8 תשובות
אלוהים הרי אחראי להכל אם תתפלל אתה בעצם מבקש מאלוהים שלא יעשה את המעשה הרע שהוא יעשה. אלוהים לא שומר על אף אחד. הוא הורג את כולם או מביא חיים. תחשוב שוב אם אתה רוצה להקדיש את חייך לאל רוצחני.(אני אתאיסט)
תתייחסי לזה בלשון נקבה לא שמתי לב שאת בת.
תתייחסי לזה בלשון נקבה לא שמתי לב שאת בת.
אתאיסטים שלא מאמינים
תראו משפט יפה .. "איפה שנגמר השכל שם מתחיל האמונה"
זה אומר שכדי להאמין במשהו אתה לא צריך הוכחות מדעיות שהוא באמת קיים . אתה צריך רק להאמין וקודם כל התנך הוא ההוכחה הכי גדולה !
וזה שלאכול בשר וחלב זה לא בריא וביהדות זה אסור ! ואותו דבר לגבי חזיר זה לא בריא וביהדות אסור ! וגם איך זה שהיהודים הם הדת הראשונה רק אחרי נולדו עוד דתות מה שאומר שהם העתיקו והנצרות היא דת כלכך קלה מפני שהיא הייתה חדשה אז רצו שאנשים יצטרפו אליה
תראו משפט יפה .. "איפה שנגמר השכל שם מתחיל האמונה"
זה אומר שכדי להאמין במשהו אתה לא צריך הוכחות מדעיות שהוא באמת קיים . אתה צריך רק להאמין וקודם כל התנך הוא ההוכחה הכי גדולה !
וזה שלאכול בשר וחלב זה לא בריא וביהדות זה אסור ! ואותו דבר לגבי חזיר זה לא בריא וביהדות אסור ! וגם איך זה שהיהודים הם הדת הראשונה רק אחרי נולדו עוד דתות מה שאומר שהם העתיקו והנצרות היא דת כלכך קלה מפני שהיא הייתה חדשה אז רצו שאנשים יצטרפו אליה
יש דבר שנקרא תיקון.
כל נשמה חווה תיקון, תחווה תיקון או כאן בשביל לעשות תיקון.
"כשמדברים על "תיקון", הכוונה היא כזו: כידוע בספרי הקודש, בפרט בכתבי הקבלה, כאשר אדם עושה עברה חלילה הוא מקלקל ופוגם גם בנשמתו וגם בעולמות הרוחניים התלויים בו. כאשר הוא עושה תשובה וסולחים לו הכוונה שאין צורך להעניש אותו כדי לעורר אותו כי כבר התעורר מעצמו ושיפר מעשיו."
בנוסף,זה ידוע כבר שהנשמה של כל אחד מאיתנו כבר הייתה כאן.
לכל דבר יש משמעות ומטרה, ולפעמים הנשמה (דבר שהרי אינו מתכלה אחרי המוות- המוות הוא רק של הגוף הגשמי), חוזרת לעשות את התיקון הזה.
יש דברים שמעל ליכולתנו לתפוש, ויש דברים שאסור לנו להעמיק בהם מידי.
מה שבטוח זה ששום דבר לא קורה סתם.
כנראה הוא היה כאן לשליחות- לתקן ולעשות טוב, ואז שילם את חובו של 'גלגול אחר'. נשמתו בגן עדן.
כל נשמה חווה תיקון, תחווה תיקון או כאן בשביל לעשות תיקון.
"כשמדברים על "תיקון", הכוונה היא כזו: כידוע בספרי הקודש, בפרט בכתבי הקבלה, כאשר אדם עושה עברה חלילה הוא מקלקל ופוגם גם בנשמתו וגם בעולמות הרוחניים התלויים בו. כאשר הוא עושה תשובה וסולחים לו הכוונה שאין צורך להעניש אותו כדי לעורר אותו כי כבר התעורר מעצמו ושיפר מעשיו."
בנוסף,זה ידוע כבר שהנשמה של כל אחד מאיתנו כבר הייתה כאן.
לכל דבר יש משמעות ומטרה, ולפעמים הנשמה (דבר שהרי אינו מתכלה אחרי המוות- המוות הוא רק של הגוף הגשמי), חוזרת לעשות את התיקון הזה.
יש דברים שמעל ליכולתנו לתפוש, ויש דברים שאסור לנו להעמיק בהם מידי.
מה שבטוח זה ששום דבר לא קורה סתם.
כנראה הוא היה כאן לשליחות- לתקן ולעשות טוב, ואז שילם את חובו של 'גלגול אחר'. נשמתו בגן עדן.
עם שנבחר לקבל את המצוות ולא יותר מזה.
מה קשור הבחור ההוא? מה ז"א לא היה מגיע לו להירצח, וכי אלוהים רצח אותו? בן/ בני עוולה רצחו אותו. מה רצית שאלוהים יעשה? ירים אותו עם מרכבת אש מהשמים כדי להציל אותו?
אל תקני את החרטות האלה ואל תפילי על אלוהים את האנטישמיות.
מה קשור הבחור ההוא? מה ז"א לא היה מגיע לו להירצח, וכי אלוהים רצח אותו? בן/ בני עוולה רצחו אותו. מה רצית שאלוהים יעשה? ירים אותו עם מרכבת אש מהשמים כדי להציל אותו?
אל תקני את החרטות האלה ואל תפילי על אלוהים את האנטישמיות.
בגלל שאנחנו העם הנבחר - ה' דורש מאיתנו יותר מאשר מאת הגויים:
"כִּי, כַּאֲשֶׁר יְיַסֵּר אִישׁ אֶת בְּנוֹ, ה' אֱלֹהֶיךָ, מְיַסְּרֶךָּ." (דברים ח, ה).
"רַק אֶתְכֶם יָדַעְתִּי מִכֹּל מִשְׁפְּחוֹת הָאֲדָמָה; עַל-כֵּן אֶפְקֹד עֲלֵיכֶם, אֵת כָּל-עֲוֹנֹתֵיכֶם" (עמוס ג, ב).
"כִּי אֶת אֲשֶׁר יֶאֱהַב ה' יוֹכִיחַ; וּכְאָב אֶת בֵּן יִרְצֶה" (משלי ג, יב)
"כִּי, כַּאֲשֶׁר יְיַסֵּר אִישׁ אֶת בְּנוֹ, ה' אֱלֹהֶיךָ, מְיַסְּרֶךָּ." (דברים ח, ה).
"רַק אֶתְכֶם יָדַעְתִּי מִכֹּל מִשְׁפְּחוֹת הָאֲדָמָה; עַל-כֵּן אֶפְקֹד עֲלֵיכֶם, אֵת כָּל-עֲוֹנֹתֵיכֶם" (עמוס ג, ב).
"כִּי אֶת אֲשֶׁר יֶאֱהַב ה' יוֹכִיחַ; וּכְאָב אֶת בֵּן יִרְצֶה" (משלי ג, יב)
פתיל תכלת, אתה חושב שאלוקים הוא לא יכול להציל את מי שהוא רוצה? אתה לא חוב שיש כאן כפירה?
אז למה רבותינו, זכרונם לברכה אמרו: "אפילו חרב חדה מונחת על צוארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים שנא' (איוב יג) "הן יקטלני לו איחל" (ברכות י ע"ב)?
מה עם דברי רנבו בחיי, ב"חובות הלבבות", שער הביטחון שכל הנזק והתועלת מגיעים לני האדם ע"י האנשים אחרים שהם רק ברשות הבורא יתברך?
אז למה רבותינו, זכרונם לברכה אמרו: "אפילו חרב חדה מונחת על צוארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים שנא' (איוב יג) "הן יקטלני לו איחל" (ברכות י ע"ב)?
מה עם דברי רנבו בחיי, ב"חובות הלבבות", שער הביטחון שכל הנזק והתועלת מגיעים לני האדם ע"י האנשים אחרים שהם רק ברשות הבורא יתברך?
אם זה עושה לך טוב, אז כן, אני כופר. ואתה כבר יודע את דעתי על אמונות מהתלמוד שאינן מחייבות.
ביהדות יש תשובות להכל.
בגדול - אין לך איך לדעת את זה, אבל הכל לטובה.
מאיזשהי סיבה טוב שהוא נרצח - זה עוזר ל"נשמה" שלו, מביא אותו לעולם הבא, אולי בגלגול הקודם הוא היה אנס רוצח ולכן זה מגיע לו. יש תשובות. להכל.
נ.ב
אני אתאיסט
בגדול - אין לך איך לדעת את זה, אבל הכל לטובה.
מאיזשהי סיבה טוב שהוא נרצח - זה עוזר ל"נשמה" שלו, מביא אותו לעולם הבא, אולי בגלגול הקודם הוא היה אנס רוצח ולכן זה מגיע לו. יש תשובות. להכל.
נ.ב
אני אתאיסט
באותו הנושא: