ומהאמונה באה הידע.
כי כשאדם מאמין ונותן לזה צאנס לעומת אנשים מסויימים פה.. הוא גם מודע שזאת האמת מהדברים שהוא עובר.
אני מאוד ממליצה לך לנסות את זה.
אצל גברים ההתייחסות לצניעות היא פחות חמורה כי גבר ואשה זה שונה.
ומתי שתבינו את זה , זה יהיה נהדר.
ברור שאין היתר לגבר להסתובב עכשיו בלי חולצה או עם בגדים צמודים. ברור שזה אסור. אבל זה די מובן מאליו.
ודי מיצית עם ערב הסעודית ואירן, לא חושב?
ומתי שתבינו את זה , זה יהיה נהדר.
ברור שאין היתר לגבר להסתובב עכשיו בלי חולצה או עם בגדים צמודים. ברור שזה אסור. אבל זה די מובן מאליו.
ודי מיצית עם ערב הסעודית ואירן, לא חושב?
יש הבדל גדול מאוד מאוד בין אמונה לידע.. :)
ממליץ לעיין בהגדרה המילונית בשביל להבין את ההבדל.
לגבי הגברים יש איסור של לא ילבש גבר..
ומאחר שמכנס זו במקור המצאה נשית, תאורטית היה אסור לגברים ללבוש מכנסיים.
וערב הסעודית ואירן אלו דוגמאות מצויינות, למדינות הלכה, לשליטה גברית, ולסגנון לבוש קדום שהיה מקובל באיזור המזרח התיכון.
ממליץ לעיין בהגדרה המילונית בשביל להבין את ההבדל.
לגבי הגברים יש איסור של לא ילבש גבר..
ומאחר שמכנס זו במקור המצאה נשית, תאורטית היה אסור לגברים ללבוש מכנסיים.
וערב הסעודית ואירן אלו דוגמאות מצויינות, למדינות הלכה, לשליטה גברית, ולסגנון לבוש קדום שהיה מקובל באיזור המזרח התיכון.
אני מבינה את ההבדל ברוך השם.
אתה זה שלא הבנת מה שהסברתי:)
אתה זה שלא הבנת מה שהסברתי:)
המכנסיים הומצאו תחילה לגברים:
"בתרבות המערב מכנסיים הם הבגד החיצוני הנפוץ לפלג הגוף התחתון לגברים החל מהמאה ה-16. נשים לא נהגו ללבוש מכנסיים עד תחילת המאה ה-20, אולם מאז מנהג זה משתנה בהדרגה. את המכנסיים לובשים החל מקו המותניים והם מוחזקים במקומם על ידי כפתורים, רוכסן, חגורה, כתפות, רצועת גומי ועוד"
נפלאות הויקיפדיה
"בתרבות המערב מכנסיים הם הבגד החיצוני הנפוץ לפלג הגוף התחתון לגברים החל מהמאה ה-16. נשים לא נהגו ללבוש מכנסיים עד תחילת המאה ה-20, אולם מאז מנהג זה משתנה בהדרגה. את המכנסיים לובשים החל מקו המותניים והם מוחזקים במקומם על ידי כפתורים, רוכסן, חגורה, כתפות, רצועת גומי ועוד"
נפלאות הויקיפדיה
זה נכון אולי למכסיים המודרניים.
אבל כבר לפני 2000 שנה היו הנשים הראשונות שלבשו מכנסיים קצרות מתחת לשמלתם, מה שברבות השנים התגלגל והפך לתחתונים המודניים, אני חושב שזה גם מוזכר בתלמוד הבבלי, לא זוכר אבל כרגע היכן בדיוק.
לפי זה אסור לגברים ללבוש תחתונים תאורטית..
אבל כבר לפני 2000 שנה היו הנשים הראשונות שלבשו מכנסיים קצרות מתחת לשמלתם, מה שברבות השנים התגלגל והפך לתחתונים המודניים, אני חושב שזה גם מוזכר בתלמוד הבבלי, לא זוכר אבל כרגע היכן בדיוק.
לפי זה אסור לגברים ללבוש תחתונים תאורטית..
באותו הנושא: