15 תשובות
אנטישמיות
אנטישמיות.
אנטישמיות
אנטישמיות
אנונימי
התבוללות, עזיבת ה'..
אנטישמיות.
מציע לך להקשיב בשיעורי היסטוריה בבית הספר, או לפתוח ויקיפדיה. אם אתה לא יודע למה השואה קרתה, אז כדאי שתדע אחרת אתה מבייש את העם שלנו. תודה.
השואה היא באמת עונש על עבירות. דברים כאלה לא קורים סתם ככה.
הנה הקישורים לנבואות:
http://www.yahadoot.net/item.asp?id=583&cid=12
http://www.yahadoot.net/item.asp?id=582&cid=12
http://www.yahadoot.net/item.asp?id=397&cid=13
בקשר לאנטישמיות: זה לא סתם ככה, זה רצון ה' יתברך וככה ה' שומר עלינו מהבתוללות. לאנטישמיות שי סיבה רוחנית: "הלכה היא בידוע שעשו שונא ליעקב" (ספרי, בהעלותך סט).
גם בזמן שקבילנו את התורה (ואומות העולם לא) - הם שנאו אותנו על כך, לכן ההר נקרא "סיני":
"מאי הר סיני? - הר שירדה שנאה לאומות העולם עלי" (שבת פט ע"א).
הנה הקישורים לנבואות:
http://www.yahadoot.net/item.asp?id=583&cid=12
http://www.yahadoot.net/item.asp?id=582&cid=12
http://www.yahadoot.net/item.asp?id=397&cid=13
בקשר לאנטישמיות: זה לא סתם ככה, זה רצון ה' יתברך וככה ה' שומר עלינו מהבתוללות. לאנטישמיות שי סיבה רוחנית: "הלכה היא בידוע שעשו שונא ליעקב" (ספרי, בהעלותך סט).
גם בזמן שקבילנו את התורה (ואומות העולם לא) - הם שנאו אותנו על כך, לכן ההר נקרא "סיני":
"מאי הר סיני? - הר שירדה שנאה לאומות העולם עלי" (שבת פט ע"א).
לא, זו סתם אנטישמיות^
סבא ג'בטח, האנטישמיות לא אמורה להיות סתם. יש לה (כמו לכל דבר אחר בעולם) תכלית - לשמור על עם ישראל מפני ההבוללות. זה גם הדרך להחזיר אותנו בתשובה.
לא, זאת דרך סדיסטית ביותר תוצאה. יש דרך הרבה יותר פשוטה, והיא שהאל הביישן שלך יציג את עצמו, אני מחכה לו כבר 24 שנים.
נסיך קטן, "בעבור כי הקב"ה לא יעשה אות ומופת בכל דור לעיני כל רשע או כופר, יצוה אותנו שנעשה תמיד זכרון ואות לאשר ראו עינינו ונעתיק הדבר אל בנינו ובניהם לבניהם ובניהם לדור אחרון, והחמיר מאד בענין הזה כמו שחייב כרת באכילת חמץ (לעיל יב, טו) ובעזיבת הפסח (במדבר ט, יג). והצריך שנכתוב כל מה שנראה אלינו באותות ובמופתים על ידינו ועל בין עינינו ולכתוב אותו עוד על פתחי הבתים במזוזות ושנזכיר זה בפינו בבקר ובערב כמו שאמרו (ברכות כא) אמת ויציב דאורייתא ממה שכתוב (דברים טז, ג) למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך, ושנעשה סכה בכל שנה וכן כל כיוצא בהן מצות רבות זכר ליציאת מצרים, והכל להיות לנו בכל הדורות עדות במופתים, שלא ישתכחו ולא יהיה פתחון פה לכופר להכחיש אמונת האלהים כי הקונה מזוזה בזוז אחד וקבעה בפתחו ונתכוון בענינה כבר הודה בחדוש העולם ובידיעת הבורא והשגחתו וגם בנבואה והאמין בכל פנות התורה" (רמב"ן על שמות יג, טז).
אבל בתנך מודים שלא חגגו את חג הפסח כ700 שנה. מי יודע מה קרה בזמן הזה...
מאותו סיבה שיש פיגועים
נסיך קטן, לא שבלל לא חגגו, אלא שפסח שעשו בימי יאשיהו המלך - לא נעשה מימי השופטים: "כִּי לֹא נַעֲשָׂה, כַּפֶּסַח הַזֶּה, מִימֵי הַשֹּׁפְטִים, אֲשֶׁר שָׁפְטוּ אֶת יִשְׂרָאֵל; וְכֹל, יְמֵי מַלְכֵי יִשְׂרָאֵל--וּמַלְכֵי יְהוּדָה" (מלכים ב כג, כב).
רש"י:
"לא נעשה כפסח הזה" - לא נתקבצו רוב עם בכל פסח כמו שנתקבצו בזה
"מימי השופטים" - מימי שמואל כתוב בדברי הימים (ב לה יח) לפי שאף שמואל החזיר ישראל למוטב וקבצם המצפתה דבר אחר לא נעשה כפסח הזה לה' בירושלים (אבל) משמלכו מלכי ישראל ומלכי יהודה לא עשו פסח כל ישראל בירושלים לפי שנחלקה המלכות לשנים מירבעם והיו הולכים לעגל שבבית אל ובדן עד עכשיו שגלו עשרת השבטים והחזירם ירמיהוו ומלך עליהם יאשיהו ובאו כולם לירושלים.
שם לא דנים בכלל על ליל הסדר, אלא אל התקבצות של כל הם בירושלים והקרב קרבן הפסח.
רש"י:
"לא נעשה כפסח הזה" - לא נתקבצו רוב עם בכל פסח כמו שנתקבצו בזה
"מימי השופטים" - מימי שמואל כתוב בדברי הימים (ב לה יח) לפי שאף שמואל החזיר ישראל למוטב וקבצם המצפתה דבר אחר לא נעשה כפסח הזה לה' בירושלים (אבל) משמלכו מלכי ישראל ומלכי יהודה לא עשו פסח כל ישראל בירושלים לפי שנחלקה המלכות לשנים מירבעם והיו הולכים לעגל שבבית אל ובדן עד עכשיו שגלו עשרת השבטים והחזירם ירמיהוו ומלך עליהם יאשיהו ובאו כולם לירושלים.
שם לא דנים בכלל על ליל הסדר, אלא אל התקבצות של כל הם בירושלים והקרב קרבן הפסח.
באותו הנושא: